Moottoripyörä?

No just tota tarkotin :D Orkkala, Ola, Orimattila, Maanpäällinenhelvetti synonyymejä..

Kävi kyllä mielessä, että saattais olla orimattila, mutta en oo ite aiemmin kyseistä nimitystä kuullu :D

Ei hitto, pakko kehittää jotain rautapersematkoja kuukauden sisään. Jää auttamatta ajot vähäiselle, pienikin vapaa-aika menee järvellä.

Joku reissannut Norjaan esim viime kesänä?

Ite kävin viimevuonna elokuussa tällai suurinpiirtein. Suomen itärajaa ylös > oikeasta käsivarresta ylös ja sitten Karasjok > Nordkapp > Alta sitten sieltä jäämeren rantaa pitkin Tromsöön sieltä sit takas Suomeen Kilpisjärveltä ja sieltä alas. Joku 4000 km tuli ajettua ja aikaa tais mennä 10 päivää joista yhtenä ei ajettu ollenkaan. Teltalla oltiin liikenteessä kaverin kanssa ja muutamat yöt oltiin mökissä kun satoi.

Vois mennä joku vuosi uudestaan ja kattella maisemia enemmän :)

Mitä muuten tarkottaa vanhempi R1:nen? vm 2008? :D

Vähän vanhempaa :D vm -99

r11999blue.jpg

Pitäs ruveta kohta hommailemaan uusia renkaita mopottimeen ja oon tässä pähkäilly, että kannattaisko niitä tilata jostain ulkomailta vai mennä vaan suoraan johonkin liikkeeseen vaihdattamaan. Mitenkäs täällä porukka rengasostoksia hoitelee, onko ulkomailta tilaamisessa järkeä?

Itse hommasin tänään molemmat uudet renkaat. En jaksanut edes itse renkaita pyörästä irroittaa, kun maksoi 230€ renkaiden irroitus+tasapainoitus+renkaat. Ja koko hommassa meni reilu puoli tuntia.

Eipä haittaa vaikka muutaman kympin olisi säästänyt jos olisi renkaat itse ulkomailta tilannut. Se olisi ollut kuitenkin huomattavasti hankalampaa.

Viime torstaina sain kortin ja ''lupasin'' jo itelle ettei tänäkesänä pyörää tule heikohkon rahatilanteen takia. Tässä muutaman päivän selannu nettimotoa nii kuume senku kasvaa. Jos sitä loppukesästä jonkulaista alkais hommaamaan... Kuussataset Banditit ois suht järkevän hintasia (ja näkösiä), kiinnostais käyä koeajamassa.

Sitä mä vähän ajattelinkin, että siitä vaihdosta joutuu kuitenkin pulittamaan enemmän, jos on oma rengas. Tuolta mynetmotosta pari vuotta sitten tilasinkin renkaita, ja onhan ne siellä listahinnaltaan suht edullisia, mutta siihen tulee päälle toimitus ja vaihtotyöt. Täytyy ehkä vaan soitella pariin paikkaan ja kysellä tarjouksia, jos ei tulis juuri kalliimmaks ku tilailemalla.

E: Vielä kun keksis, että mitkä renkaat sitä kannattais alle laittaa :D

Säästäväisen miehen ratkaisu, haet joltain ratakuskilta käytettyjä renkaita. Ne on reunoilta kunnolla ruvella, mutta keskellä on yleensä vielä hyvin pintaa. On halpoja ja saat rispektiä grillillä isoilta pojilta. Kylmän ja märän kelin ajeluihinkin tulee ihan uutta jännitystä :D

No joo, asiaan. Jotta ulkomailta tilaamalla säästäisi, joutuu melkein opettelemaan tekemään renkaan vaihdot ja tasapainoitukset itse.

Alkaa tuo oma 1000F Cebari tuntua ihan nuhapumpulta jo.. nyt tekis mieli hommata 1100XX Blackbird.. aah, tätäkö tää pyöräily sitten on, kokoajan tehokkaampaa vaan :D

15e makso viimeksi takarenkaan vaihto irtovanteelle + tasapainotus paikallisessa (auto)rengasliikkeessä. Ja mitä noita hintoja esim. Rengas-Onlinen ja Suomen välillä vertaillu, niin kyllähän noissa järestään useampi kymppi tuntuu aina hintaeroa olevan. Siis toimituskulut huomioidenkin. Onhan se ikävää kun eurot valuu ulkomaille, mutta itse henk.koht kuluttajana tykkään ostokseni tehdä sieltä mikä on minulle edullisinta. Onhan siinä toki oma vaivansa ne renkaat irrottaa, mutta jos molemmat renkaat vaihtamalla sen 50-100e säästää niin kyllähän siinä jo tuntipalkoillekin äkkiä pääsee.

Itse hommasin tänään molemmat uudet renkaat. En jaksanut edes itse renkaita pyörästä irroittaa, kun maksoi 230€ renkaiden irroitus+tasapainoitus+renkaat. Ja koko hommassa meni reilu puoli tuntia.

Mitkä renkaat? Mulla maksoi viimeksi pelkkä takarengas + vaihto saman verran.

Alkaa tuo oma 1000F Cebari tuntua ihan nuhapumpulta jo.. nyt tekis mieli hommata 1100XX Blackbird.. aah, tätäkö tää pyöräily sitten on, kokoajan tehokkaampaa vaan :D

Kun itse olin pyöräkaupoilla, ne joilla oli iso ja tehokas pärrä sanoivat että älä missään nimessä osta tehotonta pyörää. Heti alkaa tehdä mieli tehokkaampaa. (ne taas joilla ei ollu pyörää sanoi että ei missään voi ostaa tehokasta ensipyöräksi.)

Otin neuvosta vaarin ja ostin sen rytkösen. Tehoa on vieläki riittämiin (1hp/1kg:))

Kuukauden päästä saksanmaalle mopoa ostamaa :hyper: Jos pyörässä ei oo putkia valmiina, niin onko ne saksassa huomattavasti halvempia? Ja onko kurisatsit sielläpäin kans halvempia?

Perskuta kun on hyvät säät, ja just viime sadejakson aikaan lupauduin veneilyreissulle joka sattuu alkamaan huomenna ja loppumaan sunnuntaina. Ois kyllä ollu viikonloppuna nannaa tykitellä joku kuustuntinen mutkapätkäsessio pitkin Pirkanmaata. Ah sitä ihanuutta. :haart:

Edit: no eikait siellä veneillessäkään ala vituttamaan... :D Mutta halajaa jo uutta reissua, kuukaudessa on tullu kilsoja vasta noin 800.

Back
Ylös Bottom