Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Talvicrossi on ihan paskaa.

Mikä tuossa on niin hanurista? Lauantaina oli makosat treenit, vaikka meinaskin välistä mopo karata käsistä. Spoorikurveja on ollu hieno treenata. Kesällä ne menee pusseille, mut nyt ne on tasaisen syviä koko kurvin. Muistaa vaan pysyä kaasulla heti alusta niin johan kulkee.
 
Mikä tuossa on niin hanurista? Lauantaina oli makosat treenit, vaikka meinaskin välistä mopo karata käsistä. Spoorikurveja on ollu hieno treenata. Kesällä ne menee pusseille, mut nyt ne on tasaisen syviä koko kurvin. Muistaa vaan pysyä kaasulla heti alusta niin johan kulkee.

On niin kylmä :D Vaatteidenvaihto on karseeta (ei oo mitään lämmitettyä sprinteriä), näpit jäätyy käyttökelvottomiks ja moposta hajoilee muovit ja tarrat lentää, jos on vähä enemmänki pakkasta.
Ei se muuten oo, radat on nopeempia ku kesällä ja hyppyritkin useinmiten paremmassa kunnossa.

Ilmottauduin tonne Samuli Aron ja JPV:n suurleirille, vaikken kotarilla ajakaan, eli huhtikuuta odotellessa :)
 
On niin kylmä :D Vaatteidenvaihto on karseeta (ei oo mitään lämmitettyä sprinteriä), näpit jäätyy käyttökelvottomiks ja moposta hajoilee muovit ja tarrat lentää, jos on vähä enemmänki pakkasta.
Ei se muuten oo, radat on nopeempia ku kesällä ja hyppyritkin useinmiten paremmassa kunnossa.

Ilmottauduin tonne Samuli Aron ja JPV:n suurleirille, vaikken kotarilla ajakaan, eli huhtikuuta odotellessa :)

-17 pakkanen eijjoo haitannu. Pyörä kärryyn ja ajokamat kämpillä niskaan (kunpa oiskin lämmitetty rintteri). Pari kierrosta ja varikolle näppejä lämmittämään. Veri alkaa kiertämään ja näpit lämpee nopeesti ja hyvin tarkenee ajaa loppusetin. Kohtuu ohkasilla hanskoilla on pystyny ajamaan, kun ottaa hyvän alkulämpimän. Paksuilla katoo tuntuma.
Ajon jälkeen märät paidat nopeesti pois ja kuivaa päälle, niin ei pakkanen haittaa ajon jälkeenkään.

Tuo leiri mahtaa olla aika hieno setti ! Ei jää ainakaan kouluttajista kiinni. Toivottavasti rata kerkee kuivaa.
 
Koulujen vuoksi jouduin myymään oman 150cc minin syksyllä, mutta ensi kesäksi pakko ostaa uusi leikkikalu. Täytynee tarkkailla nettimotoa ahkerasti, pari hyvää vaihtoehtoa olisi jo kiikarissa.
 
-17 pakkanen eijjoo haitannu. Pyörä kärryyn ja ajokamat kämpillä niskaan (kunpa oiskin lämmitetty rintteri). Pari kierrosta ja varikolle näppejä lämmittämään. Veri alkaa kiertämään ja näpit lämpee nopeesti ja hyvin tarkenee ajaa loppusetin. Kohtuu ohkasilla hanskoilla on pystyny ajamaan, kun ottaa hyvän alkulämpimän. Paksuilla katoo tuntuma.
Ajon jälkeen märät paidat nopeesti pois ja kuivaa päälle, niin ei pakkanen haittaa ajon jälkeenkään.

Tuo leiri mahtaa olla aika hieno setti ! Ei jää ainakaan kouluttajista kiinni. Toivottavasti rata kerkee kuivaa.

No kyllä mäkin oon tarjennu ajaa vaikka on ollu -27, mutta ei se KIVAA oo enää. Sormet on eka lämpöset, sit ekal kierroksel niistä tulee ihan turrat ja sit pitää pitää vähä taukoo, että palaa verenkierto sormiin ja sit alkaaki pistelee ihan helkutisti. Liittynee siihen, et kesälläki menee kädet (forkut) jumiin alussa, niin sit talvella ne ei jotenki palaudu niin hyvin.
Mulla on neopreenihanskat, ne on ihan hyvät. Sellasia pusseja en kyllä laita sarviin. Tulis vaan se kesä :D

Joo, leiri kuulostaa kivalta! Viime vuonnaki olin kolmella leirillä ja on se hienoo hommaa, jos on hyvät kelit. Jännä nähä, miten JPV ja S. Aro kouluttaa yhdessä, kun molemmilla on NIIN eri ajotyyli ja tapa valmentaa :eek: Mutta JES!
Ajattelin miennä kans Viroon sinne Adreanaline Arenalle ajamaan joku kaunis päivä, siellä on muutamat kaverit käyny ja kehunu paikkaa.
Vitsi ku ois pätäkkää, niin tekisin ajoreissun Belgiaan tai jonneki... Uhh!
 
Lauantaina pitäisi käydä tarkastamassa ja koeajamassa 150cc ten7 minikrossia, voi olla että täytyy kyseinen menopeli ostaa pois kuljeksimasta.
 
Lauantaina pitäisi käydä tarkastamassa ja koeajamassa 150cc ten7 minikrossia, voi olla että täytyy kyseinen menopeli ostaa pois kuljeksimasta.
7637645.jpg


Pitihän se ostaa omaan talliin. Pari h tuli jo ajettua jäällä, nappulat meinaa olla hieman liukkaat (pannutin jo kerran :lol2:). Vähän säätöä vailla, ensi viikonloppuna täytyy vaihtaa öljyt, säätää venat ja kaasarin bensanpinta, nyt meinaa kaasari tulvia.
 
Venat ja kaasari säädetty, enää ei tulvi. Myös öljyt tuli vaihdettua. Vielä pitäisi kanisterilla hakea hieman bensaa, niin pääsisi kiusaamaan naapureita.
 
Kävin ajamassa Lavangossa eilen. Se oli ihan tosi tosi hyvässä kunnossa, eikä edes kovin märkä! Olikohan kolme kurareikää ja yks lätäkkö :wtf: Eli siis suosittelen, nastat siellä lähinnä naurattaa, mutta... :)
Kuukaus sitte oli jo muuallapäin radat pelkkää järveä.
KEVÄT TULEE! :haart:

Prkl pyörä kaatu eilen autossa. Oon pitäny sellasta puupalikkaa etulokarin ja renkaan välissä, joka lukitsee renkaan paikalleen ja sit liinalla stongasta lattiaan kiinni. Siinä se on kulkenu monia monia kertoja hienosti. Tällä kertaa nastat vaan raapi peltiseinää ja eturengas pääs kääntymään. Sit se liina löysty ja mopo kellahti kyljelleen :itku:
Tuli vähä kiire pysähtyä ja kehä3:lta lähin parkkis löytyi Jumbolta.... Kauhee lätäkkö oli valunu auton lattialle ja niinhän siinä kävi, et sylinteri oli kastunu, eikä mopo lähteny ryypyllä käyntiin. Mut sit soitin yhelle kaverille ja kysyin kikan, niin se lähti! Jeeeee :)
 
Mua on ruvennu hemmetisti kiinostamaan tommonen minikrossi kevarina. Rupee pikkuhiljaa kustomi nyppimään, ja tommonen ois muutenkin kätevä leikkikalu kun asvaltilta pääsee pois. Kattonu noita masai db 125 käytettyjä, kaikilla hintaa pääle tonnin.
 
Lauantaina kävin Karkkilassa ja sunnuntaina Lavangossa.
Karkkila oli mutajärvi, eikä Lavangossakaan niin kuivaa enää ollu.
Ihan hemmetisti eestiläisiä oli Lavangossa, tuntuu jotenki tyhmältä, et ne tulee tänne ajamaan, ku Virossa on paljo parempia ratoja :eek:

Testasin kaverin Yammun piikkiä, tuntu aika hyvältä se pyörä ja korkee stonga oli ehkä jopa parempi ku matala! Oho... Pitänee kesäks vaihtaa....
 
Kai ostat korotuspalat tankoon vai meinasitko oikein merkkiä vaihtaa? ^^

Siis mulla on jo Yammu, etten ainakaan pyörämerkkiä, mutta stongan merkkiä varmaan :D Kai ne korotuspalatki toimis, mut fatbar ois hyvä!
 
Aa, ok. No uudempaa mallia sit ^^ Fatbar on hyvä kieltämättä, mutta aika herkkä vääntymään. Kannattaa kysellä tutuilta korotuspaloja, niin pääsee testaileen ennenkuin itse kuluttaa rahoja niihin tai korkeampaan tankoon. Mulla taisi olla viimeisen vuoden verran about 4cm palat käytössä, tuntuma rataan parani huomattavasti ja auttoi saamaan paremman ajoasennon.
 
Aa, ok. No uudempaa mallia sit ^^ Fatbar on hyvä kieltämättä, mutta aika herkkä vääntymään. Kannattaa kysellä tutuilta korotuspaloja, niin pääsee testaileen ennenkuin itse kuluttaa rahoja niihin tai korkeampaan tankoon. Mulla taisi olla viimeisen vuoden verran about 4cm palat käytössä, tuntuma rataan parani huomattavasti ja auttoi saamaan paremman ajoasennon.

Kuulin vähä huhuu, että mutkien ajaminen vaikeutuu korkeemmalla stongalla ja se on mulle muutenki vaikeeta :rolleyes:
Mutta pitääpä testailla lisää! Kysyn myös sit leirillä ja mun omalta valmentajalta, että mitä mieltä ne on.
Niin, mulla on nyt tällä kaudella oma valmentaja!!! Alotetaan yhteistyö sit ku radat on sulat, jihuu :)
 
7853550.jpg


Takana törkeen siisti ajopäivä, saldona 1x paskaksi mennyt etulokari. Jäällä ei ole enää lunta, niin pystyy ajamaan noilla pikkupyörilläkin missä vaan. Vettä on paikoitellen aika reippaasti, mutta onneks siitäkin selviää vauhdilla + kovalla takapainolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom