- Liittynyt
- 10.2.2009
- Viestejä
- 642
Aattelin, kun muistaakseni ennen vuotta 2003 valmistetuissa älceenelosissa on tyyppivikana paska kuulalaakeri kannattamassa vaihteiston akselia. Kuulia paikallaan pitävä suoja ei oo kovinkaan kestävä. Hajotessa kuulat pääsee hankaan toisiaan vasten-> laakeri pettää.
Ensioireet on tärisevä kytkinkahva, metallinpalasia öljyn seassa ja juuri tuo kolina.
No toi pyörä on rekisteröity 2003, mutta öljyä sisältävän rungon takia päättelisin vuosimallin olevan silti 2004. Mallihan on 660smc, joten jotain erojakin on pienempiin älceenelosiin...
Kävin tossa äsken kuuntelemassa putkenpätkän kanssa, josko sais äänen paikallistettua, mutta ei sillä oikein erottanut muuta, kuin perusrohinat alakerrasta ja venakoneistosta.
Imukurkun(?) kohdalta kuunnellessa kuuluu selvemmin sama hakkaava/koliseva ääni kuin ihan korvalla kauempaakin.
Kykäkahva ei tärise, lieneekö hydraulisella kytkimellä jotain tekemistä sen kanssa...
e:
Autokyydinkin tarjoan edestakas, jos löytyy kuuntelijaa :D
Melko erikoista, jos alakerta alkaa hajoilemaan, kun tyypillisesti noi kuitenkin taitaa kestää yli 30tkm:kin ilman sinne kajoamista...