Moposkootterin hankinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saatana, että on lystiä!

Ostin tuommoisen vähän isomman mallisen Fude Elegance skootterin, jolla oon nyt rälläillyt =) Aivan pirun mukavaa cruisailla kesävaatteissa vaikka rannalle, tai kaverille, eikä hinta päätä huimaa =)

Ehdottomasti halvimmat kilometrit! Vakuutukset on 90e/vuosi ja saa ajaa ympäri vuoden.

Aluksi meinas vähän nolottaa, kun alkukesästä omistin kuitenkin 650cc moton, joka vaihtui nyt skootteriin, mutta kyllä se tästä!

Kakspäälläkin jaksaa vetää, vaikka kyydissä on n. 160g lihaa.

Melekoosen vinkeitä menopelejä nämä ovat oikeasti. Ja vielä vuoden täystakuun sai, eli voi ihan surutta rällätä vuoden ja sitku rupeaa hajoilemaan, niin ajaa vaan suohon. Nämä kiinalaisvehkeet ovat niin edullisia.

:kippis1:

Olen ihmetellyt, että suomessa varttuneemmat ikäpolvet eivät ajele moposkoottereilla. Etelä,- ja keskieuroopassa kylläkin! Suomessa ei vaan 'kehata' =) Minä aion nyt kuitenkin jatkossa kehata, koska vituttaa muiden kulkupelien kalleus. Ja skootterilla nyt yksinkertaisesti on vain niin nauruhelppoa pörrätä tiheässä kaupungissa.
Johtuu varmaan suomen kelistäkin. Esim. turkissa on n.300 aurinkopäivää vuodessa. Suomessa hieman vähemmän… Turkissa olin 125 kuutioisen scootterin kyydissä. 95 km/h vauhti 2 päällä. Hieman alkoi hirvittää shortseissa ja hihattomassa paidassa, kypäräähän tuolla ei käytetä. Ötökät ropisivat naamaan ikävästi.

Johtuu varmaan suomen kelistäkin. Esim. turkissa on n.300 aurinkopäivää vuodessa. Suomessa hieman vähemmän… Turkissa olin 125 kuutioisen scootterin kyydissä. 95 km/h vauhti 2 päällä. Hieman alkoi hirvittää shortseissa ja hihattomassa paidassa, kypäräähän tuolla ei käytetä. Ötökät ropisivat naamaan ikävästi.

Kyllä meillä pohjoisessa oli 365 päivää jolloin ajeltiin mopoilla, siis läpi vuoden. Sittemmin etelään muutettuani ihmettelen, että täällä ajetaan vain kesäisin.

Nimimerkillä. Pitsakuskina skootterilla -25 pakkasessa :D Riittävästi vaatetta vaan päälle. Rupeaa kyllä sylettämään noi bensan hinnat, kalleimmillaan pian 1,50e/l

Itse ostin toukokuussa SaiturinPörssistä Baotian –merkkisen moposkeetterin (BT50QT-11). Hinta oli muistaakseni 795 euroa, eli sellainen halppismalli. Kyseistä merkkiä myydään useissa liikkeissä, jotka ovat samaa ketjua (en muista ketjun nimeä) SaiturinPörssin kanssa, muun muassa Orimattilassa Tavaratalo Hartikainen.

Tässä mun Lyyli ilman peilejä:

isc.fcg

Onkos kenelläkään tietoa mistä sais tällaisen vastaavan ostettua Pääkaupunkiseudulta? Saiturinpörsseissä ei ole. Entä netistä, mistä? Tuntuu, että nyt kun itse olisin hankkimassa niin ei meinaa löytyä mistään näitä ~750 € skoottereita cittareissa on kyllä noita 999 € maksavia mut mielellään haluaisin tuollaisen Vespan kopion.

ite oon suunnitellu kans skootterin laittoa, mutta en minä kyllä vakiona sitä pidä jos sen hommaan. ei tarvi mikään pirteä olla mutta sellanen että suorilla kulkis semmosen 60-80 niin se jaksais sitten vauhdin kanssa kivuta ylämäetkin. nuo vakiot varmaan sammuu ylämäessä, ainaki mun alla. maksimi kuorma näytti halpis skoottereissa olevan 135kiloa, onko se jarrujen takia laitettu se maksimi kuorma?

Pv:t 100 desibelin äänineen, ah sitä riemua.

Entisestä Suzuki S1:stäni mitattiin parhaimmillaan 135 desibeliä. :D

Skootterit on lälläripyörii.

Älä ostaan mitään halpisskootteria.. Kaikki tutut joilla ollut ongelmia, takuuhan on mut huollot kestää ja kestää ja kestää..
Itse jos skootterin ostaisin niin joku hyväkuntoinen: mbk nitro/yamaha aerox ("sama") :) tai sitten aprilian ditech ennemmin merkki mikä toimii kuin halpis joka seisoo huollossa.

... nuo vakiot varmaan sammuu ylämäessä, ainaki mun alla. ...

Me ollaan veljenpojan kanssa hoikkia poikia, just päälle 100 kg yhdessä ja hikisesti 20 km/h mentiin mäkeä ylös. Voi olla siis että oikeasti sammuis, jos iso mäki on. :eek:

Itsekin keskustassa asuvana tuskailin lähiliikkumisen vaikeutta. Auto ja moottoripyörä löytyy, mutta ne on aivan turhia vehkeitä kaupungissa. Skootterikin kävi mielessä, mutta lopulta ostin kunnollisen fillarin. Toimii ruisleivällä ja rypsärillä, eikä tarvi vakuutusta, eli halvimmat kilometrit. Ja kunto kasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin keskustassa asuvana tuskailin lähiliikkumisen vaikeutta. Auto ja moottoripyörä löytyy, mutta ne on aivan turhia vehkeitä kaupungissa. Skootterikin kävi mielessä, mutta lopulta ostin kunnollisen fillarin. Toimii ruisleivällä ja rypsärillä, eikä tarvi vakuutusta, eli halvimmat kilometrit. Ja kunto kasvaa.
Kyllä taitaa bensan litrahinta olla toistaiseksi alhaisempi kuin rypsärin ;)

Vittu, tekis mieli ostaa joku 600e pommimopo / -skootteri. Ainoan ongelman tuottaa suuri egoni, hehe. Mites noi vehkeet pelaa -30 asteen pakkasella?

Kannattaa ostaa 2-tahtinen. Noi nelitahti mopot(kiinaskootterit on aika leluja vehkeitä. Ja kun ihmiset valittaa, eettä jää jalkoihin. Niin ostaa 2-tahti skootterin ja pistää kurittomaks ei jää jalkoihin liikenteessä eikä pidä kovaa ääntä.Ja kuvassa hyvä esimerkki noitten laadusta :D http://www.motot.net/galleria/showphoto.php?photo=80584 .

ja jos haluaa halvalla isompaa pyttyä niin 2tahdin lisäksi ilmajäähdytteinen.

EI ne nestejäähdytteiset pytytkään paljoo maksa ja nestejäähdytteienen on helsingis parempi semmost ihme runkkaamista se ajaminen stadis et kuumenee ihan kivasti.

Itellä on nyt kolmatta vuotta fude.
Kilometrejä 5559
Siitä on hajonnut siinä ajassa vilkun rele ja bendix.

Itellä on nyt kolmatta vuotta fude.
Kilometrejä 5559
Siitä on hajonnut siinä ajassa vilkun rele ja bendix.

Ei tuo ainakaan hyvää kuvaa laadusta anna...
2 kesässä ja yhdessä talvessa ajoin noin 10k km kymcolla eikä siihen tarvinnu vaihtaa kun kulutus osia...
Paska vehje se kymcokin oli mutta mutta ei siittä tainnut hajota juuri mitään, paitsi katteet:rolleyes:

Onkos kenelläkään tietoa mistä sais tällaisen vastaavan ostettua Pääkaupunkiseudulta? Saiturinpörsseissä ei ole. Entä netistä, mistä? Tuntuu, että nyt kun itse olisin hankkimassa niin ei meinaa löytyä mistään näitä ~750 € skoottereita cittareissa on kyllä noita 999 € maksavia mut mielellään haluaisin tuollaisen Vespan kopion.
Niinpä, ei meinaa löytyä.. Mistä näitä saa? Kokonaiskustannuksien täytyy pysyä alle tonnissa, että hommassa on taloudellisesti jotain järkeä (vrt. seutulippu.) Eli pk-soudulta etsimässä. Joku fude on varmaan hyvä. Ja sitten kun ton on hommannu, niin mitä tolle pitää tehdä, että se alkaa kulkea kovempaa? Olen siis _aivan_ ummikko moottoreiden suhteen.

Niinpä, ei meinaa löytyä.. Mistä näitä saa? Kokonaiskustannuksien täytyy pysyä alle tonnissa, että hommassa on taloudellisesti jotain järkeä (vrt. seutulippu.) Eli pk-soudulta etsimässä. Joku fude on varmaan hyvä. Ja sitten kun ton on hommannu, niin mitä tolle pitää tehdä, että se alkaa kulkea kovempaa? Olen siis _aivan_ ummikko moottoreiden suhteen.

Minimanista tms. pitäis löytyä ja sit näissä metroissa ja satasissa on joskus mainoksia. Itse tilasin kone glanssilta hintaa tuli toimituskuluineen 750 €. Skootteri tuli valmiiksi "kurittomana" tai siis variaattorin holkki oli rajoittamaton, sain parhaaímillaan kulkemaan jotain 65 - 70 km/h. Mut nyt se on huollossa, ajettu 150 km, ilmeisesti venttiilit kantaa.

Kuristuksia:
1. Variaattorin holkki (laskee nopeuden tuohon 45 km/h)
2. Kaasarin tappi (rajoittaa neulan nousemista, eli ei saa bensaa niin paljoa) itse en huomannut kummoista eroa kun tuon tapin lyhensi, tai siis en huomaa eroa ollenkaan. Taitaa olla näiden mopopoikien mielikuvitusta tuo rajoitin.
3. Variaattorin rullat vaihdoin kevyempiin 5,1 g (kuulemma parhaat on 5g - 6g), tämän pitäisi vaikuttaa kiihtyvyyteen ja taisi hieman vaikuttaakkin mutta ei mitään hirveitä.

Sitten vielää voi vaihtaa takavariaattoriin jäykemmän jousen ja jotain muuta, pitäsi vaikuttaa kiihtyvyyteen ja vääntöön.

Mutta ei näillä vehkeillä voi todellakaan puhua mistään vauhdin tai kiihtyvyden hurmasta vaikka kuinka yrittäis virittää, tai sit mä en vaan osaa. Jos joku tietää parempia virityksiä niin antaa tulla. Suoraan sanottuna vähän vituttaa ku tuo on niin mopo.

2. Kaasarin tappi (rajoittaa neulan nousemista, eli ei saa bensaa niin paljoa) itse en huomannut kummoista eroa kun tuon tapin lyhensi, tai siis en huomaa eroa ollenkaan. Taitaa olla näiden mopopoikien mielikuvitusta tuo rajoitin.

Riippuu mallista. Itsellä hyvä jos 40 km/h saa tapin kanssa.

Edit: joissakin malleissa ei edes ole tuota

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom