Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Perkeleen perkele. Meikäläisen kausi sai aikas paskan lopetuksen, kaks cc kisaa olis ollu viel jälel ku viikko sitte ajoleirin päätteeks meni sääri ja pohjeluu poikki ja peukalo murtu. tänään kotiuduin sairaalasta. helvetin hienoa kävellä kainalosauvoilla ku on kipsi kädes. mutta eipä mitää, harrastus jatkuu kuhan saadaa paikat kuntoon :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viikonloppuna pitäis mennä katsomaan Jämsään cross country -kisaa. Kiteen kisassa olin kaverille huoltomiehenä ja oli niin kivan näköistä puuhaa, että vois harkita ensi kaudella jonkun harrastajalähdön ajavansa.
 
Tietääkös porukka, että onko KTM 300 EXC:ssä ja Gas Gasin 300:seen vastaavassa mallissa eroa? Mietin lähinnä laadun, kestävyyden, toimivuuden ja varaosien kannalta?

Kyllä noissa pyörissä eroja on ja yhdestä ja samasta pyörästäkin saa tosi erilaisen säätämällä ja virittelemällä. Olikos Gasissa Yamahan kone...? Vai muistanko ihan väärin... Jos osien saanti ja toimivuus ym. on prioriteettilistalla ykkösenä, niin kyllä mä sen oranssin ostaisin.

Mä pohdin ekaa pyörää tuolla vähän aiemmassa postissa keskellä kesää, että ostaisko Husqvarnan 250 TE:n vai Kotarin 250 EXC-F:n. Päädyin Husqvarnaan, kun sain pirun hyvään hintaan -10 vuotisen vähän ajetun. Kotarit on ihan oudon kovissa hinnoissa vuoden käytettynä. Jälleenmyyntiarvo joo, mutta mit.vit. kun samasta kaupasta olisi saanut talutettua pakkatuoreen ulos vähän yli tonnin kalliimmalla kuin vuoden ikäisen 90h ajetun. No se oli Sixi, mutta silti piesty.

Oon nyt tässä oman pyörän hankinnan jälkeen ajanut pakkatuoreilla 250 ja 350 exc-f:illä, -07 350 exc:llä. Onhan noi kaikki oma mukaan lukien pirun erilaisia. Jos sais valita, niin ottaisin Husqvarnan ajettavuuden ja Kotarin 250 exc-f:n koneen.

Jos noita ei ajamaan pääse ja kokeilemaan, eikä muodostu mitään "tämä on pakko saada" -fiilistä, niin ottaisin sen Kotarin osien saannin ja neuvojen takia. Noita on niin helvetisti, että löytyy apuja kaiken maailman ropailuun.
 
Tietääkös porukka, että onko KTM 300 EXC:ssä ja Gas Gasin 300:seen vastaavassa mallissa eroa? Mietin lähinnä laadun, kestävyyden, toimivuuden ja varaosien kannalta?

Entä mitenkäs muiden 300:sten osalta?

Lisäksi, onko porukka tehnyt 250:sta -> 300:sen sylinterikitillä? Kokemuksia?

Puhun nyt sitten 2-t -vehkeistä.
 
Moro!
Yksi motocross/enduro/kurapyörähenkinen ilmoittautuu! Tällä hetkellä enskana löytyy 800 gs. Nyt on alkanut kiinnostaa yamahan wr 450 metässä ajeluun.
Löytyykö käyttäjäkokemuksia em. mallista? Samaan syssyyn kysyisin että onko kokemuksia bilteman crossikengistä? Hyviä videoita ja kuvia porukka linkitelly
tänne, pistäkää lisää kuumeennostattajia! Meinaakos väki ajella spoorissa/ jäällä talvella?
 
Taas tuli käytyä veteleen sunnuntai-ajot. On se vaan mahtavaa hommaa ja saa olla housutkin jalassa. Isompaa hiekkatietä tuli paineltua ja aivan uskomaton pito takarenkaalla, kun tie on tamppaantunut ja märkä.

Pyöränä siis 530 KTM. Takakumin ostin testiin biltemasta. Vanha kenda oli leveydeltään 120 ja ostin sit samanlevysen 120 biltemasta, mutta kyllä on kaponen. Varmaan ois biltsun 140 leveekin mennyt hyvin paikalleen. Loistokumi hinta laatusuhteeltaan. Eihän se nyt asfaltilla pidä, mutta eipä taida pitää mikään nappulakumi pitää märällä asfaltilla. Voin siis suositella.

Bilteman crossikengistä ei oo kokemusta itsellä. Kai niillä ajelee jos jalkaan sopii. Päivittää sit parempiin, kun tajuaa että ne ei suojaa anna riittävästi ja se jalkatappi on uponnut nilkkaan ;) Vaikka ostinkin kamaa pienellä budjetilla, niin löysin hyvään hintaan SIDI:n crossfiren crossisaappaat. Ja ei voi kun kehua. Oon sen verran kohno, että tiedän että mun käytössä ei mee kauaa kun oon kumossa. Mutta ne bilteman polvisuojat yhdellä nivelellä on hyvät jalkaan ja sopii myös hyvin saappaan sisään. Voin suositella.

Ja kyllä, talvella on tarkotus ajella. Ostin elementtimatot lämmittään kahvoja ja tilasin virosta BestGripin ruuvattavia nastoja 500 kpl. Näillä mennään kohti talvee!
 
Nyt on alkanut kiinnostaa yamahan wr 450 metässä ajeluun.
Löytyykö käyttäjäkokemuksia em. mallista?

ite alotin tollasella, olisko ollu -04 mallinen, aika möykky oli 'oikeeseen' enskailuun, parhaimmillaan varmaan reppuselässä jossain lapissa - oikeesti painava mopo.
 
Osaako joku sanoa löytyykö näihin nykyisiin enduropyöriin tieliikennekäyttöön sallittuja nastarenkaita, joissa olisi nastoissa vähän normaalia enemmän pituutta? Vai onko ne sitten jo "piikkirenkaat" ja kadulle ei ole asiaa? Tosin tuskinpa kukaan niitä niin tarkkaan tuolla katselee edes.
 
Välikelin renkaat nastalla jossa noin 4-5 mm ulkonemaa toimii varmasti hyvin. Sellaisia suosittelen, jos tiellä meinaat yhtään päristellä tai tulee siirtymiä. Jääpiikit ei siis kestä kyllä katuajoa ja repeevät irti tai katkee.

Itse ostin BestGripin ruuvattavia BG1550 -nastoja 500 kpl. Ulkonema noissa 4 mm.
 
Nostellaas ketjua. Joululahja itselle hommattu, eilen talliin tuli haettua hussen te 250 enduro!:dance: Joxuz:n vinkistä otin biltsusta polvisuojat, mutta ajokenkäpähkäily jatkuu vielä. Sidin crossfiret/tcx pro 2-kengät kiinnostaisi, ovat vaan suht hintavat. Nettikaupoista sais edukkaammin, mutta koot ovat kysymysmerkki. Yamahan 450 wr pyöri mielessä mutta kyllähän se lähemmän tutustumisen jälkeen vähän painavalta vaikutti. Netin mukaan motti vaan ois siinä ollut pomminkestävä. No, katotaan miten husku kestää. Jokos muut on talvikauden ajot aloittaneet? Ite pitäisi alkaa piikkirenkaita vääntämään omaan alle niin pääsis kaatuilemaan ja ottamaan tuntumaa uudesta tulokkaasta. Niin ja ajokuvat/ projektikuvat on hyviä, pitää itekki laittaa jossain välissä joku foto tänne! P.s joko weak hommasi enskan? Iteki mietin kakstahtisia, mutta nelariin päädyin.
 
Minkä ikäinen TE?
Nyt on sellanen aika noiden saappaiden kanssa, että liukupohjat pitää olla. Eli riippuu tietysti panostuksesta, mutta sanoisin että ostaa nyt halvat/käytetyt ja laittaa pohjat ja sitten kevväällä toiset, tai sitten koittaa repiä pohjat vidduun.

Ilman liukupohjia ei tullut ajosta eilen yhtään mitään, menee ihan tökkimiseksi. Ja mulla taitaa jäädä talviajelut sikseen, koska nyt on talvella sen verran tekemistä ettei investoinnillisesti kiinnosta laittaa kesällä hankittuihin saappaisiin pohjia ja uusia saappaita keväällä.

Ja saapasmallia et pysty päättämään etukäteen jos meinaat että ovat sopivat jalkaan. Lestit ja mallit poikkeaa niin pirusti. Toinen mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ollenkaan. Mä ostin UFOt kesällä, koska olivat ainoat tarpeeksi leveät. Gaernet jäi kokeilematta, niitä testaan seuraavaksi.
 
Vuosimalli on -08. Löyty vanhemmalta harrastajalta alta 60 tuntia ajettuna. Kotareita minähin kattelin myös, mutta ajomääriin suhteutettuna ihan poskettomia hintoja pyysivät niistä, ja sattu kohdalle vielä valkokilpinen niin hain pois. Paljon Tee-Rexin pelillä on ajettu? Mitä olet pyörästä tykännyt? Merkkinä husku mulle umpiouto, jos ei moottorisahoja lasketa..:)
Joo, ajosaapasdilemman ajattelin ratkasta niin, että haen biltsun halvat rossipopot ja teetätän niihin liukupohjat, ja sitten keväällä ostaisin paremmat saappaat kesäkäyttöön. Pitäisi
vielä panssaria sun muuta tilpehööriä ostaa, äkkiä menee rahaa pikkuhiluihin. Mistä olet varaosia omaan tilaillut? Meiltäpäin en oo liikettä vielä löytäny jolla ois hyllyssä hussen vara/kulutusosia. Mihis Qan on ketjusta hävinnyt?
 
Mun on -10, oon ajanut sillä joku 30-35h ja sitä ennen oli muistaakseni 8-900km mittarissa. Noissa on ihan eri koneet ja sun taitaapi olla kaasaripeli, joten hirveesti ei voine vertailla. Hyvä toi on ajaa, mutta koneen käynnin ja kaasuun vastaavuuden ottaisin Kotarilta.

Biketeamin kautta MP-Racingiltä on hiluja tullut hankittua jos tarvii merkkikamaa. Öljyfilttereitä Motonetista, ovat Championeja, samoin sielä jarrupaloja, ovat Lucas:ta. Ketjulukot on pelittäneet Biltsun malli ihan hyvin eikä maksa mitään, keulan ilmausventtiili sieltä oli ihan täys paskat ja samantien roskiskamaa.
 
Kyllä mun peli ihan ruisku on, että lieneekö noissa nyt niin suuria eroja koneessa/ muutenkaan. Minäkin käväsin motonetistä hakemassa öljyfilttereitä/ öljyä, ilmanputsareita ei ollut, eikä jarrulevyjä joita kaipailin toisiin vanteisiin. Muistatko Tee-Rex paljonko tuohon uppoaa öljyä? Tilavuus mahtaa olla aika pieni. Oletko ihan vakiona omasi pitänyt vai onko mökäputkea/ratastusta yms hilua laiteltu? Nyt ajokengät suutarille, piikkikumit alle ja ajelemaan jahka työkiireet helpottaa. Tosin ei haittais vaikka ois vähän lauhempiki keli! Etulyhty tuossa vois olla vaikka vähän tehokkaampikin, on kun hautakynttilä ois umpion sisällä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom