Moposkootterin hankinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen ihmetellyt, että suomessa varttuneemmat ikäpolvet eivät ajele moposkoottereilla. Etelä,- ja keskieuroopassa kylläkin! Suomessa ei vaan 'kehata' =) Minä aion nyt kuitenkin jatkossa kehata, koska vituttaa muiden kulkupelien kalleus. Ja skootterilla nyt yksinkertaisesti on vain niin nauruhelppoa pörrätä tiheässä kaupungissa.

Kreikassa esim. businessmiehet viilettävät puku päällä piaggiolla, italiasta puhumattakaan. Kaikkialla muualla paitsi suomessa.

Itse olen omistanut autoja, moottoripyöriä, sekä nuoremmalla iällä mopoja, mutta sittemmin todennut kaikki itselleni tarpeettomaksi. Asun keskellä kaupunkia ja kaikki olen myynyt pois sen takia, että ne on kalliita ylläpitää enkä tartte niitä oikeasti. Pelkkä mukavuustekijä.

Nyt kuitenkin olen ostamassa joko mahdollisesti uutta halppisskootteria (4-tahti), tai vähän käytettyä merkkiskootteria, mutta kaipaisinkin vähän infoa noista?

Saako noihin k-raudasta ostettuihin halppisvehkeisiin mistään varaosia? Vähän pelkään ettei, joten kallistuisin esim. peugeotin tai yamahan mopedeihin.

Onhan se vähän hölmön näköistä, kun iso mies ajaa mopolla, mutta mikä sen siistimpää kesällä vetää tukka putkella skootterilla rannalle, treeneihin, kauppaan, tai kaverille. Keskikulutuskin n. 1.5-3l / 100km riippuen skootterista, joten ei tule kalliiksi. Vakuutuksetkin ovat n.100e/vuosi.

Ja näillä saa kyydittää tyttäriäkin. Yleensä ovat rekisteröity kahelle.

Haastan kaikki könsikkäät ostamaan mopedin nyt!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Osta sellainen joku 125cc-skootteri, ne näyttää vähän tyylikkäämmiltä eikä oo niin teinipelejä! Istuma-asentokin on paljon parempi kuin näissä perusvehkeissä.

Osta sellainen joku 125cc-skootteri, ne näyttää vähän tyylikkäämmiltä eikä oo niin teinipelejä! Istuma-asentokin on paljon parempi kuin näissä perusvehkeissä.

En mää viitti, ku vakuutusten hinnat triplaantuu, kuten myös mopedin hinta. Ja kun ajo tulee olemaan pelkkää kaupunki-cruisailua, niin tyydyn mopediin =)

Kiitos kuitenkin ideasta!

O
Nyt kuitenkin olen ostamassa joko mahdollisesti uutta halppisskootteria (4-tahti), tai vähän käytettyä merkkiskootteria, mutta kaipaisinkin vähän infoa noista?

Saako noihin k-raudasta ostettuihin halppisvehkeisiin mistään varaosia? Vähän pelkään ettei, joten kallistuisin esim. peugeotin tai yamahan mopedeihin.

Noit samantyylisiä halpisskoottereita myydään ties missä. Ne on kaikki samoja(käytännössä, siis moottori ainakin), jos on 50cc, 4-tahti ja HALPA. Kyllä niihin varaosia varmaan pikkuhiljaa alkaa löytymään ties mistä, mutta enivei, veikkaisin, ettei tollasiin 4-tahtiin tuu kauheesti vikoja, ainakaan moottorin puolelle. Elikkä pikkuvikoja vaan, kenties ite korjattavissakin.

Kyl mää voisin ihan mainiosti ostaa skootterin, jos kaupungissa asuisin. Tosin se on kyllä vähän pelottavaa ajella jossain Helsingin keskustassa pienellä skootterilla, jonka kiihtyvyys on ihan perseestä. Ite ainakin virittelisin sitä :)

Osta multa.

Niin tai yksi hyvä vaihtoehto olisi, ostaa multa hyvin vähän ajettu CPI Hussar skootteri. Pari pienempää naarmua mutta ajoa ei haittaa. Koneelta hyvässä kunnossa kaikki kuitit löytyy myös.

Skootterit on akkojen vehkeitä. Perinteiset mopot kaksitahtisine tuoksuineen(Honda Monkeyt hyväksytään myös) ovat katoava kansanperinne näiden liikkuvien vessanpyttyjen epämääräisen surinan vallatessa ääniaallot ja tiet. Pakoputkiviritteiset Pv:t 100 desibelin äänineen, ah sitä riemua. Tunturi Tiger, Solifer SM ja Helkama Raisu ovat kovien rossimiesten vehkeitä, ja Piaggiot sekä muut Peugeotit poljettiin jänkhään. Viilailu ja rassaus kunniaan, sekä jesseteippi-patentit!

Sano ei skoottereille! Ole mies tai laatunainen ja aja mopolla!
skootteri.jpg

Skootterit on akkojen vehkeitä. Perinteiset mopot kaksitahtisine tuoksuineen(Honda Monkeyt hyväksytään myös) ovat katoava kansanperinne näiden liikkuvien vessanpyttyjen epämääräisen surinan vallatessa ääniaallot. Pakoputkiviritteiset Pv:t 100 desibelin äänineen, ah sitä riemua. Tunturi Tiger, Solifer SM ja Helkama Raisu ovat kovien rossimiesten vehkeitä, ja Piaggiot sekä muut Peugeotit poljettiin jänkään.

Sano ei skoottereille! Ole mies tai laatunainen ja aja mopolla!

Meinasin kirjoittaa jotain tämänsuuntaista mutten sitten jaksanut:D Mopoissa suurin riemu on talviajo. Jalat maahan, kaasu auki ja ei muuta ku sivuluisussa menemään:rock: Itellä ei oo koskaan mopoa ollut mut kavereiden pyörillä päässyt leikkimään, nyt on ruvennut polttelemaan jospa hankkisi joskus PV:n tai Paappiksen. Eihän noilla julkisesti hirveästi kehtaisi ajella mutta auringonlaskun jälkeen voisi vetää kurahousut jalkaan ja lähteä kaasuttelemaan mopeditsulla.

Kas täältähän löytyikin mehevän näköisiä menopelejä:

http://www.innovator.fi/index.htm

Onkohan näissä skoottereissa miten eroja 2,- ja 4-tahtisilla vehkeillä. Luotettavempia nuo 4-tahtiset ainakin on. Ja pidempi-ikäisiä as far as i know...

4-tahti yllätys yllätys vääntä paremmin mutta on muuten melko nuhanen verrattuna 2-tahteihin(yleensä). 4-tahti kulkee varmaan hiukan pienemmällä bensalla kun 2-tahti(paitsi ruiskut)

Olen ihmetellyt, että suomessa varttuneemmat ikäpolvet eivät ajele moposkoottereilla. Etelä,- ja keskieuroopassa kylläkin! Suomessa ei vaan 'kehata' =) Minä aion nyt kuitenkin jatkossa kehata, koska vituttaa muiden kulkupelien kalleus. Ja skootterilla nyt yksinkertaisesti on vain niin nauruhelppoa pörrätä tiheässä kaupungissa.

Kreikassa esim. businessmiehet viilettävät puku päällä piaggiolla, italiasta puhumattakaan. Kaikkialla muualla paitsi suomessa.

Itse olen omistanut autoja, moottoripyöriä, sekä nuoremmalla iällä mopoja, mutta sittemmin todennut kaikki itselleni tarpeettomaksi. Asun keskellä kaupunkia ja kaikki olen myynyt pois sen takia, että ne on kalliita ylläpitää enkä tartte niitä oikeasti. Pelkkä mukavuustekijä.

Onhan se vähän hölmön näköistä, kun iso mies ajaa mopolla, mutta mikä sen siistimpää kesällä vetää tukka putkella skootterilla rannalle, treeneihin, kauppaan, tai kaverille. Keskikulutuskin n. 1.5-3l / 100km riippuen skootterista, joten ei tule kalliiksi. Vakuutuksetkin ovat n.100e/vuosi.

Vuosi pari takaperin ei ollut noihin vehkeisiin hirveesti varaosia. En tiedä mikä tilanne nyt on mutta tollaseen en enään ikinä koske! Pari vuotta vanhat mallit on aivan perseestä. Kaveri oli huoltamolla töissä missä oli fuden yms. paskojen merkkihuolto. Kesäisin kun kävi huoltamolla kahvilla ei ollut yhen ainuttakaan päivää millon noita ei sielä olisi ollut. Joillakin oli ehditty ajaan vähän toista sataa kilometriä ja oli isompi remppa edessä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vuosi pari takaperin ei ollut noihin vehkeisiin hirveesti varaosia. En tiedä mikä tilanne nyt on mutta tollaseen en enään ikinä koske! Pari vuotta vanhat mallit on aivan perseestä. Kaveri oli huoltamolla töissä missä oli fuden yms. paskojen merkkihuolto. Kesäisin kun kävi huoltamolla kahvilla ei ollut yhen ainuttakaan päivää millon noita ei sielä olisi ollut. Joillakin oli ehditty ajaan vähän toista sataa kilometriä ja oli isompi remppa edessä

Juups. Onneksi noissa on nykyään aika monessa paikassa takuu 1v / 4000km =) Kaverille soittelin ja hän oli ajellut tuollaisella hong kongista (tavaratalo) ostetulla skootterilla kohta 2v pelkällä öljynvaihdolla =D n. 8000km jo lasissa, ja käy kuin uus venäläinen!

Heh itselläkin on käynyt mielessä skootterin osto :rock:

Se olisi vain niin helppoa halpaa ja vaivatonta ajoa.

Mutta ei sitä vain kehtaa ajella semmoisella...

Kyllä kateeksi käy kuin skootteri tytö/pojat tuolla viilettää menemään ja itse istuu kuumassa mustassa autossa..:jahas:

Zone-sarja -42%
Pappiskan voisi vielä laittaa :D Joskus oli mattamusta -63? polkumallinen. Katsoa jos enskesäksi :itku:

Kyllä mä ostaisin jonkun käytetyn merkkiskootterin ennemmin kun tollasen alle tonnin pommin, joka on tehty puoliksi jonkin polkupyörätehtaan ylijäämäosista. Aikoinaan tuli noita laitettua ja hieman on eroa laadussa ja rakenteessa. Yhdessä tollaisessa markettiskootterissa oli "runko" valehtelematta vastaava kuin kaksi huonekaluputkea hitsattu yhteen, ja siihen sitten kiinnitetty katteita niin helvetisti että näyttää skootterilta. Ei hyvä. Kehtaisin jopa väittää Honda Monkeyn etuhaarukkaa paremmin tehdyksi ja luotettavammaksi kuin em. skootterin runko :)

tänään tuli otettua tyypit skootterilla, hauskaa oli ajella, lujaa meni (verrattuna pyörään) ja kävi kiva viima. pv piti hommata täksi kesäksi, mutta ei oo pystyny, muita menoja, mutta nyt vannoin että ens kesäks viimeistään.

yhdelle kaverille tosta juttelin niin alkoi heti haukkumaan, haluutko että porukka luulee sua kylähulluksi, no se on sellanen sovinisti macho, piut paut välitän niistä. potta päähän vaan ja menoksi. toinen kaveri sanoi että hän voisi ostaa skootterin.

Itse ostin toukokuussa SaiturinPörssistä Baotian –merkkisen moposkeetterin (BT50QT-11). Hinta oli muistaakseni 795 euroa, eli sellainen halppismalli. Kyseistä merkkiä myydään useissa liikkeissä, jotka ovat samaa ketjua (en muista ketjun nimeä) SaiturinPörssin kanssa, muun muassa Orimattilassa Tavaratalo Hartikainen.

Alunperin minulla oli tarkoitus ostaa Tunturin pappa-mopo, mutta hinta laatusuhde eivät oikein kohdanneet. Toisin sanoen hinnat olivat aika korkeita siihen nähden, kuinka paljon niitä olisi pitänyt laittaa.

Liikennevakuutus tähän mun mopoon maksoi muistaakseni 100 euroa/vuosi ja täyskasko 120 euroa/vuosi + tietysti rekisteröinti, mikä oli noin 20 euroa (mopoa ei tarvitse viedä katsastuskonttorille, ainoastaan paperit) sekä Nolanin vaaleanpunainen kypärä 115 euroa alennuksien kera . Ja polttoainetta ei kulu paljoa. Näitä kyseisiä mopoja huoltaa JM-Racing –merkkinen firma ja luulen, että heillä on noita varaosiakin ihan mukavasti.

Tolla mopolla kulkee aika kivasti ainakin täällä Helsingissä. Ainoa ikävä seikka on se, että moporeitit ovat aika huonosti merkittyjä. Esim. Hämeenlinnanväylän suuntaisesti kulkevalla kevyen liikenteen väylällä on mopolla ajo sallittu, kun tullaan Hakuninmaan suunnasta keskustaan. Kun taas samaa reittiä kulkee keskustan suunnasta Hakuninmaalle päin, ei sallittu mopoille -lisäkilpiä löydy mistään. Olen ollut yhteydessä Helsingin kaupungin liikennesuunnitteluosastolle ja antanut palautetta. Lisäksi netistä löytyvä moporeittikartta on aivan onneton.

En oikein osaa sanoa mitään ihmeellistä mopolla ajamisesta. Tuo halppismopo kestää sen ajan minkä kestää, en stressaa kauheasti sen takia. 125 kuutioinen olisi kyllä turvallisempi liikenteessä eikä sillä jäisi niin jalkoihin, mutta minä olen päättänyt, ettei minulla ole tolla vehkeellä mihinkään kiire ja annan kyllä mielelläni autoilijoille tietä. Ja sitten toi uusi mopo kannattaa ajaa kunnolla sisään, ettei moottori leikkaa kiinni, eli ohjeita kannattaa noudattaa. Ainakin mitä eräs enduroa ajava työkaverini kommentoi asiaa näin.

Oon kyllä tykännyt ajaa näillä mukavilla säillä ja tota mun Lyyliä on valokuvattukin. Tosi monet vaan ihastuu siihen, ei mahda mitään… ;)

http://www.jm-racing.fi/baotian.php

http://www.jm-racing.fi/pdf/esite_bt50qt-11.pdf

Tässä mun Lyyli ilman peilejä:

isc.fcg

Jep!

Eiks oo...? :haart:

Se on luonnossa söpömpi ja vaaleanpunaisempi, ei ihan noin pinkin värinen. Mitäköhän harrikkahemmot tykkäis, jos mä alkaisin morjestamaan niille? Kestäisköhän niiden huumori ja moikkaiskohan ne takas? :D

P.S. Ainoastaan yksi negatiivinen kommentti on tullut. Veturitiellä joku kundi alko itkemään sitä, kun mä ajan kevyen liikenteen väylällä. Se urpo ei vaan osannut lukea liikennemerkkejä ja eikä tajunnut, että väylän alusta löytyi lisäkilpi. Mä oon sitä paitsi huomaavainen mopoilija ja otan ympäristön aina huomioon. Se on vähän pakko ottaa, kun tuolla liikenteessä jää aina kakkoseksi isommille.

Kannattaa todellakin ostaa jokin halpa 4-tahti skootteri(fude) tai 2-tahti ruisku skootteri. Molemmat kulutavat todella vähän bensaa, ruiskumalli on myös aikas ärhäkkä. Kaveri kertoi että juuri nuissa halvoissa 4-tahti skoottereissa olisi monkeyn kopio kone, eli pitäisi koneen puolesta kestää, vaihteisto ja voimansiirto onkin siten oma asiansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom