Mustasukkaisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ck80
  • Aloitettu Aloitettu
Willie sanoi:
Johtuipa mustasukkaisuus sitten toisen toiminnasta, huonosta itsetunnosta tai mistä ikinä, on se kai merkki siitä että luottamusta ei löydy. En koskaan seurustelisi ihmisen kanssa jos välillämme ei vallitsisi molemminpuolinen ja täydellinen luottamus. Aiheellista tai aiheetonta, mustasukkaisuus olisi näinollen itselleni syy eroon. En kuitenkaan halua threadin aloittajan tai kenenkään muunkaan ottavan tätä neuvona, kaikki suhteet kun ovat niin kovin erilaisia.

Mutta se luottamuskin on sellainen asia, joka kasvaa ja joka kasvatetaan ajan myötä. Olin suhteeni alkuaikoina todella mustasukkainen, en luottanut mieheeni yhtään, kun hän ei ollut minun seurassani. Mistähän se johtui? Epävarmuudesta. Kun suhteemme on saanut syvyyttä, olemme olleet yhdessä pitkään kummankaan pettämättä toista, olemme asettaneet yhteiset rajat ja pysyneet niissä, en ole enää mustasukkainen. Jos joku tulee iskemään miestäni, minua lähinnä huvittaa, sillä voin olla varma hänen vastauksestaan. Jos mies olisi päättänyt heti heivata minut, koska en luottanut häneen ja olin mustasukkainen, ei tätäkään onnellista ja tasapainoista tilannetta olisi päässyt syntymään. :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän ei auta kuin yksi lääke: tee samat asiat (mistä itse saat nuo mustasukkaisuuspuuskasi) jonkun tyttöystävääsi paremman näköisen naisen kanssa. Mikäli emännällä ei kilahda, dumppaa se.

Mihin porukka täällä vetää normaalin ja yli menevän mustasukkaisuuden rajat? Mikä on normaalin, toisesta välittämisen ja sairaan kontrolloinnin välinen raja?

Mulla ainakin alkaisi hälytyskellot soida ja olisin todella loukkaantunut, jos joku toinen tulisi vikittelemään äijääni ilman, että tämä tekisi mitään karkottaakseen "alueelleni" tunkeutuneen.

MUTTA.. en voi käsittää mitään sellaista kun toinen ei esim saa tavata ystäviään eikä saa tehdä sitä, tätä eikä tuotakaan; normaaliin arkeen olennaisesti kuuluvia asioita.

Tuttavapiirissäni olen pistänyt merkille, että mustasukkaisimpia ovat juuri ne ihmiset, jotka itse kaikkein todennäköisimmin hyppivät aisan yli...Että peiliin sopii aloittajan katsoa.

Ja miten ihmeessä te miehet voitte kuvitella, että teidän asianne on sanoa tyttöystävällenne, miten hänen sopii tanssia? Tässä taas nähdään, miten miehet eivät osaa suhtautua asioihin asioina= tanssiin tanssina. (nimim. riittävän monta kertaa joutunut melkein tuottamaan kähmiville känniääliöille ruumiinvammoja.) Moni nainen menee baariin vain ja ainoastaan tanssimaan, mutta baarin miespuolinen asiakaskunta pitää tanssilattiaa lihatiskinä ja olettaa, että jos nainen ei istu baarin pimeimmässä nurkassa murjottamassa hän on tyrkyllä. Ja parhaassa tapauksessa sitten naisen oma mies, kuten aloittajan tapauksessa, pitää NAISEN vikana sitä, etteivät muut miehet osaa käyttäytyä.

ja tomi: se käsien pois läpsäiseminen yleensä aiheuttaa välitöntä huorittelua.

Tässä erittäin mielenkiintoinen keskustelu. Kuten ihmisten posteistakin huomaa, mielipiteitä on monia. Mikä on sallittua ja mikä ei. Pakkiksestakin löytyy aivan varmasti niitä miehiä ja naisia, jotka kieltävät kumppaniltaan kaiken sosiaalisen elämän kuin myös niitä, jotka eivät ole mustasukkaisia yhtään mistään.

Itse olen sitä mieltä, että tuollainen hipelöinti ja kopelointi tanssilattialla ei ole kovin asiallista. En itse anna vieraiden miesten kosketella edes sinkkuna, saati sitten varattuna. Discoissa on hitaiden tanssimisessa sellainen intiimi sävy, etten pidä sitä kovin soveliaana varatulle henkilölle. Tämäkin on viime kädessä kiinni parisuhteen ihmisistä, jos se on molemmille ok, mikäs siinä.

Itse threadin aloittajan tapauksesta sen verran, että moni täällä on ihan oikeassa siinä, että jos on täysin eri käsitykset siitä mitä saa tehdä ja mitä ei, on suhde kovalla koetuksella. Ihmisen asenteet kun on luonnostaakin tosi syvällä eikä niitä tosta noin vaan muuteta.

Sitä kannattaa todella pohtia jaksaako lähteä ruljanssiin, joka pidemmän päälle voi mahdollisesti aiheuttaa isoa surua ja murhetta. On mahdollista, ettei tyttöystäväsi ja sinun käsitykset koskaan kohtaa ja tulee ero. Hienoa on se, ettet halua antaa mustasukkaisuudelle periksi, vaan haluat antaa tyttöystäväsi olla oma itsesi.

Minäkin suosittelen vakavaa ja rauhallista keskustelua asioista ennen kuin teette mitään päätöksiä. Jos tyttöystäväsi sinusta tarpeeksi välittää, hän on valmis luopumaan joistain tavoistaan. Muistathan kuitenkin, ettei liikaa saa vaatia :)

reinhardt sanoi:
Tuttavapiirissäni olen pistänyt merkille, että mustasukkaisimpia ovat juuri ne ihmiset, jotka itse kaikkein todennäköisimmin hyppivät aisan yli...Että peiliin sopii aloittajan katsoa.

Ja miten ihmeessä te miehet voitte kuvitella, että teidän asianne on sanoa tyttöystävällenne, miten hänen sopii tanssia? Tässä taas nähdään, miten miehet eivät osaa suhtautua asioihin asioina= tanssiin tanssina. (nimim. riittävän monta kertaa joutunut melkein tuottamaan kähmiville känniääliöille ruumiinvammoja.) Moni nainen menee baariin vain ja ainoastaan tanssimaan, mutta baarin miespuolinen asiakaskunta pitää tanssilattiaa lihatiskinä ja olettaa, että jos nainen ei istu baarin pimeimmässä nurkassa murjottamassa hän on tyrkyllä. Ja parhaassa tapauksessa sitten naisen oma mies, kuten aloittajan tapauksessa, pitää NAISEN vikana sitä, etteivät muut miehet osaa käyttäytyä.

ja tomi: se käsien pois läpsäiseminen yleensä aiheuttaa välitöntä huorittelua.

Mun mielestä keskustelun aloittaja ei halunnut määrätä miten nainen tanssii, vaan halusi keskustella siitä mitä voisi asialle tehdä, kun tuollainen tyttöystävän koskettelu aiheuttaa ikäviä tunteita. Eikä hän pitänyt sitä naisen vikana. Hän halusi muuttaa itseään eikä tyttöystäväänsä.

Molemmissahan siinä on vikaa, jos toinen menee kopeloimaan ja toinen ei tee asialle mitään.

Tuo viestisi jälkimmäinen puoli on aika totta. Moni mies kuvittelee, että tanssiva nainen haluaa muutakin. Sitten tullaan kopeloidaan ja jos nainen ilmaisee haluavansa tanssia rauhassa niin sitten hän on leuhka ja itseään täynnä ja ties mitä muuta.

Onpa helvetin hyvä huomata että en ole ihan yssiksee tuon mustasukkaisuuden kanssa...onneksi ei nykyää ole juuri tarvetta olla tai ainakaan niin paljon kuin ennen.
Itselläkin nuo epäilyt tulevat lähinnä siiitä että kun tietää / tuntee näitä "häiriintyneitä" muijia. Oma muija kuitenkin on uskollinen ja luotettava kaikinpuolin ja nämä mustasukkaisuudenpuuskat häiritsevät varmaan enemmän itseäni kuin kauniimpaa sukupolvea.
Paljolti samaa mieltä kuitenkin porukan kanssa tuollaisista "intiimeistätansseista" sillä niinhän se on että ainakin se miespuolinen ottaa senkin jo esileikistä :curs:
(ainakin känni päällä)

ck80 sanoi:
Nyt kysyisin millä ihmeellä saan tämän kalvavan mustasukkaisuuden pois mielestäni ja millä pystyisin niinä synkkinä hetkinä käsittämään sen että olen se ainoa ja oikea muijalleni, niinkuin hän on sen itse sanonut.

