Mustasukkaisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ck80
  • Aloitettu Aloitettu
En ole jaksanut lukea kaikkia edellä olevia vastauksia, joten anteeksi jos tämä asia on jo tullut esille. Itselleni tuli joka tapauksessa tämä mieleen:

Mielestäni kaikkiin tuollaisiin tapahtumiin on joku syy. Oli se tässä tapauksessa mikä hyvänsä (muija hakee huomiota, tykkää ku vieraat äijät koskettelevat, ei vaan tajua asiaa, ei välitä tarpeeksi sinusta, on pettynyt suhteeseenne, ei saa sinulta riittävästi huomiota tms.). Olipa se syy mikä hyvänsä, se ois hyvä juttelemalla saada selville. Muijasi ei välttämättä itsekään tiedä syytä käytökseensä, saati sitten sinä. Ikävää näyttää olevan että hän vähättelee asiaa eikä vaikuta ottavan ongelmaa tosissaan...

EDIT: Olin itse joskus vuosia sitte vähän samanlaisessa tilanteessa. Olen edelleen saman naisen kanssa ja asia on saatu puhumalla selvitetyksi. Aikaa ja voimia se vaatii, mutta jos asiassa EI tapahdu minkäänlaista etenemistä niin parempi sitten laittaa muija vaihtoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
roskilde sanoi:
mustasukkaisuuteen liittyen,miksi joku haluaa tehdä ex-seurustelukumppaninsa mustasukkaiseksi jonkun toisen ihmisen avulla...?mielipiteitä kiitos.

Noh...tuohon voin vain vastata omasta puolestani.

Eli exäni petti pitkän suhteen jälkeen, ja suhde meni katkolle. Tietenkin olin hyvin hyvin katkera/vihainen, ja mietin, että miten tämmöisen kauhean vääryyden voisi kostaa rikomatta Suomen lakia.

Niinpä pokasin baarista naisen alle 3 viikkoa tapahtuneesta, ja aloin "seukkaamaan" uudelleen. Vaikka en ollut edes kovin kiinnostunut kyseisestä neidistä. Luonnollisesti exälle piti raportoida asiasta ihan vittuillessaan. Eihän se uusi suhde pitkään kestänyt, kun ei itse jaksanut pitkään jatkaa (parisen kuukautta).

Kypsää käytöstä? Not! :david:

Noh..suku Savosta ja Pohojanmaalta. Hieno yhdistelmä savolaista kieroutta, ja pohjalaista kostomentaliteettia. :P

Erittäin väärin sille kolmannelle osapuolelle, joka joutuu ilman syytä kärsimään. Elkää tehkö kenellekkään samaa. Ja meidän sinkkujen kannattaa varoa vasta eronneita. ;)

Kaikki naiset on huoria ja miehet sikoja. Niin se vaan on. Mutta ei se mitään =) ku oppii peli säännöt ni se on oikeestaan ihan kivaa. Mä en oo itse asiassa yhtään mustasukkaista tyyppiä. Kaks mun tyttö ystövää on siitä mulle valittanutkin. Eikä se oo sitä etten ois oikeesti niitä rakastanu. Vaikka oon kyllä itse hölmöilly.. En enää koskaan.. Mut juttu on niin ettei keneenkään voi täysin luottaa joten siitä on turha stressata. Tekee vaan suhteessa parhaansa ettei sen toisen tarvi käydä vieraissa ja toivoo parasta. Siis on hyvä tyttöystävälleen. Muuta et voi asialle oikein tehdä.
Tosin se vielä ettei kannata varmaan alkaa olee sellaisen tytön kans joka on varattu tai menny ihan just poikki.

Enpä usko, että hyvissä aikeissa oleva nainen antais muitten ukkojen käpälöidä tanssiessakaan...
Selvät pelisäännöt pitää olla. Ukko voi luottaa muhun, koska tietää etten anna muiden kosketella. Minä puolestani luotan mieheeni 100% ja todellakin annan turpaan, jos joku yrittää väliin tunkea. :D

Sun pitää kouluttaa se tyttö!!!! Naiset on niiku koirat. Ne oppii ku kouluttaa ( Naiset, ei herneitä!! Näin tekin ajattelette, ette vain sano sitä!). En minäkään kovin tykkäis jos koskettelun puolelle menis. Itekki oon mustasukkaista sorttia, mutta oon pyrkiny siihen etten näytä sitä. Sillä niinhän se on että mustasukkaisuus pilaa suhteen...ja moni muukin asia. Oo enemmän omien kamujes kans siel baaris ja anna tyären bilettää, koska kyllä sä ehit sitä nähä muuallaki ku baaris. Mutta niin sano sille että oisko tommone metrin hajurako mitekää mahollista tuolla tanssilattialla?
Joku ehotti, että menisit itekki tanssimaan mukaan. Siis Suomalaista miestä ei sais päästää tanssilattialle!!! Voi helevata että mulla hävettää kaikkien Mattien ja Teppojen puolesta jotka menevät 5,7 promillen humalassa tanssimaan Ricky Martinia. Tuli kylmät väreet jo kun ajattelinkin asiaa..huh.. No saa nähä miten selviän tulevasta baari illasta. Oksennanko viinan vaikutuksesta vaiko täydellisen sävelkorvan omaavasta amis Jorman loistavasta lantionpyörityksestä Abba:n tahtiin.
Kerron tulokset myöhemmin.

Pehvanssi sanoi:
Mutta niin sano sille että oisko tommone metrin hajurako mitekää mahollista tuolla tanssilattialla?

Tää on just tätä! Ja heti kun silmä välttää niin ollaan jo lähekkäin! Prkl... :curs:

Ei vaan:
Jos miehellä on huono itsetunto niin naisen vahtiminen on vain osoitus omasta epävarmuudesta. Loput on selittelyä.

Pehvanssi sanoi:
Sun pitää kouluttaa se tyttö!!!! Naiset on niiku koirat. Ne oppii ku kouluttaa ( Naiset, ei herneitä!! Näin tekin ajattelette, ette vain sano sitä!).

(disclaimer: ei, en vetänyt herneitä nenääni mutta kommentoinpa silti ...)

Kuka ajattelee, kuka ei. Joskus nuorena sitä ehkä ajatteli jotain tuonsuuntaista, että kun tarpeeksi rakastan ja yritän, niin ehkä se tuosta muuttuu, mutta onneksi tuo ajattelutapa on iän myötä karissut pois. Toista ihmistä kun ei pysty muuttamaan, vaikka miten rakastaisi. Eikä myöskään "kouluttamaan kuin koiraa" - eikä pitäisikään.

Täysin eri asia ovat sitten ne yhdessä sovitut pelisäännöt ja suhteen suuntaviivat, joista on jo paljon puhuttukin, mutta niillä taas ei ole mitään tekemistä "kouluttamisen" ja ihmisen muuttamisen kanssa.

Gillyanne sanoi:
Toista ihmistä kun ei pysty muuttamaan, vaikka miten rakastaisi. Eikä myöskään "kouluttamaan kuin koiraa" - eikä pitäisikään.

Eikä koiraa pysty kusettamaan puhelimessa. Oho, olipa vanha. :nolo:

Joo no oli ehkä "hieman" lapsellisesti sanottu multa, mutta idea meni kuiteki perille. Ja oli mun kommentissa ehkä hieman huumoria (huonoa sellaista) mukana.

Hannibal sanoi:
Eikä koiraa pysty kusettamaan puhelimessa. Oho, olipa vanha. :nolo:

Mutta aina yhtä hauska :D

Pehvanssi, ymmärsin kyllä, että tuo postisi oli hieman pilke silmäkulmassa kirjoitettu. Mutta halusin silti kommentoida sitä, löytyy nimittäin sellaisiakin ihmisiä jotka ihan oikeasti ajattelevat noin ...

Ja miten ihmeessä te miehet voitte kuvitella, että teidän asianne on sanoa tyttöystävällenne, miten hänen sopii tanssia? Tässä taas nähdään, miten miehet eivät osaa suhtautua asioihin asioina= tanssiin tanssina. (nimim. riittävän monta kertaa joutunut melkein tuottamaan kähmiville känniääliöille ruumiinvammoja.) Moni nainen menee baariin vain ja ainoastaan tanssimaan, mutta baarin miespuolinen asiakaskunta pitää tanssilattiaa lihatiskinä ja olettaa, että jos nainen ei istu baarin pimeimmässä nurkassa murjottamassa hän on tyrkyllä. Ja parhaassa tapauksessa sitten naisen oma mies, kuten aloittajan tapauksessa, pitää NAISEN vikana sitä, etteivät muut miehet osaa käyttäytyä.

Tyttöporukoiden tanssi-iltoihin taitaa kuulua muutakin kuin tanssiminen... Ensin pukeudutaan minihameeseen ja paljastavaan toppiin, sitten meikataan viimeisen päälle suihkutellaan hajusteita, jotka pistää miesten päät sekaisin. Sitten tsekataan baarin pyllyt, jonka jälkeen lantiota heilutteleen lavalle. :kuola: -Kai siinä jotain huomiota halutaan? Kukapa ei haluaisi? Ja sitä saa, mitä tilaa. -Eli huomiota.

Ei se nyt pettämiseen johda tai EI SIINÄ MITÄÄN PAHAA OLE, sitä vaan on miehen vaikea ymmärtää, että miks.?!
Tuntemattoman on vaikea sanoa, onko joku nainen "vain tanssimassa" vai seuraa hakemassa.
Ja kyllä poikaystävälläkin saattaa käydä mielessä, että "Miksi se pukeutuu miehiä viihdyttävästi kaveriporukkaan?" "Onko se menos tanssiin, vai saanooko vain niin?" Vaikka ei pahaa epäiliskään, kyllä se voi vituttaa, kun joku idiootti jätkä kuolaa/hiplaa tyttöystävän vieressä tanssilattialla=lihatiskillä, ja riisuu katseellaan, miettien "Ottaisko toi suihin vessassa, vai pitääkö se viedä himaan asti?"

Toinen asia. Pettämisestä.

Itse lukeudun niihin kusipäihin :urjo: , jotka ovat peuhanneet varattujen kanssa. (Kuinka moni muu tunnustaa?) Henkinen krapula on ollut paljon fyysistä krapulaa pahempi, tietenkin.
Itseään halveksii sen jälkeen tosi paljon, mutta vielä enemmän halveksii niitä narttuja (paitsi yhtä, joka vain kosti poikakaverilleen, joka oli pettäjä).
Anyway. Naurattaa/itkettää, kun pojat tai miehet puhuu, että "Ei minun naiseni sellaista tee. Se on erityinen." -Right! :rolleyes:

Taitaa olla paska itsetunto, kun en naisiin luota. En missään nimessä väitä, etteikö vahvoja luotettavia naisia olisi. Omat ja kaverien kokemukset vaan kertoo, että sellaista ihmisryhmää ei ole, joka ei pettäisi. Kiltit, tuhmat, nuoret, vanhat, tosi vanhat, fiksut, tyhmät, kauniit, rumat, tyttöystävät, avovaimot, kihlatut, vaimot, lapsettomat, äidit, kaikki pettää!
Syitä on monia: Himo, ihastuminen, "huvittelu", yksinäisyys kyllästyminen vanhaan suhteeseen jne.

Rakkaus omaa kumppania kohtaan tai hyvä suhde eivät muuten ole aina riittäviä esteitä pettämiselle.

Ps. Viestin ei ole tarkoitus olla sovinistinen. Miesten tekemistä pettämisistä ei vain ole omaa kokemusta, mutta pistäkää vaan tuleen jos/kun on kokemusta.

Niin, yksin tänne maailmaan ollaan tultu ja yksin täältä lähdetään. Itellä meni joku aika sitten aika pitkäaikaisen muijan kanssa homma poikki, oltiin oltu aika junnusta asti yhdessä, ja juuri se siinä oli juuri syynä, että oli pakko pilliin. Aloin löytämään itseni turhan usein sellaisissa tilanteissa, joissa vastakkainen sukupuoli ei ollut kumppani, en kuitenkaan pettänyt varsinaisesti, muta oli parempi lopettaa koko juttu, ennenkuin kumpaakaan tuli loukattua. Itse en usko siihen, että voi alkaa seurustelemaan alle 18-vuotiaana, mennä satuhäihin ja elää elämänsä onnellisena loppuun asti. Se ei vaan toimi niin, on vaan pakko nähdä maailmaa ja hyviä/huonoja yksilöitä ja sitten jonkun oudon yhteensattuman kautta löytää itelleen elämänkumppanin. Tarpeeks sekoilua, niin voi lähempänä kolmeakymppiä miettiä sitoutumista.

Antzu sanoi:
Niin, yksin tänne maailmaan ollaan tultu ja yksin täältä lähdetään.

Se ei vaan toimi niin, on vaan pakko nähdä maailmaa ja hyviä/huonoja yksilöitä ja sitten jonkun oudon yhteensattuman kautta löytää itelleen elämänkumppanin. Tarpeeks sekoilua, niin voi lähempänä kolmeakymppiä miettiä sitoutumista.

Juuri näin! Aivan liikaa näkee näitä tapauksia, jotka sitoutuvat liian varhain liian tiiviisti. Jää siinä sitten se eläminen ja vapaus kokematta ja sitten nämä tunteet ja tarpeet tulevat myöhemmässä vaiheessa. Surullista tässä on se että siinä vaiheessa kun nää tunteet tulee, on usein jo perhe pystyssä ja seurauksena avioero/lasten huoltajuusongelmia. Poikkeuksia luonnollisesti on, mutta tähän ikään mennessä olen nähnyt jo niin monta tämänkaltaista tapausta että uskallan olla tätä mieltä.

Sitten on meitä säälittäviä sitoutumispelkoisia ikisinkkuja, mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom