Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pikkukawa ei sellaista termiä kuin vääntö tunnekaan, siksi tehopainosuhdetta tuijottamalla voi tulla sellainen olo että ripeämpi pitää olla.Raven sanoi:Eikö tuo nyt nopeammin pitäis mennä?
Ei kyl kauheesti tullu kilsoja,vanhalla pyörällä muistaakseni n.4000km ja uudella n.3000km.Pisin lenkki tuli kun menin Yyterin kokoontumiseen ja mutkan kautta kotio,yhteensä 600km.Strappado sanoi:Nyt kun ajokausi on loppu, paljonkos pyöräileville pakkislaisille tuli mittariin tänä vuonna, ja tuliko käytyä jossain pidemmälläkin?
Raven sanoi:Eikö tuo nyt nopeammin pitäis mennä?
Kime76 sanoi:Strappado: Älä laita "tehoputkia" sun muita joutavia vermeitä. Vakiopyörä toimii paremmin ja tehonlisäys on mitätön. Sen sijaan suosittelen penkissä säädättämistä vakio osilla. Voi löytyä hukassa olevia hevosia samanverran kuin osien vaihdollakin. Ai niin, onhan siinä yoshimurassa nätti ääni..

Täysin malli- ja putkikohtainen asia. Sanotaan näin että kun putket vaihtaa on pyörä penkitettävä/säädätettävä ja tuon yhteydessä nähdään tarvitaanko muita muutoksia. Eikä tuo 5 hepoa lisää ole mikään selviö.. 15 heppaan taas ei päästä millään ellei kyse ole jostain erikoistapauksesta (esim. tietyn mallin tietyn merkin versio joka on rakennettu saksan markkinoille ja tehot pudotettu putkien kuristuksilla alle 100 heposen jotta saadaan vekotin alempaan vakuutusluokkaan). Tuo putki/suuttimet/suodatin on lähinnä viimevuoden valloillaan riehunut muoti-ilmiö jonka käytännön hyödyt ovat hyvin usein vähintäänkin kyseenalaiset. Vertaappa tilannetta vaikka kehoilukuvioihin, kuinka monta "tämä lisää testoa 700%" tuotetta markkinoilla on.. toki "täällä pakkiksella" tietotaito on parempi mutta jengi ihan oikeasti ostaa noita (eipä niitä muuten kauaa myytäisi ja markkinoitaisi) ja mielestäni on vahvuus että voi myöntää itselleen ettei joka alalla tiedä läheskään kaikkea (mikä ei tarkoita sitä että jokaista puhetta pitäisi uskoa). Etkai sinäkään usko JR:n myyjää kun hän kauppaa nöxnöxiä, miksi uskoisit sitä myyjää joka kauppaa "tehoputkea"Strappado sanoi:kun putket vaihtaa, niin joka puolelta on sanottu että samalla pitää vaihtaa ilmansuodin ja suuttimet

efektin ansiosta :Ddogi sanoi:Täysin malli- ja putkikohtainen asia... ...Äänet taas...niin... hyvin monet investoivat uusiin putkiin vaikka -tietävät- ettei niillä mitään tuntuvaa tehonlisäystä saa.. ihan puhtaasti senefektin ansiosta :D
Jälkikaneettina vielä se että vaikka paperi kertoisikin "faktana" (muistetaan että penkkejäkin voidaan säätää ihan mukavasti..) että tehoa on tullut, aika harva perus sukankuluttaja erottaa persiissään onko mopossa tehoa esim. 104 vai 107 heppaa..
dogi sanoi:Sikäli kun ei "faktaa" löydy niin itse tosiaan tekisin sen että heittäisin putket kiinni ja katsoisin mitä muuten vakio niistä sanoo ennenkö lähtisin "varmuuden vuoksi" ostamaan muita kilkkeitä, nuo kun eivät ole ilmaisia.
dogi sanoi:Ja muuten... oletko varma ettet protsku+solarium satsilla saisi -vielä enemmän- pimperoa ;)
ttopi sanoi:Customeilla on mukava kruisailla, mutta ei ne mitään hirmu mukavia ole ajaa pitempiä matkoja ja sateessa ajaminen on pesukone-efektin takia vähän niin ja näin.
QUOTE]
Kyl se on vaan asenteesta kiinni haittaako toi vesisade. Mulla tommonen saman tyylinen Yamaha royal star, eikä mua haitannut kesällä sade ja otin vielä plexin pois, koska pyörä paremman näköinen ilmanAinut mihin viime kesän sade haittasi oli, että golfkentät olivat välillä kiinni :curs:
nojaa.. tässä taas pitää ottaa huomioon että toisille moottoripyöräily tarkoittaa eri asiaa kuin toisille. Jos tiedossa on illalla sauna ja kledjut heitetään kuivaushuoneeseen niin on aika sama minkälaisessa kelissä ajelee. Mutta jos lähdet esimerkiksi 40 päivän reissulle ympäri mannerta niin että nukut teltassa mihin ikinä satutkaan saamaan sen pystyyn niin en välttämättä lähtisi vetämään sitä customilla (nahkaliiveissä). On kusipäistä herätä aamulla vesisateeseen niin että vaatteet ovat valmiiksi läpimärkiä. Customit ovat kyllä komeita mutta meikäläiselle sellaista ei tule nimenomaan siksi että ovat julmetun epäkäytännöllisiä siihen mitä minä tahdon prätkällä tehdä (pitkät reissut + rata-ajo). Tai no, jos joskus tahdon rajottaa ajelun koti-snagari-kahvila-prätkäkerho-koti rinkiin niin ehkä sitten ( :provo: ) ;)kgb sanoi:Kyl se on vaan asenteesta kiinni haittaako toi vesisade. Mulla tommonen saman tyylinen Yamaha royal star, eikä mua haitannut kesällä sade ja otin vielä plexin pois, koska pyörä paremman näköinen ilman![]()
kgb sanoi:Kyl se on vaan asenteesta kiinni haittaako toi vesisade. Mulla tommonen saman tyylinen Yamaha royal star, eikä mua haitannut kesällä sade ja otin vielä plexin pois, koska pyörä paremman näköinen ilmanAinut mihin viime kesän sade haittasi oli, että golfkentät olivat välillä kiinni :curs:
dogi sanoi:Tai no, jos joskus tahdon rajottaa ajelun koti-snagari-kahvila-prätkäkerho-koti rinkiin niin ehkä sitten ( :provo: ) ;)