Tässähän on kyse siitä, että koska Sinä olet iskenyt varattuja naisia, niin luulet että sinunkin muijasi voidaan iskeä, helposti.
Nosta kissa pöydälle ja puhu muijallesi asiasta. Olkoon se avautumista tms. mutta ota asia esille ja tehkää pelisäännöt selviksi. Jos emäntäsi tosissaan haluaa elellä kanssasi, niin on hänenkin opittava 'tavoille'. Tämä tietty koskee myös sinua.
Naiset on rakennettu eri tavalla kuin miehet ja ne härnää, kiusaa, liehakoi etc. niin ettei kyse ole automaattisesti siitä että, 'haloo', 'tulkaa ottamaan minut', 'annan varmasti', 'varausnumeroita otetaan vastaan'.

-humanteri-

ps. voithan myös itsekkin käydä tanssimassa muiden pimujen kanssa ja käyttäytyä samoin. Mikä silloin on muijasi reaktio ?

reinhardt sanoi:
se käsien pois läpsäiseminen yleensä aiheuttaa välitöntä huorittelua.
Mutta hei c`moon! Kuka nyt sellaisesta jaksaa välittää tai jopa pahoittaa mielensä? Sen tietää kyllä että siinä voi hyvin käydä noin, mutta eihän se muuta osoita kuin sen että miten idiootti ja lapsellinen jätkä on ollut kysessä!! Tommosille pitää vaan nauraa, eix je? :D

Mielipiteet tuntuu eroavan ja eipä mitään uutta. Itse kuitenki vahvasti sitä mieltä että jos oikeasti haluaa sen toisen kanssa olla niin kyllä sen mielipiteitä täytyy kuunnella ja kunnioittaa. En tarkoita todellakaan mitään arkielämän juttuja, menemisiä ja tulemisia. Kyllähän oma puoliso on hyvä tuntea sen verran että tietää mikä sitä mahdollisesti loukkaa ja mikä ei, niin ei tarvitse itse "tahallaan" aiheuttaa toiselle näitä paskoja fiiliksiä. Jos ei näissä asioissa pääse yhteisymmärrykseen niin ennen pitkää tollasenki takia homma menee kyllä siitä sitten vituiksi.

Se kannattaa muuten muistaa, että ei pidä antaa sen mielikuvituksen laukata liikaa. Usein mustasukkaisuus kumpuaa sen oman pääkopan sisältä, ja vieläpä monesti ilman mitään perusteltua syytä. Mustasukkaisuus on ymmärrettävämpää, jos poika-/tyttöystävä on jo kerran pettänyt tai muuten sählännyt, mutta varmasti aika usein aidosti kiltit ja uskolliset tyttöraukat joutuvat kärsimään psykoottisen poikaystävänsä sairaasta mielikuvituksesta ja onnettomasta itsetunnosta.

se käsien pois läpsäiseminen yleensä aiheuttaa välitöntä huorittelua.

Johon nainen voi vastata osoittamalla miestään ja tokaisemalla: "vakiopoka on tuolla"

Sitten tullaan kopeloidaan ja jos nainen ilmaisee haluavansa tanssia rauhassa niin sitten hän on leuhka ja itseään täynnä ja ties mitä muuta.

Jännä homma kun mulla menee niin päin, että mulle saa sanoa mitä vaan. Mun käyttäytymistä sanelee se, että kenellekään ei jää epäselväksi, ja vähiten omalle tyttöystävälle, kenen kanssa mä olen ja lähden kotiin. Jos siinä jonkun muun tunteet loukkaantuu, niin sitten loukkaantuu. Jos joku vieras muija alkaisi kourimaan mua muijan silmien edessä, niin kyllä se loppuu lyhyeen minun toimestani. Vaikka saisinkin kuulla olevani homo tai rööriroope, niin se on huomattavasti pahempi kuin se, että kultani joutuu seuraamaan torjumatonta lähentely-yritystä.

On se kumma, jos vieraan ihmisen poikkipuoleinen kommentti vaivaa enemmän kuin lähimmäisen tunteet. :curs:

Itse olen myös hieman mustasukkaista sorttia, tosin vähenevissä määrin, ja taustalta löytyy huono itsetunto.

Topicin aloittajalle neuvoksi, että opettele tanssimaan tyttöystäväsi kanssa.

N.O.Kummonen sanoi:
On se kumma, jos vieraan ihmisen poikkipuoleinen kommentti vaivaa enemmän kuin lähimmäisen tunteet. :curs:

Itse olen myös hieman mustasukkaista sorttia, tosin vähenevissä määrin, ja taustalta löytyy huono itsetunto.

Topicin aloittajalle neuvoksi, että opettele tanssimaan tyttöystäväsi kanssa.

En sanonut niin, vaan sanoin, että tuo on se reaktio. Tarkoitukseni oli puhua miesten käyttäytymisestä , ei siitä vaivaako se mua vai ei.

Se vaan on inhottavaa, että kun käyttäytyy asiallisesti, saa tuollaista kommenttia.

Mulle on aivan yksi lysti mitä joku tuntematon ajattelee musta. Torjun itseni takia, en miesystäväni takia (joka ei käy samoissa bilepaikoissa kuin minä).

Ja HUOM! Tiedän kyllä, ettei kaikki miehet ole mainitsemani kaltaisia :)

Mike sanoi:
IMO toi on aika räikeä "reviirille" tuleminen kun toisen naista aletaan koskettelemaan, siitä ei seuraa ikinä mitään hyvää. Eli puolin ja toisin perse tilanne, muijasi ilmeisesti nauttii flirttailusta ja voisin veikata sen menevän takuuvarmasti pidemmälle kun et ole paikalla. Itse tekisin kylmän ratkaisun ja jättäisin tuommoisen tyrkyttäjän.

Juuri näin...

Myös tarpeettoman väkivallan käyttö on suotavaa sitä jätkää kohtaan, joka viimeisen kerran vehtaa eukkos kanssa. :rock:

esni sanoi:
Tossa on ihan hyvä pointti sinänsä: toki miehet ovat yhtä paljon vastuussa ja vastuullisia, eikä miehuus pettämiselle mikään selitys ole. Eikö kuitenkin ole lähinnä sen pariutuneen ihmisen asia olla pettämättä? Eihän se sinkku ole kenellekään velkaa mistään, ei välttämättä edes tiedä, etät toinen on varattu. Eikä sillä tietämiselläkään muuteta mitään: jokainen on vastuussa omasta suhteestaan. Jos joku välttämättä haluaa pettää kumppaniaan, niin onko sen sinkun otettava asiaan joku kanta? Onko sen oltava se moralisti ja selkäranka sen toisen elämässä ja suhteessa? Aika omituinen ajatus...

Lisäksi tähän alkuperäisen henkilön mustasukkaisuuteen. Onko se muijasi niin lapsi, ettei lukuisista sanomisista huolimatta ymmärrä, että sua sattuu, kun se tanssii ja flirttailee toisille? Sano sille, miltä se susta tuntuu silloin, kun ET ole vihainen. Ainoa tapa selvittää ja asettaa suhteen rajat on tehdä se yhdessä.

Todella kummallisia nämä kommentit, että pitäisi heti jättää tyttö, koska tämä tanssii toisten miesten kanssa... :zzzz: Uskon, että melkein kaikki pariutuneetkin ihmiset lankeaa joskus pieneen flirttailuun. Se on ihan kivaa ja piristävää. Sen ei kuitenkaan pitäisi olla/johtaa kosketukseen, (tässä rajanveto) eikä sitä ihannetapauksessa tehdä parin läsnäollessa. :rolleyes: Voi olla, että tyttösi on kevytkenkäinen ja on valmis pettämään sinua - kuka sen tietää! Jos teillä kuitenkin on todella kivaa yhdessä muuten, kannattaako tällaisen asian takia heittää koko suhdetta menemään?

Moneen kertaanhan tää on jo tullut esille: mutta "kädet lanteilla" ei ole enää mitään tanssimista vaan selvää poikaystävä rääkkäämistä. Mua henkkoht ei kiinnosta yhtään tanssiiko naiseni vai ei mutta ne iilimadot pitää osata lähettää matkoihin.

sss sanoi:
Moneen kertaanhan tää on jo tullut esille: mutta "kädet lanteilla" ei ole enää mitään tanssimista vaan selvää poikaystävä rääkkäämistä. Mua henkkoht ei kiinnosta yhtään tanssiiko naiseni vai ei mutta ne iilimadot pitää osata lähettää matkoihin.

Itse olen samaa mieltä... siinä vaiheessa kun menee kosketteluks, niin pelit poikki.

Ja sitten vielä kun emäntä yrittää sanoa, että nyt vois olla aika kadota, niin jätkät ei usko...

Seuraava vaihe on se, että emäntä sanoo, että nyt on oikeasti vielä aikaa kadota ite... Seuraavaksi olenkin sitten jo itse "ystävällisesti" keskustelemassa aiheesta.

Edit: Minua ei siis haittaa, jos emäntä haluaa tanhuta vaikka koko illan ja siinä sitten käy jätkiä tanssimassa ympärillä tahi muuten vaan höpöttämässä.

Mutta jokaisen yksityisyyttä tulisi kunnioittaa ja siitä tulen pitämään huolen.

entinen akkani kysyi joskus minulta,kun oli tanssinut lähikontaktia miehen kanssa, että oliko se oikein.en osannut oikeen siihen vastata,suhteemme oli silloin aivan alussa.mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, niin onhan se erikoista etenkin silloin jos se on aina sama homma kun kapakis ollaan.ja koko ajan sitä samaa lähmystelyä aina kun siel tanssilattialla ollaan.eihän semmosta pitemmän päälle jaksa katella.

Ja palataanpa jutun alkujuurille, ja toistan jo useaan kertaan esille tulleen mielipiteen. Mielestäni TÄSSÄ TAPAUKSESSA vika ei ole sinussa vaan morsiammessasi. Neitisi on mielestäni ylittänyt rajan, ja varmasti tietää sen itsekin. Tanssia ja flirtata toki saa ja pitää, mutta muihin äijiin ei ole tarvetta ottaa kosketusta millään tavalla. Toisen kunnioitus säilyy hyvässä suhteessa joka tilanteessa. Tyttösi myös tietää sen, että hyökkäys on paras puolustus ja tilanne karkaa varmasti käsistä jos ryhdyt siitä suutusjuovuspäissäsi soittoruokalassa "keskustelemaan". Otappas siis asia välittömästi keskustelun aiheeksi silloin kun olet selvinpäin ja et ole vihainen. Pidä kans huoli, ettet menetä malttiasi missään keskustelun vaiheessa. Jos hän ei ymmärrä keskustelun jälkeen loukkaavansa sinua, jää sinulle vaihtoehdoiksi enää huonossa suhteessa itsesi rikkominen tai MUIJA VAIHTOON!! :whip:

Yleensä muuten alkuperäisen esimerkin mukainen nainen seukkaa baarin isoimman kaljupääpodarin kanssa. Sitten härnää viattomia kyniksiä tanssilattialla ja päästää iholle asti, kunnes se podari saa tarpeekseen ja mättää huolella turpaan lähentelijöitä. Tästä saa ilmeisti naisihminen kauheat kicksit? On se varmaan itsetuntoa kohottavaa, kun miehet tappelee naaraasta...

Aika säälittävää että muijan pitää pönkittää huonoa itsetuntoaan hakemalla muiden kundien hyväksyntää. Jos toista parisuhteen osapuolta häiritsee tollanen käytös, voisi asiasta keskustella. Jos ei keskustelemalla päästä kompromissiin/yhteisymmärrykseen, pitää miettiä kannattaako suhdetta jatkaa. IMO parisuhteessa on kyse siitä, että tehdään kompromisseja, en edelleenkään haluaisi loukata avokkiani tekemällä asioita joista on sovittu että niitä ei tehdä. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja kyttääminen on sitten asia erikseen, sitä tuli koettua yhdessä edellisessä suhteessa ja sillä ei ole tässä mainitun tapauksen kanssa mitään tekemistä.

Jos suhteessa on paha olla ja toinen katsoo oikeudekseen tehdä toistuvasti asioita jotka loukkaavat toista niin miksi roikkua sellaisen ihmisen kanssa? Elämä on liian lyhyt että sitä kannattaisi viettää väärässä seurassa. Ja: parempi kelpo tyhjä kuin pehkuiset eväät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom