Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla kanssa kauhee crossikuume. Vielä ei oo ainakaan mahdollisuutta edes ostaa, mutta talveksi viimeistään meinasin hommata jonkun vehkeen.

125 ja 250 väliltä pitäisi itsekin valita, mutta yksi toinen vaihtoehto olisi sitten KTM EXC 200, eli 200cc 2-tahti. Se voisi olla ainakin itelle sopiva.
Siinä edellisellekin kysyjälle ehkä yksi mahdollinen vaihtoehto piikin ja puolikkaan välistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tehtyä vaihtokauppa RM250 93-95 --> husqvarna cr 125 vm. 2000. Kuulemma ollu Antti Pyrhösen entinen kisapyörä. Oli siinä ainakin MM-kilpailujen katsastustarra, joten pitänee paikkansa.
Ei jaksanu puolikkaalla ajella rossiradalla kun toi Suzuki oli vitun äkäinen, piikki sopii paremmin näille ajotaidoille... Ehkä tällä tällä pyörällä tarttuu ajotaito muhunkin. :rolleyes:
 
Ylempänä linkissä ollut RM 250 tuli hommattua. Oha toi kyl huippu hauskaa ajella. Muutama tunti takana, niin pikkuhiljaa alkaa jo jarruki löytymään suoraan ja oppii vähän pyörän luonnette tuntemaan. Yllättävän hyvin vääntää alhaalta asti ja piikillä alkaa rantua tulemaan. Nyt pitää vaa toivoa, että kuski ja pyörä pysyy kunnossa :haart:
 
Jasså, päivän ratakeikka päätty ennenaikojaan. Vaihteistossa jotain häikkää. Ykköseltä kun nostaa kakkoselle, niin putoaa vapaalle, eikä tahdo mennä kakkonen silmään ei sitten millään. Ja vaihdepoljin klenksuu ylöspäin vaihtaessa kuin tyhjää. Kun antaa leipää kunnolla, ja piikillä ottaa ykköseltä kakkoselle niin vaihtuu jotenkin. Muutoin 3-4-5 skulaa kuten pitääkin.

Nyt kuunnellaan hyviä ehdotuksia, vinkkejä ja tietopuhetta!

Ja pyöränä piikki CR, 01vm.
 
Huomenna varmaan katsomaan KTM 200 EXC:tä.
Kuume päällä :kuola:

200-exc-ktm-still-big.jpg
 
joku 125cc 2t pitäis kyllä hommata. ilmeisesti kakstahtisista kaikki japskivehkeet on samanlaisia. jotain 99-02 vm laitteita kattonu.
harrastekäyttöön varmaan kelpaa tollanen vanhempikin.


yllättävän paljon ratoja muuten uudellamaalla.

LINKKI
 
Minkäluonteinen kone noissa 200-kuutioisissa 2-tahteissa on? Ja mimmoset huoltovälit noissa on?

Tehoa hevosvoimissa ei kovinkaan paljoa enempää kuin 125cc:ssa, mutta varsinkin vääntöä on enemmän ja heti alhaalta alkaen. Ei tarvitse vinguttaa niin kuin piikkisellä.
Männän vaihtoväli harraste-enduro käytössä ainakin tuplasti pitempi kuin piikissä. Männällä ajaa helposti huoletta 80-100 h.
 
Tehoa hevosvoimissa ei kovinkaan paljoa enempää kuin 125cc:ssa, mutta varsinkin vääntöä on enemmän ja heti alhaalta alkaen. Ei tarvitse vinguttaa niin kuin piikkisellä.
Männän vaihtoväli harraste-enduro käytössä ainakin tuplasti pitempi kuin piikissä. Männällä ajaa helposti huoletta 80-100 h.

Miks erot olisi noin kovat? Eikös kotareissa oo 200cc:ssä sama alakerta, kun piikeissä.

Huomenna katteleen 250cc ktm 2-tahtia :P
 
^
mullon nykyään LeattBrace,
ajoin kelkalla kovassa vauhdissa lipat ja kaularankaan tuli osumaa ja jotain hämminkiä...
nykyään aina ajossa ja tukee sivuttainkin tosi hyvin,
ainut miinus kun yrittää kattoo takana tulevia; se on hankalaa..
 
Tarkotin siis, että miksi männänvaihtovälin ero on niin suuri?

Enpä nyt osaa tuohon sen tarkemmin vastata. Mutta ainakin tämä tieto kakssatasen männän vaihtovälistä on viisi kappaletta kakssatasia peräkkäin omistaneelta henkilöltä.
 
Jeah, lauantaina sain NoFearin kamppeet: Paita, housut, suojapaita ja hanskat. Tänää sit ekaa kertaa pääsin montulle rellestään ja oli kyl niin mahtavaa :)

34154_417403884167_728119167_4372350_6318084_n.jpg

34154_417403869167_728119167_4372347_1342174_n.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom