Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään kävin hakemassa 250 yz hallilta. Villin tuntunen peli taas näin talven jälkeen. Ei ole valitettavasti oma pyörä mutta saan ajaa tolla niin paljon ku jaksan.
Vielä pitäs varusteet hakea niin viittis kunnolla lähteä ajelemaan. Onko porukalla kokemusta noista bilteman crossisaappaista? Pitäs jotku halvat kengät hankkia satunnaisiin ajeluihin..
 
Silmät ollu täynnä hiekkaa, kun radat on niin kuivana :)

Onko JPV leiri vai joku muu? Kuukausi pitäis vielä ootella pohjoisen JPV leiriä. Toivottavasti vehkeet kestää !

Kyllähän sitä suihkuun mennään aina ajon jälkeen! :D

Ei oo JPV, se oli viime vuonna ja on niin kallis (1500e/päivä), niin päätettiin, ettei oteta sitä tänä vuonna. Meillä on kerhon oma leiri, lauantaina kouluttaa Hannu Poikela ja sunnuntaina kerhon omat kouluttajat (entisiä ja nykyisiä kilpakuskeja). Jee, kivaa! Pääsee ajaa molempina päivinä moooonta tuntia :)
Jos täällä Pohjanmaalla kirjottelijoita, niin leirillä on tilaa ja hinta on vaan kympin per päivä!
 
Kävin ostamassa ton minin pois, on tuo kyllä helvetin mukava ja suht hätänen laite. Äkkiseltään vaikea ajaa tollasella nelarilla, vielä kun löytyy pikakaasukahva. Mut eiköhän tuo tuosta, kun huomenna pääsee kunnolla ajelee.
 
6226184.jpg


Tommonen lelu
 
No mäkin laitan kuvan omasta ministä. Tähän vehkeeseen on nyt tulossa Rockstar energy katteet ja kaikkee muuta pientä kivaa.

Talveksi sitten olisi tarkoitus hommata 250cc 2t krossi.



Tää on siis 140cc.
 
Kivan näköisiä laitteita.. Mullakin oli puolitoista vuotta sitten joku mini, sillä ei tosin tehnyt yhtään mitään. Tekisi mieli ostaa leikkikaluksi joku vähän laadukkaampi 140-160cc ku niitä saa nykyään suht edullisesti mutta pitänee säästää isompaan pärrään... Mikä kone tuossa peksin minissä on?
 
YX 140cc, valmiiksi tehtaalla hieman kutiteltu lisää tehoa, virinokka ja korkeapainemäntä. 14hp pitäis olla takapyörältä.
 
Varma kevään merkki kun tekee mieli ostaa crossi :D Nyt vain pitäisi päättää 2- vai 4t ja 250/450. Merkeistä olen katsellut lähinnä hondaa ja yamahaa. Ei tietysti kawassa tai suzukissa mitään vikaa ole mutta vaihtelu virkistää.
 
YX 140cc, valmiiksi tehtaalla hieman kutiteltu lisää tehoa, virinokka ja korkeapainemäntä. 14hp pitäis olla takapyörältä.
Kuulostaa kyllä hyvältä. Tuntuuko siltä että on oikeasti tarpeeksi tehoa? Onkos ollut mitään "lastentauteja" tms. mitkä pitää korjata heti ku pyörän saa käsiinsä? Millaiset iskarit, vanteet, jarrut, stonga ja jarru- ja kytkinvivut? Tai siis ajaako iskarit asiansa, onko vanteet mallia laakeripesät väljiksi viidessä minuutissa ja kestääkö stonga ja vivut kaatumisen?
 
No kyllähän tuolla teholla ihan hyvin ajelee. Tietenkin oikeat isommat crossit on ihan eri planeetalta, mutta kyllä tuon teho riittää tämmöiseen "minimx"-pyöritykseen.
Iskarit nyt on toistaiseksi kestänyt pieniä hyppyjä mitä olen tuolla hyppinyt. Ei tässä pyörässä mikään ole mitään huippulaatua, mutta enpä mä sellaista itselleni tarvitsekaan ja kaikki on ainakin nyt n. 15h aikana toiminut hyvin.
Myös Pitpro standardia olen koittanut samoissa paikoissa ja itselleni tämä oma pyörä tuntuu silti paremmalta, vaikka Pitprossa onkin ilmeisesti vähän laadukkaammat iskarit jne.

