Motivaatio loppunut leuanvetoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Optimus
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Taas on se päivä kun selkää lähdetään treenaamaan ja jo nyt masentaa leuanvetotangon näkeminen salin katossa. Eli taustaa, kesällä leukoja parhaimmillaan 10, paino sillon ~87kg. Nyt leukoja max 6!! ja painoa ~92. Dietti on kylläkin menossa mutta tuloksen ovat laskeneet tasaisesti jo kauan.

Kulmasoudussa tangolla esim sarjapainot noussu kesästä 30kg. Jako on nelijakoinen, rinta/hauis, jalat, olka/ojentaja, selkä. Kierto n.8 päivää.

Kaikissa muissa perusliikkeissä painot on noussu, mutta leuat junnaa pahasti eli olisiko jollain pakkislaisella neuvoja kuinka leukatulosta parannettaisiin muun treenin ohessa? Tähän asti olen vedellyt leukoja 3-5 sarjaa, kulmasoudun jälkeen nykyään ennen. Eli voimat pitäisi olla aika tuoreet kun kyseistä liikettä lähdetään suorittamaan. En vain halua antaa periksi ja ruveta nitkuttamaan ylätaljaa.

Itse aikoinaan kun leuanvedot oli osana selkäohjelmaa, vedin ne ensimmäisenä, koska silloin olin vahvimmillaan. Ei mitään toivoa, että parin muun liikkeen jälkeen olisin enään jaksanut vedellä..

Tähän päivään;
Leuanveto ei ole kuulunut treeniohjelmaani enään pitkiin aikoihin, koska se ei vaan sovi minulle, kuten ei esim penkkipunnerrus levytangollakaan. En vain osaa, tai se ei sovi mun kropalle ja onhan se pojat leuanveto vittumainen liike, mutta tehokas kuitenkin! Itse valitsen yleensä treeneihini sellaiset liikket joista tykkään, tai joita mielelläni teen, täten motivaatiokin on kovempi!

Leuanvedon voit kyllä ainakin osittain korvata taljoilla!

Eikö se ole aika loogista, että jos on 5kg tullut lisää painoa, niin sitä on vaikeampaa vetää ylös. Jos haluat tuloksia leuanvedossa niin tiputa painoa.

Itellä ainaskin kulmasoutu levytangolla vie voimia helvetisti . . . jos vedän leuat ennen kulmasoutuja niih saan +- 5 toistoo enemmän kun vetäsin kulmasoutujen jälkeen . . .

Optimus sanoi:
Taas on se päivä kun selkää lähdetään treenaamaan ja jo nyt masentaa leuanvetotangon näkeminen salin katossa. Eli taustaa, kesällä leukoja parhaimmillaan 10, paino sillon ~87kg. Nyt leukoja max 6!! ja painoa ~92. Dietti on kylläkin menossa mutta tuloksen ovat laskeneet tasaisesti jo kauan.

Kulmasoudussa tangolla esim sarjapainot noussu kesästä 30kg. Jako on nelijakoinen, rinta/hauis, jalat, olka/ojentaja, selkä. Kierto n.8 päivää.

Kaikissa muissa perusliikkeissä painot on noussu, mutta leuat junnaa pahasti eli olisiko jollain pakkislaisella neuvoja kuinka leukatulosta parannettaisiin muun treenin ohessa? Tähän asti olen vedellyt leukoja 3-5 sarjaa, kulmasoudun jälkeen nykyään ennen. Eli voimat pitäisi olla aika tuoreet kun kyseistä liikettä lähdetään suorittamaan. En vain halua antaa periksi ja ruveta nitkuttamaan ylätaljaa.

Tekisin itse tuossa tilanteessa näin.

Selkäpäivänä muutaman kevyt lämmittely ylätaljassa. Varoisin vetämästä maitohapoille. Välillä tekisin lämmittelyn yhdellä kädellä jotta motivaatio säilyisi.
Sitten leuanvetoa perään. Vetäisin kolmosia aluksi suorittaen ylösvedon nopeasti ja rauhallisesti alas. Tuo "kolmonen" on päivän kunnon mukaan, eli niin monta kuin menee samalla nopeudella kuin se ensimmäinen. Eli jätetään reilusti varaa.
Pitkät palautukset sarjojen välillä, vaikka sarja tai kaksi muuta liikettä väliin ja taas lyhyt mutta tehokas sarja leukoja väliin.
Pientä otteen vaihtelua väliin niin säilyy mielenkiinto paremmin.

Toistomäärä tuossa jää vähiin kun tulee ehkä viisi kolmosta selkäpäivänä, joten lisäisin pari kevyttä kolmosta jalka ja ojentaja päiviin. Nuo voi tehdä muiden liikkeiden taukojen aikana, joten treeniaikaa tuo ei pidennä.

Ja sitten kun sattuu se kevyt päivä kun leuanveto kulkee, niin vedä aivan loppuun saakka. Tekee hyvää motivaatiolle kun huomaa että ennätys paranee.

Vaikea neuvoa tuota salitreeniä kun itse olen tarvittavan viikkovolyymin leuanvetojen osalta tehnyt kotona. Vaikka olen lähinnä kuntouttavaa treeniä (harvakseltaan noita kolmosia, olkapää ei kestä kunnon volyymia) parisen kuukautta vuoden tauon jälkeen niin kyllä se 15 jo tuli tuollakin treeenillä. Lisäpainolla en ole vielä testannut mutta aikaisempien vuosien kokemuksella, niin kolmonen tulisi jollakin 30-35 kg painolla.

Ja vaikka itselle on tullut painoa noin 20 kg lisää, niin yhtä kevyttä se leuanveto on kuin ennenkin. Työtä tekevät lihakset ovat kai kasvaneet siinä samalla. Ja painon lisäys pitää tuon leuanvedon sopivan nousujohteisena, ei tarvi noiden lisäpainojen kanssa niin paljon kikkailla.

mulla ainaskin aluksi jonkunverran nousee tulokset sitten tippuu kovaa vauhtia takas lähtötasolle(siis leuanvedossa)... pari kertaa kun noin kävi ni jätin leuat pois ja kohta pitäs taas kokeilla

Moron!

Miten nahkaremmin kanssa leuan veto? Ei mee energiaa siihen puristamiseen.. Mä vetelen niskan taakse aina remmeillä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
DHA sanoi:
Lisäpainolla en ole vielä testannut mutta aikaisempien vuosien kokemuksella, niin kolmonen tulisi jollakin 30-35 kg painolla.
Kun ei voi editoida, niin korjataan tähän. Kävin juuri testaamassa ja vain 1x30kg nousi. No lähes pohjalta on hyvä aloittaa :)

Ensimmäiset 90% liikeradasta nousi kevyesti, mutta sitten loppuu selän liikerata. Pitäisiköhän tehdä nuo normileuat siten että leuka nousee reilusti tangon yläpuolelle ja pieni pysäytys yläasennossa vai miten saisi myös tuon lopun kulkemaan?

itse teen leuat niin että vedän niin ylös kun pääsee, kai se sitä loppuvetoa helpottaa lisäpainoilla.

asiaan: jos niitä leukoja tulee vähän niin tee ylätaljalla ja sitten kun homma alkaa kehittymään siirryt vetotangolle takasin.
itse en leukoja usein ole tehnyt, kerran kuussa keskimäärin ja toistoja tulee yhtä monta kuin 13kiloa sitten (painoa tullut lisää).

L0b0 sanoi:
Itse aikoinaan kun leuanvedot oli osana selkäohjelmaa, vedin ne ensimmäisenä, koska silloin olin vahvimmillaan. Ei mitään toivoa, että parin muun liikkeen jälkeen olisin enään jaksanut vedellä..

Tähän päivään;
Leuanveto ei ole kuulunut treeniohjelmaani enään pitkiin aikoihin, koska se ei vaan sovi minulle, kuten ei esim penkkipunnerrus levytangollakaan. En vain osaa, tai se ei sovi mun kropalle ja onhan se pojat leuanveto vittumainen liike, mutta tehokas kuitenkin! Itse valitsen yleensä treeneihini sellaiset liikket joista tykkään, tai joita mielelläni teen, täten motivaatiokin on kovempi!

Leuanvedon voit kyllä ainakin osittain korvata taljoilla!

Liikkeenä laeuat sopii minulle hyvin. Vaikka en reilu vuosi siten saannut yhtään niin olen tykästynyt niihin varsin paljon.

Maso sanoi:
Eikö se ole aika loogista, että jos on 5kg tullut lisää painoa, niin sitä on vaikeampaa vetää ylös. Jos haluat tuloksia leuanvedossa niin tiputa painoa.

Samaa logiikkaa voisi soveltaa esim kyykyssä osittai, jossa "oma massa" myös vaikuttaa ja kyykyssä sarjapainot noussu miltei 30kg kun vertaa viimevuoden alku kesää. Ja en oikein suostuisi uskomaan sitä että selkäni ei olisi kyseisen liikkeen osalta kehittynyt puolessa vuodessa yhtään.

p.s. Dietti menossa kyllä se paino putoaa :D

DHA sanoi:
Tekisin itse tuossa tilanteessa näin.

Selkäpäivänä muutaman kevyt lämmittely ylätaljassa. Varoisin vetämästä maitohapoille. Välillä tekisin lämmittelyn yhdellä kädellä jotta motivaatio säilyisi.
Sitten leuanvetoa perään. Vetäisin kolmosia aluksi suorittaen ylösvedon nopeasti ja rauhallisesti alas. Tuo "kolmonen" on päivän kunnon mukaan, eli niin monta kuin menee samalla nopeudella kuin se ensimmäinen. Eli jätetään reilusti varaa.
Pitkät palautukset sarjojen välillä, vaikka sarja tai kaksi muuta liikettä väliin ja taas lyhyt mutta tehokas sarja leukoja väliin.
Pientä otteen vaihtelua väliin niin säilyy mielenkiinto paremmin.

Toistomäärä tuossa jää vähiin kun tulee ehkä viisi kolmosta selkäpäivänä, joten lisäisin pari kevyttä kolmosta jalka ja ojentaja päiviin. Nuo voi tehdä muiden liikkeiden taukojen aikana, joten treeniaikaa tuo ei pidennä.

Ja sitten kun sattuu se kevyt päivä kun leuanveto kulkee, niin vedä aivan loppuun saakka. Tekee hyvää motivaatiolle kun huomaa että ennätys paranee.

Vaikea neuvoa tuota salitreeniä kun itse olen tarvittavan viikkovolyymin leuanvetojen osalta tehnyt kotona. Vaikka olen lähinnä kuntouttavaa treeniä (harvakseltaan noita kolmosia, olkapää ei kestä kunnon volyymia) parisen kuukautta vuoden tauon jälkeen niin kyllä se 15 jo tuli tuollakin treeenillä. Lisäpainolla en ole vielä testannut mutta aikaisempien vuosien kokemuksella, niin kolmonen tulisi jollakin 30-35 kg painolla.

Ja vaikka itselle on tullut painoa noin 20 kg lisää, niin yhtä kevyttä se leuanveto on kuin ennenkin. Työtä tekevät lihakset ovat kai kasvaneet siinä samalla. Ja painon lisäys pitää tuon leuanvedon sopivan nousujohteisena, ei tarvi noiden lisäpainojen kanssa niin paljon kikkailla.

Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Tätä voisin kokeilla. Yhdet sarjat voisin ottaa juuri jalkapäivänä kun palautukset kyykky sarjojen välissä on kohtalaisen pitkät. Kiitän! :thumbs:

EDIT: Jos aloitan esim. juuri kolmosilla niin kuinka progressiivisesti lähden hakemaan nelosia, eli 1 vai 2 vai 3 viikkoa ja sitten nelosia?

No miksi vit.... niitä leukoja pitää vetää jos ei kiinnosta????Vedä niitä taljassa välillä saa kohdistettua paremmin selkään !!!!

On niitä muitakin liikkeitä.

JFG sanoi:
Moron!

Miten nahkaremmin kanssa leuan veto? Ei mee energiaa siihen puristamiseen.. Mä vetelen niskan taakse aina remmeillä

Kulmasoudussa käytän remmejä, mutta leuoissa ei tunnu tarviivan kun sarjat ei ole niin pitkiä että menisi forkut hapoille.

tabe sanoi:
No miksi vit.... niitä leukoja pitää vetää jos ei kiinnosta????Vedä niitä taljassa välillä saa kohdistettua paremmin selkään !!!!

On niitä muitakin liikkeitä.

Vähän sama juttu minulle kuin kyykky versus prässi. Tykkään vaan helvetisti enemmän kyykystä vaikka on "vaikeampi" liike oppia tekniikan puolesta ja painot eivät ole samaa luokkaa kuin prässissä.

Mielestäni leuanveto on selkätreenin perusta levytankokulmasoudun kanssa. Olen treenannut taljalla selkää, mutta tykkään enemmän vedellä leukoja.

Aika ympäripyöreä vastaus :hyper:

Optimus sanoi:
Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Tätä voisin kokeilla. Yhdet sarjat voisin ottaa juuri jalkapäivänä kun palautukset kyykky sarjojen välissä on kohtalaisen pitkät. Kiitän! :thumbs:

EDIT: Jos aloitan esim. juuri kolmosilla niin kuinka progressiivisesti lähden hakemaan nelosia, eli 1 vai 2 vai 3 viikkoa ja sitten nelosia?

Yritä ekaksi lisätä voimaa/nopeutta noihin kolmosiin. Yritä pitää paketti kasassa eli ei saisi lähteä heilumaan vaikka lisäätkin hieman nopeutta. Äläkä auta jaloilla yhtään.

Jos on ongelmia otteen pitävyyden kanssa (tai luulet että tulee ongelmia kun sarjat pitenee /kun lisäpainot tulee mukaan) niin tässä vaiheessa on hyvä treenata tuota otetta samalla. Eli roikut vaikka treenin jälkeen tangossa niin kauan kun hyvältä tuntuu. On paljon helpompi ja rennompi vedellä noita leukoja kun tietää ettei se ainakaan otteesta jää kiinni.

Yritä saada motivaatio kohdalleen noilla kolmosilla, niiden pitää tuntua todella kevyiltä ennenkuin siirryt eteenpäin. Lisää ekaksi muutama sarja noita kolmosia päivän treeniin ja lyhennä hieman palautumisaikoja. Vaihtele hieman oteleveyttä sarjojen välillä. Jos treenikerran viimeinen kolmonen tuntuu vielä kevyeltä niin voit jatkaa sarjaa niin totut samalla hieman pidempiin sarjoihin.

Noilla kolmosilla pitäisi sarjamaksimin mennä reilusti yli kymmenen. Kun olet saanut maksimin tuonne 12 paikkeille niin vaihda treeniä. Unohda kolmoset ja hyppää vaikka vetämään kaseja, näissä tahti voi olla paljon hitaampi ja eikä sen viimeisen tarvi enää tuntua yhtä kevyeltä kuin ensimmäisen, eli vauhti voi hiljentyä paljonkin, mutta älä kuitenkaan vedä aivan loppuun. Vedä 3-4 kasia selkäpäivänä ja ehkä yksi kasi jalka- ja olkapääpäivänä.

Vaihda nelosiin (nopeita) kun olet saanut tuon ennätyksen hinattua tuonne 15 paikkeille. Tärkeintä on motivaation säilyminen joten yritä pitää treenit monipuolisina. Yritä kuunnella kehoasi ja joskus ei vaan kulje ja silloin pitää jättää vaikka treeni kesken. On sitten kovempi nälkä seuraavalla kerralla.
Älä välitä vaikka kehitys välillä pysähtyy ompahan silloin nivelillä aikaa ottaa lihaksen kehitystä kiinni. Ja kevyttä viikkoa väliin jos siltä tuntuu.

Jotakin tuollaista olen itse aikonut tehdä. Olen kuukauden tai pari sinua edellä tällä hetkellä, vetelen kuitenkin kolmosia vieläkin (tätäkin kirjoittaessa tai tulla 4x3 :) ). Kokeilen viikonlopun aikana ennätystä ja siirryn luultavasti ensi viikolla vetelemään noita kaseja (nämä on noin kaseja, eli sen hetken kunnon mukaan 6-10 leukaa, eli sen verran mikä hyvältä tuntuu).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom