Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Jumalauta. Tässä vapotellessa fiilistelin viimetalven ja -kesän ajoja ja iski hirveän pyöräkuumeen päälle. Onko pakkislaisilla kokemuksia Kawasaki kx250f -pärrästä? Tuossa olisi pienen matkan päässä edukas myytävänä ja tekisi mieli käydä poistamassa se. Vituttaa vaan, kun ainoa mahdollinen ajokaveri on kesään asti toisella puolen maapalloa :curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, 13 vuotta tuli ajettua crossia, josta n. 5 vuotta aktiivisesti kilpaa, ja nyt purasi taas kipinä, ja katupyörä löytyy myydään osiosta, ja takoitus hommata itselle joku 250 2t crossi, todennäkösesti KTM 250 SX, pysyy huoltokustannukset kurissa vs. nelariin..siitä se taas lähtee, ainakin jossain määrin :)
 
Jep, 13 vuotta tuli ajettua crossia, josta n. 5 vuotta aktiivisesti kilpaa, ja nyt purasi taas kipinä, ja katupyörä löytyy myydään osiosta, ja takoitus hommata itselle joku 250 2t crossi, todennäkösesti KTM 250 SX, pysyy huoltokustannukset kurissa vs. nelariin..siitä se taas lähtee, ainakin jossain määrin :)

Kaupat sovittu, ensi viikolla tallissa pitäisi olla 2008 KTM SX 250 :rock:

Kalliita nää kaikki harrastukset, ensin pyörä, vetokoukku, peräkärry yms yms, varusteista puhumattakaan!
 
Mitäs kaikkea kannattaa ottaa huomioon talviajoa ajatellen? Tietenkin pitää lämmittää pyörä kunnolla ennen ajoa niin että kaikki toimii kunnolla, mutta se kuuluu tehdä kesälläkin. Jäähdytin kannatta varmaan suojata, ainakin kovemmilla pakkasilla. Mutta onko jotain muuta joka kannattaa muistaa? Parin viikon päästä on hiihtoloma, joten ajattelin käydä vähän ajelemassa. Ajelu koostuu pelkästään " puskacrossista", eli rälläystä pellolla ja metsässä. Pyöränä Husqvarna WR 250 2-t.
 
Ikinä en oo mopoa kummemmalla ajanut, mutta crossi on Nappulasta asti ollut kuningaslaji.

Kattellu 125cc Hondaa, parilla tonnilla saa ok:n.

Paljos tollasen käyttökustannukset on? Kuinka usein voimansiirto, mäntä, öljyt yms tarvitsee vaihtaa?
 
no nyt olis sit ilmottauduttu karkkilan endurolenkille, valmistautuminen ja itseluottamus kohillaan. kisa on puolentoista viikon päästä ja 1. oon ajannu viimeks 2 viikkoo sitte 2. kotari ei oo ees kasas ja 3. oon kuumees tälhetkel.
suurella todennäkösyydel voi puhuu varmast luokkanousust.. :D
 
Nonii pakko nyt kysästä. 125 2-t, 250 2-t vai 250 4-t? Aikonaan tuli mopolla ajettua rallia, sekä jonkin verran 125 minicrossilla. Ei osaa päättää mikä nuista nyt olisi paras. Menneekö tuommonen puolikas kaksari liian äkäseksi sitte? Ajattelin tulevana kesänä sijottaa 2k-2.5k jonkulaiseen pyörään. :D
 
pikku pojasta asti ajeltu ja mahtavaa hommaa,heittää reppu selkää ja kevääl siisti kunno reiteil lähteä (kesäl tietenki myös)! pienenä 4-t sittemmin 2-t 250cc hondaa ja huskua.. Nykyää painoa tullu vaa sen verta et crossailut jatkuneet enempi kelkal/kesäl moottoripyöräl. :)
 
Kukaa lähös parolaan ajamaan viikon päästä. Mulla ei taas valmistautuminen mee ihan nappiin, iskarit sain vast huollost ja maanantain ja keskiviikkon pääs ajamaa, sitte loppukii keskiviikon ajot lyhkäsee kun kaatusin sillä seurauksella että rintapanssari meni poikki. rintalasta, olkapää ja solisluu niin perkeleen kipeenä sen jälkee, nyt rupee jo vähä helpottaa mut olkapää huolestuttaa jonkin verran.. mutta maanantain kokeilemaa miten kestää ajamist
 
Mä oon menos! Aika märältä näyttää reitti, kannattaa laittaa pyörään snorkkeli :D
Jossei oo luita poikki, nii eiköhän noi ruhjeet hellitä viikos. Tsemii!
 
Nonii pakko nyt kysästä. 125 2-t, 250 2-t vai 250 4-t? Aikonaan tuli mopolla ajettua rallia, sekä jonkin verran 125 minicrossilla. Ei osaa päättää mikä nuista nyt olisi paras. Menneekö tuommonen puolikas kaksari liian äkäseksi sitte? Ajattelin tulevana kesänä sijottaa 2k-2.5k jonkulaiseen pyörään. :D

Itse laittaisin 250cc 2-tahdin. Sellanen jammu on itelläkin ja vauhtia piisaa, jopa suht helppo ajaa kun 250cc on jo huomattavasti vääntävämpi kuin 125cc kaksari :)
 
Itse laittaisin 250cc 2-tahdin. Sellanen jammu on itelläkin ja vauhtia piisaa, jopa suht helppo ajaa kun 250cc on jo huomattavasti vääntävämpi kuin 125cc kaksari :)
Tämmösen aatelin itekin kesäleluks, näppärä ajaa tuolla mettäpoluilla ym. ja melko halpa huoltaa.
Toki tuolla 2k budjetilla on hankala löytää hyvää, itellä tosin kiikarissa kamun vanha, johon on koneremppa justiisa tehty ja iskarit huollettu ym,ja tunnollisesti huollettu. pyörä siis ktm 250sx.
Mut 250 2t iteki suosittelisin, ja kun löydät pyörän, ni koita saada joku kaveri joka nuista tajuaa jotain, ni mukaan kattomaan. Ettei tuu ikäviä ylätyksiä myöhemmin.
 
Mä sanoisin kyl, et piikki riittää ihan hyvin harrasteluun, eikä siitä varmasti teho lopu mettäpoluilla ajellessa. Jos rossiradalle meinaat, niin 250 2t on liian äkänen alussa ja sulla menee ajointo sit siihen, ku ei pysy vehkeet hallinnassa. Käy koeajamas, ennen ku teet ostopäätöksen, sillähän se selviää.
 
Joo radalle on kyllä huono vaihtoehto tuo 250 2t, ja jos rossihommista ei muuten oo kokemusta, niin tuo piikki kyllä rittää pariksi ekaksi kesäksi.
Punisher80, oot oulusta, missä käyt yleensä ajelemassa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom