Dave Barrin kirjoittama artikkeli treenin jälkeistä ravintoa koskevista myyteistä: http://www.t-nation.com/free_online...=20D1A6D46D27AA9C3731E109777CCB37-mcd02.hydra
Ei nyt ole aivan uuni tuore, mutta silti mielenkiintoista luettavaa ja uskon miehen ammattitaitoon, sillä kyseinen juttu on julkaistu useammalla bodaussivulla ja mies on kirjoittanut monia muitakin artikkeleja muun muassa T-nationille ja on pitänyt myös blogia muscle & fitness sivustolla.
Seuraavat 10 myyttiä saavat kyytiä tässä artikkelissa:
1.Glykogeenin täydentämisen pitää olla keskipisteenä treenin jälkeisellä aterialla
2.Treeniä edeltävä ravinto kääntää veren pois lihaksista treenin aikana
3.Treenin jälkeinen ateria on päivän tärkein ateria
4.Proteiinisynteesillä on tunnin "ikkuna" treenin jälkeen
5.Palkkarin ottaminen heti treenin jälkeen saa aikaan suurimman proteiinisynteesin
6.Paras ateria palautusjuoman jälkeen on oikea ateria
7.Insuliiniresistanssi on kasvanut tunniksi voimaharjoittelun jälkeen
8.Hera on "nopeaa" proteiinia ja siksi hyvää palkkariin
9.Antioksidantit treenin jälkeen parantavat palautumista
10.Aspiriini ja ibuprofeiini ovat hyviä rauhoittavia palautumisen kannalta.
Ainakin ravintohifistelijät saavat jotain mielenkiintoista luettavaa tälläiselle sateiselle iltapäivälle. Ja toivotaan, ettei kenenkään maailmankuva nyt järky aivan totaalisesti tämän artikkelin takia. Itse ainakin kohta 5. oli hieman yllätys, mutta nyt olen ottanut tästäkin neuvosta kiinni.
Peace & Keep liftin'
Ei nyt ole aivan uuni tuore, mutta silti mielenkiintoista luettavaa ja uskon miehen ammattitaitoon, sillä kyseinen juttu on julkaistu useammalla bodaussivulla ja mies on kirjoittanut monia muitakin artikkeleja muun muassa T-nationille ja on pitänyt myös blogia muscle & fitness sivustolla.
Seuraavat 10 myyttiä saavat kyytiä tässä artikkelissa:
1.Glykogeenin täydentämisen pitää olla keskipisteenä treenin jälkeisellä aterialla
2.Treeniä edeltävä ravinto kääntää veren pois lihaksista treenin aikana
3.Treenin jälkeinen ateria on päivän tärkein ateria
4.Proteiinisynteesillä on tunnin "ikkuna" treenin jälkeen
5.Palkkarin ottaminen heti treenin jälkeen saa aikaan suurimman proteiinisynteesin
6.Paras ateria palautusjuoman jälkeen on oikea ateria
7.Insuliiniresistanssi on kasvanut tunniksi voimaharjoittelun jälkeen
8.Hera on "nopeaa" proteiinia ja siksi hyvää palkkariin
9.Antioksidantit treenin jälkeen parantavat palautumista
10.Aspiriini ja ibuprofeiini ovat hyviä rauhoittavia palautumisen kannalta.
Ainakin ravintohifistelijät saavat jotain mielenkiintoista luettavaa tälläiselle sateiselle iltapäivälle. Ja toivotaan, ettei kenenkään maailmankuva nyt järky aivan totaalisesti tämän artikkelin takia. Itse ainakin kohta 5. oli hieman yllätys, mutta nyt olen ottanut tästäkin neuvosta kiinni.
Peace & Keep liftin'