Moottoripyörä?

maki sanoi:
Suzuki Savage ls650 -87 ostin viime kesänä, kilometrejä tuli n. 1300km.

Mitäpä pidät pyörästä?

Savagehan alkaa olla jo eräänlainen kulttipeli. Tehoja ei ole hirveästi, riittävästi kuitenkin ja yksipyttyisenä "thumpperina" siitä lähtee aika mukavat soundit. Ajoin itse kaksi kesää Savagella ja pidin kyllä pyörästä. Tuli hankittua siihen Silvertailin putki, laukkuraudat ja Cromacin jalkatappien siirtosarja. Vaihdoin sitten isompaan, kun nälkä alkoi kasvamaan.

Tuossa on muuten Savage foorumi, lienetkö jo huomannutkin:

http://www.heise-workstations.de/ls650/LS650-e.html

dogi sanoi:
. Mutta jos lähdet esimerkiksi 40 päivän reissulle ympäri mannerta niin että nukut teltassa mihin ikinä satutkaan saamaan sen pystyyn niin en välttämättä lähtisi vetämään sitä customilla (nahkaliiveissä). On kusipäistä herätä aamulla vesisateeseen niin että vaatteet ovat valmiiksi läpimärkiä. Customit ovat kyllä komeita mutta meikäläiselle sellaista ei tule nimenomaan siksi että ovat julmetun epäkäytännöllisiä siihen mitä minä tahdon prätkällä tehdä (pitkät reissut + rata-ajo). Tai no, jos joskus tahdon rajottaa ajelun koti-snagari-kahvila-prätkäkerho-koti rinkiin niin ehkä sitten ( :provo: ) ;)

On se harmi, kun pitäisi olla ainakin 4 erilaista pyörää,jotta saisi kaikenlaiset käyttötarkoitukset katettua. Customi kaivaria varten, matkapyörä euroopan reissulle, kyykky radalle ja enduro metsään eli pitäisi vissiin mennä johonkin oikeisiin töihin, jotta nuo saisi :D Todennäköisesti mun seuraava pyörä on joko Triumphin tiger :rock: tai BMW 1200GS.

kgb sanoi:
On se harmi, kun pitäisi olla ainakin 4 erilaista pyörää,jotta saisi kaikenlaiset käyttötarkoitukset katettua. Customi kaivaria varten, matkapyörä euroopan reissulle, kyykky radalle ja enduro metsään eli pitäisi vissiin mennä johonkin oikeisiin töihin, jotta nuo saisi :D
Unohdat kokonaan työmatkat yms muut kiireisemmät kaupungissa tapahtuvat ajelut joihin supermoto on aivan ehdoton! Lisäksi tarvitaan auto ja peräkärry tai vaihtoehtoisesti iso paku millä enska saadaan metsäpätkän alkuun ja kyykky radalle.. halpa harrastus :D

ttopi sanoi:
Mitäpä pidät pyörästä?

Savagehan alkaa olla jo eräänlainen kulttipeli. Tehoja ei ole hirveästi, riittävästi kuitenkin ja yksipyttyisenä "thumpperina" siitä lähtee aika mukavat soundit. Ajoin itse kaksi kesää Savagella ja pidin kyllä pyörästä. Tuli hankittua siihen Silvertailin putki, laukkuraudat ja Cromacin jalkatappien siirtosarja. Vaihdoin sitten isompaan, kun nälkä alkoi kasvamaan.

Tuossa on muuten Savage foorumi, lienetkö jo huomannutkin:

http://www.heise-workstations.de/ls650/LS650-e.html

Hyvä ajettavuus, kevyt ja sopivasti tehoja naiselle. Ei ainakaan vielä nälkä ole kasvanut :D . Siirtosarjat pitäis hankkia kun pituuttakin on melkein 170cm. Suomen clubissa oon jäsenenä, hyvää asiantuntevaa ja auttavaa porukkaa on.
Mikä pyörä sulla on?

maki sanoi:
Hyvä ajettavuus, kevyt ja sopivasti tehoja naiselle. Ei ainakaan vielä nälkä ole kasvanut :D . Siirtosarjat pitäis hankkia kun pituuttakin on melkein 170cm. Suomen clubissa oon jäsenenä, hyvää asiantuntevaa ja auttavaa porukkaa on.
Mikä pyörä sulla on?

Yamaha XVS1100 Dragstar on nyt, customeissa olen vielä toistaiseksi pysynyt.

Savage oli kyllä mukava peli ja tehot riitti myös minulle, vääntö varsinkin oli mukava. Tosi mukava ensimmäinen isompi pyörä kaikin puolin. Tärinä pidemmillä matkoilla häiritsi ehkä eniten.

Savage -klubiin en ehtinyt liittyä, se kun avattiin vasta silloin kun olin jo vaihtamassa pyörää. Pyöräni kuvan tosin ehdin lähettää silloin kun sivut ensimmäistä kertaa avattiin ja klubin sivuilla on vieläkin kuva pyörästäni, siinä kuvassa pyörä on vielä ilman mitään himmeleitä. Laitanpa piruuttani kuvan Big Singlestä "tuunattuna".

Liitteet

• savage.webp
    savage.webp
    71,9 KB · Katsottu: 729
blackie lawless sanoi:
Viime kesä oli säiden puolesta sellainen että ei olis tullut mitään ajamisesta ilman vedenpitäviä ajokamoja.

Jep, kelit olivat huonoja, mutta silti tuli 12.5 tkm mittariin... Oiskohan ollut syynä uusi pyörä? :D

Tallissa 16 vuotta seisonnassa ollut Yamaha RS 125 -76, rekisterissä.
Viimeksi ajanut 16 vuotta sitten, mutta keväällä tulee aina kuume...
Tuntuu tuo moottoripyöräily olevan kuin tupakka, ei siitä pääse koskaan eroon!

Oli pyörä syyskuuhun asti jolloin sen kippasin Ahvenistolla ja lunariinhan se paukahti. Toivottavasti kesäksi saa taas uuden alle, elämä ilman prätkää on teeskentelyä... :-)

Ja kyseinen mopo oli Suzuki GSX-R 750 -03, mahtava peli jota voin suositella lämpimästi. Kevyt, tehokas ja ketterä.

ttopi sanoi:
Yamaha XVS1100 Dragstar on nyt, customeissa olen vielä toistaiseksi pysynyt.

Savage oli kyllä mukava peli ja tehot riitti myös minulle, vääntö varsinkin oli mukava. Tosi mukava ensimmäinen isompi pyörä kaikin puolin. Tärinä pidemmillä matkoilla häiritsi ehkä eniten.

Savage -klubiin en ehtinyt liittyä, se kun avattiin vasta silloin kun olin jo vaihtamassa pyörää. Pyöräni kuvan tosin ehdin lähettää silloin kun sivut ensimmäistä kertaa avattiin ja klubin sivuilla on vieläkin kuva pyörästäni, siinä kuvassa pyörä on vielä ilman mitään himmeleitä. Laitanpa piruuttani kuvan Big Singlestä "tuunattuna".

Tässä on mun ajopeli http://savageclub.org/album/mari.jpg

Aloittajan kommentein ajokausi taitaa lähestyä taas, vaikka lunta sataakin.

Ajattelin vanhana ajaa A-kortin ensi kesänä pois kulkeksimasta. Ajeleminen on polttanut useamman vuoden.

Luin tässä nämä muutkin moottoripyörä-ketjut nautinnolla läpi ja alan meiningistä tietämättömänä ihmetytti monet kommentit. Onko tämä HD vs. kyykkypyörä + HD:tä vastaavat aasialaiset -"taistelu" oikeasti näin vakavaa?

Luulen, että aiheutan väärinymmärrystä pahemminkin tällä viestillä. Kyselen näkemyksiä/näkemyseroja kuitenkin aivan tosissani.

Feikki sanoi:
Ajattelin vanhana ajaa A-kortin ensi kesänä pois kulkeksimasta. Ajeleminen on polttanut useamman vuoden.
Tervetuloa mukaan, et varmasti kadu päätöstäsi.

Feikki sanoi:
Onko tämä HD vs. kyykkypyörä + HD:tä vastaavat aasialaiset -"taistelu" oikeasti näin vakavaa?
Ei se niin vakavaa ole, muutama yli-innokas urpo löytyy kannattamaan aina omaa mieltymystään vaikka nyrkein, oli kysymyksessä moottoripyörämerkki, jääkiekkojoukkue tai suosikkimissi. Pääosin kaikki pyöräilijät ovat suurta perhettä, käsi heilahtaa tervehdykseksi vastaantulevalle motoristille merkistä riippumatta ja pysähdytään auttamaan mikäli joku pyöräilijä sitä tarvitsee.

Little boy sanoi:
Itselläni on menossa mahdoton pyöräkuume, ja lääkkeeksi meinasin joko R1(sininen) tai gsxr 1000 vm.2000 eteenpäin.

Onko ensimmäinen (iso) pyörä?

Little boy sanoi:
Itselläni on menossa mahdoton pyöräkuume, ja lääkkeeksi meinasin joko R1(sininen) tai gsxr 1000 vm.2000 eteenpäin.

Prkl, äijä on mun ikäinen ja tollasia pyöriä harkitsee omaksi. Mulla ei ole tollaseen varaa varmaan koskaan :( . Hiton hyvät pyörät sulla on mielessä, toivottavasti saat pyörän kesäksi hankittua :thumbs:

Toissa kesänä oli 750 gsxr, kuvia ehkä myynti osiolla. Viime kesänä ajelin jonkun verran kaverin 1000 gigserillä -02 ja ihastuin täysin. Parempaa pyörää saa hakea eikä lopu tehot kesken.
Ajokokemusta on 10 vuotiaasta lähtien crossipyöristä ja samaan aikaan sain ajaa (iskä asu maalla) yksin ukon 650 turbo jammua..
BTW kaveri veti omansa katon kautta yli 150 vauhdista..

MP-messuilla käynnin jälkeen innostuin käymään tallilla.
Uusi takagummi eilen alle ja putken vaihto pyörään.
Vielä pitäisi vähän maalailla tai tarroilla taiteilla.
Soundit on ainakin hyvät, pikkasen himottaisi jo päästä ajamaan. :hyper:

Odu sanoi:
Tilasin eilen ittelleni ekan pyörän! Ylivuotinen (04) Kawan zx-6r! :hyper:

Kuva (kyseessä -03 malli, mutta 04 on about samanlainen)

:whip: Wautsi! Siisti pärrä, älä telo ittees. :D

Odu sanoi:
Tilasin eilen ittelleni ekan pyörän! Ylivuotinen (04) Kawan zx-6r! :hyper:

Kuva (kyseessä -03 malli, mutta 04 on about samanlainen)

Erittäin hieno!
Paljos tollaiselle tuli hintaa?
Kannaatko pyörä hakea Saksasta vai ostaa ihan Suomesta?

Piti ajaa viime kesänä A-kortti, mutta jäi silloin. Jos tänä keväänä sais ajettua..

Back
Ylös Bottom