Moottoripyöräilijän pakomatka!

blackie sanoi:
Taas haukutaan poliiseja. Joku rikkoo lakia ja se on sitten taas poliisien vika kun tekevät työtään.
...
Enpä jaksanut sitten koko threadiä lukea joten tiedä sitten mitä täällä on jo kirjoitettu.

En tiedä pitäisikö kiittää keskusteluun osallistumisesta, vai laittaa ignore listalle :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nat_Ural sanoi:
En tiedä pitäisikö kiittää keskusteluun osallistumisesta, vai laittaa ignore listalle :)

Ignoreen vaan. Mulla on harvoin mitään järkevää sanottavaa muiden mielestä.
Varsinkin siinä vaiheessa se kannattaa jos alkaa ahdistamaan liikaa.
Lopetin threadin lukemisen siinä vaiheessa kun alkoi taas tämän nopeusrajoitusväittely.

Provotaan nyt kun niin tunteet on näköjään pinnassa.

Estel sanoi:
Kyllä minä ammun selkään tuossa tilanteessa. Piste. Se on mustavalkoista.

Eli jos tuossa videossa sen jalkakäytävämutkan takaa olisi tullut lapsi, ja poliisi ajanut sen päälle, niin olisitko ampunut poliisin vai sen motoristin joka ei ajanut lapsen päälle?

Estel sanoi:
Idiootit uskovat liikaa omiin ajotaitoihinsa ja siihen ettei itselle mitään satu. Ja varsinkin siihen, ettei muille satu.

Kukahan idiootti tässä on luottanut liikaa ajotaitoihinsa?
986092-GKQG5OLV.jpg

Nat_Ural sanoi:
Jätetään kaikki asiattomuudet ja henkilökohtaiset herjat pois tästä keskustelusta.
Huoh, mä en vieläkään jeesustele tarpeeksi selkeästi. Käytän verbimuotoja epäselvästi, en kirjoittanut sinulle suoraan. Kirjoitin, että ajat - et aja, mutta noin niinkuin tarkoittaen ketä vaan. Mä oon nainen, joten en voi ymmärtää auton ajamisesta enkä selkeästä kirjoittamisesta. :D

Nat_Ural sanoi:
Ensimmäisen lainauksen suhteen olen hieman ymmälläni. Et varasta ja läpsi lapsiasi, koska se on laissa kielletty? Tekisitkö niin, jos se ei olisi laissa kielletty? Jos tunnet tarvetta fyysisesti kurittaa lapsiasi, etkö jätä sitä tekemättä lasten takia? Tekisit sen siksi, että uskoisit siinä tilanteessa muiden keinojen olevan lasten hyvinvoinnin kannalta parasta.
No, en koe kyllä tarvetta varastaa ja läpsiä, joten sinällään huono vertaus.

Vaikka oikeasti joskus tulee mieleen, kun miljoonatta kertaa jotain sanoo, että se kun itse sai tukkapöllyä jäi ehkä paremmin mieleen kuin äidin suullinen avautuminen taas kerran. Mutta eiköhän nuo opi jotenkin muutenkin. Vaikka sit katselemalla mun kitarisoja.

Erittäin off-topic, sori.

Sumppari sanoi:
Provotaan nyt kun niin tunteet on näköjään pinnassa.

Eli jos tuossa videossa sen jalkakäytävämutkan takaa olisi tullut lapsi, ja poliisi ajanut sen päälle, niin olisitko ampunut poliisin vai sen motoristin joka ei ajanut lapsen päälle?
No antaa palaa, vaikka mä nyt en jaksa provosoitua kovasti. Kunhan kirjoittelen, saan vähän puhua muustakin kuin "ei, et saa kolmatta jäätelöä tänään" tai "onko sulla taas märkä vaippa". Tämä sentään muistuttaa etäisesti älyllistä keskustelua. Väittely on piristävää.

Mutta siis en olisi ampunut kumpaakaan. Alkuperäisenä syyllisenä, joka tilanteesta on vastuussa, pitäisin sitä, joka lakia rikkoi ja lähti pakoon. Sori, mä nyt vaan oon näin tylsämielisen mustavalkoinen ihminen.

Sumppari sanoi:
Kukahan idiootti tässä on luottanut liikaa ajotaitoihinsa?
986092-GKQG5OLV.jpg
Ilmiselvästi kyseisen auton kuski. Jonka ei olisi tarvinnut taitojaan noin pitkälti kokeilla jos ei tuota tilannetta ensin joku idiootti olisi aiheuttanut kyseistä takaa-ajoa. Eli kenestähän tuo tilanne on lähtöisin?

Estel sanoi:
En mä voi tästä mielipiteestäni tinkiä, en mä mene kauppaankaan punnitsemaan jotain omppuja ja sit tarran pussiin läpättyäni lisää ompun pari. Se on luvatonta. En aja ylinopeutta, koska se on laissa kielletty.
Jo pelkästään se, että rinnastat varastamisen ja nopeusrajoituksen ylittävän, mutta silti turvallisen tilannenopeuden, kertoo susta aika paljon. Lainkirjaimeen tuijottaminen on yksi naurettavimpia elämänohjeita mitä on. Varotko ajamasta tyhjällä motarilla ylinopeutta, jos olet viemässä ystävääsi ensiapuun, silloin kun elämä on minuuteista kiinni. Sodissa tapahtuneet hirveydet ovat nekin varmaan aivan jees sun mielestä, koska siellä toimitaan aina lain mukaan. Ainakin sodan voittaneen osapuolen näkökulmasta. Ja jos laki estää jotenkin toimintaa, niin hallitsija voi sitä kätevästi muuttaa. Hitler oli hieno mies.

Lakia tarvitaan niitä varten jotka eivät itse ymmärrä mikä on oikein ja väärin, tai niitä jotka tekisivät tietoiseti väärin jos siitä ei seuraisi rangaistusta. Ideaalitilanteessa laki on tarpeeton.

Nat_Ural sanoi:
Jos joku menettää auton hallinan tappaen ihmisiä, en anna sitä kyllä nopeusrajoituksen noudattamisen takia anteeksi. Olen nähnyt liikaa niitä tapauksia, jotka ylittävät 40:n rajoituksen esikaupunkialueella, jossa on nollanäkyvyys tasa-arvoisille sivuteille ja pihoihin. Samat kaverit sitten ajavat 5-10 km/h alle rajoituksen käännyttyään 60:n tai 80:n tielle. Varmaankin nämä tyypit noudattavat keskimäärin rajoituksia paremmin kuin minä, mutta muiden turvallisuutta he eivät kyllä arvosta yhtään.
Itsekkin ihmettelen monesti sitä, kuinka taajamissa monet ajavat varsinkin prosentuaalisesti suuriakin ylinopeuksia, mutta motarilla sitten ajetaan uskollisesti 120 km/h tai hieman alle. Saksassa asuneena ei voi kuin ihailla sikäläista liikennekullttuuria. No ehkä humalassa ajaminen voisi olla vähän harvinaisempaa Baijerin alueella. Siellä tajutaan antaa tietä, ajetaan lujaa silloin kuin se on turvallista ja älytään pudottaa nopeutta silloin kun olosuhteet huononee. Ihmiset osaavat huomioida muut tiellä liikkujat. Luulen että vapaat rajoitukset motareilla on yksi iso tekijä jonka ansiota tämä on. Järkisyihin perustuvat rajoitukset lisäävät lain kunniotusta, ja koska autobaanalla nopeudet ja nopeuserot ovat suuria, on pakko olla hereillä tai Darwin hoitaa loput.

D.Yates sanoi:
Olisko ne nelinkertaistuneet ilman rajoituksia? :lumiukko:

Kesäyö ja tyhjä tie. Darwinismi osoitti voimansa muutama viikko sitten tampereella: parikymppinen kaahari päästeli lujaa päin hirveä. Tulos: kolme kuollutta.

:offtopic: ja :wanha:

Uutinen Laihian Sanomissa: Mopo rotkoon, seitsemän kuoli.

:jahas:

Jos tästäkin keissistä jotain positiivista oikein hakemalla hakee, niin hyvää tässä on ainakin se, että poliisit muistavat jatkossakin keskittyä ponpperien kyttäämiseen ja jättävät chopperkuskit rauhaan. Suuntaus on ollut selkeä viime vuosina, kiitos siitä näille vatipäille jotka täyttävät nykyisin jo viikottain iltalehtien sivut tempauksillaan.

NHB sanoi:
Lakia tarvitaan niitä varten jotka eivät itse ymmärrä mikä on oikein ja väärin, tai niitä jotka tekisivät tietoiseti väärin jos siitä ei seuraisi rangaistusta. Ideaalitilanteessa laki on tarpeeton.

Näinkin, olen myös tullut siihen johtopäätökseen,että lait ovat rikkaiden terveyden ja omaisuuden suojelemiseksi(köyhillä ei ole muuta menetettävää kuin terveys).
Moottoripyöräkaahareille keksin hyvän rangaistuksen.Joutuisivat ajamaan
skootterilla 6kk.Nykyajan häpeäpaalu. :)

kimmo2543 sanoi:
Vähän kans offia.Musta tuntuu,että eri rajoituksilla pyritään vain turvaamaan
sakotuskiintiöt.Kun ajan kaupungissa löytyy 30,40,50,60km/h nopeusrajoituksia.
Maantieltä 70,80,100,120km/h.Miten helvetissä ylipäätään on mahdollista
olla saamatta ylinopeussakkoa?

Jos on niin saatanan palikka että ei tunne numeroita niin sitten ei pitäisi kyllä ajaa autoakaan. Sama pätee jos pää on niin laho ettei muista edellistä ohittamaansa nopeusrajoitusta.

Kimmo2543 sanoi:
Näin helppoa tämä politikointi on ei vaadi paljon älliä. :D

Niinpä.Eikä ajokorttiakaan.

tBa sanoi:
Jos on niin saatanan palikka että ei tunne numeroita niin sitten ei pitäisi kyllä ajaa autoakaan. Sama pätee jos pää on niin laho ettei muista edellistä ohittamaansa nopeusrajoitusta.
Niinpä.Eikä ajokorttiakaan.

Ja sinä et varmaan ole ikinä ajanut ylinopeutta?

tBa sanoi:
Henk.koht ärsyttävät nämä nopusrajoitusalue-merkit (vai miksi niitä ikinä kutsutaankaan). Jos missaat yhden, tai lähdet ajamaan sellaisen alueen sisältä, niin seuraavaa nopeusrajoitus-merkkiä et näe ennen kuin nopeusrajoitus muuttuu. Arvo siinä sitten, että mitenköhän kovaa tässä nyt sitten sai ajaa...

Toinen ärsyttävä juttu on kun nämä liikennemerkit ovat joskus liian(?) lähellä risteystä. Kun käännyt niin et millään nää sitä liikennemerkkiä, tai et siinä kääntyessäsi tajua katsoa niin nopeasti tien oikeaan laitaan liikennemerkkejä etsiäksesi.

tBa sanoi:
Olen kyllä, mutta ikinä en vahingossa. Melko huono peruste ylinopeudelle on se, että ei tajua nopeusrajoituksia.

:offtopic:
Mä ajoin viime syksynä vahingossa ylinopeutta... koko matkan tuolta Salon suunnalta Tampereelle just rajoitusten mukaan, sit käännyin Sunnuntai-iltana (wtf?) klo 21 motarilta Herwantaan ja kiihdytin hitaasti risteyksestä. Samaan aikaan kun näin miliisiauton niin vilkaisu mittariin ja NAPS! Busted! ... no eipähän tule vahingossa ajettua enää ylinopeutta. Jos (kun) sitä tulee ajettua, niin aina tilanteen mukaan ja harkitusti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom