Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Btosportsilta! Halvaks tulee, vaikka on tullit päällä.
Suomalaisistakin liikkeistä saa viime vuoden vaatemalleja tosi edullisesti, ite ostin 150e:lla paidan, housut ja hanskat.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäs noihin ensi kesän rientoihin vähä kamppeita tilailla niin onko suosituksia mistä tilais? Kokemuksia esim. fc.moto tai 24mx liikkeistä?

Fc-motosta on mulla ja broidilla hyviä kokemuksia. Paketti on ollut viimmeistään 2 viikon sisällä tilauksesta kotiovella.
Briteistäkin saa halvalla tavaraa kun punnan kurssi on mitä on. Esim tilasin parit Renthalin fatbarit 60e kpl ja rk:n värillisiä ketjuja 50e kpl. Postikulut on kyllä aika kovat Briteistä tilatessa.

http://missionmx.co.uk/acatalog/ on puljun nettisivut
 
Kiitokset! Pitää väijyä mitä noista löytyy.
 
Ostin sporttikelkan tämän talven lumille ja homma on ollu niin hauskaa, että on heränny ajatus crossi / mantsapyörän hankkimisesta kesäksi. Kelkkareittejä menee ristiin rastiin, mutta missäpäs sitä enskaa saapi ajella? Onko jossain nettisaittia, josta voisi katella laillisia metsäpolkuja?

Missä Lappeenrannan suunnalla porukka oikein ajelee?
 
Ja lisää kyselyä. Miten täällä porukalla kokemuksia noista suojapaidoista? Paperillahan nuo vaikuttaa oikein käteviltä. Oikein muuta noista keksi mikä voisi olla huonompaa kuin se, että olisivat kuumia pitää päällä?
 
Ostin sporttikelkan tämän talven lumille ja homma on ollu niin hauskaa, että on heränny ajatus crossi / mantsapyörän hankkimisesta kesäksi. Kelkkareittejä menee ristiin rastiin, mutta missäpäs sitä enskaa saapi ajella? Onko jossain nettisaittia, josta voisi katella laillisia metsäpolkuja?

Itsellä ei kurapyörää ole vaikka kuume välillä ollut kovakin. Silloin on tullut luettua tuota palstaa aikasta paljon: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/index.php

Tuolla on aika paljon tietoa enduro touhuista.
 
Oli jätkät ihan _hieman_ väsyneitä tänään ku olin Päitsiä kattomassa.. Suurinosa kyseli kohdalla tuskasella äänellä että kuinka kaukana se maali on?
 
Ja lisää kyselyä. Miten täällä porukalla kokemuksia noista suojapaidoista? Paperillahan nuo vaikuttaa oikein käteviltä. Oikein muuta noista keksi mikä voisi olla huonompaa kuin se, että olisivat kuumia pitää päällä?
Jos ajaa crossia ja haluaa suojata omaa kehoaan edellä ajavien (lue ohittaneiden ) nostamia kiviä vastaan, perinteinen haarniska suojaa paremmin mitä suojapaita. Suojapaidoissa tuppaa olemaan vetoketju rintalastan kohdalla yms.
Istuvuudeltaan suojapaidat on kyllä hyväntuntuisia ja kyynärsuojat vaikuttaa pysyvän paremmin paikoillaan mitä irtomallit.
 
Osaatteko neuvoa, ostokohteena on KTM EXC tai vastaava nelar. mutta en osaa päättää, että kumpi olisi parempi 250cc vai 450cc. Kuivapainoa molemmissa on suurin piirtein saman verran. Äkkiä järki sanois 450 kun ei noissa hinnoissakaan paljoa eroa ole.

Eka kurapyörä on kyseessä.
 
Osaatteko neuvoa, ostokohteena on KTM EXC tai vastaava nelar. mutta en osaa päättää, että kumpi olisi parempi 250cc vai 450cc. Kuivapainoa molemmissa on suurin piirtein saman verran. Äkkiä järki sanois 450 kun ei noissa hinnoissakaan paljoa eroa ole.

Eka kurapyörä on kyseessä.
Mutta mielipiteitä on monia.
 
Osaatteko neuvoa, ostokohteena on KTM EXC tai vastaava nelar. mutta en osaa päättää, että kumpi olisi parempi 250cc vai 450cc. Kuivapainoa molemmissa on suurin piirtein saman verran.
250cc pesee 450cc:n painossa 100-0. 2010 EXC mallien painot 250cc 105,7kg ja 450cc 113,9kg. Miun mielestä painoero on aika ja lailla suuri.
Valintaan vaikuttaa eniten millasessa maastossa meinaat ajaa. Miun valinta crossi tyyppiseen ajoon 250cc, kun taas metsäteille 450cc.
 
Vauhtia säädellään kahvasta, eli isommallakin pyssyllä kyllä ajelee. Ensipyöräksi ottaisin kuitenkin 250 koska on helpompi aloittelijalle, eikä siitäkään potku kesken lopu. Myös keveys on plussaa, etenkin jos tulee ihan kannon kiertoon.
 
Itse ottaisin 450. 250 rupee äkkiä tuntuun nuhapumpulta, vaikkakin on metsässä ykkönen. Kaikkia on helppo ajaa 70hp Husabergin jälkeen. :D
 
250 cc KTM on ollut ajossa pari päivää. Taidan ostaa pois. Asfaltilla kun kiihdyttää noiden tallista löytyvien +130 hp pelien jälkeen (kelkka, katupyörä) niin eihän siinä hirveästi voimattaret puhuttele mutta soratien syheröllä on ihan eri meininki. Ihan mahdotonta pysyä rajoitusen puitteissa sorapätkillä. Aina karkaa vauhti ja rapa lentää mutkissa. Ja veikkaan että kun metsät ja montut sulaa ja kuivuu niin Pikku-Kottarainen näyttää todelliset kyntensä.



Hikistä endurokesää odotellen....
 
^ Kokeilitko sitä 450 ollenkaan. Jos niin millaset oli alkufiilikset näiden kahden välillä ?

En kokeillut, uskoin kokeneempia että 2-puolikkaalla ehtii. Lisäksi ko. yksilön valkokilpisyys painaa potissa paljon. Tieliikenteeseen rekisteröityjä kisaenduroita ei ole montaa tarjolla. Lisäksi vaihtoehdot rajoittuivat Kotariin jo istuinkorkeuden perusteella. Yamaha WR, Husaberg TE ovat säkäkorkeudeltaan 4 cm Kotaria korkeampia - matalimpaan asentoon säädettynä. 450 Husabergissä mulla ei yltäny jalat maahan olleenkaan.

Pitää sit joskus vaihdella isompaan kun taidot sallii.
 
^ jep, itse kun olen noita haaveillut ja joskus kaverin peliä kokeillut ja kokemuksia kuunnellut niin ilmeisesti tuo 250 on ainakin ehdottomasti "hauskin" peli. Monttupyörillä kun joskus olen montulla ajanut niin riittää itseasiassa 100 piikki meikäläisen taidoille helposti :D
 
Kesägummit alla kävin Alahärmän radalla. On kyllä kaunis paikka. Aurinko paistoi, lampi kimmelsi ja metsän puutkin jo vihersivät. Ah sitä venueta. Itse rata oli paikoin aikamoista saharaa, enkä jaksanut nostaa mopoa syvimmistä hiekkadyyneistä itse ylös :D Mutta tästä se kesä alkoi!
 
Miks kukaan ei kirjota tänne? Mä joudun yksin pitää ketjua ylhäällä ;)

Eilen kävin vähän enskaamassa, oli tosi kivaa ja vilvoittavaa ajella metässä. Viikonloppuna crossileirille!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom