Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on meitsilläkin ollut pari päivää kotari.
Kävin tänään enskailemassa, kyllä on mukavata hommaa.

IMG_0171.JPG
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aattelin tänä syksyny hankkia enduro-pyörän harrastelu käyttöön. En oo mopon jälkeen omistanu mitään kakspyörästä. Millanen pyörä ois sopiva tällaselle alottelijalle. Oon katellu tollasia ktm:n exc 200 nettimotosta. Mitäs kaikkia ajovarusteita kannattaa hankkia heti alkuunsa?
 
Aattelin tänä syksyny hankkia enduro-pyörän harrastelu käyttöön. En oo mopon jälkeen omistanu mitään kakspyörästä. Millanen pyörä ois sopiva tällaselle alottelijalle. Oon katellu tollasia ktm:n exc 200 nettimotosta. Mitäs kaikkia ajovarusteita kannattaa hankkia heti alkuunsa?

Kypärä, polvisuojat ja ehdottomasti rossisaappaat. Menee nilkat meinaan herkästi jos lenkkareilla ajelet.. Hanskatkin on ihan kivat :D
 
Varusteet tosiaan kuntoon heti alkuunsa! Ite alottelin motocrossin pari vuotta sitten ja ostin honda cr 125 -05 ekaks pyöräks ja sillä on tullu ajettua suunnilleen 80 tuntia. ja samalla pyörällä mennään ainakin ens kesään asti sit luultavasti puolikas nelari alle. Hiano laji täytyy sanoa ja pakottaa parantamaan aerobista kuntoa jos meinaa jaksaa ajaa pitempään kun sen 5 kierrosta kerralla =)
 
Mistä halvalla (netistä tai etelä-pohjanmaa) Merkkikypärä + lasit?

Kai sä olet kuitenkin käynyt kokeilemassa jossain liikkeessä, et minkä merkkiset kypärät sopii sun kaaliin?

Meitsi on ajellu ny vähä harvemmin, mutta kehitystä on kyllä tapahtunut. Oon jo voittanu treeneissä (lähtö + 2kierrosta) jotain 85-kuskeja, jotka ajaa MX/C:ssa :D Tavote edelleen ens vuonna kisaamaan naisten sarjaan (ei tosin cupiin, koska enska ei nappaa) ja luonnollisestihan musta tulee Suomen paras naiscrossikuski jossain vaiheessa :rolleyes:
 
Onko kellään minicrossailijalla kokemusta Thumpstareista? Näillänäkymin mulle tulee illalla tai ens viikolla vaihdossa tuollainen muutaman vuoden varma Thumppi. Onko nuo ihan laatuvehkeitä?

Koneena on valitettavasti vakio 125cc Jialing eli papua ei oikein tuosta löydy.. Noh, jospa sillä kukkapenkin sais rullalle ja keulan ylös :D Uudet piikkirenkaat tulis kans mukaan :)
 
Kai ne ihan jees vehkeitä on, mutta hinta on yleensä aika överi vrt. muihin samanlaatuisiin vehkeisiin (pitpro, ten7, workz jne). Ja tuosta 125cc padasta loppuu ruuti luultavasti heti, koska 150cc jialingilla oleva workz oli melkein parin ajojen jälkeen liian laiska :D
 
Kai ne ihan jees vehkeitä on, mutta hinta on yleensä aika överi vrt. muihin samanlaatuisiin vehkeisiin (pitpro, ten7, workz jne). Ja tuosta 125cc padasta loppuu ruuti luultavasti heti, koska 150cc jialingilla oleva workz oli melkein parin ajojen jälkeen liian laiska :D
Joo.. Nyt on Thumppi pihassa, onhan se laiska :D Mut ihan kiva kai sillä on ajella, tekis mieli nytten lähtä päristelemään mutta kuumeessa oon nii ei oikeen kehtaa.. :S Oli kyllä vähä vielä hakemista ku viimeks tuommosella polven korkusella päristimellä oon ajellu pari vuotta sitten :D
 
Sen saa muuten ostaa pois ku tuli tosiaan vaihdossa nii on aikalailla tarpeeton, nyt on red baronin tarrasatsi kiinni, mukaan tulee toiset katteet ja hyvät piikkirenkaat..
 
Laitanpa teidän pakkislaisten ihailtavaksi kuvankin:

Te jotka näistä mineistä jotain tiedätte, kertokaapa että minkälaatuisia nämä virikoneet nykyään on? Ennen ainaki vissiin oli Lifaneissa ja YX:ssä jotain ongelmia? Nimittäin jos tämän itselläni pidän niin keväällä heitän isomman koneen alle.. Vaihtoehtoja olis Lifan 140cc, Lifan 150cc (öljynsuodatinmalli), YX 140cc ja Zongshen 156cc. Mikähän noista olis luotettavin? Eniten luonnollisesti kiinnostais 150cc Lifan ja tuo 156cc Zongshen.
 
Huomenna pitäis mennä ajaan GNCC-kisa. Jänskää vähän, onko liukasta, kun on ollut pakkasia lähiaikoina ja radat jäisiä. No, huomennahan se selviää.
 
Huomenna pitäis mennä ajaan GNCC-kisa. Jänskää vähän, onko liukasta, kun on ollut pakkasia lähiaikoina ja radat jäisiä. No, huomennahan se selviää.

Eilen kävin radalla ajamassa kuopiossa, niin oli kyllä kun jäällä ois ajanu. Päivää kohte pinta vähä pehmenty, mutta liukasta oli silti. Siitä muistutuksena tällä hetkellä puolet kyljestä vereslihalla/naarmuilla. Takane vähä liikaa sivulle kiihytyksessä ja just sillon päätti tulla pehmee kohta, mistä otti pitoja =)
 
Kyykyn ajoaika alkaa olla ohi, joten tekis mieli ostaa joku millä vois pistellä talvellakin. Ykspyttyinen, luotettava about 3-4ke vehje kiinnostais.

Oon katellu jos xr600 tai xr650 olis semmonen hyvä. Kevyt, mutta edes vähän potkua jos innostuis motoileen tolla kesällä. Ylimääräiset männänvaihdot yms ei kiinnosta. Melkein pitää ruotsista tai jostain käydä hakees, esim nettimotossa ei yhtään xr600 myynnissä.

http://www.blocket.se/jonkoping/HONDA_XR_650R_Motard_ev__byte_29713883.htm?ca=6&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Honda_XR_600_Motard_29362480.htm?ca=3&w=3

Joku tommonen valmiiksi varusteltu kiinnostelis, ei tässä jaksa alkaa hommaamaan useita vannesettejä sun muuta romua kun endurokamatki pitääs hankkia.
 
Laitanpa teidän pakkislaisten ihailtavaksi kuvankin:

Te jotka näistä mineistä jotain tiedätte, kertokaapa että minkälaatuisia nämä virikoneet nykyään on? Ennen ainaki vissiin oli Lifaneissa ja YX:ssä jotain ongelmia? Nimittäin jos tämän itselläni pidän niin keväällä heitän isomman koneen alle.. Vaihtoehtoja olis Lifan 140cc, Lifan 150cc (öljynsuodatinmalli), YX 140cc ja Zongshen 156cc. Mikähän noista olis luotettavin? Eniten luonnollisesti kiinnostais 150cc Lifan ja tuo 156cc Zongshen.

Mulla on ollut tommonen Lifan 150 cc motti kohta vuoden tossa mun "mökkimopossa" ja hyvin on paukkua verrattuna pyörän vakio 125 Jialing moottoriin. Vääntö on ihan toista luokkaa, ja vetoja on ahaalta ylös asti. Öljynsuodatin on kyllä iso plussa!!

Perstuntumalla säätäminen on ollu vähän ongelmallista, mutta aikahyvin rupee oleen seokset jo kohillaan. Kaasarina Mikuni vm26. Tarkoitus olis vielä seosmittarilla säätää viimeisenpäälle. Hyvin on kestänyt vaikka kaiken toki rikottua saa, jos oikein yrittää...

On kuulunut muuten villejä huhuja Daytonan kehittämästä remmiahtimesta ja 190cc 4 venakoneesta. Jumalauta, että ois sairas kone ton kokoiseen, ja painoiseen vehkeeseen!! puhumattakaan siitä ahtimesta....
 
Talvi<3 Vielä ku tulis kunnolla sitä lunta ja jäät järveen..

IMG_0348.jpg

Tuohon lammelle ei ihan vielä uskaltanu mennä :D Tais olla pari senttii jäätä.
 
Lauantaina väänsin piikit alle ja sunnuntaina ja tänään olin sit vähä enskaamassa. Ei toi talvicrossailu oikein maistu, metsässä on melkeenpä hauskempaa. Ja tulee niin pirun lämmin! :)
Kyl oli vähä hurja ajella jääkohtia, vähäki liikaa lämää, niin samantien spinnaa... Crossiradalla vedin päivän tyylikkäimmät lipat, hyppyrin nokalta lipes eturengas alta ja hilauduin mahallani fillarin peräs hyppyrin päällä. Sen jälkeen oli kypärä ja lasit täynnä lunta, takin kauluksesta puhumattakaan. Vaan kytkinkahva onneks väänty, eli vähillä vammoilla selvisin!

Ei kyl kunto lopu kesken, käsistä vaan voimat pyörää nostellessa millon mistäki kiven kolosta... Mut lumispoori ei oo kyl mun juttu sit yhtään :D
 
Kerran spoorissa käyneenä voi sanoa että kuntoilusta käy. Meinas tulla pahemman kerran äitiä ikävä, kun ei voinut kääntyä takas vaan piti ajaa spoori läpi että pääs takasin autolle. Liukupohjakengistä ois kyllä ollut melkoinen apu.
Talvicrossi sen sijaan maistuu mulle. Loistava treenata perusajamista - kurveja ja hyppyjä. Rata on niin hyvässä kunnossa, että voi keskittyä olennaiseen eikä tarvi miettiä uria, patteja, kuluneita hyppyreitä yms.
 
Kerran spoorissa käyneenä voi sanoa että kuntoilusta käy. Meinas tulla pahemman kerran äitiä ikävä, kun ei voinut kääntyä takas vaan piti ajaa spoori läpi että pääs takasin autolle. Liukupohjakengistä ois kyllä ollut melkoinen apu.
Talvicrossi sen sijaan maistuu mulle. Loistava treenata perusajamista - kurveja ja hyppyjä. Rata on niin hyvässä kunnossa, että voi keskittyä olennaiseen eikä tarvi miettiä uria, patteja, kuluneita hyppyreitä yms.

Ei enää tänä talvena spooriin. Siellä tosiaan mehut loppuu ja pois ei pääse kesken :D

Tulis jo kesäääääää. Talvicrossi on ihan paskaa. Sunnuntaina vois käydä ajamassa, kun kelit taas antais myöden.
Kävi muuten hassusti muutama viikko sitten, kun yks junnu kaatu mun eteen (ohitti mut ulkokurvista) ja ajoin sen reiteen piikkirenkaalla. Onneks kerkesin jarruttaa niin nopeesti, koska jos oisin ajanu sen lantion yli niin ois voinu tulla pahempaa jälkee. Mitäs yrittää block passia, jossei osaa...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom