Moottoripyöräilijän pakomatka!

MissEvilEve sanoi:
:offtopic: Selventäkää tietämättömälle naiselle että miten se tutka toimii? Itse olen käsittänyt sen niin että samantien kun on 'näköetäisyys' ja jos olisi poliisilla tutka päällä niin ihan turha siinä on jarrutella kun se on ottanut jo sen lukeman... Vai olenko tyhmä? :rolleyes: :nolo:

Kyllähän se käytännössä on niin, että siinä kohtaa kun tutkan huomaat niin nopeus on jo mitattu. Ei auta jarruttelut.

Löysänahka, kyllä mä olisin ihan rehellisesti pysähtynyt. Hieman on outoa lähteä karkuun, kun poliisit on varmaan saaneet rekkarin jo ylös.. Ylinopeutta nyt ajaa varmaan melkein kaikki, mutta kyllä tässä kohdassa voi heittää kukkahatun päähän ja näyttää sormella. Sen verran oli rajua tuo leikki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jakob sanoi:
Kyllähän se käytännössä on niin, että siinä kohtaa kun tutkan huomaat niin nopeus on jo mitattu. Ei auta jarruttelut.

Löysänahka, kyllä mä olisin ihan rehellisesti pysähtynyt. Hieman on outoa lähteä karkuun, kun poliisit on varmaan saaneet rekkarin jo ylös.. Ylinopeutta nyt ajaa varmaan melkein kaikki, mutta kyllä tässä kohdassa voi heittää kukkahatun päähän ja näyttää sormella. Sen verran oli rajua tuo leikki.

Jep olisin ehkä itsekkin saattanut joutua kyseiseen tilanteeseen ja jopa saattanut ehkä pysähtyä, olisin kumminkin luultavimmin paennut, ainakin yrittänyt, siis otetaan nytten vielä vaikka esimerkki ja kaikki lukee tekstin ja sen jälkeen lukee sen toiseen kertaan ja luetun ymmärtäminen olisi ensisijaisen tärkeätä ennenkuin postaa taas KERRAN asiasta joka on selitetty treadissa jo x määrän kertoja.

Esim:

Ajelet töistä kotiin helteessä vittuuntuneena pomon nalkutuksesta, siis se ajatelkaa sano mua POSSUKS, jumalauta mä vielä joku kerta näytän sille närhen munat ja syötän sille silakoita, saatana niitä SPARin halvimpia jumalauta, (tässä vaiheessa huomaat auton takanasi) mitäs vittu, joku teini ahdistelee mua saatana jumalauta NÄÄÄÄN NÄÄÄN NÖÖÖN (vähän välimatkaa) ...
(Käännyt sivutielle kotiinpäin ja tajuat että oli siviiliPOLIISIauto)
jumalauta jumalauta jumalauta perkele! nyt lähti kortti moneks vuodeks ja ämmä nalkuttaa himassa vähintään 2x tuomion pituuden ajan (ei hyvä)
----------------------------------------------------------------------------------

Ja nyt jos joku vielä kysyy että miks toi lähti karkuun kun sillä oli vaan 27km/h ylinopeutta niin en tiedä mihin laitokselle joudun.

MissEvilEve sanoi:
samantien kun on 'näköetäisyys' ja jos olisi poliisilla tutka päällä niin ihan turha siinä on jarrutella kun se on ottanut jo sen lukeman...

Oikeassa olet, kyllä siinä on aivan turha jarrutella kun näköyhteys on saatu.

Edit. Jahas, olitkin näköjään saanut vastauksen.

Tais ihan suunniteltu juttu olla lähteä karkuun. Ihan selvästi oli jo etukäteen varautunut vastaavan varalle kun kerran oli rekisterinumerosta kolmonen tussattu kasiksi.

Janne sanoi:
Tais ihan suunniteltu juttu olla lähteä karkuun. Ihan selvästi oli jo etukäteen varautunut vastaavan varalle kun kerran oli rekisterinumerosta kolmonen tussattu kasiksi.

Varo sitä hiipparia.

Olikos tuo sinun kilpesi vähän "modattu" näytti että olisis kolmosesta tehty 8... :D

Ei sitä mun kilpeä kyllä yhtään oo "tuunattu".
Kyllä se on ihan oikeesti 8.

Janne sanoi:
Niinpä. Ylinopeuden voi pistää vaikka vahingon piikkiin, mutta rekisterikilven suttaamista ei. Oli kuitenkin hienoa nähdä getaway-filmi, jossa oli kerrankin onnellinen loppu!
:D

EDIT. katsoiko löysänahka ollenkaan sivulla 4 ollutta kuvaa kilvestä?

löysänahka -_+ sanoi:
Ja nyt jos joku vielä kysyy että miks toi lähti karkuun kun sillä oli vaan 27km/h ylinopeutta niin en tiedä mihin laitokselle joudun.

Ei tässä ollut kyse siitä paljonko sitä ylinopeutta oli ja paljonko kaveri luuli sitä olevan. Jos meikäläinen kahaa 150Km/h ja ystävämme poliisi on pysäyttämässä niin kyllä mä pysähdyn, vitutti tai ei ja tästä olen 100% varma. Toisaalta tuollaisia vauhteja ei meikäläinen ajele. Tässä tilanteessa olisi luullut jätkän hieman miettivän, että onko järkeä lähteä karkuun. Ekan kiihdytyksen jälkeen olisi vielä komiasti voinut ajaa tienviereen ja kärsiä omista hölmöilyistä. Siis kuinka vitun tyhmä täytyy miehen olla, jos menee kotiin venailemaan lappua poliisilta? Ei se ainakaan tuomioon positiivisesti vaikuta, että olet kaahannut jalkakäytävällä kyttiä karkuun. Kyseinen kuskihan oli aika varma siitä, että käry oli jo käynyt.

Ei käy kateeksi poliiseja!

Ihan mitä tahansa he tekevätkin niin kansalaiset aina löytää jotain valittamista. Ihmisillä on ihmeellinen taipumus arvostella lakia valvovaa elintä. Mutta kun apua tarvitaan niin poliisisetä / -täti on niin hyvä, ettei parempaa ole. Mutta jos poliisi ei saa syyllisiä kiinni, niin sanotaan että poliisi ei tee mitään, ja jos saa kiinni (kuten tässäkin tapauksessa), niin silti haukutaan ja arvostellaan. Hankala välillä ymmärtää ihmisen järjen juoksua.

Ehkä on parempi antaa ammattilaisten tehdä töitä, eikä arvostella asioita joista itsellä ei ole kokemusta / tietoa. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää!!!

Mun mielipide on, että esim. yöllä yksin motarilla hyvällä autolla vaikkapa 160km/h ei ole törkeää liikenteen vaarantamista... ennemminkin itsensä vaarantamista. Joku Tapani Kansa ajaa öisellä motarilla 150km/H ---> iltalehdille juttua----> kukkahattutädit saavat päivittelyn ja moraalisaarnan aihetta. Poliisit moralisoivat ja kyttäävät öistä motaria, ja toisessa tilanteessa ovat valmiina päästämään työkaverinsa ylinopeusratsiasta ilman rangaistuksia. Ja noi vilkkujen mittaamiset yms. ovat taas sit jo luku sinänsä. En ymmärrä poliisien keskuudessa olevaa "mp-vihamielisyyttä"? Saadaanko se jo PK:ssa, koska yks kaveri lähtiessään työharjoitteluun hehkutti mulle miten hienoa on antaa sakkoja kalliiden pyörien omistajille...

ps. uimaan vaan :lol2:

Örkki sanoi:
Ei käy kateeksi poliiseja!

Ihan mitä tahansa he tekevätkin niin kansalaiset aina löytää jotain valittamista. Ihmisillä on ihmeellinen taipumus arvostella lakia valvovaa elintä. Mutta kun apua tarvitaan niin poliisisetä / -täti on niin hyvä, ettei parempaa ole. Mutta jos poliisi ei saa syyllisiä kiinni, niin sanotaan että poliisi ei tee mitään, ja jos saa kiinni (kuten tässäkin tapauksessa), niin silti haukutaan ja arvostellaan. Hankala välillä ymmärtää ihmisen järjen juoksua.

Ehkä on parempi antaa ammattilaisten tehdä töitä, eikä arvostella asioita joista itsellä ei ole kokemusta / tietoa. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää!!!

Vastapainoa ettei paatti uppoa väärästä päästä.

Videolta ei näy muutamaa vaaratilannetta, mitä poliisiauto aiheutti, koska kamera kuvaa vaan eteenpäin kokoajan. Esim. kohdassa jossa mä kiersin jakajan oikealta puolelta ja auto oikas väärältä, niin siinä ei ollu monestakaan kymmenestä sentistä kiinni ettei poliisin matka ois päättyny siihen, kun joku vanha pariskunta oli kääntymässä sinne mistä tultiin.
Sitä hommaa spekuloitiin paikallislehdissä jonkun verran ja kuulin joltai polizailta et ois hyvinkäältä joku poliisiherra ottanu asiakseen tutkia sitä poliisi-toimintaa. Itse en syyllistä poliisin toimintaa mitenkää, koska eihän ne voinu tietää et olisinko ollu kännissä tai mun pyörä pöllitty tai jotai. Kyllä ne varmaa ajatteliki et jotai hämärää on ku noin pienen rikkeen takia lähetään karkuun puskemaan.

Jakob sanoi:
Ei tässä ollut kyse siitä paljonko sitä ylinopeutta oli ja paljonko kaveri luuli sitä olevan. Jos meikäläinen kahaa 150Km/h ja ystävämme poliisi on pysäyttämässä niin kyllä mä pysähdyn, vitutti tai ei ja tästä olen 100% varma. Toisaalta tuollaisia vauhteja ei meikäläinen ajele. Tässä tilanteessa olisi luullut jätkän hieman miettivän, että onko järkeä lähteä karkuun. Ekan kiihdytyksen jälkeen olisi vielä komiasti voinut ajaa tienviereen ja kärsiä omista hölmöilyistä. Siis kuinka vitun tyhmä täytyy miehen olla, jos menee kotiin venailemaan lappua poliisilta? Ei se ainakaan tuomioon positiivisesti vaikuta, että olet kaahannut jalkakäytävällä kyttiä karkuun. Kyseinen kuskihan oli aika varma siitä, että käry oli jo käynyt.

Vaikka poliisit saivatkin rek. numeron ylös, niin he eivät voi syyttää omistajaa rikoksista mitä pyörällä on tehty pelkän rek. numeron perusteella, vaan tervitsevat vähän painavampaa todistusaineistoa että juuri kyseinen henkilö on kuljettanut kyseistä menopeliä, no tokihan toi pyörä ois varmaan löytynyt omistajan pihalta jos olisi päässyt pakenemaan, entä jos omistaja olisi tuupannut pyörän sillalta alas puskaan ja kulkenut kotiin ilmoittamaan pyörä varastetuksi?

löysänahka -_+ sanoi:
Hmmmph, Quotesin jo ekalle sivulle EKAAN! kirjotukseen

Joko on ymmärryksessä vikaa, tai sitten on silmissä? en voi tietää.

Kyllä, olin lukenut quottaamasi tekstin. Mitä sitten? Mä en sille mitään voi, jos moottoripyörän kuljettaja ei älyä takana olevaa autoa poliisiautoksi, kun hälytysvalot vilkkuvat. Ja jos nyt päättää kuvitella jätättävänsä poliisit kiertämällä pari betoniporsasta siinä onnistumatta, niin voisiko sitä sitten kuitenkin harkita sitä pysähtymistä? Kuka perkele pakottaa ajamaan karkuun?

Toki on tuosa tekstissäkin vikaa, tainnu käteen vielä sattua kun ei noi sormet oo tainnu niin näppärästi taipua oikeille näppäimille jne.

Joo, sitä saa mitä tilaa.

Eli siis kuski EI tiennyt paljonko oli vauhtia ohittaessaan mondeon ja vähän ajan perässä pysyneen mondeon sitten tajusi siviiliksi, eli ei ollut POLIISI auto isoilla POLIISI merkeillä ja pilleillä varustettuna.

Niin, entä sitten? Kyllä kai vähempiälyinenkin näistä teksteistä ja tuosta videosta on tajunnut sen, että kyseessä ei ollut TUNNUKSELLINEN poliisiauto, vaan TUNNUKSETON poliisiauto. Edelleenkään tämä ei tee karkuun ajamisesta mitenkään oikeutettua tai vähääkään ymmärrettävämpää.

Onhan se hyvä spekuloida ton videon pohjalta mitä kuski on ajatellut jne, joo ja ei ollut kuski ihan Räkä Räikkönen, mitenköhän olisitte itse toiomineet vastaavassa tilanteessa, ainiin ette aja ylinopeutta :rolleyes: , sillä sehän on RIKOS...

Mitenkö olisin itse toiminut vastaavassa tilanteessa? Pysähtynyt, saanut sakot, niellyt tappioni, maksanut sakot ja jatkanut elämää eteen päin... Juuri niin kuin olen tätäkin ennen tehnyt.

En ymmärrä logiikkaa jolla tuollaista sekopäätä puolustellaan. Edelleenkään.

Antzu sanoi:
Se oli se TM:n lahjoittama S-Type. Ainakin kerran sen on kissalan pojat taittanu ojanpohjallekin... :) Prätkäilijöitähän ne sillä otti kiinni ainakin viime kesänä... muutama tuttu menettäny korttinsa sen takapenkillä... :D

986092-GKQG5OLV.jpg

Joo tuossahan se makaa tältä keväältä. Olivat jahtaamassa taas kerran jotain MP:ä ihan hullua vauhtia ja noinhan siinä käy kun tilannenopeutta on liikaa. Mopoilija olisi jäänyt saamatta kiinni, mutta kun havaitsi että Jagge ottaa ilmalentoa ojan pohjalle kääntyi ja meni katsomaan tarvitaanko apua. Iltapäivälehdissa tuo seikka unohdettiin kivasti, todettiin toki että kuski jäi kiinni.

Ruttupeltiä ei autossa paljoa ole, mutta kuulemma silti aika paskana etupää. Me veronmaksajat toki tuonkin korjauksen maksamme.

Tuosta pitäisi kaiken järjen mukaan Jaggen ajajalle tulla syyte tieliikenteen vaarantamisesta tms. ainakin. Viime vuodelta jos joku muistaa "BMW M5 vs. Volvo T4 (poliisi)-video" -tapauksen niin bemukuskin mukaan oikeudessa nuhtelivat kovin Volvokuskia holtittomasta ajosta (pakko ottaa älyttömiä riskejä että pysyisivät femman perässä joka jo suorilla ottaa niiiin paljon etumatkaa -ilman mainittavaa riskiä!)

löysänahka -_+ sanoi:
Vastapainoa ettei paatti uppoa väärästä päästä.

Quote:
Videolta ei näy muutamaa vaaratilannetta, mitä poliisiauto aiheutti, koska kamera kuvaa vaan eteenpäin kokoajan. Esim. kohdassa jossa mä kiersin jakajan oikealta puolelta ja auto oikas väärältä, niin siinä ei ollu monestakaan kymmenestä sentistä kiinni ettei poliisin matka ois päättyny siihen, kun joku vanha pariskunta oli kääntymässä sinne mistä tultiin.
Sitä hommaa spekuloitiin paikallislehdissä jonkun verran ja kuulin joltai polizailta et ois hyvinkäältä joku poliisiherra ottanu asiakseen tutkia sitä poliisi-toimintaa. Itse en syyllistä poliisin toimintaa mitenkää, koska eihän ne voinu tietää et olisinko ollu kännissä tai mun pyörä pöllitty tai jotai. Kyllä ne varmaa ajatteliki et jotai hämärää on ku noin pienen rikkeen takia lähetään karkuun puskemaan.

Hyvin on kaveri ehtinyt siinä karkuun ajaessaan poliisiauton tekemisiäkin katsella.

Löysänahka, mitä yrität näillä quottauksilla todistaa? Näkeehän sen tuosta videosta, että siellä oli vaaratilanteita, niin moottoripyöräilijällä kuin poliisillakin. Ja pienellä järjellä voi päätellä, että jos moottoripyöräilijä olisi jättänyt ajamatta karkuun, näiltäkin vaaratilanteilta olisi vältytty. Näköjään itse mr. kaahari on ymmärtänyt poliisin toiminnan kyseisessä tapauksessa, joten kummallista että sinä et sitä voi ymmärtää.

Sumu sanoi:
Ja edelleen kommentoiden tuohon moottoripyöräilijän tempaukseen: Voi hevon jeesus, että oli taas älykästä. Pohjilla pieni ylinopeus, sakkojuttu, ja sitten kiinnijäämistä pitää kierrellä ja kartella noin.........

Kun se ylinopeus ei varmaan ollut ihan pieni, siinä vaiheessa kun huomas poliisiauton.

Joten ois tullu jackpotti ja kuljettajalla ei välttämättä riittäny hanskan koko sakkojen maksamiseen.

Noniin siihen loppu kuskin puolusteleminen, pisti vaan vihaks kaikki tekopyhä paska tässä treadissa.

löysänahka -_+ sanoi:
jos olisi päässyt pakenemaan, entä jos omistaja olisi tuupannut pyörän sillalta alas puskaan ja kulkenut kotiin ilmoittamaan pyörä varastetuksi?

Kyllä sitä joutuu hieman selittelemään poliiseille tekemisiä. Ei se mene ihan niin, että soitat ja sanot, että mun pyörä on varastettu ja poliisi sanoo "ok" se oli varmaan joku toinen joka sitä ajoi. Epäilen, että näin röyhkeissä tapauksissa asiaa varmasti tutkittaisiin sen verran, että se syyllinen löytyy. Sanoihan tuo kaveri tuossa postissa, että
Ajattelin et tulkoon vaik sit kirje himaan tai jotai.
.

Sä oot kattonut liian paljon amerikkalaisia sarjoja, jos oikeasti uskot, että ilmoittamalla fillari varastetuksi asia olis ollu selvä.

No loppu hyvin kaikki hyvin, oikeastaan paremminkin olisi voinut käydä. esim niin että olis ollu mänty vastassa, taas olisi karsiutunut yksi bomber mopopoika liikenteestä.

löysänahka -_+ sanoi:
Kun se ylinopeus ei varmaan ollut ihan pieni, siinä vaiheessa kun huomas poliisiauton.

Liikenteessä pitäisi kai vähän yrittää seurata ympäristöään? Olihan se kuski takaa-ajettunakin ehtinyt nähdä miten poliisiauto joutui vaaratilanteisiin.

Joten ois tullu jackpotti ja kuljettajalla ei välttämättä riittäny hanskan koko sakkojen maksamiseen.

Nyt tulee sitten ihan oikea Jackpot tuon toiminnan seurauksena. Ja kortti on ja pysyy poissa tovin jos toisenkin.

Voi prkl...Ensin toi pätkä tippuu hirveän hitaasti. Ja sitten aina mä saan vain jotain 102 megaa ladattua, sitten menee poikki. Ei näe loppukliimaksia :( Ja hikikin on. Tehkää nyt jotain.

Suositut

Back
Ylös Bottom