Powerhousu sanoi:
Juu juu. Heikompaa yleistystä taas. Tää on just niin hienoo. Jos mä vaikka haluaisin hankkia bomber-pyörän, koska ne on mun mielestä hienoja, ja sellaisen oikeasti haluaisin, niin heti olisi poliisit kimpussa mittailemassa ja tarkkailemassa.
Onneksi ikä taitaa estää tuon vielä toistaiseksi...mutta anyway; poliisin kiinnostus motoristeja kohtaan sikiää AINA muusta liikenteestä poikkeavasta ajotavasta, ei siitä onko alla bomberi vai scootteri. Muu on "kovaa mopojätkää" esittävien teinien whinetystä, tylliin "aina meitä sorretaan kele tana."
Samoin kukkahattutädit tuolla kaupungilla katselisivat paheksuvasti ja kävisivät kaatamassa moponi jos sen johonkin yksin jätän. "Pyörä pois tollaselta bomber-mulkulta." Kaikki bomber-henkiset eivät ole kaupungilla kaahailevia kusipäitä, eivätkä välttämättä harrasta mitään sellaista edes suljetulla alueella. Ovat vain hengessä mukana.
Ja mitä tulee näihin kaahareihin, niin ihmisiä nekin on, ja on mun mielestä jokseenkin tyhmää sanoa, että olis ajanu vaikka puuhun ja kuollu, vitun mulkku-motoristi.
Kukas näin on sanonut? Ja mitä tulee siihen että nämä kaaharitkin on ihmisiä, niin tottahan tuo on, ja vieläpä vitun tyhmiä ihmisiä. Ihmisiä on myös rattijuopot, pedofiilit, raiskaajat, murhaajat jne. hengen jättiläiset, enkä tosiaankaan menetä yöuniani jos joku kaaharipässi tapaa kohtalonsa siinä ohessa kun keulittelee saadakseen munanjatketta. Mitä kummallista siinä on, että valtaosa kansasta tuomitsee sen, että huvikseen aiheuttaa potentiaalisia vaaratilanteita liikenteessä, muille tielläliikkujille kuin itselleen? Joka valitsee muusta liikenteestä poikkeavan ajotavan, kärsiköön seuraukset ja pitäköön turpansa kiinni. Ei kukaan pakota tiettyjä motoristeja toimimaan liikenneidiootteina, se on täysin oma valinta, joka juontaa halusta todistella jotain jollekkin. Täytyy todistella kavereille että on kova jätkä(vrt. lähden poliisia pakoon, mällään itseni melkein rammaksi ja pistän videon verkkolevitykseen, koska olen ylpeä siitä että olen idiootti) mutta samalla unohdetaan että jos on kova jätkä, ei tarvitse todistella mitään. Wannabet todistelee, miehet mennä jytistää ;)
Jos mä vaikka päättäisin tuolla jossain tyhjällä tiellä keulia mahdollisesti tulevalla pyörälläni, vaarantamatta yhtään ketään, niin olisin paha bommittaja joka sietäisi päästä hengestään.
"Sietäisi päästä hengestään" sisältää toivomuksen, jota ei ole esitetty siinä mitä kommentoit; yritä toki ymmärtää mitä luet.
Toi sunkin teksti oli aivan selvästi perus motoristien vihaajan kirjoittama, jotka eivät halua nähdä asioita miltään muulta kannalta.
Todella joo...ehkä olisi parempi jos odottaisit hiljaa lavasteissa kunnes saavutat sen edes sen mopoiän; Minä nimittäin aloitin kevarilla vuonna -76, ja olen sen jälkeen ajanut moottoripyörällä säännöllisesti, kiertänyt päitsiä, ajanut crossia, ja tänäkin päivänä ajan joka kesä joitakin tuhansia kilometrejä minkä kiireiltäni joudan. Se mitä kirjoitin, kirjoitin aktiivisena motoristina, joka paheksuu näitten vatipäitten teinimotoristien liikenneleikkejä, ja sitä idioottimaisuutta joka pistää ihmisen vaarantamaan henkensä välttääkseen sakon.
Ei ne asiat aina ole niin yksinkertaisia. Virheitä olet varmaan sinäkin joskus tehnyt. Mun mielestä tollaset tekstit sais jättää kokonaan kirjoittamatta, ne vaan suututtaa. Mäkin olen yrittänyt nähdä asioita vähän molemmilta kannoilta, ja mielestäni selvästi muita tiellä liikkujia vaarantava ajotapa on perseestä. En silti kuitenkaan ole niin ahdas, että olisin heti tappamassa kaikkia bombereita.
Asiat on hyvin yksinkertaisia; joko vaarannat muita typerydelläsi, tai sitten et. Koko bomber- aate perustuu siihen, että mahdollisuuden ilmaantuessa "pidetään hauskaa" moottoripyörällä, mikä tarkoittaa aina sallitun nopeuden ylittämistä, ja useimmiten muun liikenteen joukossa. Miksi tuollainen tulisi hyväksyä? Mikä saa teinimotoristin kuvittelemaan että on jotenkin hyväksyttävää räpätä poliisia pakoon jollain kylätiellä, ja samalla vaarantaa useiden sivullisten henki? Ainoa vastaus tuohon on se kusi siellä kypärän sisällä. Aina kun liikenteessä tai elämässä yleensä otetaan oikeus tehdä sellaisia valintoja, joitten seurauksena saattaa joku täysin sivullinen menettää henkensä, tehdään valintoja joitten seurauksena omakaan henki ei ole minkään arvoinen, ja jos näissä merkeissä tapaa kohtalonsa, se on yhtä kuin itsemurha. Miksi noitten perään pitäisi itkeskellä? Evoluutio poisti jälleen yhden henkisesti elinkelvottoman hölmön, käyttäen välineenään moottoripyörää, ja ko.peelon halua olla kova jätkä. So Simple...Jos esim. Matti Nykänen taittaa kännissä niskansa, niin 99% kansasta on pelkästään vahingoniloinen, mutta jos joku teinimotoristi temppuilee hengen itseltään, niin miten tuo on eri asia? Sama juttu, mitäs läksit. Ei noitten perään kannata pillittää. Idiootit on sellainen luonnonvara ettei ne tappamalla lopu, ja liikenneidiootit samaten :D