Jarruilla nyt tulee ihan hyvin toimeen, ei mitään ihmeellistä sanottavaa niistä. Kurassa ajaessa takajarrun teho kyllä tuntuu häviävän tosi nopeesti.
Tanko on ilmeisesti ihan samoilla mitoilla kuin Protaperin tanko, mutta ei varmasti kyllä kestä yhtä hyvin jos kunnolla pannuttaa.
Nuo vakiokahvat on kyllä tosi lelut ja itekin tilasin jo uudet niitten tilalle. Nuo on siis taittuvaa mallia, koitin taittaa molempia ääriasentoon niin molemmista napsahti se palautusjousi poikki.
 
Täytyy melkeimpä illalla käydä testailemassa miten pitkää siivua tuolla menee nokka pystyssä, vois pistää videopätkää sit kun alkaa taas kunnolla parin vuoden tauon jälkeen sujumaan.
 
Olin eilen Siuntiossa härväämässä. Rata oli magee, mutta ihan helvetin liukas! Alastuloissa ei oikein tienny ikinä, mihin suuntaan fillari ylipäätään lähtee :D Varmaan yhtä paljon mentiin sivusuuntaan ku eteenpäin..

Legenda Hiski oli samaan aikaan treenaamassa ja ei jumalauta miten helpolta se ajaminen näytti! Tyyppi vajaa 50v ja veti sellasia 40min settejä 5min tauolla :) Oispa itellä joskus yhtä hyvä ajokunto.
 
Tjaa, nyt rupes itseänikin MX ja/tai enduro kiinnostamaan. Varmaan joku 2T 125cc voisi tulla kysymykseen 80-kiloiselle, hmm. Onko mahdollista löytää parilla tonnilla harrastelupyörää, vai pitäisikö sijoittaa suosiolla enempi?
 
Tjaa, nyt rupes itseänikin MX ja/tai enduro kiinnostamaan. Varmaan joku 2T 125cc voisi tulla kysymykseen 80-kiloiselle, hmm. Onko mahdollista löytää parilla tonnilla harrastelupyörää, vai pitäisikö sijoittaa suosiolla enempi?

Kyllä löydät kahella tonnilla hyvänkin harrastelupyörän ja alottajalle piikki on oikein hyvä vaihtoehto :)
 
Kylläpäs puras crossi kuume ja pahasti. Kokemusta mopoista, kevareista ja muutaman kerran ajanu isommilla katupyörillä. Mielessä ois joku 250 2t, esim http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/947724. Onko noissa piikkisen ja puolikkaan väännöissä miten mahottimia eroja. Pelottaa vaa, että jos piikkisen ostaa, niin sitten joutuis jatkuvasti sitä piikkiä odottamaan ja ajamaan sen päällä. Isommassa pyörässä varmaankin on hieman pitemmät huoltovälit, kun pienemmässä? Radalle tässä tuskin ollaan ainakaan iha heti suuntaamassa, vaan tarkutus ajella kotoo päin löytyviä uria, niin poluista mettäauto teihinkin. Kertokaas viisaammat jotai faktaa mitä tulisi ottaa huomioon? Onko merkkien kohalla mitään suurempia eroa vikojen, huoltojen, kestävyyden ja ajettavuuden mukaan?
 
Kylläpäs puras crossi kuume ja pahasti. Kokemusta mopoista, kevareista ja muutaman kerran ajanu isommilla katupyörillä. Mielessä ois joku 250 2t, esim http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/947724. Onko noissa piikkisen ja puolikkaan väännöissä miten mahottimia eroja. Pelottaa vaa, että jos piikkisen ostaa, niin sitten joutuis jatkuvasti sitä piikkiä odottamaan ja ajamaan sen päällä. Isommassa pyörässä varmaankin on hieman pitemmät huoltovälit, kun pienemmässä? Radalle tässä tuskin ollaan ainakaan iha heti suuntaamassa, vaan tarkutus ajella kotoo päin löytyviä uria, niin poluista mettäauto teihinkin. Kertokaas viisaammat jotai faktaa mitä tulisi ottaa huomioon? Onko merkkien kohalla mitään suurempia eroa vikojen, huoltojen, kestävyyden ja ajettavuuden mukaan?
On iso ero 250 2t ja 125 2t välillä. 250 se teho tulee heti ja raakasti. Tuo 250 on omiaan noihin metsäautotie ja polku rälläyksiin. Älä siihen pyörän merkkiin kiinnitä huomiota, et huomaa mitään eroa niissä ajossa jos ovat suunnilleen samaa vuosimallia ja kunnossa. Hyvin huollettu ja varmasti kunnossa oleva pyörä ku löytyy niin ei muutakun kaupoille..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom