Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Aattelin, kun muistaakseni ennen vuotta 2003 valmistetuissa älceenelosissa on tyyppivikana paska kuulalaakeri kannattamassa vaihteiston akselia. Kuulia paikallaan pitävä suoja ei oo kovinkaan kestävä. Hajotessa kuulat pääsee hankaan toisiaan vasten-> laakeri pettää.

Ensioireet on tärisevä kytkinkahva, metallinpalasia öljyn seassa ja juuri tuo kolina.

No toi pyörä on rekisteröity 2003, mutta öljyä sisältävän rungon takia päättelisin vuosimallin olevan silti 2004. Mallihan on 660smc, joten jotain erojakin on pienempiin älceenelosiin...

Kävin tossa äsken kuuntelemassa putkenpätkän kanssa, josko sais äänen paikallistettua, mutta ei sillä oikein erottanut muuta, kuin perusrohinat alakerrasta ja venakoneistosta.

Imukurkun(?) kohdalta kuunnellessa kuuluu selvemmin sama hakkaava/koliseva ääni kuin ihan korvalla kauempaakin.

Kykäkahva ei tärise, lieneekö hydraulisella kytkimellä jotain tekemistä sen kanssa...

e:

Autokyydinkin tarjoan edestakas, jos löytyy kuuntelijaa :D
Melko erikoista, jos alakerta alkaa hajoilemaan, kun tyypillisesti noi kuitenkin taitaa kestää yli 30tkm:kin ilman sinne kajoamista...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Googeltamalla löyty vihjettä...

Kyseessä mahdollisesti automaattisen puolipuristimen tappi, nokka-akselin tai keinuvipujen laakerit...

voi perkele kuinka mä toivon, että se on toi puolipuristin...
 
Kuntocrossia tulee harrastettua. Muutama vuos sitte aloittelin endurolla, mut huomasin kuitenki crossin olevan enemmän oma laji. Aina se juoksun voittaa, hieno kuntoilumuoto. Nyt on ajopelinä KTM SX450 -06, kesällä montulla ja talvella jäällä.
Ikänsä crossia, enskaa yms harrastanu kaveri sano kerran, jos meinaat että tosta sun ajamisesta tulee jotain lopetat sen salilla ravaamisen. Ite pidän crossia vaan hyvänä aerobisena kuntosalin ohessa.
 
Tänään tuli talliin yz450f. Osia oli vaihdettu uusiin ja perushuoltoon satsattu. Kone käyty läpi ja semmosta. Nyt kun itse kävin ajelemassa niin tuntuu et kettinki olis liian löysällä vaan eipä ite osaa sanoa mikä se on oikea kireys. Vinkkiä?

Kun kaupat saadaa vielä ensi viikolla hoidettua niin sitte tuosta olis jollekkin hyvä krossi halvalla :)
 
husaberg fe501e -97 olisi ostoslistalla ja mietin että onnistuukohan tuota saada rekisteriin? Samoja vehkeitä näytää olevan rekisterissäkin ja järki sanoo että onnistuu, mutta tiedä tästä suomen paskapykäläviidakosta...
Sinänsä ei niin väliksi mutta eipähän olisi kellään mussuttamista tuolla sorateillä.
 
Ajohistoriaa takana niin endurossa kuin motocrossissakin alkaen vuodesta 1985. Eka mopo oli jo 8-vuotiaana, sellainen solifer SM:stä tehty trial-mopo. Ajohommat alkoi todenteolla (kans. kilpailut) vuonna 1989 enduron C-luokassa josta noustiin B:hen parin kisan jälkeen. Vuoteen -91 asti muistaakseni ajelin aktiivisesti silloista junnujen sm-sarjaa. 1992 ajoin kesän verran crossia, joka meni pahemman kerran reisille kyynärvarsien penikkataudin johdosta.
Sitten tulikin 6 vuotta taukoa ettei ollut pyörää, enne kuin talliin tuli KTM 620cc LC4 vuonna 1998. Kävin sillä ajamassa yhden kisan enne kuin myin pois rakennusprojektien alta.

2002 talliin tuli KTM 400 SX jolla ajettiin 4-tahti cuppia ja B-luokan kisoja omalsi iloksi. Myin pyörän pois 2004. Nyt tallissa jammu YZF 450 vm 2003. Viime kesänä ajoin 3 kertaa ja tänä kesänä käyty kerran. Ensi vuonna pääsis veteraaneihin joten saapa nähdä vieläkö intoutuu puomin taakse. Niin, voin kyllä myydä pyörän edullisesti pois jos kiinnostaa.
 
Mustakin tuli nyt motocross-henkinen! :D Olin ekaa kertaa ajamas radalla ja vitsi se oli siistiä! Taidankin lykätä katupyörän ostoa ja laittaa jonkun crossin/enduron :hyper:

Pannutin kerran kunnolla, ajoin mutkasta ulos, mut selvisin mustelmilla :D

On se hieno laji!!
 
Mustakin tuli nyt motocross-henkinen! :D Olin ekaa kertaa ajamas radalla ja vitsi se oli siistiä! Taidankin lykätä katupyörän ostoa ja laittaa jonkun crossin/enduron :hyper:

Pannutin kerran kunnolla, ajoin mutkasta ulos, mut selvisin mustelmilla :D

On se hieno laji!!

Osta supermoto!!!

Tuplahauskaa :rock:

Sattumoisin mulla on ihan kohta myynnissä yks ;)
 
No en kyl supermotoo... Ja muutenki, jos rossia niin alkuun toki 250 :)
 
Ei herranjumala jos ton kokonen tytteli ostais ekaks pyöräks 250cc 2-tahdin:D toki sitä vauhtia säädetään sillä oikeella kädellä, mut niinkun juha sanoi, se on raaka :D
 
En osta 2-tahtista haloo :D Nelkun tietty.
Mut pitäskö sittenki ostaa katuajoon joku enska, jolla vois myös vähän leikkiä radalla. Tässä ollaan nyt perimmäisten kysymysten äärellä...

Ja miten niin "tuon kokonen tytteli", siis mitä? :D
 
Kannattaa myös muistaa et ne kisapelit tarvii paljon huoltoa vaikka ovatkin nelareita. Eli kannattaa ostaa joku matalaviritteisempi laite.
 
En osta 2-tahtista haloo :D Nelkun tietty.
Mut pitäskö sittenki ostaa katuajoon joku enska, jolla vois myös vähän leikkiä radalla. Tässä ollaan nyt perimmäisten kysymysten äärellä...

Ja miten niin "tuon kokonen tytteli", siis mitä? :D

no meinasin yleensäkin tuon painoinen tyyppi ostais ekaks pyöräks 250cc kakstahdin. Sitte valinnan ymmärtää jos ostajana on 120kg möhömahakuntocrossikuski :)

Jos kadullakin haluat ajaa, niin sitten pitää olla toinen vannesetti missä katurenkaat. Noi nappulakumit kulkuu asfaltilla heti kelvottomiks varsinkin jos kaasuttelee enemmän. Tai no jonkun mielestä ne renkaat voi ton jälkeen olla vielä "ihan hyvät", mutta paskat ne sen jälkeen on :D
 
Mä ostin ekaksi pyöräksi 500cc nelarin :D
Eilen ostin, alotellaan hissukseen..
 
no meinasin yleensäkin tuon painoinen tyyppi ostais ekaks pyöräks 250cc kakstahdin. Sitte valinnan ymmärtää jos ostajana on 120kg möhömahakuntocrossikuski :)

Jos kadullakin haluat ajaa, niin sitten pitää olla toinen vannesetti missä katurenkaat. Noi nappulakumit kulkuu asfaltilla heti kelvottomiks varsinkin jos kaasuttelee enemmän. Tai no jonkun mielestä ne renkaat voi ton jälkeen olla vielä "ihan hyvät", mutta paskat ne sen jälkeen on :D

Joo, no ei kakstahtista mulle vielä... Tulin nyt siihen tulokseen, et ostan katupyörän ja katellaan sitä crossia sit ens keväänä :)

Ei käy samat säädöt ja renkaat kyl kadulle, mitkä radalle. Nehän on ku yö ja päivä :D
 
Eikö tosiaan löydy foorumilta ketään, joka olis radalla käyny supermotoa ajamassa?

Motoratahan koostuu siis ~70% assusta ja ~30% sorasta ja hyppyreistä :)

Ens keväänä, jos ei vaihtokuume iske kauhean aikasin, pitää käydä kokeilemassa tuolla Lavangolla.

Siis jos pyörä käy ja kukkuu...
 
Kyllä varmaan käyn jos saan sen hussen hankittua :) En tohon neljäpätkään kehtoo ostaa motovanteita ku varmaan vaihan piikkiin sen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom