Powerhousu sanoi:
Kuules nyt poffuseni. Otapas tuo uudestaan ihan ilman sarkasmia ja vittuilua. Ja yritä ymmärtää, että en minäkään hyväksy sitä, että lähdetään karkuun, mutta osaan ajatella, että jospa se olisinkin minä joka jostain kumman syystä lähteekin karkuun. Ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta, että heti ollaan haukkumassa ja ampumassa selkään, kun yhden virheen teet.
Sait senkin kuulostamaan aika pahalta, ettei välitetä siitä, että voi käydä huonosti. Tosiasiassa ihmismieli ei toimi noin mustavalkoisesti. Sitä ei vaan siinä tilanteessa edes ajattele, ja jos ajatteleekin, niin lähes jokainen virheellisesti luottaa liikaa omiin ajotaitoihinsa ja siihen, että ei mulle ikinä mitään satu.
Kyllä minä ammun selkään tuossa tilanteessa. Piste. Se
on mustavalkoista. Idiootit uskovat liikaa omiin ajotaitoihinsa ja siihen ettei itselle mitään satu. Ja varsinkin siihen, ettei muille satu.
Ei **kele kun on tän keskustelun aikana alkanut **tuttaa nää jutut. Oikeasti, mä harvoin kiroilen, mutta nyt nousee kyllä verenpaineet ihan kivasti. :curs:
Mielen on parasta liikenteessä toimia mustavalkoisesti - tai sitten on paras vaikka itse viedä se saakelin korttinsa jota ei ansaitse poliisilaitokselle. Että ottakaa tää pois, mä olen kusipääidiootti liikenteessä.
Ja jos alat mulle urputtaa takas, niin sanon vaan, että tee se sitten kun olet omia lapsiasi laittamassa koulutielle kävelemään tai olet työntänyt tuttavaperheesi lasta pyörätuolilla kun on liki kasvis jonkun saakelin p**kapääkaaharin alle jäätyään. Kiitos.
Kaahaajat, pakoonlähtijät ym. ovat niitä, joilta kortti pois, meni sitten työpaikka tai ei, enpä sure. Miettiköön sitten työttömänä, että kannattiko.
Tai menköön sitten kaahailussa kuolleiden lasten hautajaisiin, tai hautaamaan äitiä, syntymätöntä vauvaa joka äidin mahassa kuoli ja katsomaan isää ja kahta muuta lasta kun surevat haudalla. Kiitos.
Suomessa on nopeusrajoitukset, jos ette satu tietämään. Oli tyhjä tie tai vaikka kuinka helvetin taitava kuski, niin mä en näe
mitään syytä ylittää nopeuksia. Miksi ajaa ylinopeutta? Hemmetin kova kiire? Lähtee aikaisemmin tai myöhästyy sitten suosiolla. Ei huomaa ajavansa ylinopeutta? No sitten on jo tosi tampio, jos ei osaa nopeusmittariin katsoa. Jos huomaamattaan ajaa, niin ehkä ei ole tarpeeksi keskittymiskykyisessä tilassa rattiin / pyörän päälle muutenkaan.
Ja tuo perässä ajaminen... Jos mä ajan nopeusrajoituksen mukaan ja mun perään joku tökkää, niin en mä nopeutta nosta. Ajan sen verran oikealla, että ohi mahtuu jos on tarvis. Ei mua onnistu puskurissa ajamalla provosoimaan.
Jos tuntuu, että perässä ajaja on turvallisuusriski, niin voihan sitä vaikka ottaa rekkarin ylös ja ilmoittaa tästä perässäroikkujasta poliisille, vai? Tai mitä vaan. Mutta se nopeuden nosto itsellä... Ei mitään järkeä.
Kaikki wanna-be-räikköset saa nyt ulvoa, että keskiyö ja tyhjä tie, kyllä mä saan ylinopeutta ajaa. Mutta et saa. Laki sanoo niin. Piste. Mitään tarvetta en näe ylinopeuksiin, kellään ei ole niin kiire.
Sitäpaitsi tähän tyhjä tie -asiaan. Ette varmaan ole kuulleet sellaisista otuksista kuin hirvet. Että siitä vaan päristelemään jonnekin rauhalliselle mettätielle pariasataa päin hirveä, olkaa hyvä. Tosin **tuttais kun hirveen sattuu.
Ja minä olen tässä tosi jyrkkä, tiedän. Mutta olen nähnyt tuttavaperheille tapahtuvan niin hirveitä, että mä en ikinä, missään tilanteessa hyväksy enkä ymmärrä tuommoista.
Se on aina sen kaahailijan / pakoonlähtijän vika. Voi olla, ettei mitään käy, mutta ole siinä sitten lapsentappaja tai muuta vastaavaa "satunnaisen päähänpiston takia" lopun elämääsi, ole hyvä vaan.
Vielä yksi poimittu asia:
lähes jokainen virheellisesti luottaa liikaa omiin ajotaitoihinsa ja siihen, että ei mulle ikinä mitään satu.
Tässä kiteytyy aika lailla nämä asenteet. Ei MULLE ikinä mitään satu. MÄ saan. MÄ osaan. MULLE ei satu.
Mitäs niistä muista. Mä olen yksin liikenteessä. Jos mä osaan, mä en satuta itseäni, niin ei kukaan muukaan. Justjust.
Ja mitä tulee siihen ymmärtämiseen, jota Powerhousu peräänkuuluttaa, niin mä ymmärrän kyllä. Pakoonlähtö voi olla jonkinlainen reaktio ja tuntua sillä hetkellä järkevältä. Mutta sitä se ei ole, millään selityksellä. Ihan sama ymmärtääkö sitä pakoonlähtijän sen hetkistä mielentilaa vai ei, whatever, sitä ei pidä tehdä. Se on kusipäistä touhua. Vaikka ymmärtäisi jotenkin, niin sitä ei voi hyväksyä. On turha syyllistää ketään muuta, "no kun poliisit lähti perään" tms. Voi voi. Olisi ajanut oikein, olisi pysähtynyt, olisi ajatellut oikeasti.