Mustasukkaisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ck80
  • Aloitettu Aloitettu
En löytänyt aikaisempaa thrediä kyseisestä aiheesta, sori jos sellainen on jo.

Olen seurustellut noin puolitoista vuotta. Suhteemme toimii mielestäni juuri niinkuin pitääkin luukuunottamatta minun mustasukkaisuuttani.
Kyse ei ole niinkään siitä että olisin täysin varma tyttöystäväni uskottomuudesta, vaan hetkellisistä mustasukkaisuus puuskista.
Tiedän että hän rakastaa minua ja että ei menisi sänkyyn asti kenenkään kanssa niin kauan kun olemme yhdessä. Olemme erään riidan jälkeen sopineet että peli poikki ennenkuin lähdetään muihin peteihin.

Perinteinen tilanne on se että menemme jollain porukalla baariin, tyttöystäväni pitää paljon tanssimisesta ja on oikeastaan lähes koko illan tanssilavalla. Ennemmin tai myöhemmin yksi tai useampi mies tulee piirittämään häntä ja tanssiminen saattaa jatkua mielestäni aivan liian "läheisellä"tavalla.
Kyse ei siis ole mistään nuolemisesta etc. vaan toisiaan lähellä olevasta tanssimisesta, kun sitten havaitsen tämän touhun tuntuu siltä että joku lyö puukolla vatsaan, mustasukkaisuus reaktio on valmis.
Joko käännän selkäni ja mökötän koko illan tai sitten menen avautumaan. (väkivaltaiseksi en ole koskaan käyny) Yleensä tälläisen tilanteen jälkeen on aina riita mikä on yleensä päättynyt jonkinlaiseen kompromissiin.
Olen yrittänyt selittää miltä tuntuu kun näen jonkun miehen kädet hänen lanteillaan , mutta kun se on sille tanssia ja mulle vähintään esileikkiä.
Viime aikoina nämä tilanteet on vähentyny koska välttelen samaan aikaan baariin joutumista.
Viimeisin tapaus oli kun muija oli kavereittensa kanssa ankkarockissa. Katselin sieltä otettuja valokuvia ja yhdessä kuvassa muijani roikku jonkun jätkän kaulassa, ajattelin että se on joku kännihalaus tai vastaavaa. Mutta eipäs se auttanut minun pientä sieluani, kyseinen kuva kummitteli päässäni jonkun pari kolme päivää ja samalla ahdisti niin vitusti.
En edes viittinyt kysyä mitä siinä kuvassa tapahtuu koska olen melkein varma että siitä keskustelusta ei seuraa hyvää. Sen verran kova agre nousee kuvasta että se menisi kumminkin ennenpitkää avautumiseksi.
Olen miettinyt mistä tämä viha ja ahdistus oikein kumpuaa.
Ensinnäkin silloin kun tutustuin laivalla nykyiseen heilaani hän oli varattu, mutta eihän se menoa haitannu ja päädyimme samaan hyttiin.
Jälkeenpäin asian nostettuani pöydälle, silloinen jätkäkaveri oli kai käytännössä ollut jo menneen talven lumia.
Toiseksi olen poikamies vuosinani ollu lukuisten varattujen naisten kanssa pönkittääkseni paskaa itsetuntoani.
Olen varma että kahdella aikasemmalla kohdalla on vaikutus nykyisiin ajatuksiini, en vain osaa olla ajattelematta "pahoja asioita" heilastani.
Silloin kun nämä asiat ei riivaa mieltäni meillä menee tosi hyvin ja on hauskaa. Enkä edes kaipaa poikamies elämää se on sen verran hajottavaa touhua.
Missään nimessä en halua ruveta kahlitsemaan muijani menoja tai ottamaan kaikenkieltävää asennetta.

Nyt kysyisin millä ihmeellä saan tämän kalvavan mustasukkaisuuden pois mielestäni ja millä pystyisin niinä synkkinä hetkinä käsittämään sen että olen se ainoa ja oikea muijalleni, niinkuin hän on sen itse sanonut.

PS. Luettuani tuon äskeisen itkuvirren läpi ajattelin itsekseni että, voi vittu mitä tekstiä. Samalla tavalla tämä teksti tuntuu lapselliselta, pienisieluisen itsetunto ongelmaisen nuoren miehen avautumiselta kun miltä tuntuu sen jälkeen kun on oikesti mustasukkaisena avautunut muijalle. Mutta minkäs koira karvoilleen voi, tarvis vaan keksiä joku ratkaisu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuttu tunne velihyvä :)

Itselläni oli täysin samanlainen tilanne vielä vuodenvaihteessa, joka lopulta ajautui täystuhoon, kuten olettaa saattaa...

Liika mustasukkaisuus tappaa suhteen sata-varmasti, ennemmin tai myöhemmin. Minäkään en voinut ko. tunteille mitään, mutta parempaa onnea ja menestystä sulle!

Psst...Jos se tuntuu oikealta muijalta sulle, ni kihlaa se (harvemmin miehet koittaa sellasten lähelle tunkea, en mä ainakaan...)

Pieni mustasukkaisuus ei oo nyt niinkään paha juttu mut sit ku se menee siihen, että toinen ei saa käyä paskalla kahta minuuttii kauempaa ni se on jo sairasta.

ck80 sanoi:
Olen yrittänyt selittää miltä tuntuu kun näen jonkun miehen kädet hänen lanteillaan , mutta kun se on sille tanssia ja mulle vähintään esileikkiä.

Viimeisin tapaus oli kun muija oli kavereittensa kanssa ankkarockissa. Katselin sieltä otettuja valokuvia ja yhdessä kuvassa muijani roikku jonkun jätkän kaulassa, ajattelin että se on joku kännihalaus tai vastaavaa.
:vaihtoon:

Totta helvetissä tytön pitää mennä ja bilettää, mutta kuvailemasi "hei, katso kun ketkutan persettäni seksikkäästi, voit laittaakin kätesi lanteilleni" -tyylinen käytös kertoo ehkä jostain, yleensä paskasta itsetunnosta. :rolleyes: Moraalilla varustettu tyttönen läpsäyttäisi vieraan miehen kädet pois lanteiltaan ja sitten jatkaisi riehumista. :)

Mieti mitä teet. Itse en katselisi tuollaista, koska maailmassa on kyllä mukavia ja nättejä tyttöjä, jotka osaavat olla ihmisiksi ja ansaita siten sen luottamuksensa.

L0b0 sanoi:
Psst...Jos se tuntuu oikealta muijalta sulle, ni kihlaa se (harvemmin miehet koittaa sellasten lähelle tunkea, en mä ainakaan...)
No voi helvetti sentään. Miksi helvetissä jampan pitäisi laittaa päänsä ampiaispesään?

Yhdyn Tomiin. Kirjaimellisesti.

Aika lailla arvelluttavaa meininkiä tollanen "tanssiminen".. Tulisi sanomista kyllä itsellänikin, ja paljon.

LISÄYS EDELLISEEN:

Mun mielestäni kans tässä naisessa on vikaa. Hänenki pitäis ymmärtää, että kuvailemasi tilanteet kuppiloissa aiheuttaa sulle harmaita hiuksia ja toimivassa parisuhteessahan on kyse juuri siitä, että molemmat ottaa huomioon toisen tarpeet ja rajoitukset =)

Jos ei muija muuta tapojas (itse kuitenkin käyttäydyt herrasmiesmäisesti, etkä lietso taistoja ko.tapauksien johdosta) nii ei muutaku vaihtoon...

Meinasin sil kihlajutulla, et jos on vakavissaan ja haluu astua seuraavalle levelille muijan kans, ni go ahead! se oli vaan heitto....ehkä se ois voinu auttaa emtiä...Anteeksi Tomi :kuola:

Ok, ehkä se oli vähän tyhmä ajatus, tässäku endorfiinihumalassa kirjottelen, ni ajatus ei ole selkein mahdollinen...

Juu... Voi olla hankala olla tuollaisessa suhteessa, kun tietää, että molemmat osapuolet ovat aiemmissa suhteissa vehdanneet myös muiden sängyissä.

Neuvoksi voisin antaa sinulle, että kerro tyttöystävällesi ihan hyvässä hengessä, että hänen käyttäytymisensä tanssilattialla loukkaa sinua ja toivoisit sen loppuvan (tanssimisen kuitenkaan loppumatta). Jos teillä on hyvä suhde, niin kuin mainostit, uskoisin tytön ymmärtävän. Tai voisit itse tanssia hänen kanssaan enemmän, ettei hänen tarvitsisi etsiä muita "kavereita" ja paikan muutkin miehet näkisivät nähen olevan varattu. (Älä sano, ettet osaa tai halua tanssia :D )

Oma suhteeni on onneksi sellaisella pohjalla, että voin täydellisesti luottaa tyttööni, meni hän minne tahansa. :)

Kyllähän tohon olis syytä olla joku hyvä selitys jos jonkun vieraan speden kaulassa roikkuu. Vaikka en olekaan mustasukkaista tyyppiä niin jossain sen rajan on mentävä, tollanen kännikäytös ei ole kovinkaan kestävää kehitystä suhteen kannalta.

ck80 sanoi:
mutta kun se on sille tanssia ja mulle vähintään esileikkiä.

Kyllä se valitettavasti on esileikkiä niille tanssiville äijillekin.

Minä(kin) tunsin kerran neitosen, joka oli flirttailevaa tyyppiä, oliskohan tässä tapauksessa sama juttu?
Mustasukkainen tyyppi ja flirttaileva tyyppi eivät kertakaikkiaan sovi yhteen.

Tässä tapauksessa on kyllä yksi asia mikä pisti silmään, eli se, että tyttöystäväsi tavallaan petti kanssasi sitä entistä poikaystäväänsä, siellä laivalla.
Eli jonkinlainen taipumus pettämiseen saattaa löytyä, yhtään syyllistämättä häntä. Hänen puolta asiastahan emme tule kuulemaan.
Tilanne on hankala kun kerran pidät hänestä, ainoa millä asiat selviää on kunnon keskustelu/riita, mahdollisimman äkkiä, muuten patoutumat kasvaa.

Ööööhh... Ei kyllä pitäisi olla aihetta paritansseihin muiden miesten kanssa, olit paikalla tai et. Itse omaan suhteellisen vahvan (katteettoman :D ) itsetunnon, mutta en katselisi flirttailevaa tanssia kovinkaan kauaa. Itse samassa tilanteessa tod. näk. poistuisin paikalta vähin äänin ja antaisin muijan itse tulla perässä koska tulee, jos tulee :evil: En itseasiassa ymmärrä miksi tyttöystäväsi edes harrastaa mokomaa touhua, vaikka tietää sen loukkaavan tunteitasi. Kertoo jo sinänsä jotain hänen prioriteeteistaan (?) Vaikka se hänelle olisikin vain tanssia, sille miehelle se on vain tanssia n. 1% todennäköisyydellä.

Vaikuttaisi että teillä on aika erilainen näkemys siitä mitä suhteessa saa, ja ei saa tehdä. Kyllä tuohon joku yhteisymmärrys pitäisi saada, muuten valmistaudu jatkuvaan epäilykseen ja vitutukseen. Kyllä toisen pitäisi ymmärtää tulla sen verran vastaan että jos tietää että toista häiritsee, pystyisi illan viettämään myös ilman vieraiden miesten käsiä lantiollaan...

Oletko kokeillut miten hän suhtautuu jos käyt tanssimassa viattomasti kädet jonkun vieraan naisen lanteilla?

Joillekin ihmisille viesti saattaa mennä perille kun se oikein kädestäpitäen, käytännön kautta esitetään. Ei ehkä aina kaikkein rakentavin tapa, mutta joskus saattaa toimia...

Haloo hei!mitä sä ny jaksat tollasist pikkujutuist stressata..oisko sit parempi sun mielest et kyhnöttäsitte sen muijas kaa vaan kaiken ajan kahestaan, ilman et kummallakaan ois mitään muita kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen..vois mennä homma vähän ahistavaks...

Neuvoisin jättämään tollaset mustasukkasuuskohtaukset väliin...tai muuten se muijas pettää sua kohta ihan oikeesti

IMO toi on aika räikeä "reviirille" tuleminen kun toisen naista aletaan koskettelemaan, siitä ei seuraa ikinä mitään hyvää. Eli puolin ja toisin perse tilanne, muijasi ilmeisesti nauttii flirttailusta ja voisin veikata sen menevän takuuvarmasti pidemmälle kun et ole paikalla. Itse tekisin kylmän ratkaisun ja jättäisin tuommoisen tyrkyttäjän.

Poikki tollaset suhteet... Jos tuntemattomien jätkien eteen mennään heiluttaa persettä ja annetaan käsin lääppiä, niin jotain on kyllä vinossa. Sen ymmärtää, että kavereiden kanssa tanssitaan, jos oma mies ei jaksa tulla mukaan, mutta ei kyllä tollainen meno. Kyllä sitä tulisi itsellekin hirveitä agreja, jos huomaisi, että oma nainen "tanssii" muiden miesten kanssa vähän turhan avoimesti...

paalu sanoi:
Haloo hei!mitä sä ny jaksat tollasist pikkujutuist stressata..oisko sit parempi sun mielest et kyhnöttäsitte sen muijas kaa vaan kaiken ajan kahestaan, ilman et kummallakaan ois mitään muita kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen..vois mennä homma vähän ahistavaks...

Neuvoisin jättämään tollaset mustasukkasuuskohtaukset väliin...tai muuten se muijas pettää sua kohta ihan oikeesti
:kippis1: Niin äijä ajaa naisen muiden syliin, kun ei tajua että naisen pitää saada tehdä juuri niin kuin itse haluaa! Se sika!

paalu sanoi:
No et ajattetellut, että ehkä näiden ääripäiden välillä voisi olla sellainen kultainen keskitie? :rolleyes:

paalu sanoi:

:david:
...kyllähän sitä muutakin voi tehdä, mutta jos sen perseen vatkaamisen muille jättäis pois.

Mua tuli ankkarokissa joku varattu ämmä iskemään. Oltiin siinä äijäporukalla, ja sitten siihen vain ilmestyi tää mimmi siihen viereen. Olin ihan tuhannen kännissä. Kysyin siltä, että kenen kanssa se siellä on, niin se ilmoitti, että miehensä. Minä kysyin, että missä mies, niin se vain huito kädellä, että "no jossain tuolla noin". Mimmi vaikutti todella häiriintyneeltä. Minä olen itse varattu, ja vaikka olisin ollut sinkku, niin en kai mä jumalauta feidaa mun kavereita festareilla! Feidasin sen ilmoittamalla sen yltiöitsevarmuuden olevan täysi turn-off. Se sai muistaakseni hyvin emotionaaliset lapsiraivarit. Toivottavasti ei ollut sun muijas. Se oli sellainen lyhyt, nahkahousut ja muistaakseni ilmoitti nimekseen Minna. Jossain vaiheessa se laittoi jonkun huivin päähän. Eli jos mä olen siinä kuvassa, niin mä en tehnyt sen kanssa yhtään mitään.

Muuten: Toi sun mustasukkaisuutesi on TÄYSIN TERVETTÄ.

Mä oon nähnyt sellaistakin, missä kielletään tyttöä meikkaamasta, ettei muut pojat katsoisi. Veljeni exä oli minusta niin mustasukkainen, että kielsi veljeäni tapaamasta minua. Kerran sen suhteen alkuvaiheessa meidän piti mennä broidin kanssa leffaan, niin mimmi tuli sinne "tarkastamaan", että oli varmasti minun, ei naisen kanssa menossa. Se on sairasta se. Mua ahdisti lukiossa aikoinaan ihan saatanasti, että tyttöystäväni antoi samana iltana. Olihan täysin selvää, että olisin voinut olla "kuka tahansa". Siis sinä iltana. Voihan sitä pillua antaa sekä nopeasti että selektiivisesti, sitä en kiellä. Tyyliin kerran kaksi elämässä. Sama mimmi myöskin katsoi asiakseen kertoa, että oli nussinut tanssiopettajansa kanssa jonkun tanssisalin lattialla. Kyseinen opettaja oli naapuri! Ja oli kuulema ollut hienot rastat. Aina kun tuli kadulla musta, rastapäinen mies vastaan, niin mietin, että "olikohan se toi, olikohan se toi?". No joo, se oli kyllä ihan vitun seko ämmä muutenkin. Ja mä annoin mennä kaiken läpi, kun olin niin nuori ja epävarma. Ja se oli niin vitun kaunis. Sillä oli mm. niin huono itsetunto, että sillä piti olla aina joku "ihailija". Se oli mm. ranskassa kielikurssilla, ja siellä joku norjalainen jätkä rakastu siihen. No, se jätkä halusi tulla lomalle Suomeen (tietenkin) ja tää mimmi majoitti sen niiden perheen kotona. Argumentti oli tietenkin "eihän sillä ole väliä jos se on ihastunut muhun, koska mä en ole ihastunut siihen" Ja pieni ringside 17vee vaan nyökytteli mustasukkaisena, että joo joo. Niin ja sitte se kävi kaffittelemassa jonkun kapakassa tapaamansa rumpalin luona. Ihan vaan kaverina. Ja oli sitten todella tuohtunut, kun tää jätkä oli alkanut vonkaamaan pillua.

Joo, ihan hirveetä itsensä nöyryyttämistä toi mun puolelta oli. Mutta hei; mä olin lapsi, 17-18 vee. Taisi olla joku yksinhuoltajan pojan syndrooma kyseessä. Sittemmin opin pitämään puoleni. Kuka tietää, ehkä ko. kusipää on aikuisena tasapainoinen ja täyspäinen.

Laita poikki. Luulenpa, että tyttö on nuori ja ei tiedä vielä mitä haluaa. Eikä osaa jättää sinua, koska kuitenkin välittää, muttei tiedä kuinka paljon. Voisin lyödä vetoa, että itseään etsiessä hän vielä pettää sinuakin. Laita poikki niin hän voi vielä palatakin sun luoksesi pään selvitettyään. Ja mitään ei ole menetetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom