Moottoripyörä?

Odu sanoi:
Tilasin eilen ittelleni ekan pyörän! Ylivuotinen (04) Kawan zx-6r! :hyper:

Kuva (kyseessä -03 malli, mutta 04 on about samanlainen)

Mukavan pyörän ostit :) . Itse ajelin tuollaisella viime kesänä viikon. Kulki todella mukavasti. Keulaakin nosti kaasusta, kun oli putki yms. vaihdettu.
Tykkäsin todella paljon. Ainoa vaan, että tällaseen yli 190cm runkoon hiukan ahdas :D , mutta kyllä pidemmällekin pystyin ajamaan ilman suurempia polvikipuja.

tomppa82 sanoi:
Onko toi sun pyörä?
Sulla kun on ikää vain 17v. ja tollasta saa ajaa vasta 20v. jos ei kurista (mikä on järjetöntä ;)

Onkos motskari porukka mistä päin?
Itse olen Hyvinkäältä ja voitais pitää kesällä joku MP miitti jos halukkaita on.

Joo kuristaminen on jostain todella syvältä :) . Tosiaan jannun ikä vähän kiinnitti minunkin huomion, siinä kun mällää tuollaisella pyörällä, niin kivat seuraamukset tulee, jos pyörä on ylitehoinen.

Itse olen hesasta, hyvinkäällä tulee kesäisin pörrättyä jonkin verran.
Oma pyörä on Honda cbr 600 -91 .

Ens kesänä faijan pyörää täytyy lainailla, itse kun se ei sillä aja oikeastaan yhtään. Pari kesää kevarilla takana ja harrastus ei tule jäämään.

H-D softail -02(1500 cc), suorat putket ja ohjaustanko vaihdettu. Jotain pientä tuunausta vielä veljen kanssa suunniteltiin kesäksi. Oon kyllä enemmän kyykkymiehiä, mutta intin takia ei vielä omaa pyörää kannata hankkia.

Liitteet

• DSC00257tn.webp
    DSC00257tn.webp
    112 KB · Katsottu: 532
tomppa82 sanoi:
Onko toi sun pyörä?
Sulla kun on ikää vain 17v. ja tollasta saa ajaa vasta 20v. jos ei kurista (mikä on järjetöntä ;)

Onkos motskari porukka mistä päin?
Itse olen Hyvinkäältä ja voitais pitää kesällä joku MP miitti jos halukkaita on.

Jep kuristettuna ainaskin sen aikaa kun nyt keväällä ajelee, ja sitten kattoo, kun tehot loppuu niin ottaa vähän turhaa palikkaa pois.

Ja ostettua tuli Wasa Auto Rapidista. Sain sieltä vaihdossa kevarista enemmän kuin olin maksanu... halus tehdä kauppaa :)

Hä-hää, kävin just vetämässä lenkin pyörällä. :hyper:
Porukka vähän ihmetteli kun tuli prätkä vastaan mutta kivaa oli.
Aika rauhallisesti piti varmuuden vuoksi ajella vaikka tiet oli kuivat.
Kevättä odotellessa.

blackie lawless sanoi:

Kävin minäkin aamupäivällä.. Pysyin tosin autohallissa sisällä.. :)
Minäkin sain ihailevia(?) katseita, muilta hallissa liikkuneilta ihmisiltä.. :nolo:

Tulis jo ne ajokelit..

No niin, pyöräprojekti alkaa olla lopuillaan. Putkisto ja etupleksi on nyt vaihdettu ja muutkin huollot tehty, vielä katteiden maalaus niin ajokausi voi alkaa. Kävin myös penkittämässä/säädättämässä pyörän, uudella putkella pyörä lykkäsi takarenkaalta teholukemiksi 128,8hp. En tiedä, kuinka paljon voimansiirrossa tehoja häviää, mutta 10-15% akselilla kone antaisi tehoa 143-151hp. Hyvin pelkän putkiston vaihdolla (suuttimia tosin avarrettiin hieman), kun vakiona kone antaa 135hp.

Liitteenä muutama kuva, ensimmäisessä pyörä viime kesäisessä ulkoasussaan, toisessa laukkuteline, katteet, penkki ja etupleksi ovat saaneet huutia ja uusi putkisto on paikoillaan. Kolmannessa kuvassa vakioputkisto irroitettuna, tuo rautakasa painaa melkein 20kg ja uusi putkisto 7-8kg, joten painoakin tipahti kivasti. Kuvaa katsomalla kyllä huomaa, ettei vakioputkisto ole todellakaan hyvin virtaava, siitä selittyy tuo huomattava tehonlisäys. Neljänteen kuvaan yritin kaapata veturien valtavan maskuliinisen komeuden, mutta pyörän perkele tuli eteen. Matalampi etupleksi on paikoillaan ja Yamahan tankki tarjoaa väliaikaisesti bensat jotta saa vähän huudattaa. Äänet tosin tuossa putkistossa ovat aivan helvetilliset, joten jos villojen vaihto pönttöön ei auta, on edessä vielä uuden isomman pöntön rakentaminen/ostaminen. Laitetaan vielä yksi kuva sitten, kun pyörä on täysin valmiina.

Liitteet

• 1.webp
    1.webp
    75,9 KB · Katsottu: 371
  • 2.webp
    2.webp
    107,8 KB · Katsottu: 343
  • 3.webp
    3.webp
    53,9 KB · Katsottu: 318
  • 4.webp
    4.webp
    61,7 KB · Katsottu: 331
blackie sanoi:
Aika rauhallisesti piti varmuuden vuoksi ajella vaikka tiet oli kuivat.
Kevättä odotellessa.

:) Et ainakaan myöhästynny alotuksesta. Ajattelin itsekin käydä pikkusen pyörähtämässä yksi päivä, mutta en saanut pyörää tallista pois. Mokoma autotallin liuska oli jäässä.

Tuollasen kanssa tulee pyörittyä kesällä vuosimallia -93

Liitteet

• PICT0010.webp
    PICT0010.webp
    181,4 KB · Katsottu: 435
Odu sanoi:
Tilasin eilen ittelleni ekan pyörän! Ylivuotinen (04) Kawan zx-6r! :hyper:

Kuva (kyseessä -03 malli, mutta 04 on about samanlainen)

Onneksi olkoon, hyvä valinta :thumbs:

Itselläni ollut sininen -03 6R jo pari kesää. Ja on ensi kesänkin, ellei vaihdu uuteen Trumpan Speed 3:seen tai Kawan Z1000:n. Radalla erittäin kiva laite vakionakin, varsinkin kun lyö alle Pirelli Diabloa tai Metzelerin Rennsporttia :kuola:

Kadullakin ainakin mulle riittävän mukava, jotta sillä voi tarvittaessa ajaa > 800 km päivämatkoja. Jousituksen säätäminen omalle painolle ja ajotottumuksille sopivaksi kannattaa. Ja ohjausiskari on hyvä lisävaruste, varsinkin jos aiot vetää mutkateillä/radalla reippaampaa kyytiä tai stunttailupuoli kiinnostaa.

Joku ~1000 kuutioinen naku kyllä kiinnostaisi tällä hetkellä, koska radalla tuskin tulee ensi kesänä paljoakaan tahkottua...

Routa sanoi:
Onneksi olkoon, hyvä valinta :thumbs:

Itselläni ollut sininen -03 6R jo pari kesää. Ja on ensi kesänkin, ellei vaihdu uuteen Trumpan Speed 3:seen tai Kawan Z1000:n. Radalla erittäin kiva laite vakionakin, varsinkin kun lyö alle Pirelli Diabloa tai Metzelerin Rennsporttia :kuola:

Kadullakin ainakin mulle riittävän mukava, jotta sillä voi tarvittaessa ajaa > 800 km päivämatkoja. Jousituksen säätäminen omalle painolle ja ajotottumuksille sopivaksi kannattaa. Ja ohjausiskari on hyvä lisävaruste, varsinkin jos aiot vetää mutkateillä/radalla reippaampaa kyytiä tai stunttailupuoli kiinnostaa.

Joku ~1000 kuutioinen naku kyllä kiinnostaisi tällä hetkellä, koska radalla tuskin tulee ensi kesänä paljoakaan tahkottua...

Vuoden 2002 6R odottelee minua Viaberilla Harrin käsittelyn jälkeen.
Kevättä, ja varsinkin kesää odotellessa.
:hyper:

Lämpiäis nyt äkkiä nuo ilmat nii pääsis ajeleen. Oma pyörä myynnissä ja ku sen saa myytyä ois tarkotus etsiä jostain uus pyörä, CBR 600 tai ZZR 600 lähinnä mielessä :rock:

Manuel sanoi:
Ens kesänä faijan pyörää täytyy lainailla, itse kun se ei sillä aja oikeastaan yhtään. Pari kesää kevarilla takana ja harrastus ei tule jäämään.

H-D softail -02(1500 cc), suorat putket ja ohjaustanko vaihdettu. Jotain pientä tuunausta vielä veljen kanssa suunniteltiin kesäksi. Oon kyllä enemmän kyykkymiehiä, mutta intin takia ei vielä omaa pyörää kannata hankkia.
Eikös tuollainen pyörä vaadi kuitenkin 20 vuoden ikää?

Jos sääennusteet pitävät paikkansa niin voi hyvinkin olla että pääsiäisenä pääsee jo ajamaan pidemmän lenkin. Plussaa on luvattu viikonlopulle ja muutenkin poutaista keliä.
Eiköhän tässä joka tapauksessa ajokelit ala olla kohillaan parin viikon sisällä.

Viikonloppuna pesin kypärästä 3:n kesän hyttyskokoelman pois ja samalla huolsin ja pesin pyörän valmiiksi.

jp-84 sanoi:
Eikös tuollainen pyörä vaadi kuitenkin 20 vuoden ikää?

Oikeassa olet. Lakia ei kuitenkaan nyt ihan kirjaimellisesti tule noudatettua näiden moottorivehkeiden kanssa. Ei ole tarkotus esittää mitään ajamalla tietoisesti pyörää johon ei ole ajo-oikeutta. Täällä päin en vaan esim. viime kesänä joutunut kertaakaan poliisien pysäytetyksi ja ekalla kerralla selviää suurimmalla todennäköisyydellä rikesakolla moisesta ajokorttiluokan ylityksestä.

Perinteisiä kaverijuttuja, mutta menkööt. Viime kesänä kaverilla oli 600 ninja, täystehopapereilla ja ikää se 18. Poliisit pysäytti, mutta ei huomioinu asiaa millään lailla. Tietenkin se riippuu aina kytistäkin, mutta kuitenkin tuntuu, että ei ton suhteen ole niin tarkkaa. Väliluokka kun on jotain niin turhaa.

Back
Ylös Bottom