Muut foorumit joissa käyt? +offtopic valve-/selkounet

Mullakin joskus tollasia halvaantumisia. Oli aika kauhee kokemus ekan kerran joskus pari viikkoa sitten ku heräsin enkä pystynyt liikuttaa kumpaakaan kättä. Yritin laittaa kättä nyrkkiin, mutta eihän liikkunut mihinkään. Joskushan se puutuu jos nukkuu käden päällä, mutta nyt oli molemmat kädet yhtä aikaa ja tunne oli muutenkin aivan erilainen. En muistaakseni yrittänyt liikuttaa muita ruumiinosia.. Tämä toistui ehkä noin kolmena peräkkäisenä yönä. heräilin yöllä useita kertoja ja joka kerta sama juttu.

Tästä on siis noin pari viikkoa aikaa. Tätä ennen eikä tämän jälkeen oo ollu mitää ongelmia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole pitkä kun kerran yöllä heräsin ja huomasin että suoraan pääni päällä on hämähäkin verkko ja iso hämähäkki. Araknofobisena ihmisenä hyppäsin sängyn toiseen päähän ja olin näkeväni hämähäkkejä joka paikassa. Laitoin valot päälle ja katsoin sängynpäädyn ja lämpöpatterin kulmaa missä luulin verkon olevan ja mitään ei näkynyt. Olin muuten täysin järjissäni ja käännyin toisinpäin sängyssäni ettei kuviteltu verkko tulisi suoraan pääni päälle ja laitoin valot pois, kun heti iski silmääni hämähäkki joka tippui patterin taakse. Laitoin taas valot päälle ja tutkin patterin taustan ja mitään ei taaskaan löytynyt. Todistelin itselleni että verkkoa ei ole ja käännyin taas oikeinpäin sängyssä ja nukahdin. Aamulla en löytänyt mitään todisteita hämähäkeistä. Kaikki yöllä tapahtuneet koin mielestäni aivan järjissäni.:confused: Se verkko oli aivan kuin todellinen naaman päällä kun yöllä heräsin.

Ai niin, mä käyn keho.netissä värkkäämässä päivittäin sitä ravintoainelaskuria! Se on tosi kätevä, ja tarkka. Itse voi lisäillä sellaisia elintarvikkeita, joita ei välttämättä listalta löydy, esim. Real(täysjyväleivästä kun löytynee ilmeisesti vain keskiarvo). Ja sitten niitä syömisiään voi lähettää vaikka sellaiselle kaverille, joka tsekkaa sit, et onkos se ruokavalio ihan kunnossa.
Laskuri laskee kokoajan grammamäärät kaikista makroravinteista, kalorit ja sit näyttää energiajakauman prosentuaalisissa määrissä. Ja aina kaiken voi tallentaa sinne tiedostoihin. :thumbs:

Unien ja tryptamiinien yhteydestä seuraava pätkä:

Tryptamine Dreams?

"Apparently, the dream occurrences happen because melatonin is metabolised into 5-Methoxy-Dimethyltryptamine, which is the chemical responsible for dreams. The human body contains both DMT and 5-methoxy-DMT... the body converts tryptophan into DMT, 5-methoxy-DMT and serotonin... and this may be case the case with melatonin since it's very similar chemically. I've not seen any hard proof on this yet, but I strongly believe it to be true."

Muita foorumeita

Onko kukaan käynyt tällä foorumilla?

jippiiforcepowerforum.board.dk3.com

Itse kävin jo rekisteröitymässä! :jahas:

Valveuni

Onpas jännittäviä kertomuksia...

Koin muutama päivä sitten elämäni ensimmäisen unihäiriön. Siinä esiintyi monia elementtejä näistä offtopic-kertomuksista.

"Heräsin" aamulla useamman kerran unestani vain havaitakseni, että maailma tuntui jotenkin epätodelta ja kohtaamani ihmiset muuttuivat The Ring -leffan naamanvääntelymonstereiksi, joita varmuuden vuoksi tietysti mätkin lyttyyn. Jossain vaiheessa ehdin unessani ajatella, että tällaista on varmaan helvetissä: hyytävä pelko vallitsee kaikkialla ja demoneja sataa taivaalta kimppuun, vaikka niitä kuinka pistää tainnoksiin.

Onneksi muistin noissa unijaksoissa lukemiani juttuja unihäiriöstä ja tajusin, että kyse on juuri siitä. En vain kyennyt heräämään aidosti kuin vasta jonkin ajan kuluttua (minuutteja tai tunteja?). Mielessä vilahti pelko, että jos tästä ei enää herääkään, niin mitä sitten...

Unihäiriöunessani en kyennyt (tai muistanut) lentämään Teräsmiehen tapaan, vaikka harrastankin sitä oikeastaan joka kerta. Foorumin kirjoittajilta on tullut arvokasta tietoa siitä, miten toimia häiriön mahdollisesti uusiutuessa. Kunpa vain muisti pelaisi edes välttävästi, jos tai kun... Nimittäin kyseinen uneskelu oli hyvin vastenmielistä.

Kerran muistan nähneeni valveunen - ja tulen varmaan aina muistamaankin sen. Sängyn vierellä oli jokin punatulkun kokoinen, kolibrilta näyttänyt hyönteinen. Kaappasin sen muka peiton sisään, paiskasin peiton sängylle ja aloin kiukulla hakata peittoa. Sydän löi varmaan kahtasataa ja adrenaliinia virtasi. Pieksin nyrkein sitä ötökkää ja peittoa aivan älyttömän kauan. Oli aika voittajafiilis, kun katsoin peiton sisään enkä löytänyt sieltä mitään eksoottiseen eläimeen viittaavaa.

Ne foorumit:
Muropaketti.com

Mielenkiintoinen keskustelu.

Lisäisin vielä että tavalliset lääkkeetkin voivat aiheuttaa tosi villejä unia. Mun tapauksessa antibiootit.

Itse en ole suuremmin valveunia nähnyt mutta muutama vuos sitten sain pahan tulehduksen ja siihen eivät ekat antibiootit tepsineet ja tietty määrättiin sitten tehokkaampia.
Parin yön jälkeen kun olin näitä toisia biootteja alkanut syödä alkoivat sellaiset painajaiset että oksat pois. Painajaset olivat tosi todentuntuisia ja heräsin monet kerrat vasta omaan huutooni ja aina niiden jälkeen oli pitkään todella ahdistava olo.
Ajattelin ensin että painajaiset johtuvat tulehduksesta joka oli jo vienyt aika hyvin voimat äijästä, kunnes luin antibiootin sivuvaikutukset, siellä nimittäin mainittiin painajaisunet tai jsp. Mä en voinut uskoa kyllä silmiäni silloin mutta kyllä se tieto sitten helpottikin oloa. Sen jälkeen en ole nähnyt sellasia unia enkä kyllä haluakaan :)

Mullakin joskus tollasia halvaantumisia. Oli aika kauhee kokemus ekan kerran joskus pari viikkoa sitten ku heräsin enkä pystynyt liikuttaa kumpaakaan kättä. Yritin laittaa kättä nyrkkiin, mutta eihän liikkunut mihinkään. Joskushan se puutuu jos nukkuu käden päällä, mutta nyt oli molemmat kädet yhtä aikaa ja tunne oli muutenkin aivan erilainen. En muistaakseni yrittänyt liikuttaa muita ruumiinosia.. Tämä toistui ehkä noin kolmena peräkkäisenä yönä. heräilin yöllä useita kertoja ja joka kerta sama juttu.

Tästä on siis noin pari viikkoa aikaa. Tätä ennen eikä tämän jälkeen oo ollu mitää ongelmia.

Mullakin on vastaavia kokemuksia 2-3 krt tullut tässä parin kuukauden sisään.
On hiukkasen pelottava fiilis, kun yrittää nousta mutta jalat tai kädet ei liikahdakkaan.

Mulla vähän samanlaisia taipumuksia kuin Mikelläkin, aika monta kertaa "taisteltu" yöllistä kutsumatonta vierasta vastaan. No ei se mitään ku asuu nyt yksin, mutta porukat vähän ihmetteli :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom