Muita dieetin aloittajia?

Eli nyt kun ajattelin tota dieettiä alotella, niin otanko heti esim. -500kcal käytäntöön??

Entäs sitten aeroobinen? Minkälaisia lenkkejä, ja kuinka usein?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
N. 3 viikkoa takana ja aamupaino tippunut pari kiloa. Muija ainakin kehuu että kiristymistä en tapahtunut, ite en osaa sanoa mutta juostessa tuntuu kevyemmältä. Salilla tuntuu että rauta liikkuu entiseen tapaan. Ehkä toi -200 kcal varovainen vaje sopii meikäläiselle.

Täällä aloitti yks paskamaha viime viikolla syömisten tarkkailun. Lähtö paino oli noin 101kg. Tavoitteena kesäkuun 14pv:ään mennessä. 85kg. Saa nähdä miten käy.... Ensimmäistä kertaa kokeilen painoa tiputtaa, aina ennen sitä on vaan nostettu. :rock:

Eli nyt kun ajattelin tota dieettiä alotella, niin otanko heti esim. -500kcal käytäntöön??

Entäs sitten aeroobinen? Minkälaisia lenkkejä, ja kuinka usein?

mul alko kivasti sillä että karsin aluks kaikki ylimääräset pois esim jugurtit yms..illalla en oo kuuen jälkee syöny ku kananmunan valkuaisii ja vihanneksii. muutenki safka välit koitan pitää siin 3-4 tunnin paikkeilla. aamulenkkei käyn tekee nyt 2 kertaa viikos ja viikonloppuna teen yhen päivä lenkin.aluks en kyl lenkkeilly ollenkaa ku alko paino tippuu ihan vaa ton safkan siisitimisellä. käy joka
aamu vaa-assa ni näät miten se alkaa siit kehittyy eiku paljo tsemppiä!!:D

Jonkun aikaa tässä on nyt yritetty painoa pudotella ja 3 kiloa on lähtenyt varsin helposti. Vähän tarkemmin vain katsellut mitä sinne suuhunsa oikein pistää. 6-8 kiloa olisi vielä tavoite pudotella kesäkuuhun mennessä, toivottavasti onnistuu.

Tsemppiä vaan kaikille!

Mitä veikkaatte, auttaako pieni ruokavalijon siistiminen ja lenkkimäärän lisääminen nollasta kolmeen kertaan viikossa laihtumiseen?

Vai tarviiko diettaaminen olla aina järjestelmällistä (esim. tarkka -400kcal + aamulenkit)?

Esim. jos jättää vaaleen leivän huomattavasti vähemmälle tai vaikka kokonaan pois, ja lisää vihanneksien määrää, eikä syö iltamyöhäseen enää olenkaan, tai ainakaan kovin raskaasti. Voiko tällaiset pienet muutokset edistää jo laihtumista.

Tosiaan tähän lisäksi vielä 3x45-60min lenkki viikossa.

Oikeestaan mulla ois tavotteena vaan joku 3-5kg tiputella tässä ennen kesää.

Voiko onnistua?

Mitä veikkaatte, auttaako pieni ruokavalijon siistiminen ja lenkkimäärän lisääminen nollasta kolmeen kertaan viikossa laihtumiseen?

Vai tarviiko diettaaminen olla aina järjestelmällistä (esim. tarkka -400kcal + aamulenkit)?

Esim. jos jättää vaaleen leivän huomattavasti vähemmälle tai vaikka kokonaan pois, ja lisää vihanneksien määrää, eikä syö iltamyöhäseen enää olenkaan, tai ainakaan kovin raskaasti. Voiko tällaiset pienet muutokset edistää jo laihtumista.

Tosiaan tähän lisäksi vielä 3x45-60min lenkki viikossa.

Oikeestaan mulla ois tavotteena vaan joku 3-5kg tiputella tässä ennen kesää.

Voiko onnistua?

Onnistuu helposti, jos vaan tosiaan lisäät aeroobista ja lopetat napostelut. Ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys painonpudotuksessa kuin liikunnalla, vaikka kumpikin ovat tärkeitä.

Toi 3-5 kiloa ei varmastikkaan tarvitse edes suurempia elämänmuutoksia onhan tässä rantakauden alkuun viellä rutkasti aikaa.
Ittellä samainen tavoite kesäkuntoon pääsemiseksi on sellaiset 10-15 kiloa ja näyttää siltä, että nykyistä tahtia saan kaiken ylimääräisen pois viimeistään kesäkuun loppuun.

Olen itse jo 2 vuotta pyrkinyt pudottamaan painoa, siinä onnistumatta. Ongelmana oli juuri napostelu. Pyrin vähentämään syömistäni, mutta sen osuuden jonka pyrin vähentämään ravinnonsaannistani korvasin herkuilla ja naposteltavilla. Kahden ensimmäisen treenivuoden aikana sain tavoittelemastani 36 kilosta pois vain 4 kiloa. ;D Tein siis vain salitreeniä. Toki lihastakin tuli.
Viime syksynä aloitin aktiivisen lenkkeilyn ja painoni alkoi pudota napostelut hidastivat yhä painonpudotushaastettani. Kuitenkin viellä vuoden lopussa painoin 126 kiloa. Varsinainen ylipainooni ei kosaan ollut kotiruoka(äitini on kotitalouden ja terveystiedon opettaja).
Vuoden alussa korjasin ruokailuistani pois kaiken ylimääräisen. Tänä aamuna painoni oli 107 kiloa olen siis vuoden ensimmäisen kolmenkuukauden aikana laihduttanut lähes 20 kiloa. Salilla käymistä olen jatkanut aktiivisesti koko dietin ajan. Nyt, syödessäni terveellisesti tulokseni salilla eivät ole edes lähteneet laskuun vaan päinvastoin alkaneet nousta pitkän paikalla junnaamisen ajanjakson jälkeen.

Olen siis 196 cm pitkä ja alkupainoni oli muistaakseni 136 kiloa.

Voihan ne, mutta todennäköisesti parempia tuloksia saat kun edes vähän tiedät mitä syöt. Jos homma ei toimikaan, niin paljon helpompi lähteä analysoimaan että missä mättää. Kannattanee ensin siistiä ruokavaliota, lenkkejä mukaan myöhemmin sitten enemmän.

Jos napostelu on ongelma, niin heitä naposteltavat safkat helvettiin. Järjestä asiat niin, että ei ole edes saatavilla mitään "huonoja" ruokia. Et vain osta niitä herkkuja. Simple as that. Tämä auttaa kummasti. Voi tosin olla hieman ongelmallista kun asut varmaan vielä vanhempien kanssa...

Vipa viikko lähti käyntiin. Aamupaino tänään 96kg :rock: eli 1kg enää tavoitteeseen. Aivan sama saanko ihan 95kg asti, sen verran tyytyväinen oon jo tähän saavutukseen. Mutta katotaan.

Tääl on aamupaino tippunu kahdessa viikossa 1,6kg, ihan jees. Aika perstuntumalla asetin lähtökalorit, mutta hyvin näyttivät toimivan. Tää viikko mennään vielä näillä (tosin sunnuntaina on mässyä luvassa..:evil: ), mutta ens maanantaina tiputtelen hiilareita n. 20 prossaa. Kolme aamulenkkiä riittää vielä. On tää kivvoo, kun masu tuntuu hirmuisen paljon rasvattomammalta ja treenatessa hauissuonet meinaa puskea pintaan :hyper:

Joopajoo, alkaa mennä kärsivällisyys ja pää hajota tulosten junnaamiseen/lihojen häviämiseen... 4,5kk dieettiä takana,joista 2 ekaa kuukautta hukkaan joulun mässäilyjen takia :)

EI perkele mä en luovuta, IKINÄ en ole ollut kireässä kunnossa ja 20-vuotiaaksi asti lihava. Nyt saan sen päkin näkymään saatana vaikka henki menisi. Vedän vaikka kuukauden psmf:ää jos on tarvis ;)

Onko muita tuskastelijoita?

nesteitä lähti 3 kiloa ennekuin kerkesi kissaa sanoa ja nyt on sitten kiristynyt vähän muutenkin kun peilistä tutkailee.

Mutta tässäpä teille yksi kysymys. Onko 2200 kaloria kenties sopiva määrä dietille? Tiedän että sen kommentoiminen on vaikeaa koska kulutus on yksilökohtaista mutta vähäisen kokemuksen takia tarvitsisin kuitenkin jotain suuntaa.

Tässä statsit: ikä kuukauden päästä 16, paino 80, pituus 181 ja rasvaprosentti kuvista arvioimalla noin 15? (Ei ehkä paljoa auta, mutta esim päkin ylimmät palikat ja keskimmäisiä erottuu ihan hyvin, alavatsan kohdalla sitten sitä läskiä hieman) viidellä eri kulutuslaskimella arvioitu peruskulutus ilman mitään liikuntaa palkkeihin syötettynä vaihtele noin 2100-2600 kaloria, aktiivisuutta on viikossa 3xpuntti (1-2h, ke,pe,su) 2x1h tennistä (noin 30-45 minuuttia menee kyllä tekniikkaharoitteluun, lyönteihin yms. loput pelaamista, ti,to) , 90 minuuttia koululiikuntaa (erittäin aktiivisesti toteutettuna, ehkä vähän liiankin. kilpailuluonne :D ,to ) ja sitten vielä noin tunti sulkapalloa viikonloppuna.

Kommenttia tulemaan ja rantakuntoon lomaksi :thumbs:

Taidan minäkin ilmoittautua tänne kun olen jo mimmien puolella maininnut aloittaneeni pienen kiristelyn. Terveydellistä syytä tuohon hommaan ei ole (163/58), mutta kun koko rasvavaranto on kerääntynyt yhteen paikkaan (peffa), niin ainain itselle se on "pieni" esteettinen haitta. Ja oishan se mukava nähdä, onko sinne alle tullut mitään.

Toista viikkoa olen nyt kalorivaihtelulla, viikkokeskiarvo jossain 1900 kieppeillä. Painotavoitetta en ole asettanut kun en ole saanut hommattua puntaria, katsotaan peilistä ja kokeillaan mittanauhalla, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Kalorivaihtelu on maltillinen ainakin näin aluksi, ja tapahtuu enimmäkseen säätelemällä hiilihydraattien määrä. Jos ei ala tuloksia näkymään, niin pudotan viikottain 100-200 kcal alemmas. Aamuaerobiset ja treenin jälkeiset pienet rasvanpoltto"buustit" olen ottanut kuvioihin mukaan ja olisi tarkoitus myös saada pientä edistystä salitreenin tehoissa, vaikkei miinuksilla hirveästi vissiin kannata kuitenkaan repiä.

Lähinnä tää diettaus on nyt kokeiluasteella, että onko nuo rasvat tulleet jäädäkseen kun siinä ovat murrosiästä asti olleet. Hirveitä paineita en siis ota, ja aikaa olen antanut itselleni pari-kolme kuukautta. Sen jälkeen aloitan aavistuksen tehokkaammat salitreenit ja nostan vähitellen kaloreita plussille, pyrkien minimoimaan sen, että nuo mahdollisesti lähteneet ihrat palaisivat. Aattelin, että tällainen välidietti voisi tehostaa vähän myös lihasten kasvua, joka on junnannut viime aikoina syystä jos toisesta. Ja kyllähän tässä on myös tarkoituksena samalla opetella lopultakin syömään niin, että se kehitys myös olisi maksimaalista. Katsellaan...

Kalorilaskurin mukaan kulutan n. 2000 kcal vuorokaudessa, Tähän siis sisältyy noin tunnin mittainen juoksulenkki.
Eli tarkoitus olisi saada hieman rasvaa pois, käynkö siis vetämään 1500 kcal vuorokaudessa? Tuo kuulostaa melko vähältä, kun kuitenkin aerobista harrastan 5-6 krt viikossa, eli juoksua aika ahkerasti. Onko rasvanpolttoon helpompiakin tapoja tarjolla?

Kalorilaskurin mukaan kulutan n. 2000 kcal vuorokaudessa, Tähän siis sisältyy noin tunnin mittainen juoksulenkki.
Eli tarkoitus olisi saada hieman rasvaa pois, käynkö siis vetämään 1500 kcal vuorokaudessa? Tuo kuulostaa melko vähältä, kun kuitenkin aerobista harrastan 5-6 krt viikossa, eli juoksua aika ahkerasti. Onko rasvanpolttoon helpompiakin tapoja tarjolla?

1500 on aika pieni määrä, ellei sitten puhuta ala-asteikäisestä tytöstä. mutta kokeile tolla 2000 kalorilla ja jos ei tulosta tule, niin lisää liikuntaa joka päivä, tai sitten kaloreita alemmaksi. ei ole rasvanpolttoon helpompia tapoja.

Nyt lopetellaan kevään eka dieetti 10½ viikkoon. Paino aloittaessa 104.5kg ja nyt 95.4kg. 9kg siis lähti ja tyytyväinen olen tähän. Nyt teen yhden 6vk hst-syklin ja sen jälkeen vielä 4vk dieettiä ennen kesää.

Jos söis vaikka 300 kcal päivässä eli about 2500 alle kulutuksensa, MUTTA söis kuitenkin päivässä tarvittavat proteiinimäärät aina (>2g/kg), niin lähtiskö lihasta dieetillä?

Oon ymmärtäny, että sen takia näin rajuja diettaamisia ei käytetä, koska juuri lihakset lähtee. Toki myös tällä tavalla laihdutettu fläsä palaa nopeammin takaisin, mutta kuitenkin.

Kysyn tätä siis ihan teoriassa vaan, en aio siirtyä tuohon -2500kcal diettiin :D

Eilen alkoi, 12 viikkoa ajattelin kiristellä. Jos paino tippuis nykyisestä ~62:sta jonnekin 55-57 kiloon, niin oisin tyytyväinen. Kalorit tämän viikon vielä 2400-2500, sit aletaan tiputtelemaan. Aamulenkkiä en tee, aerobiseksi otan lyhyet ja intensiiviset intervallitreenit.

Vähän masentavaa, kaivoin sykemittarin jostain kaapin uumenista, ja edellinen siihen merkattu paino oli 59kg joskus syksyllä :D

Jos söis vaikka 300 kcal päivässä eli about 2500 alle kulutuksensa, MUTTA söis kuitenkin päivässä tarvittavat proteiinimäärät aina (>2g/kg), niin lähtiskö lihasta dieetillä?

Ei. Tämmösellä jampalla ei olis lihasta, mitä lähteä. :D Jos syö 300 kcal päivässä ja samaan aikaan proteiinia 2g/kg, voidaan nopealla laskutoimituksella päätellä (300kcal/4kcal/g = 75g => 75g/2g/kg = 37,5kg), että tämä laihduttava henkilö painaisi maksimissaan 37,5kg. Eihän tämän painoisella henkilöllä ole mitään syytä laihduttaa ja vaikka olisikin, niin ei ainakaan mitään lihaksia, mitä voisi hävitä. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom