Moottoripyörä?

Tuli näköjään hommattua -06 SV 1000S.. Mainio pyörä hillittömillä äänillä :rock:.

Kävin laittamassa säädöt kohdilleen, kuoppa 3-4 tonnin välillä tasoittui mukavasti.. "Uusimpien" Suzukien ruiskuahan voi säätää suoraan ilman commanderia (jos joku ei tiennyt, itsekin sain tietää vähän aikaa sit..)
 
Kävin laittamassa säädöt kohdilleen, kuoppa 3-4 tonnin välillä tasoittui mukavasti.. "Uusimpien" Suzukien ruiskuahan voi säätää suoraan ilman commanderia (jos joku ei tiennyt, itsekin sain tietää vähän aikaa sit..)

Mitäs rykäisi takapyörältä? Itsellä vanhemman mallinen sv1000('03) ja paperit tuli mukana jossa 106hv ja 90nm eli vakiohepat tallella :D Putket tuossa oli ja TRE ja Pair tehtynä :)
 
Mitäs rykäisi takapyörältä? Itsellä vanhemman mallinen sv1000('03) ja paperit tuli mukana jossa 106hv ja 90nm eli vakiohepat tallella :D Putket tuossa oli ja TRE ja Pair tehtynä :)

Siis hetkinen vakiohepat siis noilla virityksillä?
 
Siis hetkinen vakiohepat siis noilla virityksillä?

No riippuu kuinka muuttaa sen moottoritehoksi, mutta siinä se pyörii 120 hujakoilla. Tuo on aika normi setti mitä olen katsellut noita penkityspapereita että sellainen 100-112hv takapyörältä lähtee tuosta. Ja eihän tuossa nyt ole ku putket(joista toinen hieman läjässä :/ Huomasin ku tänään huolsin mopoa) TRE ei tee muuta ku nostaa vääntöä pikku vaihteilla ja Pair että ei pauku putkessa.



Siloposken Svessa on uudempaa mallia jossa vakiona jo 5hv enemmän(125hv konetehoa).
 
Mitäs rykäisi takapyörältä? Itsellä vanhemman mallinen sv1000('03) ja paperit tuli mukana jossa 106hv ja 90nm eli vakiohepat tallella :D Putket tuossa oli ja TRE ja Pair tehtynä :)

Mullakin on muuten vakio putkia lukuunottamatta, tehot oli 109.7 hp, vääntö 91 nm..
 
Busa on ihan yliarvostettu. Jos vertaa kilokyykkyyn, niin busa ei mene suoralla käytännössä yhtään paremmin ja mutkissa se on sitten hidas romu ja kilokyykky vie sitä mennen tullen.
 
Alkaa tuo oma 1000F Cebari tuntua ihan nuhapumpulta jo.. nyt tekis mieli hommata 1100XX Blackbird..
Se on sama laittaa se GoldWing suoraan, laitat siihen tupla-X:ään laukut kuitenkin :)

Ajatko kilokyykyllä pitempää matkaa matkustajan ja kolmen laukun kanssa?
icon_lol.gif

Hitto, että hajosin tällekki :D Nämä väittelyt on parhaita!
 
Niin. Matkapyörät on erikseen. Ei tällänen miehen mittanen taivu mihkään sportin selkään kun polvia meinaa jo tossa Bläkkärissä välillä kolottaa :D
 
Entinen -06 kixeri tuntui liian pieneltä mulle ja matkassa tuntui että nää on naisille tehtyjä, enkä oo kuin 187 pitkä. Busaa olen itsekkin miettinyt, niin olisi edes vähän mukavampi heittää reissua.
 
Saman mittanen olet sit kun minä niin eiköhän se Busan ajoasento oo ihan ok. Ei se ainakaan kamalasti kyykympi taida olla ku tossa Bläkkärissä. ZZR ois kyl komeampi ja vähän omaperäsempi ratkasu ;) En vaan tiedä onko siinä väännössä oikeestikkin käytännössä eroa Busaan..
 
Joo Busalla on tullut jonkin verran ajeltua, kuten myös ZZR:llä ja ZZR on enemmän pitkille tehty, kun taas pidän Busan moottorista ja fiiliksestä enemmän. Ihan uusinta ZZR:ää ei ole tullut tyypitettyä, mutta ei kai se paljon ole -08 muuttunut? Kummallakin ajaa kyllä mielellään.
 
Busa on ihan yliarvostettu. Jos vertaa kilokyykkyyn, niin busa ei mene suoralla käytännössä yhtään paremmin ja mutkissa se on sitten hidas romu ja kilokyykky vie sitä mennen tullen.

Ja kilokyykkyä on raskaampi kantaa metsässä kuin Tunturin maastopyörää. Mainitsemasi pyörät on tehty erilaiseen tarkoitukseen, vaikka kummassakin on tietysti tavoiteltu urheilullista ajoa.
 
Nuo tehottomuusvalitukset ovat mielestäni melko huvittavia, harva kun kuitenkaan pystyy repimään (tai uskaltaa) siitä fillarista lähellekään täysiä ulos (siis muulloin kun tyhjällä motarilla tai lentokentällä). Useimmiten ne ovat vielä nimenomaan nämä valittajat jotka vääntävät sitä kaasua enemmän ainostaan kiihdyttäessään rampista motarille. Ei sillä ettäkö siinäkään mitään vikaa olisi, huvittaa vaan. Itsehän vaihdan vain ja ainoastaan vaihtelun vuoksi ja lähinnä erilaisiin/eri tyyppisiin pyöriin (seuraavaksi onkin suunnitelmissa Ducati tai totaalinen muutos esim. customiin).
 
Ja tämä oma kommenttini lähti alunperin siitä, kun moni tuntuu edelleen pitävän Busaa jonain superpyöränä joka hakkaa kaikki muut mennen tullen. Matkalehmä se on jolla on kyllä oma paikkansa.
 
Omaan makuun tuo Busa on vain liian painava. Vie kyllä ketteryyden mennesseen. Ja ei se ulkonäkökään oikein miellytä. Tosin koko mustana tuo vaikuttaa ihan siistiltä. Musta vähän häivyttää niitä liian pulleita muotoja :D Busalla mennään kovaa(suoralla) ja vakaasti.
 
Ehkä paras katsoa tuonne 600 tahi 750:iin, jos mielii mennä lujaa ja kovaa mutkatiellä... Jota harva uskaltaa tai edes viitsii, kuitenkin yleiset tiet on yleisiä teitä, ei kunnossapidettyjä rataväyliä...

Kait tuo Busa on maineensa puolesta saanut superpyörän tittelin, onhan se ollut kautta aikoijen markkinoilla yksi tehokkaimista pyöristä. Nyt toki on tullut paljon kärpäsiä ympärille, mutta maine niittää yhä kuluttajakunnan keskuudessa, sekä Busanistit tuntuu olevan enemmän kuin merkkiuskoisia pyörälle... Uskon että vallan kiva kampe sekin, mutta onhan se möhkäle, mutta varmaan jokseenkin "ketterä" möhkäleeksi.

Tehoilla tunnu olevan oikein mitään väliä sitten 600, 750, 1000 tai 1300 kanssa, kaikkeen sitä kuitenkin ennemin tai myöhemmin tottuu, ja jos on sinut pyöränsä kanssa saa taatusti yhtä hyvän hyödyn irti, niin R6R:stä kuin bränikästä Busasta. Kivoja pelejä kaikki! :-)
 
Back
Ylös Bottom