Mustasukkaisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ck80
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
btw, hyvin on poika koulutettu nais(t)en toimesta kun muuten "täydellisesti toimivassa suhteessa" mies kokee syyllisyyttä varmaankin jossain määrin aiheellisesta mustasukkaisuudestaan. Olikos näillä miehillä joku nimikin? :david: ;)

Mutta minkäs koira karvoilleen voi, tarvis vaan keksiä joku ratkaisu.

Samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa: mamma vaihtoon.

Ei kuitenkaan siksi, että mimmisi tekisi mielestäni jotain tosi väärää ja arvosteltavaa, vaan siksi että teillä on selkeästi erilaiset käsitykset elämän menosta. Jatkossa jompi kumpi tai todennäköisesti molemmat kärsii kuitenkin.

Joku tuossa ajatusmallissasi kyllä pikkuisen jäi mietityttämään, vaikka ihan asiallinen avautuminen olikin. Vehtasit itse varattujen mammojen kanssa poikamiehenä ollessasi. Olit siis se mulkku (no offence), joka hiplasi jonkun toisen mamman lanteita ja tuo silloinen mamma taas teki juuri sitä, minkä nyt kovasti haluaisit omasi jättävän väliin - nyt kun hän *on sun ihan omaa omaisuuttasi*. Nyt kun olet oppinut jotain kantapään kautta, niin varmaan lähetät kirjallisen anteeksipyynnön niiden naisten miesystäville, joita kävit ilahduttamassa poikamiesaikoinasi? Vai onko niin, että miehet ovat vain himojensa orjia ja kaikki vastuu on hameväellä?

Ei tässä mitään tyttökaveria tarvi vaihtamaan ruveta. Varsinkin jos kyse on siitä, että itse haluaa että tyttöystävä voi pitää hauskaa myös muiden miesten kanssa, mutta ongelma on vaan omassa liiallisessa mustasukkaisuudessa.

Mun mielestä tuossa ei ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin alkaa vaan juttelemaan asiasta, mutta ei silloin kun asia ärsyttää, ettei mene riitelyksi. Ja sitten kertoa selkeästi, että ei halua kahlita ja estää hauskanpitoa, mutta ei vaan voi sille mitään että tulee mustasukkaisuuskohtauksia ja ne pilaa sitten sinun illan. Kyllä tyttöystävän pitäisi tuollainen ymmärtää ja siitä voi sitten kehitellä jonkun kompromissiratkaisun. Esimerksi sopii, että baarissa jos sinusta tuntuu että jossain asiassa tyttökaveri menee liian pitkälle, niin annat jonkun pienen merkin tms hänelle, että hän voisi hieman rajoittaa menoa. Ja tuosta kannattaa sanoa tyttöystävälle, että kun aikaa kuluu ja tilanteita ei päästä kärjistymään pahaksi, niin mustasukkaisuus varmaan alkaa vähenemään ja kun varmuutta alkaa löytymään, niin sen jälkeen voi olla vapaammin ilman mustasukkaisuutta.

Asiallisella ja rehellisellä keskustelulla siis tälläinenkin ongelma pitäisi pystyä hoitamaan, kuten myös lähes kaikki muut parisuhteen ongelmat.

Tomi sanoi:
No et ajattetellut, että ehkä näiden ääripäiden välillä voisi olla sellainen kultainen keskitie? :rolleyes:

Mun käsittääkseni se toinen ääripää kylläkin olis et ton jannun muija kävis sen selän takana duunailees muitten jannujen kaa...eli eikö tollanen pieni flirtti sillon oo se kultanen keskitie..

paalu sanoi:
Mun käsittääkseni se toinen ääripää kylläkin olis et ton jannun muija kävis sen selän takana duunailees muitten jannujen kaa...eli eikö tollanen pieni flirtti sillon oo se kultanen keskitie..
No jos jannun silmien edessä tapahtuu tollaista, niin mistä sitä tietää mitä tapahtuu selän takana... :eek:

Tomi sanoi:
:vaihtoon:

Totta helvetissä tytön pitää mennä ja bilettää, mutta kuvailemasi "hei, katso kun ketkutan persettäni seksikkäästi, voit laittaakin kätesi lanteilleni" -tyylinen käytös kertoo ehkä jostain, yleensä paskasta itsetunnosta. :rolleyes: Moraalilla varustettu tyttönen läpsäyttäisi vieraan miehen kädet pois lanteiltaan ja sitten jatkaisi riehumista. :)

Mieti mitä teet. Itse en katselisi tuollaista, koska maailmassa on kyllä mukavia ja nättejä tyttöjä, jotka osaavat olla ihmisiksi ja ansaita siten sen luottamuksensa.

Aivan samaa mieltä!!!

En sano että tyttösi olisi tällainen mutta Fintelligens siitä aikoinaan riimitteli: "horosta ei tehdä vaimoa"

oli sitten mustasukkainen, ei ollenkaan mustasukkainen, parinvaihtaja, ylienerginen, hörökorvainen etc. niin jokaiselle ihmistyypille löytyy varmasti se oikea kumppani.

Jokatapauksessa onnea valitsemallasi tielle, mustasukkaisuus on yksi pahimmista tunteista (silloin kun se on repivää) ja en usko että sitä saa pois, ei ainakaan kokonaan.

Henkilökohtaisesti mä en näkisi tytön ja pojan tanssimista tanssilattialla minään kummallisena asiana vaikka olisi kokovartalokontakti. Enkä näe tanssia esileikkinä, mutta senhän jokainen ihminen ja pari päättää keskenään. Teillä on ilmeisesti pieni keskustelun paikka pelisäännöistä edessä.

Omasta mielestä tanssi on harrastus, jossa yhdistyy sosiaalisuus, rytmiikka, musiikin kuuntelu ja eläytyminen ja tunne, kun pari onnistuu yhdessä liikkumaan kevyesti musiikkia tulkiten. Myönnän kyllä, että on siinä flirttiäkin mukana mutta so what? En oo ainakaan vielä nostanut ketään tanssiparia kovaäänisen päälle ja nainut apinanraivolle keskellä tanssilattiaa.

Mun näkemys perustuu sitten suurelta osin lavatanssi-kulttuuriin. Discossa flirtin osuus ehkä kärjistyy enemmän, koska siellä yleensä tanssitaan yksin musiikin mukaan ketkutellen ja parikontakti saattaa olla jotain vierasta, kiehtovaa ja pikkutuhmaa - mutta onko se nyt sitten ehdottoman tuomittavaa? Mikä sinua estää mennä tanssimaan discosalsaa tyttöystäväsi kanssa. Hän voisi jopa pitää siitä ;)

ck80 sanoi:

Hmm. Kuulostaa niin hyvin samalta kuin oma 3,5v kestänyt suhteeni, joka loppui tuossa keväällä. Mies oli äärimmäisen mustasukkainen, ilman syytä - koskaan en ole pettänyt, enkä pettäisi. Sen sijaan mies ehti kyllä pettää minua, mutta suhde jatkui. Joka tapauksessa, meidänkin suhteessa iso riidanaihe oli aina baarissa käyminen. Minä en saanut käydä tyttöporukalla baarissa, tai jos joskus lähdin, niin kotiin jäi mököttävä mies. Toinen vaihtoehto oli, että mies ilmestyi kesken illan samaan baariin "sattumalta". Minulle baarissa käymisen syy on aina ollut tanssimaan lähteminen. Tosin erona tuohon teidän juttuun on kyllä se, etten voi sietää sitä, että joku vieras tulee koskemaan. Mielestäni hieman outoa käytöstä varatulta naiselta, että antaa muiden miesten koskea. Siitä nyt sietääkin jo tuntea mustasukkaisuutta, harvoin lähekkäin tanssiminen kädet toisen lanteilla on mitään pelkkää hauskanpitoa.

Eri asia on sitten se, että onko tämä sinun näkemyksesi asiasta se absoluuttinen tosi.. koska ainakin mun avokkini oli aikoinaan sitä mieltä, että menen tanssilattialle flirttaamaan. Jos joku kännisankari sattui tulemaan liian lähelle, oli avo jo nyrkit ojossa osoittamassa kaapin paikan. Näitä juttuja tapahtui siihen asti, kunnes totesin, että on ihan turha sitten lähteä baariin, kun joka kerta riidellään. Hänen mielestään vika oli minun. Käsittämätöntä oli mielestäni se, että mies kyllä myönsi tietävänsä, etten ikinä häntä pettäisi, mutta mustasukkaisuuskohtauksen iskiessä sitä aggressiota ei kai voinut vaan hallita. Mun on hyvin vaikea ymmärtää tuota. Jotenkin olettaisin, että vähitellen siitä tuntemuksesta pääsisi ulos, kun näkee että toinen on sen luottamuksen arvoinen?

Toiseksi olen poikamies vuosinani ollu lukuisten varattujen naisten kanssa pönkittääkseni paskaa itsetuntoani.

Aina mulle oli hyvin selvää, että osaksi mustasukkaisuus johtui ihan varmasti miehen huonosta itsetunnosta ja yksin jäämisen pelosta. Itsekin myönnät, että itsetuntosi ei ilmeisesti ole paras mahdollinen.. oletko ehkä miettinyt syitä tuohon? Mun mielestäni suhde voi toimia hyvin vasta, kun molemmat on itsenäisiä ja jokseenkin itsensä tuntevia yksilöitä. Se on hienoa, että olet kuitenkin miettinyt noita asioita, ja tuolle mustasukkaisuudellekin pyrit tekemään jotain. Liika omistushalu ja sairaalloinen mustasukkaisuus on kuitenkin asioita, jotka syö sekä suhdetta että sinua sisältä. Ei kannata lakaista asiaa maton alle, siitä ei seuraa mitään hyvää... ennemmin vaikka menee juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle, jos asiasta tulee todellinen ongelma. Mä olisin toivonut, että mun avoni ois tehnyt tuon, mutta ei ikävä kyllä tehnyt. Kun ei koskaan asiaa muutenkaan myöntänyt.

Tuosta tanssimisesta tuli vielä mieleen. Suhteessa pitäisi kai luottaa siihen, että toinen tekee ne omat valintansa, ja jos ne ei ole fiksuja, niin sitten se on hänen oma mokansa ja menetyksensä. Aikuisen ihmisen pitäisi kuitenkin tajuta, mikä suhteessa on soveliasta ja mikä ei, ja pyrkiä ottamaan toinen huomioon kuten toivoisi myös itsensä otettavan huomioon. Jos tyttöystäväsi todella kiehnää tanssilattialla ja ties missä festareilla tuntemattomien uroiden kaulassa, niin ehkä hänenkin olisi syytä miettiä, miltä tuntuisi jos sinä tekisit samoin (jätetään ne uroot tästä kuitenkin pois).

Huh, tulipas melkoista ajatuksenvirtaa. En tiedä oliko tässä nyt järjen hiventäkään, palasi vaan niin elävästi mieleen tuo oma suhteeni. Ainoa vinkki jonka voin oikeasti antaa, on: PUHUKAA.

Edit: Näköjään kuulostaa melkoiselta ruikutukselta toi mun kertomus, ei tosiaan ollut tarkoitus mitään säälipisteitä kerätä, vaan kertoa vaan yhdenlainen tarina.. en ole katkera, vaan todella helpottunut, kun nykyään saa viilettää tanssilattialle aina kun siltä tuntuu :D

Johtuipa mustasukkaisuus sitten toisen toiminnasta, huonosta itsetunnosta tai mistä ikinä, on se kai merkki siitä että luottamusta ei löydy. En koskaan seurustelisi ihmisen kanssa jos välillämme ei vallitsisi molemminpuolinen ja täydellinen luottamus. Aiheellista tai aiheetonta, mustasukkaisuus olisi näinollen itselleni syy eroon. En kuitenkaan halua threadin aloittajan tai kenenkään muunkaan ottavan tätä neuvona, kaikki suhteet kun ovat niin kovin erilaisia.

Jos tanssiminen on ainoa motiivi lähteä "ulos", pimuthan vois mennä tanssilavalle tanssittamaan jotain 65 v Åkea, joka varmasti veisi hyvin. Tai tanssitunneille.

En oo muuten koskaan ymmärtänyt, miksi pariskunnat lähtee viettämään yhdessä iltaa rafloihin / yökerhoihin. Sehän on selvä, että mustasukkaisuutta se aiheuttaa, varsinkin, jos suhde on tuore. Nehän on pariutumispaikkoja, vittuako sinne menee, jos ahdistaa. Menee yhdessä vaikka mihin muualle, muttei sinne, missä kaikki on enemmän tai vähemmän kännissä ja parinmuodostuskäytös maksimissaan, oli sitten sinkku ta suhteessa. Sekin on paskapuhetta, että lähtee kavereiden kanssa "pitämään hauskaa" ja "juttelemaan" - eihän siellä pysty puhumaan, korkeintaan huutamaan.

Tiedän, että edellämainittu saa karvat pystyyn nuorison keskuudessa...

Varsinaiseen aiheeseen. Itse en ole mikään kauhean mustasukkainen, mutta jos sunde on vasta kestänyt jonkun vuoden (mikä on vielä aika lyhyt aika), tottakait se vituttais, jos toinen puolisko hinkkais itseään muihin / roikkuis muiden kaulassa. Näin se on ainakin miesten mielestä, sanoo kuka mitä hyvänsä.

Vie pimusi salille (jos ei jo käy) - neuvot siellä sitten samaan aikaan kaikkia tytösia liikkeissä, autat liikeradoissa jne., niin varmaan alkaa mieli muuttua toisellakin puolella - veikkaisin.

No tuskin tuokaan suhdetta mitenkäänparantaa, vaikeita asioitahan nää...

Mä yhdyn kyllä ihan täysin Tomin ja Miken kommentteihin. Ja mitä threadin aloittajaan tulee niin voi hyvinki olla et olet luonteeltas turhan mustasukkanen, en tiedä siitä, mutta kyl mä tollasten "tanssien" ja kaulailujen jälkeen alkaisin pikkuhiljaa lajitteleen lusikoita. Toki vois olla että joutus keskusteleen aiheesta, mut ei tollaset periaatteessa edes keskustelua kauheesti tarvi. Jos neiti on sen verta lapsellinen tai ajattelematon ettei ymmärrä itse että tuo on perseestä niin ilman turhia palavereita vehkeet kantoon. Mun mielestä tässä nyt ei threadin aloittajalla ole ongelma niinkään mustasukkasuus vaan ihan puhtaasti väärä muija.

Tape sanoi:
Sekin on paskapuhetta, että lähtee kavereiden kanssa "pitämään hauskaa" ja "juttelemaan" - eihän siellä pysty puhumaan, korkeintaan huutamaan.

:evil:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse seurustellessa kävin baarissa ihan ilman ukkoakin, kuin myös tanssilattialla viihdyn ja yleensä koko illan, mutta nuo lähelle liimautuvat "iilimadot" olen aina osannut lähettää matkoihinsa. :evil:

En minä ainakaan vastaavassa tilanteessa kovin pitkään tuollaista touhua kattelisi..

Ja nykyäänkin vaikken edes seurustele, suurin osa noista humalaisista tahmanäpeistä saa siltikin lähdön.. :D

Tape sanoi:
... Sekin on paskapuhetta, että lähtee kavereiden kanssa "pitämään hauskaa"....

Tuota tuota... Älkää nyt sanoko että :anssi:, mutta mä oon kyllä monestikin mennyt baariin ihan vaan hauskaa pitämään .. Ja sillon jos mä tahdon pitää vaan hauskaa ni sillon jätkät ovat hyvin-ei-tervetulleita. Jos mulla on semmonen fiilis että haluan vaan pitää hauskaa tyttöporukan kaa, siis tanssia, niin muistan parikin kertaa ohjanneeni jätkät loitommalle kun ovat tulleet siihen kiehnäämään. Yrittänyt siis viestittää että "joo, kiitos ei, mä haluan pitää vaan hauskaa. En eti panoseuraa, enkä jätkäfrendiä"... Pitäis painattaa paita jossa lukee "näetkö? Olen tyttöporukalla liikenteessä, tarvitsenko siis sinun seuraasi?"

ringside sanoi:
Mua ahdisti lukiossa aikoinaan ihan saatanasti, että tyttöystäväni antoi samana iltana. Olihan täysin selvää, että olisin voinut olla "kuka tahansa". Siis sinä iltana. Voihan sitä pillua antaa sekä nopeasti että selektiivisesti, sitä en kiellä. Tyyliin kerran kaksi elämässä. Sama mimmi myöskin katsoi asiakseen kertoa, että oli nussinut tanssiopettajansa kanssa jonkun tanssisalin lattialla. Kyseinen opettaja oli naapuri! Ja oli kuulema ollut hienot rastat. Aina kun tuli kadulla musta, rastapäinen mies vastaan, niin mietin, että "olikohan se toi, olikohan se toi?". No joo, se oli kyllä ihan vitun seko ämmä muutenkin. Ja mä annoin mennä kaiken läpi, kun olin niin nuori ja epävarma. Ja se oli niin vitun kaunis. Sillä oli mm. niin huono itsetunto, että sillä piti olla aina joku "ihailija". Se oli mm. ranskassa kielikurssilla, ja siellä joku norjalainen jätkä rakastu siihen. No, se jätkä halusi tulla lomalle Suomeen (tietenkin) ja tää mimmi majoitti sen niiden perheen kotona. Argumentti oli tietenkin "eihän sillä ole väliä jos se on ihastunut muhun, koska mä en ole ihastunut siihen" Ja pieni ringside 17vee vaan nyökytteli mustasukkaisena, että joo joo. Niin ja sitte se kävi kaffittelemassa jonkun kapakassa tapaamansa rumpalin luona. Ihan vaan kaverina. Ja oli sitten todella tuohtunut, kun tää jätkä oli alkanut vonkaamaan pillua.
.

Saatanan kamala tarina.Jotkut naiset vaan on tommosia,täytyy olla ihailijoita ja kiusattavia.Suurin osa noista ämmistä onkin juuri sellasia joilla ei itsellään ole mitään ja ne vaan etsii valmiita pesiä joissa on "puitteet kunnossa".
Kuka toi kaljupää on sun avatarissas?

Ja itse aiheesta:Yritä päästä muijasta eroon.Ei tommonen peli vetelepperkele.Kyllä se saattaapi ennen pitkää pettää jos meininki on muutenki tollasta.

ZannaZ sanoi:
Yrittänyt siis viestittää että "joo, kiitos ei, mä haluan pitää vaan hauskaa. En eti panoseuraa, enkä jätkäfrendiä"

Käyt bilettää väärissä paikoissa.. mee keijopaariin tai teknobileisii ;-)

Joo joo. Tottakait ravintoloihin mennään hauskaa pitämään. Mitäs muutakaan. Mutta kuinka hauskaa se oikeasti on tuoreessa parisuhteessa. Jätkät ainakin menee katselemaan sinne baareihin muita perseitä, vaikka ois kuinka kulta mukana. Se on normaalia miehen "logiikkaa". Aattelin vaan, että miksi sitä nuoret parit menee baareihin yhdessä, kun jossain vaiheessa iltaa toiselle iskee kuitenkin ainakin pieni mustasukkaisuus, joillakin herkemmin, joillakin vähemmän herkästi. Ja sehän olisi toisaalta huolestuttavaa, jos ei tuoreessa suhteessa olevaa alkaisi vituttamaan, kun toisen puoliskon perseessä kyöhnää joku muu, kuin itse. Ja tämä nimenomaan korostuu, kun ollaan vähän maistissa. Sairaalloinen mustasukksisuus on asia erikseen, mutta kyllä ainakin miehet normaalisti (vaikkei kaikki sitä tunnustaiskaan), jos toisesta välittää, ei alkuperäistä tarinaa mielellään katsele - saati näitä pahempia esimerkkejä.

Edelleenkin korostan, että on muitakin paikkoja, jossa voi pitää hauskaa puolison ja / tai kavereiden kanssa, kuin yökerhot...

alex sanoi:
Joku tuossa ajatusmallissasi kyllä pikkuisen jäi mietityttämään, vaikka ihan asiallinen avautuminen olikin. Vehtasit itse varattujen mammojen kanssa poikamiehenä ollessasi. Olit siis se mulkku (no offence), joka hiplasi jonkun toisen mamman lanteita ja tuo silloinen mamma taas teki juuri sitä, minkä nyt kovasti haluaisit omasi jättävän väliin - nyt kun hän *on sun ihan omaa omaisuuttasi*. Nyt kun olet oppinut jotain kantapään kautta, niin varmaan lähetät kirjallisen anteeksipyynnön niiden naisten miesystäville, joita kävit ilahduttamassa poikamiesaikoinasi? Vai onko niin, että miehet ovat vain himojensa orjia ja kaikki vastuu on hameväellä?

Tossa on ihan hyvä pointti sinänsä: toki miehet ovat yhtä paljon vastuussa ja vastuullisia, eikä miehuus pettämiselle mikään selitys ole. Eikö kuitenkin ole lähinnä sen pariutuneen ihmisen asia olla pettämättä? Eihän se sinkku ole kenellekään velkaa mistään, ei välttämättä edes tiedä, etät toinen on varattu. Eikä sillä tietämiselläkään muuteta mitään: jokainen on vastuussa omasta suhteestaan. Jos joku välttämättä haluaa pettää kumppaniaan, niin onko sen sinkun otettava asiaan joku kanta? Onko sen oltava se moralisti ja selkäranka sen toisen elämässä ja suhteessa? Aika omituinen ajatus...

Lisäksi tähän alkuperäisen henkilön mustasukkaisuuteen. Onko se muijasi niin lapsi, ettei lukuisista sanomisista huolimatta ymmärrä, että sua sattuu, kun se tanssii ja flirttailee toisille? Sano sille, miltä se susta tuntuu silloin, kun ET ole vihainen. Ainoa tapa selvittää ja asettaa suhteen rajat on tehdä se yhdessä.

Todella kummallisia nämä kommentit, että pitäisi heti jättää tyttö, koska tämä tanssii toisten miesten kanssa... :zzzz: Uskon, että melkein kaikki pariutuneetkin ihmiset lankeaa joskus pieneen flirttailuun. Se on ihan kivaa ja piristävää. Sen ei kuitenkaan pitäisi olla/johtaa kosketukseen, (tässä rajanveto) eikä sitä ihannetapauksessa tehdä parin läsnäollessa. :rolleyes: Voi olla, että tyttösi on kevytkenkäinen ja on valmis pettämään sinua - kuka sen tietää! Jos teillä kuitenkin on todella kivaa yhdessä muuten, kannattaako tällaisen asian takia heittää koko suhdetta menemään?

Jeeep, en itekkään ymmärrä tämän naisen käytöstä. Hän tietää, että "seksikäs" tanssiminen ja muiden miesten koskettelu vaivaa sinua, miksi hän siis silti jaktaa tätä? Veikkaan, että tekee sen joko ihan tahallaan, saa siitä jotain vallantunnetta tms? en tiedä, jokatapauksessa kun olet asiasta hänen kanssaan puhunut hänen pitäisi kunnioittaa tunteitasi ja muuttaa käytöstään, tai edes pyrkiä kompromissiin..

Itsekkään en usko että katselisin tuollaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom