Moottoripyöräilijän pakomatka!

Powerhousu sanoi:
Tarkenna.

Tais luke tyyliin: liian vaarallista, ja puhuttiin mopopoikien kokemattomuudesta, ni siinä voi käydä ihan mitä tahansa, eli Poliisi pistää vilkut/pillit päälle ja pysähtymisvalon ja jos mopedipoika ei pysähdy ja lähtee "karkuun" niin Poliisit eivät saa lähteä jahtaamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
löysänahka -_+ sanoi:
Tais luke tyyliin: liian vaarallista, ja puhuttiin mopopoikien kokemattomuudesta, ni siinä voi käydä ihan mitä tahansa, eli Poliisi pistää vilkut/pillit päälle ja pysähtymisvalon ja jos mopedipoika ei pysähdy ja lähtee "karkuun" niin Poliisit eivät saa lähteä jahtaamaan.

Voit koska tahansa laittaa linkin kyseiseen lainkohtaan tai sitten vaan lopettaa tuon jauhamisen :evil:

JohnnyB sanoi:
Voit koska tahansa laittaa linkin kyseiseen lainkohtaan tai sitten vaan lopettaa tuon jauhamisen :evil:

Tuskimpa tosta mitään lakipykälää löytyy... vittu mä mikää hakkeri ole.
Mutta näin se on, tullu muutamaan kertaa todistettua itsekin, vaikka mää millää mopolla koskaa ajanukkaan :jahas:

Powerhousu sanoi:
Voisitte ajatella itsenne sen moottoripyöräilijän paikalle... Ohitatte autojonon, otatte etäisyyttä takana tulevaan "mopoilijoiden vihaajaan" joka roikkuu puskurissa kiinni. Huomaatte että takana tullut auto onkin poliisi. Seuraavan puolen sekunnin aikana teette syystä tai toisesta päätöksen, että lähdette karkuun. Älkääkä nyt ajatelko, että mä ainakin olisin ollut lähtemättä, vaan teette niinkuin tossa tehtiin, eli lähdettiin karkuun. Melkein samantien tulee mieleen, että: "Ei vittu, tein tyhmästi." Pysähtyminenkin käy mielessä, mutta oma ajokortti on sen verran tärkeä, että kannattaa edes yrittää jos sen saisi pidettyä. Ei sitä siinä tilanteessa ajattele sivullisten turvallisuutta.

Mä osaan ihan hyvin kuvitella ton tilanteen, että autoilija roikkuu perseessä kiinni. Ja kyllä mä itsekin otan silloin yleensä vähän oikealla kädellä vauhtia, ettei tarvis henkensä edestä pelätä, tosin jos autoilijalla on kiire niin on ihan mahdollista ohittaa moottoripyörä autolla(voin kertoa jopa omasta kokemuksesta). Sitä karkuun lähtöä en tosin osaa itselleni kuvitella, mutta mä olenkin tosi tylsä jätkä ja koitan minimoida vahingot en maksimoida niitä.

Muuten jos katsotaan videota(jälleen kerran) niin kaveri vetää keltaisilla viivoilla ohi(ensimmäinen virhe), ajaa ylinopeutta(toinen virhe). Poliisi lähtee perään hiljakseen perään, mutta ensimmäinen kerta kun poliisi auto on oikeasti mopon takanakin lähellä on siinä vaiheessa kun mopo kääntyy, poliisit yrittää pysäyttää ja sitten mennäänkin karkuun(kolmas virhe). Että ei tossa kyllä mitään autoilijan provosointia ollut, tai sitten musta on tullut liian parkkiintunut noihin takana roikkujiin(jotka yleensä ei kyllä kauaa pysy puskurissa kiinni...)

En kyllä ymmärrä minäkään noita sais ampua kommentteja, mutta toisaalta en mä pyörän omaavana kyllä osaa oikein tuohon prätkäkuskiinkaan samaistua.

löysänahka -_+ sanoi:
Tiesittekö että nykyään ei saa Poliisi "jahdata" mopoilijaa, tollanen käytäntö on ollu nyt noin 1v, tosta juttua ollut aikoinaan hesarissa.

:anssi:

Hesarin lehtijutut ei ole sama kuin laki / sisäasianministeriön määräys.

Herää unesta :david:

Powerhousu sanoi:
Voisitte ajatella itsenne sen moottoripyöräilijän paikalle... Ohitatte autojonon, otatte etäisyyttä takana tulevaan "mopoilijoiden vihaajaan" joka roikkuu puskurissa kiinni. Huomaatte että takana tullut auto onkin poliisi. Seuraavan puolen sekunnin aikana teette syystä tai toisesta päätöksen, että lähdette karkuun. Älkääkä nyt ajatelko, että mä ainakin olisin ollut lähtemättä, vaan teette niinkuin tossa tehtiin, eli lähdettiin karkuun. Melkein samantien tulee mieleen, että: "Ei vittu, tein tyhmästi." Pysähtyminenkin käy mielessä, mutta oma ajokortti on sen verran tärkeä, että kannattaa edes yrittää jos sen saisi pidettyä. Ei sitä siinä tilanteessa ajattele sivullisten turvallisuutta.

Jos pystytte kunnolla asettamaan itsenne tuon mopoilijan asemaan, ja löytämään syyt sille miksi joku joskus lähtee karkuun, eikä pysähdy, niin saattaa loppua tollaset tyhmät heitot, että: "Sitä saa mitä tilaa" "Poliisi sais ampua tollasia selkään" "Saatanan kusipääbomberikaaharit pitäis ampua kuuhun" Mitä jos se olisit ollut sinä?
Öh, tossa tilanteessa on nyt jotain outoa... Eli:
1. Olen huomannut ajavani runsasta ylinopeutta
2. Olen huomannut poliisit perässäni pillit soiden ja valot vilkkuen
3. Olen huomannut etten pysty mitenkään elämään ilman ajokorttiani
4. Olen huomannut lähteneeni poliisia karkuun kohdasta kolme johtuen
5. En enää välitä sivullisten turvallisuudesta saadakseni pitää korttini

Nyt sitten asetun mopoilijan paikalle ja saan tehdä mitä haluan, kunhan en pysähdy ja jää kiinni. Vaikea valinta, mutta taidanpa sitten jatkaa pakoani, senkin uhalla, että liiskaannun jonkun vastaantulevan rekan jäähdyttimeen, tai huomaan lentäväni kohti tiiliseinää jyrättyäni alleni jonollisen päiväkodin lapsosia. Mutta jääpähän kortti käteen. Tässäpä muuten ihan hyvä asia muistaa. Moottoripyörällä kun törttöilet jonkun muun hengiltä, niin useimmiten myös oma henki lähtee. Eipähän tarvitse kärsiä vastuuta siitäkään.

Okei, kyllä nyt osaan asettaa itseni mopoilijan paikalle ja ah, kuinka järkevältä ja houkuttelevalta pako kuulostaakaan. Ei, en sano että pakenijaa saa ampua selkään, tai että kusipääbomberi pitää kiilata ojaan, mutta mielestäni se kiilaaminen tai ampuminen on kärjistetysti ajatellen järkevämpi vaihtoehto, kuin päästää moottoripyörä karauttamaan taajaman läpi helvetin suurella vauhdilla :D Saman saa puolestani tehdä myös pakenevalle autolle, kuin moottoripyörällekin. Kusipäätuunaaja ansaitsee piikkimattoa tai metsää aivan yhtä paljon kuin mopoilija, jos täysin järjettömällä nopeudella ajaa.

En myöskään ymmärrä puolusteltavana asiana sitä, että ajaa kovaa tyhjällä tiellä, vaikka näkyvyyttä olisi 5km eteenpäin. Se nyt vaan yksinkertaisesti on kiellettyä.

löysänahka -_+ sanoi:
Tiesittekö että nykyään ei saa Poliisi "jahdata" mopoilijaa, tollanen käytäntö on ollu nyt noin 1v, tosta juttua ollut aikoinaan hesarissa.

Hesarin jutuista en tiedä, mutta tuossa jutussa ei ole sanaakaan totta.
Luultavasti olet sotkenut asioita tai tulkinnut asiaa muuten aika väärin.
Luulisin kyseisessä tapauksessa olleen keskustelua siitä, että takaa-ajosta voidaan luopua/on luovuttava jos takaa-ajo aiheuttavaa huomattavaa vaaraa muille tienkäyttäjille.
Tällainen tilanne voisi olla juuri tuollainen takaa-ajo taajamassa/ kaupunkialueella tilanteessa jossa esim takaa-ajettava auto ajaa mielipuolista nopeutta keskellä vilkasta liikennettä.

Joona sanoi:
Öh, tossa tilanteessa on nyt jotain outoa... Eli:
Päläpäläpälä...
Kuules nyt poffuseni. Otapas tuo uudestaan ihan ilman sarkasmia ja vittuilua. Ja yritä ymmärtää, että en minäkään hyväksy sitä, että lähdetään karkuun, mutta osaan ajatella, että jospa se olisinkin minä joka jostain kumman syystä lähteekin karkuun. Ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta, että heti ollaan haukkumassa ja ampumassa selkään, kun yhden virheen teet.

Sait senkin kuulostamaan aika pahalta, ettei välitetä siitä, että voi käydä huonosti. Tosiasiassa ihmismieli ei toimi noin mustavalkoisesti. Sitä ei vaan siinä tilanteessa edes ajattele, ja jos ajatteleekin, niin lähes jokainen virheellisesti luottaa liikaa omiin ajotaitoihinsa ja siihen, että ei mulle ikinä mitään satu.

Powerhousu sanoi:
Kuules nyt poffuseni. Otapas tuo uudestaan ihan ilman sarkasmia ja vittuilua. Ja yritä ymmärtää, että en minäkään hyväksy sitä, että lähdetään karkuun, mutta osaan ajatella, että jospa se olisinkin minä joka jostain kumman syystä lähteekin karkuun.
Sori rakas aasini :love: :haart: Mopo karkas käsistä. Joo, eihän se ampuminen ole kiva vaihtoehto. Tuossa tilanteessa koittaisin todennäköisesti, hieman seudun tuntemuksesta riippuen, hakeutua mahdollisimman pienille kinttupoluille metsään, mihin paha poliisi ei pääse perään. Eiköhän sieltä jokin polku joka metsästä löydy, mihin vielä kyykyllä pääsee, mutta auto ei voi tulla perään. Omassa tapauksessani tosin vain kunnioitan ja pelkään poliisia ja lakia sen verran että pysähtyisin.

edit. Pienen paikkakunnan poliisina, jonka elämää piristää enimmäkseen paikallinen kylähullu kiipeämällä pankin katolle alasti, sekä vanha juoppo, jonka saa kerran viikossa raahata paskanhajuisena putkaan kadulta, lähtisin varmasti hullunkiilto silmissä moottoripyöräilijän perään ja kovaa. Peenikseni, suuresta sakkolapusta ja kortin nappaamisesta kiihottuneena, koko ajan kohti mopoilijan anusta osoittaen. Sitä en sitten tiedä, että pakottaisiko saalistusvietti jatkamaan takaa-ajoa myös taajamassa ja luottamaan siihen, että pillit ja vilkut ajavat ihmiset kauemmas tieltä, vai jättäisinkö takaa-ajon sikseen ja toivoisin mopoilijankin huomaavan ja hidastavan. Auranahan se moottoripyörä edellä toimii ja samoissa jäljissä kun pysyy, niin mitään pahaa ei sivullisille tapahdu :jahas:

löysänahka -_+ sanoi:

Ei vittujen vittujen vittujen vittu sentään!!! :david: :wall: Nyt lähti käsistä.

Voit työntää nuo käytäntösi vaikka perseen kautta nielurisoihin, koska niillä ei ole mitään käyttöä. Ihan täyttä mutua, paskaa ja soopaa, vailla mitään totuuspohjaa. Ota asioista selvää, laita linkkejä faktoihin tai postaa vaikka muutama ote laista? Jos tuosta ei ole lakipykälää, niin mikähän ihme poliisia estää jahtaamasta mopoilijoita tms. tiellä liikkujia? Käytäntö? In my ass.

Valitan, suuuuuuri avautuminen.

Powerhousu sanoi:
Juu juu. Heikompaa yleistystä taas. Tää on just niin hienoo. Jos mä vaikka haluaisin hankkia bomber-pyörän, koska ne on mun mielestä hienoja, ja sellaisen oikeasti haluaisin, niin heti olisi poliisit kimpussa mittailemassa ja tarkkailemassa.
Onneksi ikä taitaa estää tuon vielä toistaiseksi...mutta anyway; poliisin kiinnostus motoristeja kohtaan sikiää AINA muusta liikenteestä poikkeavasta ajotavasta, ei siitä onko alla bomberi vai scootteri. Muu on "kovaa mopojätkää" esittävien teinien whinetystä, tylliin "aina meitä sorretaan kele tana."

Samoin kukkahattutädit tuolla kaupungilla katselisivat paheksuvasti ja kävisivät kaatamassa moponi jos sen johonkin yksin jätän. "Pyörä pois tollaselta bomber-mulkulta." Kaikki bomber-henkiset eivät ole kaupungilla kaahailevia kusipäitä, eivätkä välttämättä harrasta mitään sellaista edes suljetulla alueella. Ovat vain hengessä mukana.
Ja mitä tulee näihin kaahareihin, niin ihmisiä nekin on, ja on mun mielestä jokseenkin tyhmää sanoa, että olis ajanu vaikka puuhun ja kuollu, vitun mulkku-motoristi.
Kukas näin on sanonut? Ja mitä tulee siihen että nämä kaaharitkin on ihmisiä, niin tottahan tuo on, ja vieläpä vitun tyhmiä ihmisiä. Ihmisiä on myös rattijuopot, pedofiilit, raiskaajat, murhaajat jne. hengen jättiläiset, enkä tosiaankaan menetä yöuniani jos joku kaaharipässi tapaa kohtalonsa siinä ohessa kun keulittelee saadakseen munanjatketta. Mitä kummallista siinä on, että valtaosa kansasta tuomitsee sen, että huvikseen aiheuttaa potentiaalisia vaaratilanteita liikenteessä, muille tielläliikkujille kuin itselleen? Joka valitsee muusta liikenteestä poikkeavan ajotavan, kärsiköön seuraukset ja pitäköön turpansa kiinni. Ei kukaan pakota tiettyjä motoristeja toimimaan liikenneidiootteina, se on täysin oma valinta, joka juontaa halusta todistella jotain jollekkin. Täytyy todistella kavereille että on kova jätkä(vrt. lähden poliisia pakoon, mällään itseni melkein rammaksi ja pistän videon verkkolevitykseen, koska olen ylpeä siitä että olen idiootti) mutta samalla unohdetaan että jos on kova jätkä, ei tarvitse todistella mitään. Wannabet todistelee, miehet mennä jytistää ;)

Jos mä vaikka päättäisin tuolla jossain tyhjällä tiellä keulia mahdollisesti tulevalla pyörälläni, vaarantamatta yhtään ketään, niin olisin paha bommittaja joka sietäisi päästä hengestään.
"Sietäisi päästä hengestään" sisältää toivomuksen, jota ei ole esitetty siinä mitä kommentoit; yritä toki ymmärtää mitä luet.

Toi sunkin teksti oli aivan selvästi perus motoristien vihaajan kirjoittama, jotka eivät halua nähdä asioita miltään muulta kannalta.
Todella joo...ehkä olisi parempi jos odottaisit hiljaa lavasteissa kunnes saavutat sen edes sen mopoiän; Minä nimittäin aloitin kevarilla vuonna -76, ja olen sen jälkeen ajanut moottoripyörällä säännöllisesti, kiertänyt päitsiä, ajanut crossia, ja tänäkin päivänä ajan joka kesä joitakin tuhansia kilometrejä minkä kiireiltäni joudan. Se mitä kirjoitin, kirjoitin aktiivisena motoristina, joka paheksuu näitten vatipäitten teinimotoristien liikenneleikkejä, ja sitä idioottimaisuutta joka pistää ihmisen vaarantamaan henkensä välttääkseen sakon.

Ei ne asiat aina ole niin yksinkertaisia. Virheitä olet varmaan sinäkin joskus tehnyt. Mun mielestä tollaset tekstit sais jättää kokonaan kirjoittamatta, ne vaan suututtaa. Mäkin olen yrittänyt nähdä asioita vähän molemmilta kannoilta, ja mielestäni selvästi muita tiellä liikkujia vaarantava ajotapa on perseestä. En silti kuitenkaan ole niin ahdas, että olisin heti tappamassa kaikkia bombereita.
Asiat on hyvin yksinkertaisia; joko vaarannat muita typerydelläsi, tai sitten et. Koko bomber- aate perustuu siihen, että mahdollisuuden ilmaantuessa "pidetään hauskaa" moottoripyörällä, mikä tarkoittaa aina sallitun nopeuden ylittämistä, ja useimmiten muun liikenteen joukossa. Miksi tuollainen tulisi hyväksyä? Mikä saa teinimotoristin kuvittelemaan että on jotenkin hyväksyttävää räpätä poliisia pakoon jollain kylätiellä, ja samalla vaarantaa useiden sivullisten henki? Ainoa vastaus tuohon on se kusi siellä kypärän sisällä. Aina kun liikenteessä tai elämässä yleensä otetaan oikeus tehdä sellaisia valintoja, joitten seurauksena saattaa joku täysin sivullinen menettää henkensä, tehdään valintoja joitten seurauksena omakaan henki ei ole minkään arvoinen, ja jos näissä merkeissä tapaa kohtalonsa, se on yhtä kuin itsemurha. Miksi noitten perään pitäisi itkeskellä? Evoluutio poisti jälleen yhden henkisesti elinkelvottoman hölmön, käyttäen välineenään moottoripyörää, ja ko.peelon halua olla kova jätkä. So Simple...Jos esim. Matti Nykänen taittaa kännissä niskansa, niin 99% kansasta on pelkästään vahingoniloinen, mutta jos joku teinimotoristi temppuilee hengen itseltään, niin miten tuo on eri asia? Sama juttu, mitäs läksit. Ei noitten perään kannata pillittää. Idiootit on sellainen luonnonvara ettei ne tappamalla lopu, ja liikenneidiootit samaten :D

Powerhousu sanoi:
Aika harva (jos kukaan) on täällä tarkoittanut että poliisit eivät saisi lähteä perään, tai että mopoilija ei tehnyt mitään väärää. Jotkut vaan kääntää sen päässään niin, koska ajattelevat jotekin mustavalkoisesti. Mä oon yrittäny miettiä molempien kannalta tätä asiaa, poliisien, ja mopoilijan. Olen yrittänyt ymmärtää syitä miksi moottoripyöräilijä lähtee karkuun.

Poliisia lähdetään pakoon vain yhdestä syystä; aivoissa on sellainen vika että ei kykene stressissä ajattelemaan selkeästi, ja tekee täysin kusipäisiä päätöksiä. Yksikään täysijärkinen ei tuohon syyllisty, asialla on aina henkilö jonka pää ei toimi normaalisti....

heinis sanoi:
Täytyy todistella kavereille että on kova jätkä(vrt. lähden poliisia pakoon, mällään itseni melkein rammaksi ja pistän videon verkkolevitykseen, koska olen ylpeä siitä että olen idiootti) mutta samalla unohdetaan että jos on kova jätkä, ei tarvitse todistella mitään. Wannabet todistelee, miehet mennä jytistää ;)

Ja kun tässä nimenomaisessa videossa herra motoristi meni ja todisti itsensä sekä huonoksi kuskiksi, edesvastuuttomaksi kuljettajaksi, että idiootiksi joka levittelee omia epäonnistumisiaan ympäri intternettiä. Täydet pisteet, NOT.

Mikä pointti toi edelleenkin on olevinaan että se muka päätti jossain puolen sekunnin aikana lähteä karkuun ja sitten ehkä tulikin jo katumapäälle? Eikös tässä samaisessa topikissa edelleenkin ole se kuva jossain välissä jossa on selvä todiste siitä että kyseinen herrasmies on jo aikoja takaperin tietänyt törttöilevänsä liikenteessä, myös päättänyt että karkuun lähdetään jos mahdollista. Tarkoitan siis kuvaa josta selvästi näkee miten kaveri on peukaloinut rekisterikilpeään.

Olen tässä koittanut kuvitella itseni motoristiksi jota autoilija härnää. No ainakin katsoisin erittäin tarkkaan peilistä, tai vaikka olan yli, että siinä auton kojelaudalla ole sellaista "pömpeliä" jota myös tutkaksi kutsutaan, ennenkuin lähtisin sitä kahvaa kiertämään. Nuo siviiliautot kun tunnistaa tästä tutkasta aika hyvin.

Ja tuossa tilanteessa nyt ei todellakaan voida puhua, että poliisi olisi ajanut lähellä tai jotenkni provonnut lähtemään karkuun. Nehän ajoi aika hyvän välimatkan päässä ja vauhtia oli jotain 140 kilsaa tunnissa. Vasta vähän myöhemmin ne otti sen pyörän kiinni ja siinä kohtaa niillä oli jo varmasti ainakin pysäytysvalot päälle jos ei jo sireenitkin (en muista tarkasti ja olen töissä, en näe videota). Eli eipä tuossa kohtaa ole enää kuin omasta tyhmyydestä kiinni jos karkuun lähtee. Ja edelleen: SITÄ SAA MITÄ TILAA! ;)

Janne sanoi:
Eikös tässä samaisessa topikissa edelleenkin ole se kuva jossain välissä jossa on selvä todiste siitä että kyseinen herrasmies on jo aikoja takaperin tietänyt törttöilevänsä liikenteessä, myös päättänyt että karkuun lähdetään jos mahdollista. Tarkoitan siis kuvaa josta selvästi näkee miten kaveri on peukaloinut rekisterikilpeään.

Eikös tuo rekisterikilven peukalointi ole jo useampaan otteeseen kumottu? Kumoanpa minäkin, B-forumilla kuski sanoo kilven ovan peukaloimattoman. Siksi toisekseen olen itse nähnyt tuon pyörän pari kertaa mällin jälkeen, ja kilpi on edelleen laillinen ja alkuperäinen.
Se nyt vaan näyttää hassulta siinä screenshotissa, koskapa video muutenkin on melkomoista pikselimössöä.

edit: lisäys.

Janne sanoi:
Mikä pointti toi edelleenkin on olevinaan että se muka päätti jossain puolen sekunnin aikana lähteä karkuun ja sitten ehkä tulikin jo katumapäälle?
Katsos kun noi mun jutut ei koske suoraan tätä tapausta, vaan yleisesti ottaen sitä, mikä mahdollisesti saa jonkun lähtemään karkuun. Enhän mä voi tietää mitä toi ajatteli.

heinis sanoi:
Poliisia lähdetään pakoon vain yhdestä syystä; aivoissa on sellainen vika että ei kykene stressissä ajattelemaan selkeästi, ja tekee täysin kusipäisiä päätöksiä. Yksikään täysijärkinen ei tuohon syyllisty, asialla on aina henkilö jonka pää ei toimi normaalisti....
Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että stressissä ei pystytä ajattelemaan normaalisti. Silloin se on jo ominaisuus, ei vika. Tuskinpa kuitenkaan tossa tilanteessa sellaista stressiä tulee, että sitä karkuun lähtemistä voi sillä perustella. Ehkä se on vaan hetken mielijohde. Tai sitten joissakin tapauksissa niin, että ei kunnioiteta sitä lakia, ja lähdetään karkuun aina kun mahdollista. Edelleenkään sitä en voi tietää mitä tässä tapauksessa kuskin päässä liikkui.

Siitä esimerkistä vielä jonka tossa aiemmin annoin omasta elämästäni... Silloin tyhmänä mopopoikana ei tullut mieleenkään pysähtyä. Ei vaan halunnut poliisien kanssa tekemisiin. Ei siihen liittynyt mikään että ei osaa ajatella järkevästi. Nyt joku irvileuka sanoo, että pitikö sitten ajaa kakspäällä jne. jos ei halua poliisien kanssa tekemisiin? Mutta sellasta se on. Siinä iässä mennään pitkälle kavereiden mukana. Ehkäpä se joillekin jää päälle, että poliiseja kannattaa lähteä karkuun, jos ne jo pv:lläkin eksyttää.

Kyllä mä tiedän, että tällä hetkellä pysähtyisin. Mua suoraan sanoen suututtaa se, että heti ollaan napisemassa ja ampumassa selkään. Ihan kuin ylinopeutta ajava olisi yhteiskunnan vihollinen nro. 1. Onhan se väärin, mutta jotain järkeä noihin lausuntoihin, kiitos. Ehkäpä te ette vaan pysty ajattelemaan sitä kunnolla sen mopoilijan kannalta, koska ette ole ikinä olleet samassa tilanteessa, että nyt tuli karkuun lähdettyä, ja missään nimessä ei halua kiinni jäädä syystä tai toisesta. Silloin 15-16 vuotiaana se syy oli ainoastaan jonkinlainen poliisin pelko, tai pelko siitä että joutuu vastuuseen. En mä tiedä, sitä on vaikea selittää.

Oma näkemykseni pätkästä on, että poliisi aiheutti huomattavasti enemmän vaaratilanteita kuin moottoripyöräilijä. Täysin järjettömiä ohituksia "pimeissä" kulmissa ja melkein kahden polkupyöräilijän yliajo heti alussa. Koko touhu oli mielestäni täysin turhaa sillä poliisit saivat kilven ylös heti alussa, jopa puskaradiosta kehoitettiin lopettamaan takaa-ajo mutta poliisin kommentti oli "ei,ei missään nimessä..."

Moottoripyöräilijä ei päässyt pakoon, koska oli alku kevät, eli ei tainnut olla vielä tuntumaa ja kilometrejä alla. Toiseksi, takarengas oli aivan räteillä jo ja mututietona tie oli poliisille tuttu tie(huom. mutu)

Olen aivan varma että näillä nykyisillä lakisäädöksilla nämä takaa-ajot tulevat yleistymään huomattavasti. Esimerkkinä: nykypäivänä poliisi voi ottaa kortin moottoripyöräilijältä pois lähes syyttä, jos sille tuulelle sattuu. Jos allasi on rakennettu pyörä, kilvenkulma ja vilkkujenväli ei ole aivan kohdallaan ja sattuu olemaan renkaatkin vähän sakoilla, poliisi sattuu kirjoittamaan jokaisesta rikkeestä erikseen sakon, ja siinä samassa kortti pois(uuden lain mukaan kolme rikettä ja kortti hyllyyn).

Nykyään näiden rakennettujen "huligaani" pyörien vaino on jo aivan järjetöntä, sama pyörä voidaan pysäyttää jopa kymmenen kertaa saman illan aikana ja parhaimmillaan ollaan kuultu syyksi että poliisin mielestä pyörän runkonumero ei täsmää(milläs helvetillä se sen sieltä autosta näkee), tämä seikka on saanut aikaan todella monella tuntemallani henkilöllä, jotka rakennetuilla pyörillä ajavat, mielenkiintoisen efektin päänsä sisään. Pojat sattuvat näkemään vähän sinistä katukuvassa ja tuppi nurin. Ei mielestäni kovinkaan järkevää mutta jollaintapaa loogista.

Kaveri otti vastuun teoistaan ja oppikin jotain, kai? Poliisit ajavat ensiviikolla jonkun sivullisen yli, koska viimeksi sattui homma loppumaan käsikirjoituksen mukaan, tällä kertaa ei. Ja sen jälkeen istuu pakoon ajellut henkilö kuoleman tuottamuksesta syytetyn penkillä, oikein vai ei?

On se vaan niin hienoa asua turvallisessa-, tasa-arvoisessa- ja ennenkaikkea maassa jossa toimii oikeuslaitos :urjo:

Nimimerkillä: Ehkä yhden Suomen vaarallisimman järjestön "jäsen"(tuokin asia nähdään NIIN väärin).

paskahousu sanoi:
Kaveri otti vastuun teoistaan ja oppikin jotain, kai? Poliisit ajavat ensiviikolla jonkun sivullisen yli, koska viimeksi sattui homma loppumaan käsikirjoituksen mukaan, tällä kertaa ei.
Milloin poliisit ovat ajaneet sivullisten yli? Takaa-ajoja tapahtuu päivittäin, mutta en muista tuollaisia uutisia koskaan lukeneeni. Ilmeisesti poliisit sitten vaan ajaa paremmin kuin bomberssit, jotka on kolaroinneillaan lööpeissä jatkuvasti...
:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom