Moottoripyörä?

Onhan tuo ihan saatanan härskin näkönen vekotin...jotenki karulla tavalla vielä hienokin. Ens kesäksi olis varmaan pyörän vaihto edessä, saa nähä vaikka olis kyseinen härpäke.....

oon miettiny et jos joku päivä sais tommosen H-D:n poistettua niin pitääkö semmonen väite paikkaansa että niitä saa korjata enemmän kesällä kun ajaa ?

Tuli eilen käytyä koejamassa Ducati Diavelia ja en kyllä suosittele... Siis koeajoa, tulee äkkiä halu sellainen hankkia :D
Oli kyllä pirun hyvä hyvä ajettava. Ajosento oli ainakin kyykkypyörään tottuneelle todella rento ja mukava. Ja olihan se kiihtyvyys aika järkyttävää. Tuntui oma pyörä aivan mopolta tuon koeajon jälkeen.

Ainoastaan motari vaihdissa (yli 150km/h) ajonautinto väheni, kun tuntui että pää lähtee irti. Tosin asiaan saattoi katteettomuusen lisäksi vaikuttaa myös eilen ollut kova tuuli.

Harmi vaan että jokin siinä ulkonäössä vielä mietityttää. Täysin se ei miellytä silmää. Tosin harva pyörä täysin vakiona miellyttää.

Tuota punamustaa Diavelia pääsin kuolailemaan sivusta pari viikkoa sitten kun naapurissa kyseinen pyörä ajeli kotitiellä ympyrää.. Vaihtaisin oman Zetan tuohon välittömästi..

Ite tullu tuota kuolailtua, ehkä joskus:kuola: ->
Yamaha-V-Max_VMX17_2010_1.jpg

Toi v-max on kyl iha tajuttoman munakas peli! Mulle kans tollanen sit joskus isona..

oon miettiny et jos joku päivä sais tommosen H-D:n poistettua niin pitääkö semmonen väite paikkaansa että niitä saa korjata enemmän kesällä kun ajaa ?

vanhoissa vehkeissä kyseinen kommentti lienee oikeutettu. iron/flat/kunckle/shovel/pan -head moottorit on niitä joissa sitä työkalupussia pitää raahata mukana. Evolution moottori tuli joskus 80 -luvun puolessa välissä ja oli iso harppaus luotettavuuden ja muidenki ominaisuuksien osalta. Jos et osaa/halua/ei kiinnosta räplätä moottoria enempää kuin on pakko mutta HD:ta tekee mieli niin hommaa pyörä evo tai twincam -moottorilla. hdcf.fi:stä löytyy paljon infoo eri pyörien tyyppivioista, sportstereissa ainakin 4-portainen vaihdelaatikko oli 90-luvun alussa heikko lenkki jne...

tuollasella Diavelilla nyt jonkinverran ajaneena...
ei kyllä kokemuksen jälkeen hirveenä iske enää pikkupärrät....
mut oma moka.. :) ei taida olla paluuta pienikuutioisiin motareihin..

tuollasella Diavelilla nyt jonkinverran ajaneena...
ei kyllä kokemuksen jälkeen hirveenä iske enää pikkupärrät....
mut oma moka.. :) ei taida olla paluuta pienikuutioisiin motareihin..

Mitenkä ajokokemukset? ajoasennosta, ajomukavuudesta, kiihtyvyys, pitkät matkat? :)

Päätin itse jo n. 1v sitten, että hankin V-Max:n joskus vanhempana, mutta nyt samaiselle listalle kiilasi myös tuo Diavel, olen aivan myyty..

Onkos jollain pakkislaisella v-rodia?

Kuulin huhun että rodissa tarvitsisi irroittaa kone, jotta ventiilit voidaan säätää. Ja säätövälikin olisi kuulemma aika lyhyt.
Onko jollain tarkempaa tietoa tästä? Kuinka usein ne pitää säätää ja mitä se suunnilleen maksaa liikkeessä tehtynä?

Pitäs ruveta kohta hommailemaan uusia renkaita mopottimeen ja oon tässä pähkäilly, että kannattaisko niitä tilata jostain ulkomailta vai mennä vaan suoraan johonkin liikkeeseen vaihdattamaan. Mitenkäs täällä porukka rengasostoksia hoitelee, onko ulkomailta tilaamisessa järkeä?

Pitäs ruveta kohta hommailemaan uusia renkaita mopottimeen ja oon tässä pähkäilly, että kannattaisko niitä tilata jostain ulkomailta vai mennä vaan suoraan johonkin liikkeeseen vaihdattamaan. Mitenkäs täällä porukka rengasostoksia hoitelee, onko ulkomailta tilaamisessa järkeä?

Aika usein käy vaan niin, että rengas on halvempi ja jos ei itse pysty gummia vaihtamaan, niin vaihtotyöstä saa sitten pulittaa tuplahinnan verrattuna siihen jos olisit ostanut renkaan liikkeestä missä renkaan vaihdat (ei aina näin, mutta valitettavan usein).

^ Tuolta http://www.mynetmoto.com/

Jos oot Pirkanmaalta niin voin tilata yhden renkaan kanssa. Kolme rengasta sisältyy yhteen postiin.

edit. Tuli muuten heitettyä lipat tänään :jahas:

Ei oo Pirkanmaa kyllä ihan vieressä.

Aika usein käy vaan niin, että rengas on halvempi ja jos ei itse pysty gummia vaihtamaan, niin vaihtotyöstä saa sitten pulittaa tuplahinnan verrattuna siihen jos olisit ostanut renkaan liikkeestä missä renkaan vaihdat (ei aina näin, mutta valitettavan usein).

Sitä mä vähän ajattelinkin, että siitä vaihdosta joutuu kuitenkin pulittamaan enemmän, jos on oma rengas. Tuolta mynetmotosta pari vuotta sitten tilasinkin renkaita, ja onhan ne siellä listahinnaltaan suht edullisia, mutta siihen tulee päälle toimitus ja vaihtotyöt. Täytyy ehkä vaan soitella pariin paikkaan ja kysellä tarjouksia, jos ei tulis juuri kalliimmaks ku tilailemalla.

E: Vielä kun keksis, että mitkä renkaat sitä kannattais alle laittaa :D

Oi vitsi toi VMAX on kyllä cooooli laite :rock:

edit. Ihtekkin täytys renkaat vaihella varmaan kohta puoliin. Taidan sijottaa Michelin Pilot Road 3:siin seuraavaks kun kehuivat biken testissä niin maan perkeleesti.

edit. Ihtekkin täytys renkaat vaihella varmaan kohta puoliin. Taidan sijottaa Michelin Pilot Road 3:siin seuraavaks kun kehuivat biken testissä niin maan perkeleesti.

Noita mäkin oon miettiny. Vois olla aika passeli omaan ajoon.

Kehtaako Adrift ajella tourinkirenkailla? :D Eikös sulla ollu joku raaseripyörä kuitenkin?

Tommonen vanhempi r1 mulla on, mutta kun ajaminen tapahtuu kuitenkin maantiellä, niin tuskin sitä mitään ratarenkaita kannattaa hommailla :D

Ite aattelin varmaan tuolta Orkkalan puolelta hakea yheltä Honda-mieheltä Misukat.. Ei ollu kamalan kalliitkaan kun vilkasin.

Back
Ylös Bottom