Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teille pitäis tehä oma fiddy-keskustelu :D

Hohoh, lauantaina Lavangossa.... HYI HELKUTTI SITÄ RATAA!!!! Mutavelliä, jossa metrin syvä spoori. Kerran ku hyyty kone mutkaan, niin siellä olin 15min irrottamassa mopoo, kun saappaatkin jäi kiinni sinne :D Apua. Ajoin 4 kierrosta ja lähin himaan, oli vähä kallis reissu.

Sunnuntaina Hangossa: Rata oli ihan kesäkunnossa! Vau! Tosin tollaset pehmeet hiekkaradat on mulle aika vaikeita, ku oon lähinnä saviradoilla ajanut, mutta kyllä se sit lähti siitä sujumaan. Täytyy sanoo, etten missään oo tavannu niin tympeetä porukkaa, mitä siellä oli. Heti ku tulin paikalle ja menin maksamaan ratamaksua, niin joku ukkeli alko kyselemään, että tulinko mä sillä ja sillä autolla ja että mihin parkkeerasin sen. Vastasin, että joo ja jätin sen tonne perälle harmaan Sprinterin viereen. "Parkkeerasitko kauas siitä?" "Ööööö no joku parin metrin väli, et ovet mahtuu auki" "Tänne on tulossa paljo porukkaa, niin ei saa jättää autoa liian leveesti!" "Aha...."
Sit siinä vehkeitä laitellessa ja ajaessa kyyläs kaikki jotka siel oli sellasel pahal silmäl et "mitä toiki tääl tekee" ja sit ku olin lähössä ja en saanu ekatyönnöl mopoo autoon ku takana oli jonku ystävällisen ramppi ulos peräkärrystä, niin ei ollu paljo vauhdinottomatkaa. Uudestaan sit vaan ja seittemän äijää kyylää vieressä :D Just just.


Pitäis vaihtaa kesärenkaat alle.
 
Kesärenkaat mopossa, kävin eilen ottamassa Lavangossa tuntumaa! Ihan kesäkeli, jess! Huomen sit valmentaja tulee Lavankoon ja lauantaina sinne Kouvolaan leirille S. Aron piiskattavaks :whip:

Tässä kuvaa eiliseltä viel:
2011_04_20_6200.jpg
 
Mulle tuli vaihdossa RM-Z -09. Pari kertaa käyny ajelemassa ja todennu, että ei oo mun hommaa. Varsinkin, kun ei itse osaa sille mitään tehdä, jos menee rikki.

Laitoin siis huutonettiin ilman hintavarausta ja lähtöhinnaks euron. Onhan tuolla jo nelinumeroinen hinta.
 
Huoh, kyllä sai sutsukia polkee käyntii tuloksetta. Pitänee huomenna paremmalla aikaa purkaa sen verra, että saa tulpanreiästä bensaa sylinterii ja kaasariin bensat. Uus mäntäki pitää ens viikolla vaihtaa, joten sillo kone käy kyllä auki. On vaa sen verran kovat polte päällä, ettei taia jaksaa ottaa :D
 
Vieläki niin jumissa lauantaista, et hyvä ku pääsen kävelee... :D Mittariin tuli 3h ajoa.
Aro käski mun hankkii lisää voimaa, et voin käskyttää piikkii paremmin. Pitänee sit alkaa taas nostelee painoi..
 
Ai tää on nykyään mun yksinpuheluu, vai eikö muut kerkee chattaa, ku ne on ajamassa tai huoltamassa pyörii? :)

Kävin eilen Salossa, olipas aika magee rata! Vähä jänskäs kyllä ja "kivasti" heitti joka hyppyri vaan ylöspäin. Oli kyl kivannäkösiä miehiäki siellä ;)

Pitäs iskarit huoltaa...
 
Mun crossiblogi! :D Mulla on kyllä oma blogikin, mutta ei sitä kukaan lue. Täällähän saa hei enemmän lukijoita, tadaa!
Tota, meen lauantaina Heinolaan ajamaan. Ajoseuraa?
 
.... tai huoltamassa pyörii?
Osu ja uppos - PRKL. Eilen näytti jo hyvältä, sain pyörän nippuun laakerinvaihdon (takarenkaan, swingin ja takapampun) jäljiltä. Vanhat öljyt vaihtoon, niin tottakai toisen öljynsuodattimen kannen toinen pultti katkes sisään.
 
Eikä! :( Vitsi miten paska mäihä!
 
Kaveri osti pilkkahintaan -06 vuoden Honda cr 250f:n. Jos tuo oma mini menisi kaupaksi, niin seuraavaksi hankkisin itsekin isomman kurapyörän / tieliikenteeseen soveltuvan crossimönkijän. Alkaa tuntua, että ministä loppuu tehot kesken.
 
Maalle olen kesäksi menopeliä etsimässä ja miettinyt, että tekeekö noilla mini-motoilla mitään? Pitster pro x4 olen katsellut, mutta arveluttaa jääkö tuo pieneksi 180/85 kokoiselle / kestääkö nuo kiinan valmisteet?
Minkälaista ääntä nuo 4T 150 koneet pitävät, meneekö korvat lukkoon jos enemmän ajelee ilman kypärää tai korvatulppia?
 
Maalle olen kesäksi menopeliä etsimässä ja miettinyt, että tekeekö noilla mini-motoilla mitään? Pitster pro x4 olen katsellut, mutta arveluttaa jääkö tuo pieneksi 180/85 kokoiselle / kestääkö nuo kiinan valmisteet?
Minkälaista ääntä nuo 4T 150 koneet pitävät, meneekö korvat lukkoon jos enemmän ajelee ilman kypärää tai korvatulppia?

Voisin jotain kertoilla, kun itselläni on 150cc ten7. Se tekeekö niillä mitään, riippuu täysin käyttötarkoituksesta. Neppailuun, enduropolkumönkimiseen ja tuollaiseen muuhun "pienempään" settiin törkeän hauska laite. Radalla ajosta ei itselläni ole kokemusta, hiekkamontullakin meno noilla pikkupyörillä on vähän heikkoa jos hiekka on kovinkin hienoa.

Kyllä kokosi puolesta pystyt ajamaan, mutta vähän pienehkö tuo välikokokin alkaa jo olla. Mutta sehän toisaalta noissa pikkumopoissa on tarkoituskin. Tuo pitsterpro vaikuttaa ihan pätevältä peliltä, teknisissä tiedoissa kerrottiin vaan vähän huonosti, että minkälainen keula ja takaiskari tuossa on. Yksi hyvä vaihtoehto tuon pitsterpron tilalle on ycf, tai sitten käytettynä nettimotosta pitpro pro mod (Voimaa enemmän kuin riittävästi pikkumopoon).

Itsellä tuolla tennarilla ajaessa äänet ei omaan korvaan kuulosta kovinkaan kovalta, mutta joskus olen kaverin antanut testata ja ajanut itse toisella mopolla takana -> pitää melkoisen kireää ja kovaa ääntä :D
 
Piuh! Nyt sain vasta aikaseks männän vaihtaa tuoho vehkeesee ja sisäänajot nyt ajettu. O se vaa nannaa ja huomen radalle kokeilee leipooko vai ei <3
 
No leipoko?

Sit mun crossiblogiin, olin lauantaina Lavangossa ja Antti Pyrhönen oli samaan aikaan ajamassa! Oli aika siistiä kattoa sen ajoa :)
 
Onhan se Lavangon motorata ollu jo hetkisen auki. En oo ite kokeillut, mut aika moni kaveri, joka ei oo pärjänny enduros, eikä crossissa on vaihtanu motoon :D
Mageita ratoja Euroopassa, jois on asvaltilla hyppyreitä yms. Vois kyl joskus koittaa!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom