Muut foorumit joissa käyt? +offtopic valve-/selkounet

Jos jotain nämä uniasiat kiinnostaa, niin suosittelisin google.fi :tä

Ja hakusanoiksi :

- DMT

- 5-MEO-DMT

- Pineal Gland

- Sleep

Käpyrauhanen tuottaa sekä dmt:tä että 5-meo-dmt:tä jotka ovat molemmat rajuja hallusinogeenejä. Löytyvät myös huumausainelistalta.

Luulen että valveunia "näkeneet" löytää jotain yhtymäkohtia näihin linkkien kokemuksiin.

DMT-stä

5-MEO-DMT -stä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uniasiasta innostuneena kaivoin vanhan unipäiväkirjan ja havaitsin tiukan analyysin jälkeen (havaitsin vasta nyt) että kaikki vanhemmalla iällä olleet 'unihalvaukset' on tapahtunu talvella. Skidinä muistan pari tapausta, ne olis kesällä, mutta ns. vieraassa ympäristössä mutta suurin osa taitaa olla aina talvella, poikkeuksetta.
En oikein ole talviihmisiä joten saattaisi olla yhteyttä johonkin lievään masennukseen tai stressiin tosiaan. Voihan olla sattumaakin.

Unista:
Mä oon koko ikäni ollut kova näkemään kaikenlaisia unia ja yleensä vielä muistan niistä paljon jälkeenpäin. Lucid-unia mulla on tosi usein, välillä tuntuu että suurimmassa osassa mun unia mä jossain vaiheessa tajuan olevani unessa. Enkä ole koskaan mitään tekniikkaa tähän varta vasten opetellut, ne on vaan aina tulleet itsestään.

Mut sit mulla on joskus sellasia painajaisia, joissa yleensä poikkeuksetta näen tai kuulen jotain yliluonnollista, esim. joku haamu liikkuu mun kämpässä tai joku vainaja puhuu mulle. Sit niissä on yleensä aina mukana jotain muita tyyppejä, jotka eivät näe/kuule samaa ku minä. Sit mulle iskee siinä unessa ihan hirvee paniikki ja yritän epätoivoisesti ajatella, että tän on pakko olla unta ja mun on pakko saada itseni hereille. Mut se ei onnistu tai sit joskus mukamas herään ja ajattelen, että nyt on vaara ohi mut sit se sama tilanne iskee päälle välittömästi ja aiheuttaa ihan järkyttävää ahdistusta. Siinä kohtaa yleensä herään oikeesti ja vähän aikaa on täysin epätodellinen olo, en esim. tunnista omaa huonettani vaikka silmät on jo auki. Mut en tiedä sitten, olisko toi varsinainen valveuni koska yleensä en kyllä näe niitä haamuja tai muita örkkejä enää sitten, kun oikeasti avaan silmät. Mut en silti heti tajua olevani hereillä ja se unessa ollut ahdistus on päällä tosi kovana vielä silloinkin. Näistä jää yleensä tosi karsee fiilis ja on pakko nousta kunnolla ylös ja vaikka käydä juomassa tai jotain, että ikään kuin onnistuu lopullisesti vakuuttamaan itsensä valveillaolon realiteeteista.

Originally posted by screwdriver
kaikki vanhemmalla iällä olleet 'unihalvaukset' on tapahtunu talvella.

suurin osa taitaa olla aina talvella, poikkeuksetta.

En oikein ole talviihmisiä joten saattaisi olla yhteyttä johonkin lievään masennukseen tai stressiin tosiaan.

Talvella on vääntö vähemmällä monella jo sen korkeamman melatoniinipitoisuuden vuoksi.

Melatoniini taas muuttuu elimistössä pinoliiniksi.

Pinoliini taas oli mielestäni myös jollakin tapaa psykoaktiivista...hmm...beta-karboliini se on.

Beta-carboline

Mä en oo unia nähnyt tai niitä muistanut enään vuosiin, vähän kyllä harmittaa kun elämä on muutenkin tylsää, että sieltä unimaailmastakaan ei apuja löydy.

Noista muista foorumeista senverran, että Suomen parhaalla sivustolla Ilves.com :ssa tulee päivittäin käytyä ja sinne kirjoiteltuakin. Myös jatkoaika.com :ssa tulee päivittäin vierailtua, ja joskus käyn Tapparan jälkipeleissä naureskelemassa. Muita harvemmin käytyjä on sihteeriopiston ja tekniikan maailman foorumit, joihin on tullut kirjoiteltua yhteensä ehkä 2-3 krt.

Originally posted by JJP
Jos nyt tämmöinen himapsykologia sallitaan niin eiköhän noi tervassa juoksemiset yms. jollain tavalla liity omaan epävarmuuteen tai avuttomuuden tunteeseen.

- JjP

Unessa lihakset ns. halvaantuu ja silloin tulee toi tunne, eli yrittää liikuttaa lihaksia mutta ei onnistu... (lukiopsykologiaa) siksi varmaan lähden aina lentämään koska lentäessä pitää olla aivan tönkkönä ja pidättää hengitystä... :)

Ja taas asiasta pois -- Missukka: en jaksanut [Hipan] edelliseen, periaatteessa ihan samaan argumenttiin vastata, koska keskustelu menee joka tapauksessa juupas-eipästelyksi kunnes joku lyö pöytään referenssejä ihan oikeisiin tutkimuksiin.

Mutta todetaan nyt tässä: Mitään ongelmia kävelemisessä, juoksemisessa tai vaikka pingiksen peluussa allekirjoittaneella ei ole unissa ollut muulloin kuin painajaisissa. Eli se "sängyssä on paha juosta" - oletus vähän mättää siltä osin. Ainakaan avovaimo ei ole herättänyt sätkimisen takia ja kainalossa nukkuvat koiratkin ovat säästyneet ilman mustelmia -- ilmeisesti unessa on kuitenkin mahdollista tehdä about mitä vain vaikka todellisuudessa kroppa ei inahdakaan. Tällä perustein väitän edelleen että syy siihen juoksemisen tahmeuteen painajaisissa on ihan yhtä siellä pääkopassa kuin se itse unikin.

- JjP

Muita foorumeita mm.musclemayhem.com,
ajoittain getbig.com.

Valveunista sen verran, että mulla on kanssa tuommoisia
settejä paikoittain. Naiseni kyseli ihmeissään eräänä aamuna,
että mikä mulle yöllä tuli? Olin noussu nopeesti istumaan ja huudahtanut: "Katso! Näetsä ton..?".

Silloin tällöin näen aina jotain omitusia juttuja muka sängyn vieressä tai lentämässä mun päälle tms. Mielenkiintoista, että tuostakin on olemassa infoa!

Hämähäkit sängyllä on tuttuja,mutta vituttaa ne aina.

Paljon on tullut myös tapettua porukkaa.
Yhteen aikaan kaikki tappamani tyypit olivat venäläisiä sotilaita ja niitä meni aika monta per uni.
Nykyisin tapot ovat paremminkin vahinkoja ja olen jatkuvasti joutumassa vankilaan.

Muutamia kertoja olen herännyt siihen,kun silmät välkkyy hurjasti ja tuntuu,että koko kroppa heiluisi nopeaan tahtiin eri suuntiin.
Inha tunne sekin.

Loppusodassa oli ehkä pahimmat sekoilut. Nukuttiin yöt tyyliin: ei yhtään tuntia, 2 tuntia, 1½tuntia..

1. Kaveri yritti herättää mua kipinään. Mä kuulemma nousin istumaan ja katoin sitä kaveria hullun näkösesti ja aloin puristelee nyrkkejä..sit aloin huutaa "vittuvittuvittu mä en vittusaatana!!!" ja sit menin takas nukkuu. Sen jälkee kaveri ei uskaltanu enää herättää mua ja alikessu teki mun kipinän

2. Olin yöllä vartiossa (5h) ..sinä aika ehti tapahtuu aika paljon. Kaksi kertaa sinkopartio pääsi 10metrin päähän, puussa eli joku helvetin hirviö, pari tupakaveria jutteli jossain kulman takana jne.

3. Kesken tasi-sodan nukahtelin. Jossain vaiheessa kaverit tuli natsipakastimella ja huuteli "yusuu..tuu nyt vittuun sieltä, lähetää himaa!" .. Mä olin jo lähössä asemista pois, sit tajusin, et taisin nähä unta tai jotain.

Joskus skidinä heräsin ja näin, ku lintu räpiköi verhon "väärällä" puolella (eli en nähny sitä). Sit huutelin jotain " äitiii!! tuollon lintuu..byääänyyhnyyh" ..siellä mitää ollu

Mun broidi on ihan uskomaton unissakävelijäsekoilija. Kerran se lähti seikkailee olohuoneeseen. En tiedä kuinka monta kertaa se juos yhen pöydän ympäri. Mutsi sit heräs ja yritti saada broidia takas nukkuu. No broidin eteen sattu joku släbäri, nii johan alko hirvee huuto "MÄ EN PÄÄSE TON YLII!!! MÄ EN PÄÄSEEE!!"

onhan noita lisääki, mut nyt ei muista

muut forumit:

www.klubitus.org
www.platinum.ac

satunnaisesti aina sit jotain (esim. hifilehen sivuilla, paihdelinkki...)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen joskus kakarana unissani pudottunut kerrossängyn yläpetiltä - ja jatkanut rauhallisesti uniaan. ... alakerran naapuri oli herännyt tömähdyksee ja tullut soittamaan ovikelloa keskellä yötä :D

Armeijassa tapahtunutta:

TJ oli jotain 5 ja makoiltiin lounaan jälkeen punkissa. Minä luin jotain lehteä yläpetillä, muut teki mitä teki mutta yksi tupakaveri makoili silmät kiinni ja hyräili jotain vasemmalla puolella olevallä yläpetillä.

Hetken päästä kuuluu vaimeaa yninää:

Kaveri: Dragon, Dragon...

Minä: Juu mitä?

Kaveri: Mennäänkö me sitten kesällä teidän kesämökille syömään mansikoita?

Minä: Joo mennään vaan... ... siis häh? Siis mitä? Mitä helvettiä sä horiset? :eek:

Kaveri: :zzzz:

Muu tupa: (Silmät suurina) Mitä se yksi jätkä siellä oikein sanoi? Kuultiinko me oikein. * RUHAHAHAHAAA* :lol2:

Kauhea röhönauru ja kaveri oikein pelästyi, että mitä me naurettiin, eikä taida vieläkään uskoa juttua... :)

Originally posted by Mike
Juttelin joskus yhden kaverin kanssa joka oli paljon noista lukenut. Sanoi että siinä tilanteessa kun tuommoinen ilmenee, pitäisi katsoa kelloa tai omia käsiään. Kellon pitäisi olla sitten kuulemma ihan päin helvettiä ja käsissä liikaa tai liian vähän sormia. Ei nyt tuntunut kovin vakuuttavalta, eikä siinä oikein osaa käyttäytyä rauhallisesti kun on monasti valmiina puolustamaan itseään tai sängyssä tyytyväisenä nukkuvaa kumppaniaan.

Kellotaulussa ei mulla yleensä ole viisareita, ja digitaalista ei saa selvää. Siis unessa.

Yksi hyvä on, jos löydät jotain luettavaa. Luet vaikka lehden kannen kerran, katsot muualle, luet uudestaan. Siinä ei ikinä ole kahta kertaa sama teksti.

Noi on mulle kaksi parasta merkkiä nukkumisesta.

Valveunia tulee aina välillä katseltua, yleensä ovat aika ahdistavia. Lähinnä niitä tulee kun on ongelmia mistä stressaan turhan paljon, lähinnä siis ihmissuhdekiemuroiden takia. Vähän aikaa sitten näin tälläisen.

En pystynyt liikkumaan ja minua kohti tuli joka puolelta hitaasti kävellen eläviä ruumiita. (tosi tyylikkäitä, puoliksi mädäntyneitä ja terävillä hampailla varustettuja, lipoivat kieltään kävellessään) Juuri kun yksi niistä kumartui puremaan kaulaani, tajusin että tän täytyy olla unta. Pakotin silmäni auki ja tajusin olevani omassa sängyssäni. Ruumiit vaan ei kadonneet enkä edelleenkään pystynyt liikkumaan. Vasta kun hirviö puri kaulaan, pystyin yhtäkkiä liikkumaan ja huidoin sitä kauemmaksi.
Kädet huitoivat tyhjää. Hyökkäsin äkkiä valokatkaisijalle ja sytytin valot, mutta oliot eivät hävinneet. Nyt ne olivat reunoiltaan hieman epäselvempiä, mutta kuitenkin hyvin todellisen näköisiä.
Vähitellen hahmot kuitenkin muuttuivat läpinäkyviksi ja hävisivät.
Jälkeenpäin piti tarkistaa että ikkuna on varmasti kiinni ja mikä tärkeintä, kaulassa ei ollut puremajälkiä.:lol2:
Kuulostaa pöljältä, mutta oliot vaikuttivat niin todellisilta.

Tuttua on täälläkin unissaan sekoilu. Viimeisimpänä mainittakoon uni, jossa olin hereillä ja loikoilin sängyn päällä selällään. Kattelin kun sellasia paistinpannun kokosia tarantelloja liikuskeli hitaasti katossa sängyn yläpuolella. Paniikki iski, kun ne hämähäkit alkoivat tippua yksitellen päälleni. Heräsin keskeltä huonetta yltä päältä hiessä ja peittoa vimmatusti ravistellen.

Unissa "halvaantumisesta" on myös kokemuksia. Heräsin yöllä ja ajattelin nousta käymään vessassa. En vaan pystynyt liikkumaan ollenkaan. Kerkesin siinä pohtia tilannetta melko pitkään ja mielessä pyörivät ajatukset halvaantumisesta. Tilanne raukesi onneksi niin, että sain hetken päästä liikutettua päätä, sen jälkeen käsiä ja hetken perästä jalkoja ja pääsin kuin pääsinkin vessaan.
Ei vaan tullut uni enää loppuyönä, eikä meinannut tulla vielä seuraavanakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom