Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Joo radalle on kyllä huono vaihtoehto tuo 250 2t, ja jos rossihommista ei muuten oo kokemusta, niin tuo piikki kyllä rittää pariksi ekaksi kesäksi.
Punisher80, oot oulusta, missä käyt yleensä ajelemassa?

Millon missäkin, tosin kaks viime kesää ollu aika vähällä nuo ajelut, jospa sitä taas ens kesänä :)

Tuo on sinänsä totta että jos radalla meinaa ajaa niin tuo 250 kaksari ei sovi tosiaankaan ripuliranteille. Voimaa on niin paljon ettei se radalla ajaminen alottelijana ole helppoa. Harrastekäyttöön metsään jne. tuo 250 kaksari on oikein hyvä valinta, mutta tosiaan alottelijalle ratakäyttöön ehkä se 125 sitten vaikken ite perustakaan 125 kaksareista yhtään, liian vaisu vaikka kulkeehan nekin :) Ite haaveilen että jos sitä vaihtas tuon oman vaikka Honda CR 500cc 2-tahtiin, ois hyvä vaikka viimeseksi pyöräksi............... :whip: :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän sitä kovatki vetomiehet tykittelee piikeillä ja niillä pääsee ihan yhtä hyvin ku isollakin pyörällä, jos osaa ajaa.
Haluisin kyllä nähä miten sä ajat, jos piikki on vaisu :D
 
Kyllähän sitä kovatki vetomiehet tykittelee piikeillä ja niillä pääsee ihan yhtä hyvin ku isollakin pyörällä, jos osaa ajaa.
Haluisin kyllä nähä miten sä ajat, jos piikki on vaisu :D

No on ne joidenki muittenki mielestä vaisuja ku kerran on tehty isommillaki koneilla olevia :D

Ite ajelen kyllä vaisusti, radallakaan ei jaksanu tuolla 250:llä montaa minuuttia aina putkeen ajaa kun on mun taidoilla liian tehokas sinne, siellä ajasin mielummin ehkä sillä piikkisellä. Mutta muuhun leikkimiseen taas pitää olla ainakin itelle tuo 250. Tykkään sen moottorin luonteesta paljon enemmän kuin piikkisen, sitä ei tarvi huudattaa koko aikaa täysillä kierroksilla että se liikkuu jotenki.

Ite nyt valitsen aina isoimmat moottorit noihin mun kulkineisiin, oli se 2- tai 4-pyöräinen, tarvin sitä tai en... ;)
 
Ekat ajot radalla talven jälkeen, veti forkut ihan tappiin hyvä että sormia sai liikutettua.:)

Heh, se on kyllä hirvittävä se forkkujen pakotus parilla ekalla ajokerralla pitemmän tauon jälkeen :D
 
Heh, se on kyllä hirvittävä se forkkujen pakotus parilla ekalla ajokerralla pitemmän tauon jälkeen :D

Itellä on raskaat hauiskäännöt nurinkurisella otteella (Reverse Grip Curl) auttanu ihan hyvin. Tyyliin 10x3 vajaan minuutin levoilla useemman kerran viikkoon. Tietysti ajamalla saa forkut kuntoon paremmin, mutta toi on hyvä sillon, kun ei syystä tai toisesta pysty ajamaan.
 
Ootteko kattonu noita pro-kuskeja, ku niillä on isommat forkut poikkeuksetta ku hauikset? Tuntuu et itelläki on menossa siihen suuntaan kädet, ympärysmitoissa ei oo suurta eroa :D
 
Ootteko kattonu noita pro-kuskeja, ku niillä on isommat forkut poikkeuksetta ku hauikset? Tuntuu et itelläki on menossa siihen suuntaan kädet, ympärysmitoissa ei oo suurta eroa :D

Eipä oo tullu seurattua mutta helposti ton uskoo kyllä :D Pitäsköhän tuo iteki alkaa taas ajamaan enempi, jos ne forkut edes sillä kasvas ku muuten on niin nihkeää :D
 
En tiedä onko muut seurannut jenkkisarjoja, mutta nyt on toivottavasti tulossa jännä outdoors -kausi. Bubban kausihan superissa meni ihan pipariksi yamahan puikoissa kaatumisten johdosta ja vaihtoi siis nyt suzukin tiimiin. Harmi että Villopoto ja Reed on sairastuvalla joiden välillä nähtiin jo hyvää kisaa supercross kautena. Villapipohan vei mestaruuden loukkaantumisesta huolimatta.
 
450 meni kyllä aivan tylsäksi siinä vaiheessa kun Riidi hyppäs vastapattiin. Oli oikeasti ainut haastaja Potolle. Uskoisin että Bubba voittais kenet vaan, jahka sais ajoonsa kunnon "draivin", silloin kun se ajo sujuu, niin on tosi hienoa katsottavaa. Lituskoissa on ollut ihan mielenkiintoista rähinää koko kauden!

Ulkoratoja odotellessa, Reed ei vissiin aja sielläkään?

Ja kaikki jotka miettii sitä crossimopon ostoa, niin mä lähtisin hakemaan sitä piikkistä, sillä on hyvä lähteä hakemaan vauhtia, oikeita ajolinjoja ym. Muutenkin varsinkin KTM:n 125/150 on aivan mahtavia käsitellä, tosi kepeitä ja helppoja ajettavia! :-)
 
Itsellä ollut "oikean kokoinen" monttukone ja nykyinen 12/10" minirossi.. ja vaikka olen isohko äijä (183/95) niin noilla isoilla pyörillä en tykkää ajaa, pienemmälläkin pääsee kipsiin ihan helposti.

Harmittaa aivan vietävästi kun faijan asumuksen viereinen crossimonttu (epävirallinen) meni kunnan aloitteesta ajokieltoon, 100m päässä asuu poliisi siitä montusta joten sinne ei paljon mennä.
Eikä mua enää jaksa huvittaa ajaa hookerin vanhalle radalle tonne petikon metikkoonkaan kun sielt on niin pitkä matka himaan kuten viimeksi kun takarengas räjähti, kiva oli vanteella moljuttaa kotia 6km.

Autossa kun ei ole peräkoukkua niin ajot on nyt vähän niinkuin tässä. Jos joku haluaa ostaa niin kohtalaisen uusiksi rakenneltu GTX 150cc ja pränikät (44eu ja 175-185cm) suojavarusteet vimosen päälle kaupan.
http://www.nettimoto.com/samurai/cross-150cc/1316009
 
Tosiaan aika vakuuttava aloitus Stewartilta, saa nähdä jatkuuko koko kausi samaa rataa. Bubban takana on monta tasaista suorittajaa joiden välillä kyllä varmasti nähdään hyvää kisaa ja taistelua muista podium -paikoista, jos js7lla pysyy naru kireellä kauden loppuun saakka. Hangtownissa nähtiin kyllä mahtavaa kisaa jo pikkuluokassa, vielä kun Dean Wilson saisi olkapään kondikseen.

Mitä GP -kisoihin tulee, niin viisi kisaa on ajettu, joista kaksi viimeistä Amerikan mantereella. MX2 -luokassa Harri Kullas on esiintynyt vähä ailahtelevasti ollen pisteissä 10:s. MX1:ssä Tiaisen Santtu on muutaman kerran pääsyt kipuamaan pisteille. Kumpaakin luokkaa johtaa KTM kuskit Jeffrey Herlings ja Antonio Cairoli.
 
Ja onhan meillä MX3-vessaluokassa monta kuskia, Pyrtsi ihan podium-tuntumassa kuitenki!

Itellä meni kiinnostus AMAn touhuihin tältä kaudelta Reedin loukkaantumisen myötä. Toi Bubban uus kuvio on kyl mielenkiintonen :)
 
Pientä huhua kans kuulin, että Paketti-Bagget olis erotettu jyvät akanoista siinä viimeisellä kierroksella. Stewartti tuntuu osaavan homman, kun on vähän isompaa väylää.

Vaikka Ferris nyt ei suomalainen olekaa, mutta Räkän tiimissä ajaa, niin hyvin on kaveri ilmeisesti rapakon takana ajanut? Myös Iceonen Jami Numminen saattaa olla täysiä tulevaisuuden lupauksia, ehkäpä seuraava Kullas. Porissa päästi 5sekunttia kovempia kierrosaikoja kuin Koivunen, joka kuittasi MXB:n voiton laulellen. Tuntuu että Jami ajaa melko riskillä, toivottavasti pysyy pystyssä ja ei riko itseään.
 
Oon usein käyttäny samaa vertausta, Numminen on kyllä seuraava Kullas :)
Todella taitava jätkä, onneksi pääsi tohon tiimiin! Aika paskamainen huti tuli MXJ-avauksessa toisessa erässä Lavangossa kun ajo vikassa mutkassa pihalle, tommosia huolimattomuusvirheitä käy helposti ku ajaa noin "rajoilla".
 
Oli muuten taas aika vakuuttava suoritus Stewartilta. Näytti tokassa lähössä koko ajan siltä että ajeli about 90% panostuksella, kunnes Dungey sattu pääsemään rinnalle. Joka kerta pieni spurtti ja taas sen sekunnin verran johtoo.
 
^mistä nä kattelet noita kisoja? Näkisköhän nuita supermoto-skaboja mistää missä Hermunen ajelisi?

Meni pari tuntia, kun lainasin ja kävin testaileen kaverin Suzuki RM 250cc 2-tahtista.. Olihan se mukavaa näin ekakertalaisena pujotella tuolla pikku kärrypolkuja.. Jospa nyt elämä hymyilis sen verran, että olisi rahaa irroittaa vielä kakkos pyörään :D Muutenki tahtoo nuo omat harrastukset maksaa, mutta jos saisi isännä houkuteltua että ostamme liikunta välineeksi..
Mikä sen pitäisi olla? Suzuki, Kawa, Honda vai Jamaha, jos vaatimukset on 2-tahti 250cc? Eksperiensejä?
 
Mulla tosiaan tuo Ktm Sx 250 2008, 2-tahti lelu..tehoa piisaa kyllä. On tullut jo ajettua talvella radalla, jäällä, ja nyt käynyt suvikumeilla vetää orimattilassa ja heinolassa, alkaa pikkuhiljaa muistaa miten ajetaan. Junnuna tuli ajettua 13 vuotta, joista muutama kilpaa ihan ok menestyksellä. Oli tuollanen 18 vuoden pieni tauko. Kalliiksi tosiaa tulee, iteltäki puuttu pyörä, varusteet, vetokoukku, kärry..nyt on haettu kaupasta kaikki, ei tartte kuin ajaa! Tosin etupumpun stefa rupes hieman vuotaa, joten Motopalvelun hommia jossai välissä..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom