Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä on se 250cc 2T Yamahan 1989 klassikko :hyper: Ja varmaan yhtä vanhat ajokengätkin jotka on punavalkoiset ja sopii pyörän värityksiin :D Jos crossipyörän ostaa niin kannattanee tsekata se jonku sellaisen kanssa joka osaa tarkistella siitä joka paikan, noita on aika paljon myynnissä semmosia mitkä vaatii ympäriinsä täydellisen remontin ja niihin tahtoo mennä rahaa niin paljon että olisi tullut paljon halvemmaksi ostaa valmiiksi kunnossa oleva laite. Itellekin tämä tuli hetken mielijohteesta muistaakseni 2008 mutta kaveri joka harrastanu moottoripyöriä ja crosseja 20 vuotta tsekkas kunnon kun kyseessä oli muutenkin hieman klassisempi laitos..... ;)

Tässä se on parin kevään takaa "parkissa" :D Tässä on suunniteltu kaverin kanssa nyt jonkin aikaa että mihin sitä lähetään ajelee tälle kesää. Crossiradalle ei meikän taidoilla ole niin hinkua kun tehoa on sen verta paljon tuossa ettei sitä jaksa radalla kovin pitkiä pätkiä ajaa ilman että kunto loppuu.

yömaha.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^mistä nä kattelet noita kisoja? Näkisköhän nuita supermoto-skaboja mistää missä Hermunen ajelisi?
Justin.tv:ssä on yleensä joku käyttäjä pistäny livestreamin ja tuleehan nuo kisat noin vuorokauden jälkeen youtubeen ja torrenttisivustoille.
Allisports.comissa on kans ekoille motoille ilmanen livestreami.


Tuosta 250sen 2-tahdin hankinnasta, KTM taitaa olla ainoa merkki, joka on edes yrittäny pitää kakstahtisiaan päivittyneenä, että jos uudempaa aiot hankkia, niin se ois hyvä valinta. Vanhemmista pyöristä ei taida olla niin pahoja eroja, kyllähän niillä kaikilla ajaa pystyy. Käytetyissä saa kyllä varautua perushuoltoon, ellei satu olemaan enemmän tosissaan ajavan pyörä, niin yleensä tupannu olemaan esimerkiks iskareitten huolto vähän niin ja näin, samoiten linkun ja pyörien laakerit. Moottorin alakerta kun on hyvässä kunnossa, niin saa kohtuu "helposti" ihan kunnon pelin.
Kunnollisen huoltomanuaalin hankkiminen heti pyörän kanssa vähentää päänvaivaa muuten melkosesti. :D
 
Oli kyllä Suonenjoen -rata tänään aika kivassa kunnossa, lanattiin samaan aikaa ilmeisesti viikonlopun kisaan. Ei kyllä malttanut millään lähtee pois :D

Tälläsella pärrällä pistelen menemään->

123521_medium.jpg
 
Täältäkin ilmoittautuu yksi jo pidemmän aikaa crossia ajanut, seitsemäs vaiko jo kahdeksas kesä menossa ja joskus nelisen vuotta sitten 85cc-luokassa kilpaakin tuli ajettua pari kautta, nykyään enemmän enduroa harrastepohjalta ja radalla tulee käytyä kiusaamassa noita häntäpään kisakuskeja. :D Ensitalvena olis tarkotus ajaa vielä enduroa kilpaa kun ikä isoon luokkaan täyttyy, tälläsellä pelillä mennään, eli puolikas kotarin 2-tahti.

small
 
Krossineitsyys menetetty. Joskin aluksi ihan soramontulla jossa oli jonkun verran vallimutkia ja pattisuoraa. Alku meni ajoasentoa hakiessa ja hirveellä hartialukolla pyörään totutellessa. Melko haparoivaa oli meno, kun ei vielä oikein uskaltanu antaa runtua, mutta onhan toi aivan törkeen siistiä puuhaa! Voi olla, että duunikaverin YZF saa vähän enemmänkin tunteja tänä kesänä.
 
Minkälainen enska se kannattaisi olla jos ekaa pyörää lähtisi hakemaan?
Raameja on 178 ja 83. Omat ajot rajoittuu mopoiässä pitkin metsiä ajeluun ja fillari DH touhuihin kymmenisen vuotta sitten, mutta isoa moottorilla varustettua en oo koskaan omistanut. Kaverin kolme puolikkaalla kakstahtisella kotarilla olen kerran kokeillut, oli aivan liian korkeaksi ja jäykäksi säädetty mulle niin ei oikeen saanut makuja. Toisen kaverin 525:nen sopi jo paremmin kun on jätkäkin edes vähän saman kokoinen, aivan tarpeettoman tehokas silti mulle. Metsään pitää päästä ensisijaisesti, crossiradallakin varmaan joskus vois käydä kokeilemassa. En halua mitään helvetin isoa ja painavaa pyörää, ettei mene maku heti alkuun tuskaillessa. Kortti on, mutta enpä taida valkokilpisen ektroista viitsiä maksaa.
Pari vuotta ehkä voisi maksimissaan olla ikää. Ruuvata osaan, mutta joku järki pitää olla perushuoltotarpeiden tiheydessä, eli mitään eksoottista peliä ei tarvitse. Ja osia fiksuun hintaan pitää saada muutenkin kuin inttäärnetin maailmasta tilailemalla. Eli kotariko? Pieni nelari? Jos nelari, niin miksi se eikä kaksari?
 
Pikkunelari ehdottomasti noilla spekseillä. Tehoalue on helpompi, kuin kakstahtisessa. Miten valojen tarpeellisuus? Crossiradalla höntsäilyyn riittää mantsaan säädetyt iskarit yms, kun ei hyppää hirveen isoja hyppyjä.
Toisaalta taas piikki ois halvempi ja helpompi ruuvailla, mutta sitä pitää sit vinguttaa ylhäältä ;)
 
Pikkunelari ehdottomasti noilla spekseillä. Tehoalue on helpompi, kuin kakstahtisessa. Miten valojen tarpeellisuus? Crossiradalla höntsäilyyn riittää mantsaan säädetyt iskarit yms, kun ei hyppää hirveen isoja hyppyjä.
Toisaalta taas piikki ois halvempi ja helpompi ruuvailla, mutta sitä pitää sit vinguttaa ylhäältä ;)

Okei, samaan itsekin olen päätynyt. Valot vois kyllä olla. No mites sitten noiden merkkien kanssa, mihin saa parhaiten osia, missä on edullisimmat osat, missä niitä osia tarvitsee vähiten? Ja noissakin on varmaan omat koulukuntansa että mikä on katu-uskottava ja mikä ei. Nämä Honda=Corolla on tullut kuultua jo.
 
Huomenna pitäis mennä hakemaan tuntumaa Lavangolle. Olin tiistaina sarjakrosseja valokuvaamassa ja rata näytti aika asialliselta, joskin oli pehmeä sateen jäljiltä. Ensikosketus varsinaiseen krossirataan tuli Juhannuksena Josemorasta. Melko rankkaa puuhaa oli aloittelijalle saada pyörä menemään haluttuun suuntaan pehmeällä hiekalla, mutta pirun nastaa oli. Vielä kun uskaltais vääntää kahvasta tarpeeks, niin hakis varmaan vähemmän pehmosellakin. No, kaikki aikanaan.

Feikkiedit: jos joku on torstaina Lavangossa, koitan pysyä pois jaloista ja olla ajamatta hitaampana linjalle :D
 
Minkälainen enska se kannattaisi olla jos ekaa pyörää lähtisi hakemaan?
Itellä ei oo kokemusta nelareilla ajosta, mutta metässä tykkään enemmän 250:stä kuin 125:sta. Vääntää ihan tarpeeks hyvin alakierroksillakin, niin ei tarvii olla koko ajan kytkintä luistattamassa Vääntää itseasiassa enemmän ja alempaa kuin 250 nelari ja sisältää vähemmän kuluvia ja rikkoutuvia osia. :D
 
Pikkunelari ehdottomasti noilla spekseillä. Tehoalue on helpompi, kuin kakstahtisessa. Miten valojen tarpeellisuus? Crossiradalla höntsäilyyn riittää mantsaan säädetyt iskarit yms, kun ei hyppää hirveen isoja hyppyjä.
Toisaalta taas piikki ois halvempi ja helpompi ruuvailla, mutta sitä pitää sit vinguttaa ylhäältä ;)


Ja jos joku ostaa kotarin crossin, ja tahtoisi valoilla, multa löytyy ylimääräiset vaihto osat. Otin ne pois omasta 250 2t -08 pyörästä. Löytyy siis etuvalomaski, takavalollinen takalokari, sähköt, etujarrulle jarruvalon anturi, ja kaikki pyörän muutkin muovit, kaikki ehjiä, mutta käytettyjä, jollain tarrasarjalla ovat, ja oransseja. rami.lehtinen(ät)phnet.fi tai 050-5477379 jos kiinnostaa saada crossista enska!
 
Huomenna pitäis mennä hakemaan tuntumaa Lavangolle. Olin tiistaina sarjakrosseja valokuvaamassa ja rata näytti aika asialliselta, joskin oli pehmeä sateen jäljiltä. Ensikosketus varsinaiseen krossirataan tuli Juhannuksena Josemorasta. Melko rankkaa puuhaa oli aloittelijalle saada pyörä menemään haluttuun suuntaan pehmeällä hiekalla, mutta pirun nastaa oli. Vielä kun uskaltais vääntää kahvasta tarpeeks, niin hakis varmaan vähemmän pehmosellakin. No, kaikki aikanaan.

Feikkiedit: jos joku on torstaina Lavangossa, koitan pysyä pois jaloista ja olla ajamatta hitaampana linjalle :D

Ei muuta ku sekaan vaan. Mulla oli nelisen vuotta taukoa ja menin kolmannella kerralla ajamaan tiistain pussihousulähdön. Tosin alko vähän huonosti ku hyppäsin puolessa välissä erää jonkun takalokarin päälle. Onneks ei sattunu kumpaakaan. Alla jauhaa 09 piikkinen Rm. Kyllä silläkin kerkee tällainen harrastelija, vaikka mitat on 183/85 :) Oppiipahan ajamaan ku joutuu vinguttaa et liikkuu johonki. Ens tiistaina ois tarkotus taas mennä ajaa lähdöt.
 
Ei muuta ku sekaan vaan. Mulla oli nelisen vuotta taukoa ja menin kolmannella kerralla ajamaan tiistain pussihousulähdön. Tosin alko vähän huonosti ku hyppäsin puolessa välissä erää jonkun takalokarin päälle. Onneks ei sattunu kumpaakaan. Alla jauhaa 09 piikkinen Rm. Kyllä silläkin kerkee tällainen harrastelija, vaikka mitat on 183/85 :) Oppiipahan ajamaan ku joutuu vinguttaa et liikkuu johonki. Ens tiistaina ois tarkotus taas mennä ajaa lähdöt.

Viime torstai jäi väliin, mutta tiistaina olisi tarkoitus tulla ajamaan pariksi tunniksi ennen sarjalähtöjä. Sen verran vähän on vielä pohjia, ettei puomille vielä uskalla. Ehkä jo loppukesästä. Kalustona -06 YZF 250. Kulkee meikäläisen tarpeisiin vallan riittävästi :)
 
Viime torstai jäi väliin, mutta tiistaina olisi tarkoitus tulla ajamaan pariksi tunniksi ennen sarjalähtöjä. Sen verran vähän on vielä pohjia, ettei puomille vielä uskalla. Ehkä jo loppukesästä. Kalustona -06 YZF 250. Kulkee meikäläisen tarpeisiin vallan riittävästi :)

Kuten oot varmaa huomannu siel on jengiä ihan laidasta laitaan. Sekaan vaan. Mäkin tuun huomenna ja luultavasti ajan lähdöt kans. Rataa on kuullemma muutettu aika paljon. Saa tulla morottaa, punanen ducato kuljetusautona ja tosiaan keltanen piikki 323 numeroilla ja siniset ajokamat.
 
Kuten oot varmaa huomannu siel on jengiä ihan laidasta laitaan. Sekaan vaan. Mäkin tuun huomenna ja luultavasti ajan lähdöt kans. Rataa on kuullemma muutettu aika paljon. Saa tulla morottaa, punanen ducato kuljetusautona ja tosiaan keltanen piikki 323 numeroilla ja siniset ajokamat.

Tämä selvä, tuun nykäseen hihasta jos ja kun sinne asti pääsen.
 
@stabi: olin paikalla, mutta omaa saamattomuuttani ilman pyörää tällä kertaa. Olin kameran kanssa heilumassa, saatoit päästä muutamaan otokseen. Meinasin tulla morjestamaan, mutta olit vissiin lähteny ennen kakkoslähdön loppua? Vauhtia sulla ainakin näytti piisaavan.
 
Tämä selvä, tuun nykäseen hihasta jos ja kun sinne asti pääsen.

Ei näkyny äijää. Ei pystyny ajaa ku yhen erän kun on niin kipeet rakot jaloissa. Viikonloppuna olin lauantaina mikkelissä ja sunnuntaina joutsassa ja ajoo tuli aika paljon niin kintut on ihan loppu. Muuten meni ihan jees, piikillä tosin jää startissa väkisinki hännille vaik sain mielestäni aika hyvän lähdön.
 
Ei näkyny äijää. Ei pystyny ajaa ku yhen erän kun on niin kipeet rakot jaloissa. Viikonloppuna olin lauantaina mikkelissä ja sunnuntaina joutsassa ja ajoo tuli aika paljon niin kintut on ihan loppu. Muuten meni ihan jees, piikillä tosin jää startissa väkisinki hännille vaik sain mielestäni aika hyvän lähdön.

Näköjään kirjoitettiin minuutilleen samaan aikaan postaus :D Eli joo, olin mestoilla, mutta en ehtinyt moikkaamaan.
 
@stabi: olin paikalla, mutta omaa saamattomuuttani ilman pyörää tällä kertaa. Olin kameran kanssa heilumassa, saatoit päästä muutamaan otokseen. Meinasin tulla morjestamaan, mutta olit vissiin lähteny ennen kakkoslähdön loppua? Vauhtia sulla ainakin näytti piisaavan.

Pistähä otoksia jakoon. :) Onko mitään käryä mones mä olin suunnilleen ekal kiekal lähdön jälkeen ja lopulta maalissa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom