Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on talvirata päästy kokeilemaan! Siistiä, pitoa on auratuissa kohdissa paremmin ku kesällä :) Oli jännää, ku ekan kerran kaasu jääty "päälle" :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on talvirata päästy kokeilemaan! Siistiä, pitoa on auratuissa kohdissa paremmin ku kesällä :) Oli jännää, ku ekan kerran kaasu jääty "päälle" :D

Muistikko laittaa masinolia tankkiin? Kannattaa laittaa tosi vähän sitte ettei vaikuta 2-t öljyn voiteluominaisuuksiin. Eikös se sun pyörä joku piikkinen yz ollu.
 
Joo, kyllä on nyt. Aluks ei ollu :)

Vitsi oli magee rata Karkkilassa, kävin tyyppaamassa keskiviikkona -22:ssa :D
Tänään taas ajamaan, vaikka onkin kylmä.
 
Joo, kyllä on nyt. Aluks ei ollu :)

Vitsi oli magee rata Karkkilassa, kävin tyyppaamassa keskiviikkona -22:ssa :D
Tänään taas ajamaan, vaikka onkin kylmä.

Varmaa oot kaikki talviajovinkit saanu, mut ootko kaasari/sylinteri alueen peittäny retkipatjalla? kivasti vähä lämmittää kaasaria ja suojaa lumelta. Ja näin kovilla pakkasilla kannattaa laittaa jos molemmat syylärit umpeen esim. pahvilla tai sillä samalla telttapatjalla ettei kone jäähdy liikaa :)
 
Varmaa oot kaikki talviajovinkit saanu, mut ootko kaasari/sylinteri alueen peittäny retkipatjalla? kivasti vähä lämmittää kaasaria ja suojaa lumelta. Ja näin kovilla pakkasilla kannattaa laittaa jos molemmat syylärit umpeen esim. pahvilla tai sillä samalla telttapatjalla ettei kone jäähdy liikaa :)

Kannattaa myös suutin vaihtaa astetta isompaan, mutta tarkkana niiden pahvien ym kanssa ettei lämmöt nouse liikaa.. toistakymmentä vuotta jo ajettu, eikä kertaakaan ole kone jäätynyt tai lämmöt laskenut ajon aikana. (pahveja ym. en ole käyttänyt lainkaan, vaikka ajettu jääspeedwayradalla, järvellä ym ym)
 
Viimeksi muokattu:
Varmaa oot kaikki talviajovinkit saanu, mut ootko kaasari/sylinteri alueen peittäny retkipatjalla? kivasti vähä lämmittää kaasaria ja suojaa lumelta. Ja näin kovilla pakkasilla kannattaa laittaa jos molemmat syylärit umpeen esim. pahvilla tai sillä samalla telttapatjalla ettei kone jäähdy liikaa :)

Mulla on mekaanikko, joka on ajanut mm-tasolla, mä luulen, että se tietää, mitä tekee ;) Ite en ruuvaa, kuin helppoja juttuja, ennen ku tieto-taitoa kerääntyy. Kaikki noi pakkaskikat on kyllä jo käytössä :)
Tänään oli vähä kylmä ajaa, kaatuessa muovit vaan lenteli :)
 
Mulla on mekaanikko, joka on ajanut mm-tasolla, mä luulen, että se tietää, mitä tekee ;) Ite en ruuvaa, kuin helppoja juttuja, ennen ku tieto-taitoa kerääntyy. Kaikki noi pakkaskikat on kyllä jo käytössä :)
Tänään oli vähä kylmä ajaa, kaatuessa muovit vaan lenteli :)

Aattelin vaa varmistaa ku ikävää jos tollasen takia kilahtaa kone:) mä tahdon kans mekaanikon, joka vois olla myös sponsori :D pääsis taas kahvaa kiertään.
 
Voivoi! Eiliset ajot päättyi hiukan ikävästi, kun erään kaatumisen jälkeen mopo ei lähtenytkään käyntiin. Käynnistyspoljin ei liikkunut senttiäkään :D
Ruumiinavauksen jälkeen selvisi, että kytkimen välilevystä oli katkennut pala, joka oli mennyt sinne öö primääri- ja sekundäärirattaiden väliin! Aika hieno suoritus, katkennutta terästä.
Noh nyt on sit pariks viikoks näköjään ajot ajeltu, toivotaan, että sais mahd nopeesti mopon kuntoon, ku alko vähä ajokin kulkemaan eilen.
 
Voivoi! Eiliset ajot päättyi hiukan ikävästi, kun erään kaatumisen jälkeen mopo ei lähtenytkään käyntiin. Käynnistyspoljin ei liikkunut senttiäkään :D
Ruumiinavauksen jälkeen selvisi, että kytkimen välilevystä oli katkennut pala, joka oli mennyt sinne öö primääri- ja sekundäärirattaiden väliin! Aika hieno suoritus, katkennutta terästä.
Noh nyt on sit pariks viikoks näköjään ajot ajeltu, toivotaan, että sais mahd nopeesti mopon kuntoon, ku alko vähä ajokin kulkemaan eilen.
Meinasin just kirjottaa että lopettakaa se hehkuttaminen, kun iskee itsellekin ajokuume. Mutta tämä helpotti, kiitos :D
 
Minkälaista kannattas ostaa ekaks crossi-/enduropyöräks?

Kokemusta on kolmesta kyykystä, 600cc Cbr, 900cc Fireblade ja nyt kohta myyntiin menevä 600cc Gsx-R. Pentuna jonkun verran ajellut 80YZ ja 125YZ:lla. Pari kesää sit koetin 125cc YZ:taa hiekalla ja kyl se aika mopolle tuntu.

Eli olen katellut 250cc->. Olisko nelari missä mielessä parempi kuin kaksitahti? Esim 450cc YZ http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/883568
Tai 250cc Yz http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/883837

Hintaluokka saisi olla alle 2,5te, koska niin vähän aikaa kuitenkin ajella...
 
Mistäs löysit radan? tääl eteläs ainakin helvetin kortilla noi auratut radat...

Keski-Suomessa ajellaan.Ihan oman kylän miehet on radan aurannu.Pakkaset on hieman rajottanu ajamista viimeaikoina mutta eiköhän tuossa kevään korvilla vielä ajokelejä tule.
 
Keski-Suomessa ajellaan.Ihan oman kylän miehet on radan aurannu.Pakkaset on hieman rajottanu ajamista viimeaikoina mutta eiköhän tuossa kevään korvilla vielä ajokelejä tule.
Kai se on pakko itekkin lähtee kärry perseessä sinne suuntaan kun ei täällä oikeen mitään rataa tunnu olevan :(
 
Kai se on pakko itekkin lähtee kärry perseessä sinne suuntaan kun ei täällä oikeen mitään rataa tunnu olevan :(

Tällä hetkellä monessa paikkaa on vettä jäällä niin pirusti että ratoja ei päästä auraamaan.Maaliskuussa pitäis olla Jyväskylän ja Konneveden jääratakisat,toivottavasti radat saadaan kuntoon ettei tuu peruutuksia. Käyppä väijyyn iceroadracing.com jos et oo vielä sivustolla vieraillut.
 
Minkälaista kannattas ostaa ekaks crossi-/enduropyöräks?

Kokemusta on kolmesta kyykystä, 600cc Cbr, 900cc Fireblade ja nyt kohta myyntiin menevä 600cc Gsx-R. Pentuna jonkun verran ajellut 80YZ ja 125YZ:lla. Pari kesää sit koetin 125cc YZ:taa hiekalla ja kyl se aika mopolle tuntu.

Eli olen katellut 250cc->. Olisko nelari missä mielessä parempi kuin kaksitahti? Esim 450cc YZ http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/883568
Tai 250cc Yz http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/883837

Hintaluokka saisi olla alle 2,5te, koska niin vähän aikaa kuitenkin ajella...

Tuohon hintaluokkaan en kyllä nelaria ostais,saattaapi olla aika pommeja.Kallista remonttia pian tiedossa.250 2t ois varmaan järkevin.Pari sataa lisää ja saat jo melko uuden piikin jos semmonen kiinnostaa.Silläkin kyllä kerkee kun pitää huolen että savu ei katkee!
 
Tällä hetkellä monessa paikkaa on vettä jäällä niin pirusti että ratoja ei päästä auraamaan.Maaliskuussa pitäis olla Jyväskylän ja Konneveden jääratakisat,toivottavasti radat saadaan kuntoon ettei tuu peruutuksia. Käyppä väijyyn iceroadracing.com jos et oo vielä sivustolla vieraillut.

Juu on käyty väijymässä...ja pilkkiät sanoi samaa että lumi hidastanut jäiden tuloa pirusti..näillä pakkasilla kuulemma pitäs olla 10kertaa paksumpi jää..
 
Ei kukaan tiedä jäärataa eteläsuomes ??? Ei oo pitkää aikaa tullu käytyä ja ois ihan kiva mennä päristääkkin jäälle:wtf:
 
Pitäs noihin ensi kesän rientoihin vähä kamppeita tilailla niin onko suosituksia mistä tilais? Kokemuksia esim. fc.moto tai 24mx liikkeistä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom