Muscle+ annostelu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Muscle+ (ent. viking power) palautus juomassa käsketään ottamaan ennen ja jälkeen reenin... niin juodaanko se 4-5dl juoma silleen et 2dl ennen ja sit 2dl jälkee... vai tehäänkö reenin jälkeen uus 4-5dl annos...

Palautusjuoma juodaan nimenomaan treenin jälkeen. Oma tapani on kiskaista puolet juomasta kitusiin heti ja loput hiljalleen seuraavan 3 vartin aikana.

Mielestäni ennen treeniä on ihan turha ottaa Musclea. Se on vain Fastin 70-kiloisten solmioherrojen hapatusta eikä minun kokemuksieni mukaan tuo yhtään lisäpuhtia harjoitteluun. Otat reenin jälkeen pari desiä jauhetta, siinä kaikki.
Itse sotken jauhot (2 dl) reiluun puoleen litraan maitoa, vaikka milkin väitetäänkin hidastavan protskun imeytymistä. Tiedä sitten. Veteen sekoitettuna tuppaa tulemaan vain niin helvetin pahoja drinkkejä. Sellaista Etiopia-meininkiä. Treenin jälkeinen hyvänolontunne muuttuu ankaraksi vidudukseksi ja päivä on pilalla. Makuasioista kannattaa kiistellä.

Tsemiä treeneihin!

Pitää tehdä kaks täyttä drikkiä jos välttämättä haluut ottaa ennenkin!
En kyllä näe hyötyä ottaa ennen sitä ja se pikku pussukka kuluu aika rivakasti kun sitä nauttii niinkin paljon ja se maksaa maltaita! :(

Ite kokeilin tota Viking aikoihin että otin ennen treeniä ja sain vain aikaan oksan vessan pyttyyn! :D

joo... kiitti vinkeist. täytynee ottaa sit jälkee se 2dl... ja sit vois joskus piruttaan kokeilla ottaa ennen ja jälkeen nii huomais et oks siit ennen ottamisest jotain merkittävää hyötyä

rautavuori sanoi:
joo... kiitti vinkeist. täytynee ottaa sit jälkee se 2dl... ja sit vois joskus piruttaan kokeilla ottaa ennen ja jälkeen nii huomais et oks siit ennen ottamisest jotain merkittävää hyötyä

Itellä taitaa olla nyt 3 pussi menossa tota muscle+, ihan alussa otin ennen reenin niin että pistin desin jauhoo ja sen 4dl maitoa, mutta en huomannut mitään apua, paremmin itellä toiminu ku syö pari tuntia enne reeniä ja sitte reenin jälkee pistät 2dl eli tupla annoksen ja vetäset nassuun, sitte vielä sen jälkee vaikka tunnin parin pääst tonnikalaa, ite vedän aina 300 - 500g tonnikala pastaa 1h-2h palautusjuoman jälkeen ja on hyvin toiminu.

Mikä jippo siinä on ku Reco2:sta neuvotaan ottamaan treenin jälkeen reilu desi, mutta Muscle+:aa pitäski sitte ammentaa tuplamäärä (ottaen siis huomioon ettei juo sitä ennen treeniä)? Ite vaihoin vähän aikaa sitte Recosta (takas) Muscleen ja oon sellasen kukkuradesin ottanu aina treenin jälkeen ja hyvin on vörkkiny.

Oon aina ottanu muscle+:aa reilun desin ja vain treenin jälkeen. Vaikka mun pitäisi painoni mukaan ottaa 2 dl. Hyvin se silti on toiminut.

itsekkin juon aina vaan treenin jälkeen. n.kukkurallinen desi pulveria ja n.4dl vettä niin hyvä tulee! :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manuel sanoi:
Oon aina ottanu muscle+:aa reilun desin ja vain treenin jälkeen. Vaikka mun pitäisi painoni mukaan ottaa 2 dl. Hyvin se silti on toiminut.

Tuli vaan mieleen, että miten tuo määritellään että on se toiminu?? En itse kyllä osaa oikein sanoa että miten joku tietty palautusjuoma vai ei, ainakiaan kovin lyhyellä ajanjaksolla.

Ja kun saivartelemaan pääsin niin jatketaan samalla linjalla..:)

Käsittääkseni malton / dekstroosin tai glukoosin kanssa ei kannata juuri läträillä ennen treenejä varsinkaan jos sattuu olemaan herkkä muuten verensokerivaihteluille. Saattaa iskeä väsy kesken treenin.

Mutta Heran otto ennen treenejä on ilmeisesti ainakin paperilla toimiva juttu, käytännönhyötyä on vaikea sanoa.

Palautuksessa treenin jälkeen nopea sokeri on ymmärtääkseni paikallaan lähinnä siksi, että saadaan insuliini nopeasti korkealle ja se välitää palautusjuoman aminohapot lihaksiin.

Jos rasvanpolttoa ajatellaan niin maalaisjärjellä hyvään kompromissiin palautumisen kanssa päästään kun ottaa parikytminsaa ennen treenejä heraa jonkun 20-40 grammaa ja palautusjuoman jossa maltoa/heraa/kreatiinia esim. pyöräiltyä kotiin tai poljettuaan treenin jälkeen 20 minsaa kuntopyörää...

Sanokaa nyt joku jos olen ihan hakoteillä... :eek:

Omna sanoi:
Jos rasvanpolttoa ajatellaan niin maalaisjärjellä hyvään kompromissiin palautumisen kanssa päästään kun ottaa parikytminsaa ennen treenejä heraa jonkun 20-40 grammaa ja palautusjuoman jossa maltoa/heraa/kreatiinia esim. pyöräiltyä kotiin tai poljettuaan treenin jälkeen 20 minsaa kuntopyörää...

Sanokaa nyt joku jos olen ihan hakoteillä... :eek:

No jos tässä suhteessa oot hakoteillä niin sitten oon minäkin. Mä oon tehnyt tälleen lähes koko diettini ajan ja hyvillä tuloksilla. Että eikai nyt kovin pajoa voida mettään mennä.

Itsekin käytän Muscle +:aa nykyisin vain treenin jälkeen ja nyt taidan kokeilla ottaa sitä myös ennen treeniä. Lukekaa Anssi Mannisen aloittama Thread: "Muutama uus artikkeli" ja sieltä juttu Nutrient Timing. The Fruit of Cutting-Edge Scientific Insights into Exercise Metabolism, Physiology and Nutrion.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom