Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Joo pitäs kyl laittaa sykemittari joskus :D Vois olla hyvät lukemat! Pari kertaa polvet tärissy ihan kunnol ku tulee radalta.

Nyt son sitte oma crossi :haart:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen tuli myytyä kawa kx250 pois :( kun ei tullut enään ajeltua.Nyt tekisi mieli kunnon moottoripyörää jos ens keväänä aloittais sen harrastuksen :) .
 
Täytyypäs itsekin ilmoittautua tähän porukkaan! Tällä hetkellä pihassa on vain katupyörä, mutta tuo kuramopoilu on edelleen lähellä sydäntä :)

Itselläni touhu sai alkunsa mopoiässä, kun huomasin että ajaminen olikin hienompaa siellä teiden ulkopuolella (metsät ja montut). Näiden havaintojen pohjalta tuli kevariksi ostettua 125EXC -00, ja pari vuotta myöhemmin SX125 -04 jota tuli sitten kärryllä kuskattua crossiradalle. Intin aikana ajaminen jäi vähiin, ja sen jälkeisenä keväänä alkoikin katupyörät polttelemaan kovasti -> SX vaihtui -04 ZX-6R:ään joka siis löytyy edelleen.

Kawa on tarkoitus myydä pois, ja kunhan opiskelut on ohi niin kurapyörää taas alle :thumbs:
 
Kävin eilen ekan kerran tuolla Kaanaassa ajamassa, olihan hommaa kymmenen vuoden tauon jäliltä! Ekan 5min jälkeen teki mieli pakata kamat autoon ja myydä vehkeet pois ;)
Loppupeleissä tuli kuiteskin köröteltyä vajaa pari tuntia ja homma tuntui taas todella mielekkäältä.
Jos keli sallii niin pitää ottaa jo tänään uusiksi, vaikka olo on ku ois hakattu muutama tunti tauluun ihan huolella..
 
Hyvä pyörä, haluisin itsekkin :)
Joo, mietin ton ja KTM EXC:n välillä (joojoo, tiedän et se on enskapyörä, mut toimii kyl mun käytös mx-radallakin), mutta päädyin sitten tuohon, eikä ainakaan vielä harmita :D
 
Ootteks te lopettanu ajamisen syksyn tullen? Miksei kukaan kirjota tänne? :D

Olin radalla tänään, vähä mul on kädet paskana. Kiva ku siel radal oli kaivinkone, teki samaan aikaan yhteen mutkaan vallia. Kaaduin, kun väistin sitä kivasti reunalta ja se kaivuri oliki sliipannu hiekan ylisileeks siihen :D (seliseli).
Tulipahan todistettua, et sain myös ojasta punnerrettua 98kg ylös :dance:
 
Ei olla ajamista lopetettu,pidetty vaan luovaa taukoo:) Himoksen kisan jälkeen en oo ajanu ku kerran mut nyt kun pistin pyörän vaihtoon niin motivaatio on taas kova.Piikin myin pois ja tilalle tuli Honda cr 250 -07. Viikonloppuna pitäs sit mennä ensimmäisen kerran radalle ajeleen.Polte on kova:) Onko Jammus mitä vuosimallia?
 
Mulla ajaminen loppu talveen ööö pari vuotta sitten :D pyörä on vielä ( 125 yz ;) ) Lähet Qan sitte ajaan enduroo. Vaihtuu mc-rata lumispooriin. Täysin eri laji toi talvella ajaminen :D
 
Ei olla ajamista lopetettu,pidetty vaan luovaa taukoo:) Himoksen kisan jälkeen en oo ajanu ku kerran mut nyt kun pistin pyörän vaihtoon niin motivaatio on taas kova.Piikin myin pois ja tilalle tuli Honda cr 250 -07. Viikonloppuna pitäs sit mennä ensimmäisen kerran radalle ajeleen.Polte on kova:) Onko Jammus mitä vuosimallia?
Luova tauko ei oo hyvästä! Ajamaan vaan, sieltä se motivaatio löytyy ;) Mikä on sun lähin rata?
Yammu on -01.
Mulla ajaminen loppu talveen ööö pari vuotta sitten :D pyörä on vielä ( 125 yz ;) ) Lähet Qan sitte ajaan enduroo. Vaihtuu mc-rata lumispooriin. Täysin eri laji toi talvella ajaminen :D
En mä kyl viel enduroo :D Joskus vois koettaa, mut harjottelen radalla nyt eka. Ja jäärataa odotellessa :kuola: Lumispoori on kyl jännän kuulosta ja näköstä...
 
Joo ei pitäs olla ajamatta:) Huomaa kyllä käsivarsissa kun radalle menee!Mut kyl se kunto sieltä taas löytyy:) Asun jyväskylässä ja lähin rata on lievestuoreella mut Jämsän radalla tulee melkein aina käytyä.Se on melkein yhtä lähellä ja tykkään enemmän siitä.Suosittelen kokeilemaan jos täälläpäin pyörii.Enduropätkät on myös Jämsän suunnalla ihan viimesen päälle! Jammu on ihan hyvä peli! Pikkuveljellä on vuosimallia 2000 mut se tais just sen jälkeen muuttua jonkun verran.Kone varsinkin on todella väännökäs verrattuna esimerkiksi hondaan.Mukava pyörä päästellä:)
 
Asun jyväskylässä ja lähin rata on lievestuoreella mut Jämsän radalla tulee melkein aina käytyä.Se on melkein yhtä lähellä ja tykkään enemmän siitä.Suosittelen kokeilemaan jos täälläpäin pyörii.Enduropätkät on myös Jämsän suunnalla ihan viimesen päälle!

Iten muutin opiskeleen Jyväskylään niin ajat jää kyllä vähille, kun ei oo kärryä millä pyörää kuskata. Pyörä onkin Entisienä Jämsäläisenä Mäntä-vilppulassa tallissa. Jämsän ja mäntän alueella on kyllä hyvin ajopaikkoja. Lauvantaina sitten holisevaan järjestään harjotus ja sitten lopuks ite ajaan siihen aivan jäätävään patikkon. :hyper: Viime vuonna se oli vielä mukava rata ajaa vaikka on aina isolla patilla nyt se on vaan huonossa kunnossa. Ens vuonna taas himokseen pitäis mennä. :rock: Nastat väännetään alle sitten kun sen aika tulee viimetalvena vähän yritetiin sitä boori ajoo opetella parin ajokerran verran.
:whip:
 
spoorissa ajaminen on aivan sairaan hienoo :) muistaa vaan suutarilla modata saappaita ja pistää jousituksen iskuun :) harmi ku ei oo kuvia kun kaks talvee tuli ajettuu melkein kokoajan tapeilta. Paljon nopeempaa sillai :)

Kopio_P1000591.JPG


Siinä tais olla meitsin eka talvi tolla vanhalla hondalla, kun kunnon takkia vielä ollut. Taitaa olla siinä about 2005 toi kuva.

E. seuraava kesä vanhalla hondalla

n1615341389_50902_3547.jpg


Harmi kun ei ole yhtään ajokuvia yamaha ratsuna, kun ne kärähti kovalevyn mukana :(
 
Nyt alkaa tämmönenki harrastelu kiehtomaan ja ekaa kertaa pitäisi radalle mennä vähän crossia huristelemaan vkloppuna. Mitäs ekalla kerralla oikein pitäisi ottaa huomioon tai miten olisi hyvä alotella?

Tientukkeenahan siellä aluksi ollaan, mutta eiköhän se siitä ku reenailee. Hieno laji! :D
 
Nyt alkaa tämmönenki harrastelu kiehtomaan ja ekaa kertaa pitäisi radalle mennä vähän crossia huristelemaan vkloppuna. Mitäs ekalla kerralla oikein pitäisi ottaa huomioon tai miten olisi hyvä alotella?

Tientukkeenahan siellä aluksi ollaan, mutta eiköhän se siitä ku reenailee. Hieno laji! :D

Varusteet pitää olla kunnossa! Vähintään hyvä kypärä ja hyvät saappaat + rintapanssari, sekä tietty lasit kypärään:D Tässä lajissa on tärkeetä olla hyvät varusteet, koska käytännössä ollaan jatkuvasti rähmällään. Jos ei välillä kaadu, niin sitte ajaa liian hiljaa eikä kehity. Ratamaksut sitten maksetaan, kun ne rahat menee radat kunnossapitoon.
radalla:
-varikko ei oo rata eli ajetaan hiljaa. Vittumaista kun alottelijat tulee näyttämään, että osataan ajaa ja tehdään se sitten varikolla. Kaasutellaan ja kivet lentelee ja huoltoauton kyljet täynnä jälkiä kivistä. Sitte radalla hyvä, että uskalletaan kahvaa kääntää:hyvä:

-älä vaistele nopeampia, kyllä ne nopeemmat susta menee ohi eli ei mitään koukkailuja:" mä nyt tosta vähän väistän ku toi tulee tuolta takaa niin kovaa". Hyppyrien alta kannattaa kaasuttaa rivakasti pois, kun tuskin niitä pöytähyppyreitä alkuun vetää yli ;)

-jos kaadut, etkä ole varma kumpaan suuntaan pitää mennä, niin ei mitään arvontaa. Odotat vaikka, että tulee joku muu ohi.

-Kun ajat radalta pois, niin selkeesti osoitat sen muille ettei tuu kolareita :) ja poistuessa muistat ekan säännön ;)

siinä nyt jotain tuli mieleen :)
 
Plankin viestiin lisäten olisi myös hyvä olla polvisuojat/ -tuet! Nimim. kävelyvauhdista lipat = polvesta kierukka + ristiside + sääriluun yläosa rikki :curs:

Tapeilta seisovilteen ajoa kannattaa myös alussa harjoitella, vaikka se saattaa ensimmäisillä ajokerroilla hölmöltä tuntua. Hienon lajin olet valinnut!

Eka viesti btw :rock:
 
Tossa tulikin paljon hyviä vinkkejä, kiitokset teille! Just tollasta "rataetikettiä" ym. vinkkejä kaipailinki. :kippis1: Ei kun kaatuilemaan vaa :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom