Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tänään käytettyä vähän kawaa jäällä. Lunta polviin asti ja ilman piikkejä eli vähän huonolla menestyksellä :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mun peli ihan ruisku on, että lieneekö noissa nyt niin suuria eroja koneessa/ muutenkaan. Minäkin käväsin motonetistä hakemassa öljyfilttereitä/ öljyä, ilmanputsareita ei ollut, eikä jarrulevyjä joita kaipailin toisiin vanteisiin. Muistatko Tee-Rex paljonko tuohon uppoaa öljyä? Tilavuus mahtaa olla aika pieni. Oletko ihan vakiona omasi pitänyt vai onko mökäputkea/ratastusta yms hilua laiteltu? Nyt ajokengät suutarille, piikkikumit alle ja ajelemaan jahka työkiireet helpottaa. Tosin ei haittais vaikka ois vähän lauhempiki keli! Etulyhty tuossa vois olla vaikka vähän tehokkaampikin, on kun hautakynttilä ois umpion sisällä.

On noissa ihan eri kone, toi kymppi on eka vuosi pikkukoneella, taitaa motti painaa joku 21kg vai mitähän se oli -ei juuri mitään.
Öljytilavuus tuossa mun vehkeessä on about 0.85-0.89 litraa riippuen onko filtterillä vai ilman.
Mun pyörässä on ne ns. pakolliset virit, että edes käy siedettävästi. Leovincen rööri ja vaimennin, 12 reikäinen suutin ja TXC:n ECU. Edellisen omistajan laittamia ovat kaikki, omat on remppamielessä vaihdettua palikkaa.
Valohan nyt on tosiaan vain että muut näkee pyörän olevan tulossa. Tehokas kypärävalo on ehdoton metsään, sitä voi sitten höystää paremmilla tuikuilla pyörään lisäksi ja ehkä kypäräänkin.
 
No taas tuli uutta tietoo täältä. Tuossa uudemmassa motti on sitten ihan sikakevyt! Huonosti tahtoo löytyä netistä tietoa vuosimallien eroista. Lieköhän muitakin parannuksia tehty uudempiin kun tuo moottori. Joo, tuo kypärävalo ois varmaan fiksu hankinta, onko vinkata paikkaa mistä noita sais inhimilliseen hintaan, aika kalliita tuntuu trailtechit& vastaavat olevan. Vai pitäsiköhän vaan mennä "toivotaan toivotaan" meiningillä ja pistää tilaus dx:lle menemään..Onkos porukalla täällä jouluajoja jo suunniteltu?:joulu6:
 
Spoorit vielä aika pehmosia. Lavangossa kävin koittamassa.
Hyvinkäällä vois käydä crossia vetämäs joku päivä. Karkkilaanki tekis mieli, sit ku ei oo montaa pakkasastetta. Se on sen verran aukee ja nopee rata, että tulee helposti kylmä.


Ja tohon liukupohja-asiaan semmonen kommentti, että jos ei tee mieli investoida, niin jesarilla saa tosi hyvän liukkaat pohjat. Ei ne kauaa kestä, max 2 ajokertaa, mutta eipähän tuu kalliiks, eikä tartte hioa pohjia liukupohjaa varten. Liimaa vaan ne teipit pituussuuntasesti ja reunoilta yli.
 
Joo, tuo kypärävalo ois varmaan fiksu hankinta, onko vinkata paikkaa mistä noita sais inhimilliseen hintaan, aika kalliita tuntuu trailtechit& vastaavat olevan. Vai pitäsiköhän vaan mennä "toivotaan toivotaan" meiningillä ja pistää tilaus dx:lle menemään..Onkos porukalla täällä jouluajoja jo suunniteltu?:joulu6:

Kyllä ihan ebaystä ja dx:stä porukka noita ostelee, tuppaavat olemaan ihan samaa kamaa kuin monet kalliimmat brändätyt jotka on kiinastta valmistettu. Mun valo on muita teitä, mutta dx näyttää myyvän samaa n.43 taalalla. Suosittelen kuitenkin panostamaan enemmän, vois olla kova sana sellanen missä on kolme vierekkäistä. Kypärävalo pitää kuitenkin olla, pelkkiin pyörän valoihin panostamalla ei tee metsässä mitään kun ne huitelee minne sattuu.
 
Sattuisko kellään foorumilaisella olevan heti lonkalta tietoa, saako jollain maksukanavapaketilla näkymään Ameriikan Supercross-lähetykset livenä?
 
Mun mielestä Motors TV näyttää, jos ei nyt ihan suorana, niin ainaki hyvin nopeesti AMA:n ja WC:n.
Sen saa ainaki Welholta, jos et asu pk-seudulla, niin sit en tiiä.
Mut saahan ne striimattuu netistäki suorana, seki maksaa vähän.
 
STANA! Piti päästä huomenna ajaan ja saada tänään renkaat nastotettua.

No tänään (eli eilen 26 päivä) tallille nastottaan renkaita. Takakumilla johon nastat piti ruuvailla oli ajettu alle 80 km maantie/asfalttitietä ja ihmettelin, että miten helvatussa osaan avata joka mutkan jälkeen niin että nappulat keskeltä oli kulunut jo ihan onnettomiks tuolla km määrällä. Oletin että kumi on vielä kuin uusi, mutta näköjään tuo märällä asfaltilla valoista lähettely ei paranna nappularenkaan kestoikää. Joten niinhän siinä kävi että noin sadan nastan jälkeen huomasin, että taka kumi on puhki. Eli siitä sitten ruuvaan nastoja irti ja huomenna hakeen uus takanen. Luojalle kiitos, että kaupat on auki. Huomisen kun piti olla vaan ajopäivä!
 
Nostellaas taas ketjua. Onkos väki käynyt spoorissa pörräämässä? Itse on tullut käytyä ja yhdet kyläkisatkin yllytettynä kävin kuntoluokassa nujuamassa läpi. Jösses että on rankkaa puuhaa! Mutta hauskaa! Jumalauta mää olin puhki sen kisan jälkeen, hyvä kun jaksoi pukata pyörän pakuun iltapäivällä. osansa oli kyllä ajotekniikan puutteellakin, hirveellä hartialukolla väänsin menemään ja rentous puuttu. Hikistä hommaa, panin liian paksun kypärähupun niin lasit huurtu ja sai huoltotauolla kiertämällä hiet kaataa hupusta pois!Näpit kylmäs tosi pahasti, kytkinkäden sormenpäät otti osumaa,vieläkin on 2 sormenpäässä tuntopuutos ku paleltu niin huolella. Ja hussekin otti vähän damagee, takajarru jäätyi ennen yhtä alamäkeä, niin ajoin sitten päin puuta. Koivun ja pyörän kohtaamisen tuloksena hussesta lokari katki ja toinen rysteri halki. Säikähin ihan hitosti kun tajusin että nyt menee päin puuta. Olkapää edellä puuhun, mutta itselle ei sattunut yhtään muuten, mutta kassit edellä johonkin tankonpaikkeille liike pysähtyi, ihan kun ois joku fudannu säkeille! Olihan kohellusta, kaaduin aikamonta kertaa, onneks ei kukaan ollu kattomassa metsän keskellä!:lol2: Hyviä vinkkejä ajoon muilta sain, ja tankomuhvit kävin ostamassa kanssa. Opettavainen päivä oli kyllä kerta kaikkiaan. Oli vähän erinäköistä meno sitten kilpaluokan jampoilla, miten voikin piikkisellä mennä niin lujaa! Onneks ei tullut opetteluun isompaa pyörää laitettua kun tuo 250 nelari, ei tarvii kyllä spooriin yhtään lisää tehoa tällä taidolla. Tulis jo kesä, hirvee hinku ois päästä hiekalle koittamaan.
 
Itellä tullu ajotunteja talvella joku 20, eli aika vähän, mutta sairastelun piikkiin, ei motivaatio-ongelmien. Kävin yhen kisanki ajamassa, siitä ei tullu mitään :D 24min at:ta, ei sentään hylkyä.
Pyörä lähtee Päitsille varaosiks, niin saa tän viikon päätteeks lyödä ihan hyvällä syyllä liukupohjasaappaat naulaan ja jäädä odottelemaan kevättä.
Onhan toi spoori kivaa, jos on hyvä spoori! Mun uus tunnuslause onki ollu: "Kivikosta kuuluu kiroilua"
 
Nyt on pyöräytetty uudet kumit smotojen päälle. Alkaa poltteleen jo sen verran, että pitää varmaan pyöräyttää ne alle ja käydä joku päivä ajaan lenkki aurinkoisella säällä. Ja ihmetteleen miks nollakelissä ei oo takarenkaalla pitoja :hyvä:
 
Ei mitään kokemusta crossipyöristä eli kysyn täältä.

Moottoripyörällä olen sen verran ajanut, että viime kesän ajelin tonnisella z kawalla n. 6000km, ei muuta. Nyt haluaisin jonkin kilvettömän crossipyörän. 200-400 kuutiota ja hintaluokka 2000-4000 euroa.

Mikä pyörä olisi hyvä? Saisi olla joku oikean merkkinen eli kawa-suzuki-yamaha-honda-ktm jne. En yhtään tiedä miten noiden pyörien mallit eroaa toisistaan. Ihan leluksi hankin pyörää.
 
Ei mitään kokemusta crossipyöristä eli kysyn täältä.

Moottoripyörällä olen sen verran ajanut, että viime kesän ajelin tonnisella z kawalla n. 6000km, ei muuta. Nyt haluaisin jonkin kilvettömän crossipyörän. 200-400 kuutiota ja hintaluokka 2000-4000 euroa.

Mikä pyörä olisi hyvä? Saisi olla joku oikean merkkinen eli kawa-suzuki-yamaha-honda-ktm jne. En yhtään tiedä miten noiden pyörien mallit eroaa toisistaan. Ihan leluksi hankin pyörää.

Tuohon kuutio ja hinta haarukkaan passaa hyvin 250 2tahti...nuo kaikki mainitut merkit on hyviä valitset vain mieluisan värin:)
tuo 250 2tahti on riitävän hauska leluksi montuille,pelloille,jäälle...Ja huolto/remontti kustannukset ovat halvemmat kuin esim. nelarissa
 
Itse olen kotarimiehiä joten sitä suosittelen. 250 tai 300 2t on varmasti oivapeli kilvettömille taipaleille. Mitään huonoa ei itsellä oo sanoo kotkasta, joten kuten sanottu; Valitse vain väri.
 
No niin, kesäkausi avattu eilen kiteellä, tuli motocrossia surrattua sekä muutama enskalenkkikin. Huippu keli, arska paisto ja paljon oli porukkaa ajamassa. Paljon oli myös crossimönkkäreitä ajamassa. Muutama pehmeempi kohta crossiradalla, enskalenkit oli ihan liejua. Tuloksena parit lipat ja puhjennut eturengas mutta olihan lystiä!:hyvä: Jokos muut on kesäkauden ajelut alottaneet? Minkäpaksusia sisureita porukka muuten käyttää, niitä vissiin ois paksumpiaki saatavilla? Saas nähä saako sisurin puhottua asentaessa...
 
Pitäis tänään mennä hakemaan uutta takarengasta ja sitten pääsisikin aloittamaan rengasrulettia. Vielä on piikit alla, mutta ei ole saanut raavittua motivaatiota alkaa niitä vaihtaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom