Janne sanoi:
No mites sitten muissa rikoksissa? Jos vaikka kännipäissään hetken mielijohteesta alkaa repimaan akalta vaatteita pois...
Ylinopeuden ja raiskaamisen+tappamisen rinnastaminen keskenään tällä tavalla, sai kirjaimellisesti mussa aikaan :wall: -reaktion. Jos on pakko alkaa viilata pilkkua, niin tee se jossain muualla. Tuntuu että tohonkin sun oli pakko vastata vaan vittuilun vuoksi, tai sitten leikit tyhmempää kuin olet.
Trifixion sanoi:
Uskotko, että ymmärtämällä paremmin(siis kuulemalla rehellisesti motoristin korvien välisen perustelun pakopäätökselle) pakenevaa motoristia muut ihmiset voisivat tehdä asialle jotain? Ja jos kyllä, niin mitä?
Kyllä ja en. Ensisijaisesti yritän tässä puolustella pakoon lähtenyttä motoristia siinä mielessä, että mun mielestä on todellakin suhteellisen hanurista heti haukkua kusipääksi ja heittää saunan taakse -kommenttia. Ei tollasen asian perusteella voi tietää millainen ihminen on kyseessä.
Ja periaatteessa, jos ihmiset tietäisivät mikä saa motoristin ajamaan ylinopeutta, niin osaisivat olla provosoimatta. Varmaan melko usein takaa-ajo tilanteet alkavat ylinopeudesta. No, olen huomannut, että motoristeja ärsyttää perässä roikkuminen, silloin väännetään lisää kahvaa, ja poliisi tulee vastaan. Ei kiva. Toinen on se, että moottoripyörää ei aina välttämättä näe autosta, se jää yllättävän helposti A-pilarin taakse. Jos autoilijat huomioisivat tämän, niin hyvä. Itse ainakin vääntäisin taas vähän kahvaa, kun vituttaa kun autoilijat törttöilee, ja tulee suoraan eteen. Sitten tulee vähän törttöiltyä itsekin. Kolmas voisi olla vaikkapa autoilijat jotka eivät uskalla ohittaa. Vituttaa se muita autoilijoitakin, mutta autolla on paha saada ohitustilanteessa aikaan niin huomattavaa ylinopeutta kuin moottooripyörällä, vaikka painaisikin kaasun pohjaan, kun ärsyttää.
Toi viimeinen nyt oli vähän hakemalla haettu... Moottoripyöräilijät vois ite listata niitä tilanteita mitkä voi johtaa ylinopeuteen tai vaaralliseen käyttäytymiseen liikenteessä, vaikka muuten olisi ihan rauhallinen kuljettaja.