Muut foorumit joissa käyt? +offtopic valve-/selkounet

Juu, selkounia mullakin. On kivaa 'herätä' ja huomata olevansa unessa. "Hmm...taidanpa lentää..!" :D Ja kaikkee. Tietenki kun tietää olevansa unessa, mutta silti kontrollissa, voi sitä tilaa käyttää ihan ööö mihin vaan... :zzzz: :kuola: :thumbs:

Niin, juu, ja muut voorumit:
getbig.com, bodybuilding.com, musclemayhem.com

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos nyt tämmöinen himapsykologia sallitaan niin eiköhän noi tervassa juoksemiset yms. jollain tavalla liity omaan epävarmuuteen tai avuttomuuden tunteeseen.

Itse kuuskytjotain- kiloisesta kynäniskanörtistä aloin treenailemaan ja myöhemmin sitten siirryin potkunyrkkeilyyn ja sittemmin takaisin bodipuolelle, ja samalla huomasin muutoksen noissa unissa. Eli nykyään pääsääntöisesti ne uhkaavat tilanteet ratkaistaan nyrkeillä :D Eikä ole vitsi, vaan siis ihan oikeasti. Tuo tervassa juokseminen on tuttuakin tutumpi tunne mutta kun tuli kroppaan pari kymppiä lihaa ja pari vuotta sai harjoitella oikein luvan kanssa päähänlyömistä niin unissa alkoi ihan konkreettisesti ottaa tilanteen haltuun. Välillä noita kauhu- unia tulee kuitenkin nähtyä kausiluontoisesti enemmänkin, nykyään vaan sitä pystyy jo pistämään hanttiinkin aika hyvin.

Kieltämättä vielä pientä epävarmuutta löytyy; En ole koskaan ketään päästellyt ihan 6-0 surutta turpaan joten joskus painajaisissa saatan pätkyttää vihamiestä aivan upeilla lyöntisarjoilla päin näköä mutta kaveri suhtautuu siihen lähinnä huumorilla. Pitäisi kai käydä ottamassa pari full-contact- sessiota niin saisi sitä itsevarmuutta siihen että kyllä niillä meikäläisenkin lyönneillä Nukkumatti tulee.

- JjP

Re: Re: Re: Re: Re: Muut foorumit joissa käyt?

Originally posted by XXL
Tyttökaverilla on noita usein. Näkee vieraita ihmisiä, vanhuksia ja ötököitä. Seisoskelee yleensä sängyssä ja tutkii lattianrajaa. Pitää vähän rauhotella ja se siitä.

Hän on käynyt varmaan kaikki maailman testit, unitutkimukset ja psykologit mutta selvyyttä syyhyn ei ole tullut. Jotkut puhuvat että määrätyt lääkkeet tai huumeet aiheuttavat tälläisen muutoksen aivoissa. Tyttökaveri ei ole huumeita kokeillut mutta käytti aikoinaan teininä vahvoja aknelääkkeitä.

Minullekin on pari kertaa tapahtunut jotain tuon tapaista. Molemmista on vuosia aikaa. Toisen muistan hyvin. Kaveri oli yötä ja nukkui lattialla. Ensin näin jotain unta mihin heräsin, mutta sitten vasta alkoi tapahtumaan. Joka puolella huonetta käveli rapuja. Kaverin peiton päällä niitä meni ja muistaakseni seinilläkin. Olin ihan järjissäni ja hereillä, mutta joka puolella näkyi rapuja. Ymmärsin että ne olivat vain harhaa kun ei niitä kiinni saanut ja en mitään syytä keksinyt miksi niitä talviyönä kotona olisi. Ihmettelin niitä jonkin aikaa ja yritin nukkua, mutta ei heti uni tullut. Kun silmät aukaisi niin taas niitä näkyi. Lopulta sain nukuttua ja aamulla olivat ravut kadonneet. Alkoholia, huumeita, lääkkeitä tai mitään muutakaan aineita en ollut nauttinut.

Originally posted by screwdriver
Unista vielä:

Mä näin pienenä sellasen valveunen pari kertaa jossa mun huoneessa käveli mua kohti vittumaisen hitaasti joko aivan pimeä hahmo, joka vaan pelotti, (vaikea selitää)

Vaikka tiedät hereillä että ne on unta, et vaan prkl osaa unessa sitä sanoa itsellesi.
Samanlaista oon miekin pienenä nähnyt, poikkeuksena vain, että se pimeä hahmo lipui huoneessa hitaasti miun vanhempien vuodetta kohti. Aikaa, jolloin koko perhe nukkui samassa makuuhuoneessa, mie huoneen kerrossängyn yläpetillä. Tuohon uneen liittyi ennalta varoittava sydämentykytys ja rytmikäs siih-siih -ääni. Kerran herätin itseni ihan tietoisesti näiden varoitusten ilmaantuessa ja makasin hetken valveilla. Kun mitään ei huoneessa näkynyt, rauhoituin ja nukahdin taas. Sen koommin en tuota unta ole nähnyt.

Ja asiaakin. Käyn Earth's Children -kirjasarjaan pohjautuvalla amerikkalaisella foorumilla ja useahkoilla voimailufoorumeilla (poislukien jippii). Lisäksi eräällä hengellisemmällä saitilla, mutta satunnaisesti.

Se ettei pysty unessa juoksemaan tai liikkuu älyttömän hitaasti, voi johtua siitä että kroppa on oikeastikin nukkumisen takia 'halvaantunut'. Tämä sitten tuntuu myös unessa. Näin olen lukenut.

Originally posted by JJP
Jos nyt tämmöinen himapsykologia sallitaan niin eiköhän noi tervassa juoksemiset yms. jollain tavalla liity omaan epävarmuuteen tai avuttomuuden tunteeseen.

Itse kuuskytjotain- kiloisesta kynäniskanörtistä aloin treenailemaan ja myöhemmin sitten siirryin potkunyrkkeilyyn ja sittemmin takaisin bodipuolelle, ja samalla huomasin muutoksen noissa unissa. Eli nykyään pääsääntöisesti ne uhkaavat tilanteet ratkaistaan nyrkeillä :D Eikä ole vitsi, vaan siis ihan oikeasti. Tuo tervassa juokseminen on tuttuakin tutumpi tunne mutta kun tuli kroppaan pari kymppiä lihaa ja pari vuotta sai harjoitella oikein luvan kanssa päähänlyömistä niin unissa alkoi ihan konkreettisesti ottaa tilanteen haltuun. Välillä noita kauhu- unia tulee kuitenkin nähtyä kausiluontoisesti enemmänkin, nykyään vaan sitä pystyy jo pistämään hanttiinkin aika hyvin.

Kieltämättä vielä pientä epävarmuutta löytyy; En ole koskaan ketään päästellyt ihan 6-0 surutta turpaan joten joskus painajaisissa saatan pätkyttää vihamiestä aivan upeilla lyöntisarjoilla päin näköä mutta kaveri suhtautuu siihen lähinnä huumorilla. Pitäisi kai käydä ottamassa pari full-contact- sessiota niin saisi sitä itsevarmuutta siihen että kyllä niillä meikäläisenkin lyönneillä Nukkumatti tulee.

- JjP

Joo mulla oli sama juttu junnuna, sain unissa aina turpaan ja juoksin karkuun. Mutta kamppailulajien ja salilla käynnin jälkeen en oo pahemmin unissa karkuun juossu. Ehkä toi itsevarmuus kasvoi voimien mukana.

Itse heräilin n. vuosi sitten joka yö todella kovaan ahdistukseen ja painajaisiin. Herättyä olo vain paheni ja tunsin hetken päästä kuolevani. Oli pakko lähteä ulos kävelemään mutta tuntui siltikin että on mahdotonta elää. Tunne hieman lieveni aina 15 minuutin päästä mutta kauhea olo oli aina koko loppuyön ja oli mahdotonta nukkua. Joka öisten kohtauksieni jälkeen menin yleislääkärille joka määritteli asian paniikkikohtauksen. Kävin vielä kahdella neurologian erikoislääkärillä ja he eivät diaknosoineet paniikkikohtausta vaan stressistä johtuvana unihäiriönä, jota itsekkin asioita mietittynä pidin totuuden mukaisena. Ovat kuulemma yleisiä erittyisesti nuorilla miehillä. Stressaantumista ei itse välttämättä tiedosta ollenkaan, mutta aivot kyllä huomauttaa asiasta.

Ei kovaan stressaantumiseen tarvita välttämättä paljoa työtä tai kiirettä vaan pelkkä ristiriitainen elämän tilannekin riittää. Minulle lääkärit määräsivät diapameja ja niillä sai aina nukuttua todella hyvin. Nykyään ei ole enään ollut ongelmia unien kanssa eikä nappejakaan ole tarvinnut syödä. Uskoisin että pohjimmiltaan ainakin omat uniongelmat lähtivät epäselvästä ja painostavasta elämän tilanteesta jotka tulivat lopulta uniin saakka.

Ei ole todellakaan kiva herätä painajaiseen, ja huomata että sama hopeanhohtoinen, puoliksi mädännyt ruumis seisoo sänkysi vierellä vielä, tuijottaen sinua ja ojentaen käsiään sinua kohti.

mä kävelin aikaisemmin useinkin.. kerran heräsin siihen, kun törmäsin oven karmiin. sitten toisella kertaa olin lähdössä yöllä ulos pelkässä yöpaidassa ja kumisaappaissa, oli syksy tai alkutalvi. onneksi äiti tuli katsomaan, mitä ihmeen meteliä eteisestä kuuluu ja saatteli takaisin omaan sänkyyn. jotain outoa olin kuulemma vastaillut sille, aamulla en kyllä muistanut mitään..:rolleyes:

matkapuhelininfo.comin foorumia tulee lueskeltua:)
Kohta pitäs tuonne vällyjen väliin kömpiä mutta en tiiä uskaltaako noiden unijuttujen jälkeen nukkua:( :zzzz:

Viiden sentin sunnuntaipsykologiaa: unessa käydään läpi tapahtuneita asioita ja niitä käydään läpi niin kauan, kunnes asiat on selvitetty. Joko hereillä tai unessa.

Kerran sairaalassa viereisessä sängyssä oli doku, joka yöllä kertoili juoppohulluudessaan: " mää haluaisin elää vielä, en haluais lähteä". Sanoin sille ,että nuku nyt, ja se vastasi" en mää sulle puhu, ku tuossa oven vieressä seisovalle miehelle". Ilmeisesti häntä oli mukamas viikatemies tullut hakemaan tai jotain.

Originally posted by VahvaJussi
Tää on niinkun offtopiccien offtopic, mutta onko kukaan pakkislaisista ikinä kävellyt unissaan? Ois mielenkiintoista kuulla tarinoita... :)
Itse oon joskus pienenä kävellyt talon sisällä mutta pikkuveli lähti kerran vähä kauemmas.

Oli talvi ja pakkasta varmaan -10 astetta. Mutsi heräs siihen ku ovi pamahti kiinni keskellä yötä, jonka jälkeen ajatteli varmuuden vuoksi käydä kattomassa että mitä sielä tapahtuu. Matkalla hän huomasi että pikkuveli ei ollut sängyssä ollenkaan ja pihallakaan ei enää näkynyt ketään. Mutsi sitten hädissään herätti faijan ja ne sitten lähti kattelemaan että minne ihmeeseen se lähti. Jonkun ajan kuluttua pikkuveli ilmestyi tienpäähän, oli tulossa jo kotiinpäin. Päällään hänellä oli vain jotkut kalsarit ja t-paita, ei edes sukkia jalassa ja oli kuitenkin talvi. Mutsi kysyi broidilta: "Missä ihmeessä sä olit?" Broidi siihen: "Meinasin käydä kaupassa mutta ei se ollu auki". Matkaa meiltä tohon lähimmälle kaupalle on noin 300-400 metriä.

Aamulla mutsi kertoi, mitä yöllä oli tapahtunut. Pikkuveli ei muistanut muuta kun, että oli nähnyt sellaista unta, jossa hän oli menossa kauppaan mutta se ei ollut auki.

Tämän tapauksen jälkeen meidän oveen asennettin joksikin aikaa sellanen juttu, että lukkoa ei saa auki kovin helposti sisältäpäin. Tai siinä oli sellanen jännä dilemma joka piti avata ennenkun pääsee pihalle. Kaikki muut opettelivat sen avaamaan mutta broidille ei sitä opetettu.

Tapauksesta on jo useampi vuosi. Broidi oli ehkä joku 10-11 vuotias tuolloin.

Eikä ollut muuten edes ainut kerta ku broidi oli pihalla unissaan.

Tuli taas unista mieleen todella erikoinen tapahtuma joka tapahtui kotona pari vuotta sitten:

Heräsin yhtäkkiä keskellä yötä.
Olin aivan hereillä ja pystyin ajattelemaan aivan selkeästi jne.
Kävelin keittiöön juomaan hieman vettä janoon ja samalla kävelin olohuoneeseen. Jostain kumman syystä alkoi yhtäkkiä soimaan jossain päin kämppää joku biisi black-metal biisi ja hetken aikaa aivan kuin se olisi kuulostanut children of bodomilta.Musiikki oli todella selkeää mutta en millään löytänyt mistä se musiikki tulisi. Katsoin olohuoneessa stereoihin ja ne olivat kiinni.Katsoin keittiöön ja omaan huoneeseen mutta mistään sieltä ei tullut ääntä.Naapuristakaan ei ääni tullut koska se oli niin selkeä. Lopulta kun musiikkia oli soinut muutaman minuutin niin se loppui eikä sen koommin ole enään mitään kuullut. Jäi metallin kuuntelu tuon jälkeen vähän vähemmälle. :)

Originally posted by vauhti
Tuli taas unista mieleen todella erikoinen tapahtuma joka tapahtui kotona pari vuotta sitten:

Heräsin yhtäkkiä keskellä yötä.
Olin aivan hereillä ja pystyin ajattelemaan aivan selkeästi jne.
Kävelin keittiöön juomaan hieman vettä janoon ja samalla kävelin olohuoneeseen. Jostain kumman syystä alkoi yhtäkkiä soimaan jossain päin kämppää joku biisi black-metal biisi ja hetken aikaa aivan kuin se olisi kuulostanut children of bodomilta.Musiikki oli todella selkeää mutta en millään löytänyt mistä se musiikki tulisi. Katsoin olohuoneessa stereoihin ja ne olivat kiinni.Katsoin keittiöön ja omaan huoneeseen mutta mistään sieltä ei tullut ääntä.Naapuristakaan ei ääni tullut koska se oli niin selkeä. Lopulta kun musiikkia oli soinut muutaman minuutin niin se loppui eikä sen koommin ole enään mitään kuullut. Jäi metallin kuuntelu tuon jälkeen vähän vähemmälle. :)

Itsekin muistan joskus lapsena kun olin keskellä yöllä täysin hereillä ja kuulin radion soivan olohuoneessa. Sieltä tuli uutisia ja musiikkia. Ihmettelin kuinka se on mahdollista kun huone oli aivan pimeänä eikä siellä ollut ketään. Aamulla kysyn äidiltä olisko radio ollut yöllä auki. Ei ollut radio auki -vastasi äiti.

Aivot tekevät tepposia varsinkin kesken unta ja vielä hetken unen jälkeen. Myös väsymys aiheuttaa mitättömien näkemisiä ja kuulemisia. Armeijassa ollessani RUK:n loppuleirillä otettiin miehistä kaikki irti 50 kilometrin täyspakkausmarssin jälkeisellä koko yön kestävällä taisteluharjoituksella. Tällöin muutamat miehet alkoivat nähdä ja kuulla aivan omiaan. Mm. olemattomia henkilöitä oli teltassa.

Harmittomiahan tuollaiset kokemukset ovat, vaikkakin todella pelottavia. Itse tiesin uniongelmieni aikaan että eihän tässä mitään hätää ole, mutta kyllä yöllä oli välillä niin hirvittävä olo että luuli elon päättyvän.

Omien uniongelmien aikaan perehdyin kaikenkarvaisiin unihäiriöihin ja se käsitys jäi että tässä threadissa esitetyt yölliset valveunet yms. pelottavat kohtaukset ovat aika yleisiä ihmisillä. Ihmishahmojen näkeminen huoneessa ja unihalvaantuminen ovat hyvinkin yleisiä. Unihalvaantumisa on kokenut varmaan itse kukin. Itse olen muutamia kertoja elämässä kokenut tämän. Hahmoja huoneessa ei ole onneksi näkynyt.

Unet on kyllä hauskoja. Kerran heräsin, kun näin unta, että puhelin soi :). Lentäminen on onnistunu vain kerran ja pinnistelemällä, samoin kuin pari yötä sitten pystyin ajatuksen voimalla liikuttelemaan pikkuesineitä ja sytytinpä kaverille tupakanki kyvyilläni. Kerran näin unta, että olin jollaki hampilääkärimäisellä tuolilla, ja ufomiehet tjsp oli irrottanu mun pääkallon yläosan (semmonen kalotti siis). Tuli herättyä kyllä tarkistettua päänuppi saumojen varalta :D. Yks kaveri oli kerran nähny unta, että oltiin afrikassa pienryhmän kans metsästämässä neekereitä, joilla oli atrian merkki otsassa. :lol2:

Ja ontopic:

Foorumeita joita tulee seurattua: murobbs, imperiumi, live for speed -foorumi, vapaapaini.com:n foorumi ja eilen tuli tuonne höyhensaarillekki eksyttyä.

Joskus pikkusena kävelin unissani omasta huoneesta äipän ja iskän väliin nukkuun... :D Aamulla olin vähän ihmeissäni kun heräsin.

Mulla on kanssa ollut noita Miken kuvaamia juttuja. Ja selkounia (jos tällä tarkoitetaan unta jonka tiedät olevan unta ja voit tehdä mitä tykkää) as well.

Top3 valveunet:

-Otusten(käärmeiden, hyönteisten) näkeminen sängyssä. Johtaa sängystä pomppaamiseen, huutamiseen ja sängyn ympärillä pyörimiseen kunnes tajuaa todellisuuden. Tavallista nolompaa esim intin alokastuvassa, kuten allekirjoittaneella oli tapana käydä.

-Henkilön, otuksen, asian näkeminen huoneessa. Pieni säikähdys, mutta näitä osaa epäillä kokemuksesta joten saattaa pysyä rauhallisenakin. Outoa on että kohdetta voi tuijottaa minuutteja eikä se katoa. Hallu häviää kun kohdetta lähestyy. Asiaa edesauttaa olemassaolevat muodot, esim vaatemytty sohvalla, muttei tätä kuitenkaan pelkästään aiheuta. Niin todelliselta se näyttää.
Kerran heräsin nyrkin kokoisen koppakuoriaisen lentelyyn ja häirintään ja siitä johtuvaan omaan huutamiseen ja huoneessa poukkoiluun. Outoa tilanteessa oli se että huone oli täysin valaistu. Valtava koppis meni piiloon verhon taakse josta sitä olohuoneesta tulleen säikähtäneen tyttöystävän kanssa etsittiin. Mitään ei tietenkään siellä ollut.

-Äänet. Mahdollisesti näitä aiheuttaa rappukäytävästä tulevat oikeat äänet, kuulostaa vain erittäin voimakkaalta, kuin joku puhuisi huoneessa. Heräät ääneen ja mahdollisesti koet edellämainittujen kaltaisen visuaalisen harhan. Esim käsi joka hamuilee ovea auki postiluukusta käsin. Tai joku seisoo huoneessa, parvekkeen oven takana tms. Ääniharha voimistaa visuaalisen harhan pelottavuutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom