Muita dieetin aloittajia?

Elämäni ensimmäisellä hallitulla dieetillä olen ollut vuoden alusta lähtien.
Lähtöpaino oli vuodenvaihteessa 76.6 kg. Pituutta on 178 cm.

Ensimmäisen kuuden viikon jälkeen paino oli 72.5 kg eli paino on pudonnut melko hurjasti, 4.1 kg. Nesteiden ja rasvan lisäksi varmasti lihaksiakin on hävinnyt.

Olen syönyt noin vähän reippaat 2000 kcal/vrk ja kuluttanut liikunnalla keskimäärin 400 kcal/vrk. Salilla noin kolmesti viikossa, lähes joka päivä osa työmatkoista on tullut käveltyä ja joinakin viikkoina olen onnistunut tekemään myös ns. noin tunnin mittaisen täsmäaerobisen.

Tämä on vaatinut tarkkaa ja äärirehellistä kirjanpitoa safkoista - kovin pahasti en ole kuitenkaan sortunut herkuttelemaan.

Alunperin aioin olla dieetillä huhtikuun lopulle, mutta käyn mittaamassa kehonkoostumuksen ja rasvat pihdeillä viikon 8 jälkeen, jotta näen, paljonko kadonneista kiloista on rasvaa ja paljonko lihasta on tuhoutunut. Mikäli lihaskato on ollut aivan järkyttävä, saatan reivata kaloreita ja proteiinin osuutta vähän ylös loppukevääksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
haha :david: no jäähän sulle tosta vielä ruhtinaaliset 13.6 - 8.6 kg painoa dietin jälkeen jäljelle.. :david:
lisäksi miinuskaloreilla saat paahtaa tuolla 3kg / 2 vk tommoset 70 viikkoa, HAVE FUN

:jahas: Mitenkähän pärjään tässä häpeässä ja nöyryytyksessä...

en tiedä, mutta pohdi sitä vaikka dietin aikana ;)

Itse olen ollut viikon dietillä ja paino on atm 86.5 melkein millä hetkellä hyvänsä paitsi aamulla. Olen vähän cheatannut nyt ku dokasin eilen ja söin raflassa (tosin kanaa ja vihanneksia fajitoina) ja koulussa jäätelöä josta johtuen vedin vaakaan 89.6 kg eilen illalla.. aijon perustaa tämän dietin vain ja ainoastaan aineenvaihdunnan koville kierroksille, tässä iässä rasva lentää multa ainakin plussillakin. Panostan aerobiseen ja puhtaasti syömiseen, vaihdan kalorit hitaisiin hiilareihin, tyydyttymättömiin rasvoihin. Siirrän kaloreita hiilareista proteiineihin, eli 55-60% proteiinia/rasvaa kun tuon määrän hiilarit toivat ennen kaloreita ruokavalioon. Katsastellaan tilannetta!

Siirrän kaloreita hiilareista proteiineihin, eli 55-60% proteiinia/rasvaa kun tuon määrän hiilarit toivat ennen kaloreita ruokavalioon. Katsastellaan tilannetta!

Hmm. Molemmilla hyvät tavoitteet, meinaat sitten olla täysin lowcarbilla kun 110-120% energiajakaumasta tulee proteiinista/rasvasta :)

Toinen viikko dieettiä meneillään ja melko mukavasti on tuntunut kroppa kiinteytyvän.

Ongelmana on vaan sarjapainojen/harjoitustehon tippuminen... Pitäisikö ennen treeniä vetää jotain buustaavaa tavaraa tai yleensäkin treenipäivänä syödä jotain erikoista?

Palkkarina käytän Fastin Muscle+:aa, jota alan hörppimään treenin puolivälissä. Kannattaisiko tuota juoda sopiva annos myös ennen treeniä?

Itse olen ollut viikon dietillä ja paino on atm 86.5 melkein millä hetkellä hyvänsä paitsi aamulla. Olen vähän cheatannut nyt ku dokasin eilen ja söin raflassa (tosin kanaa ja vihanneksia fajitoina) ja koulussa jäätelöä josta johtuen vedin vaakaan 89.6 kg eilen illalla.. aijon perustaa tämän dietin vain ja ainoastaan aineenvaihdunnan koville kierroksille, tässä iässä rasva lentää multa ainakin plussillakin. Panostan aerobiseen ja puhtaasti syömiseen, vaihdan kalorit hitaisiin hiilareihin, tyydyttymättömiin rasvoihin. Siirrän kaloreita hiilareista proteiineihin, eli 55-60% proteiinia/rasvaa kun tuon määrän hiilarit toivat ennen kaloreita ruokavalioon. Katsastellaan tilannetta!

:anssi: Rasva ei kyllä "lennä" plussilla yhtään mihinkään, se kun on mahdotonta. :david: :david:

Joulukuun alkupuolelta lähdin liikkeelle 117 kg:sta, nyt vaaka näyttää 113. Kilo viikossa olisi tarkoitus jatkaa Juhannukseen asti.
Toivottavasti pysyy mieli korkealla että jaksaa.
So far so good: Tänään vaaka näytti 110,2. Tosin se on näyttänyt tuollaista 110 +-1 jo viimeiset 2 viikkoa. Vika lienee laivareissussa ja kaverin synttäreissä.
Mittanauha sanoo -6 senttiä vyötäröltä.

Maanantai oli ja meni. Ja painoa on pudonnu n. 2,5 kg tosta aloituspäivästä. Nyt tulin kipeeks, ei uskalla treenata. Antoi helvetisti inspiraatiota jatkaa kun luulin ettei oo tippunu yhtään, vaikka olikin. Kyllä se tästä! 92kg --> n.89kg

-->87 kg tänään

lowcarbilla mennyt viikko: suunnitelma selläinen - 1 pvä hiilareitä< 30g; 2 pvä hiilareitä <50g sitten 1 pvä <100g ja sit taas alusta. tänään on just se 100g "hiilaripäivä" jess sai pieneen aamupuuronkin laitettua 20gr neljäviljähiutaleita ja 10g leseitä :)

Eilen alottelin dietin ja nyt alussa kalorit on n.3500, eli aikas reilusti. Näillä mennään nyt pari viikkoa ja mukaan vähän aamuaerobista. Pikkuhiljaa pudottelen kaloreita pois hiilareista ja lisään vähän proteiinin ja rasvan määrää sillon kun paino jumiutuu paikalleen. Aamupaino on nyt 102kg, ja diettiä ois tarkotus pitää sellanen 12vkoa.

Laitetaan päivityksiä kehiin täältäkin suunnalta:
31.12.06: 103,1kg.
14.1.07: 97,2kg...lähti tosi rajusti kanssa liikkeelle. Tässä vaiheessa otin krean mukaan, jos se vähän jarruttaisi vauhtia.
21.1.07: 98,5kg..krea toi nesteitä ilmeisesti takaisin. Kalorit pysyneet koko ajan samoissa, n. 3000 kieppeillä.
31.1.07:97,7kg..pikkuhiljaa alaspäin taas.

Helmikuulle lähdetään samoissa kalorimäärissä, mutta hiilareista otetaan parikymmentä g pois (300 -> 280) ja protskuja lisätään saman verran. Näillä mennään niin kauan kuin pientäkin painon laskemista ilmenee.. Sen jälkeen ihmetellään, mitä tehdään. :D

...ja pientä päivitystä.

11.2.07: 95,8kg
18.2.07: 95,8kg
25.2.07: 94,9kg

Helmikuun aikana tultiin siis vajaa kolmisen kiloa taas kevyempään suuntaan. Kalorit samoissa, mutta mukaan alkaa hiljalleen astumaan aamulenkkeilyt..noin pari kertaa / vko. Salilla kulkee yhtä lujaa/heikosti kuin aina ennenkin, mikä on kyl ollut melko positiivinen yllätys :kippis1:

Jatketaan tästä taas kuukauden päivät etiäppäin ja kattellaan sit taas misä mennään vai mennäänkö lainkaan. Tsemit vaan kaikille tuleville lommoposkille... :david:

On muuten itselläkin projekti alkamassa. Mitat nyt n. 174cm, 97kg rasvat n.20% ja tonne 85kg paikkeille ajattelin pudotella. Saas nähdä miten käy :evil:
Pientä päivitystä kehiin. Eli hyvin on lähtenyt homma liikkeelle ja paino eilen aamusta 92.3kg. Muutama sentti lähtenyt vyötäröstä ja juoksu tuntuu taas huomattavasti helpommalta.

Toivottavasti jatkuu samaa tahtia ja toukokuun lopulla olisi mittarissa tuo 85kg :kuola:

Viikko takana elämäni ekaa diettiä. Päivittäin miinuksella n. 200-300 kcal. Aamuisin pyrin vetämään 30-40 min juoksulenkin.

Tyhjällä mahalla on vittumaista juosta, energia loppuu kuin seinään. Mietityttää miten saan kolmen kuukauden valmistautumisjakson Tukholman maratonille vedettyä läpi. Lauantaisin täytyy ainakin vetää plussille että pystyn sunnuntaina juoksemaan pitkän lenkin n. 2h.

Yllättävää kuinka paljon terveellistä ruokaa päivässä voi vetää miinuksellakin jos karsii paskat ruokalistalta pois.

Mulla ei oo paino tippunu paljo mihinkään. Oon vissiin onnistunu taikatempuissa, koska muuten oon kyllä nyt kevään puolella timmiytyny ihan nähtävästi. Nyt lopetankin vaakan tuijottamisen ja tuijotan peiliä ja mun tiukimpia farkkuja, et miten ne istuu:rock:

Ilmottaudutaan joukkoon.
Eli semmonen 5-6kg tavotteena. ennyt hirveet aika rajaa oo vetäny, kattoo nyt eka miten lähtee ja sit..
Ruokaan messiin kasvikset ja turhat paskaruuat pois+sokerit.
Lenkkeilyt alotellaa viikon pääst ja lisäillää sit loppuu kohden.

Lähtö kohat-> 178cm, 85kg

Mäkin oon messissä.. :) Kahen viikon päästä noin alkaa dieetti. En ainakaan aluks meinaa laskee kaloreita tarkkaan, pyrin syömään suunnilleen samalla tavalla kun nyt (poislukien roskaruuat) ja lisätä liikuntaa entisestään. Ajan kuluessa tiputan kaloreita kanssa.

Mitat nyt 176/84, tavoite sinne 75-78 kiloon eli alle kympin rasvoihin :)

Jessöör! Helmikuun alussa vaaka näytti 97,5 kg. Mittaa 190 cm. Tänään tsekattu aamupaino 92,2 kg! Hyvää vauhtia mennään alaspäin. Tavoite oli aluksi semmonen 85-90 kg, mutta jos tämä sujuu näinkin kivuttomasti, niin dietataan niin pitkään kun mielenkiintoa riittä.

Paino on pudonnut oikeasti tosi helposti. Ei ole tarvinut nälkää kärsiä. Olen vaan syönyt terveellisesti ja joka lämpimällä aterialla olen syönyt noin puolet vihanneksia.

Salilla tulokset vähän laskenut ja etenkin sarjakestävyys kärsinyt.

Edistytään täälläkin. Vuoden alussa paino siis massiiviset 113, josta tosin pari kolme kiloa joulun ja uudenvuoden aiheuttamaa nestepöhöä. Nyt menty tasaiseen kilo per viikko tahtiin, vielä ei oo aerobisia lisäilty, nyt paino siis siinä 104kg tietämillä. Sarjapainot pysyneet totutun ailahtelevina... Hyvä meininki siis!:rock:

Päivitystä hieman, tänään aamupaino 97,5kg. Tavoitteena jatkaa vielä 2,5 viikkoa, kun tuntuu hyvin kulkevan. Iltaisin on tuskaa kun nälkä on koko ajan, kaikki mahdolliset herkut tulee mieleen :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom