Moottoripyörä?

Eiks noita vertailuja (nimenomaan tonnikeijujen osalta) ole lähes joka kevät lähes joka ikisessä prätkälehdessä sekä TM:ssä ym?

Käyn hakemassa uuden prätkäni tossa viikon päästä. Honda CBR 125, -06 mallia. Liian nuori isompaan kalustoon :itku: Pakko odotella vielä vuosi sitä A-korttia.

Ton näkönen:
Honda CBR 125

Sportman81 sanoi:
Joo, itseasiassa selviskin toi vakuutusmaksut, 600cc noin 200€/ kk...auts, tuntuu kyl pahalta, just ton taki isompaa ei voi ees harkita.

200e/kk 12 kuukauden ajan?? Ei voi pitää paikkaansa. 900cc HD:n vakuutus (liikenne + kasko) on noin 800 vuodessa.

Sportman81 sanoi:
Joo, itseasiassa selviskin toi vakuutusmaksut, 600cc noin 200€/ kk...auts, tuntuu kyl pahalta, just ton taki isompaa ei voi ees harkita.

Hmmm... Mulla on nyt kun kilpailutin ajokuukauden maksu karvan alle 160 €, että kovalta kuulostaa. Ja bonukset on ne mitä tinkaamalla saa.

Ja mopotin on zx 12 r.

Sportman81 sanoi:

Käy kysyyn Pohjolasta. vähän leuka loksahti kun kuulin tarjouksen kusiaseen:
670 €/vuosi, liikenne + täyskasko. :eek: Tossa oli tosin keskittämiset & liiton alennukset + viime kesän boonukset messissä.

en saanu fighteria, täytyy tyytyä normaali 600separiin joka kohta tulee pihaan. sitten vielä pitää lähtä ajamaan se kortti. ärsyttää tuo kortin ajaminen:wall:

Sori, nyt on kyllä tietämätön heittäny mulle legendaa. Eli jotaki alle 60€ per kuukausi 600-750cc oli. Ehdin jo pelästyä:) Oisko jollaki kokemuksia tosta 750cc Suzuki GSX R:stä vai pitäiskö tyytyä suht uuteen 600 separiin.

neutraali sanoi:
en saanu fighteria, täytyy tyytyä normaali 600separiin joka kohta tulee pihaan. sitten vielä pitää lähtä ajamaan se kortti. ärsyttää tuo kortin ajaminen:wall:

:thumbs:

Ei ne muutkaan faittereitaan ole sellaisina kaupasta ostanut, nythän sulla on elämäs tilaisuus toteuttaa itseäs ja tehä siitä semmoinen kun itse haluat. :)

Kuparikatto sanoi:
:thumbs:

Ei ne muutkaan faittereitaan ole sellaisina kaupasta ostanut, nythän sulla on elämäs tilaisuus toteuttaa itseäs ja tehä siitä semmoinen kun itse haluat. :)
juu. fighteri tehdään sitten jos kaadan pyörän ja siitä selviän hengissä:) . toivon kuitenkin etten kaataisi. onhan noissa katetuissa omat hyvät puolensakin, ainakin kun kovempaa ajaa.

Hankinnassa olis honda cbr 1100xx super blackbird ja hintalapussa luki vm-98. Jäi vaivaamaan kun se oli kumminkin rekisteröity 7.10.1997 niin yrittääkö myyjäliike kusettaa ikää vai onko tolle joku järkevä selitys?

Likainen Harri sanoi:
Hankinnassa olis honda cbr 1100xx super blackbird ja hintalapussa luki vm-98. Jäi vaivaamaan kun se oli kumminkin rekisteröity 7.10.1997 niin yrittääkö myyjäliike kusettaa ikää vai onko tolle joku järkevä selitys?

Seuraavan vuoden mallithan tulevat myyntiin aina vuoden lopussa eli tuossa on kyseessä vuoden 1998 mallistosta oleva pyörä, joka on ostettu lokakuussa 1997.
Korjatkaa jos olen hakoteillä.

jos siihen on jotain muutosta loppuvuodesta tullut, niin silloinhan tuota voi sanoa 98malliksi.mutta jos 97 ja 98 on täysin samanlaisia pyöriä, niin kyllä se silloin 97 on, jotkut myyjät vaan ilmoittavat sen tuollain että sais paremman hinnan. samaa tekevät autokauppiaat. selvää kusetusta tosiaan jos malli pysyy muuttumattomana.

hintaa vaan reilusti tinkaamaan jos 97 ja 98 malli on samoja.

Lukuisten pankkilainahakuyritysten jälkeen näyttäs siltä että saan sittenkin sen HD:n jo täksi kesäksi!! :rock: Pärräkin varattuna. *pieni jöpötys housussa*

Nyt äkkii ajaa se kortti!

no nii nyt sitte pitäis kai käydä ajelee kortti ku tulee hd kohta kotiin, ei tosin minulle mutta eiköhän sillä tuu ajeltuu.. :)
Mutta semmost kyselisin ku oon ite ajatellu hankki pikkasen sportimman.. ni mikä teidän mielestänne on lopppuun ajettu 600-750 cc? eli siis km määrä milloin ette enää harkitsisikaan pyörää... kiinnostais vähä tietää paljon noilla yleensä ajaa?

neutraali sanoi:
jos siihen on jotain muutosta loppuvuodesta tullut, niin silloinhan tuota voi sanoa 98malliksi.mutta jos 97 ja 98 on täysin samanlaisia pyöriä, niin kyllä se silloin 97 on, jotkut myyjät vaan ilmoittavat sen tuollain että sais paremman hinnan. samaa tekevät autokauppiaat. selvää kusetusta tosiaan jos malli pysyy muuttumattomana.

No jaa, taitavat mp-tehtaat myös ruokkia tätä omituista puolikkaiden mallivuosien kanssa nyhväämistä julkaisemalla seuraavan mallivuoden aina jo syksyllä. Eli pelkästä myyjän kusetusyrityksestä ei välttämättä ole kyse.

Aika harva mopo taitaa täysin muuttumattomana seilata vuodesta toiseen, ainakin värivaihtoehdot ovat eri.

Esim. Speed Triple -06 sarja tuli myyntiin elokuussa 2005. Huimat muutokset edelliseen vuoteen taitavat olla yksi värivaihtoehto lisää ja hiukan erimallinen öljyjäähy.

Pari vuotta kun vierähtää ja joku tuollaista käytettyä myy, niin onko se nyt sitten 2005 vai 2006 malli? Tehtaan sarjanumero sanoo 2006, rekisteröintiaika 2005. Mielestäni olisi reilua kauppamiesten ilmoittaa selvästi mistä on kyse niin ei tule sanomista kenenkään suunnalta.

*RIISI sanoi:
Mutta semmost kyselisin ku oon ite ajatellu hankki pikkasen sportimman.. ni mikä teidän mielestänne on lopppuun ajettu 600-750 cc? eli siis km määrä milloin ette enää harkitsisikaan pyörää... kiinnostais vähä tietää paljon noilla yleensä ajaa?
vanhoissa pyörissä ratkaisee huolto ja sen puute. hyvin huolletulla pyörällä ajaa todella paljon kun taas huonosti pidetty pyörä voi laueta jo 40tkm eli hommaat hyvin huolletun pyörän ja koeajon jälkeen teet ostopäätöksen. yhden 600cc pyörän tiedän millä oli ajettu 170tkm ja täysin toimiva pyörä oli. tuo on jo todella paljon pyörälle ku pyörälle.

IronMind sanoi:
No jaa, taitavat mp-tehtaat myös ruokkia tätä omituista puolikkaiden mallivuosien kanssa nyhväämistä julkaisemalla seuraavan mallivuoden aina jo syksyllä. Eli pelkästä myyjän kusetusyrityksestä ei välttämättä ole kyse.
.
juu näinhän se menee, autoissa sama homma. mutta kuten sanoin jos pyörä on seuraavan vuoden mallia niin oikea ilmoitus tapa olisi mielestäni esimerkiksi näin (nyt puhutaan nyt siis tuosta pyörästä mistä oli puhetta) : vm1998/97. tuollain ne monesti autonkin ilmoittavat. ehkä tuo myyjien syyllistäminen oli vähän ylireagointia osaltani :)

Back
Ylös Bottom