Moottoripyörä?

Missäpäin ja minkälainen merkkitarjonta?
 
Tyhmä kysymys:

jos tällainen täysin neitsyt, eli ABC-kortin omaava muttei koskaan moottoripyörällä ajanut ostaisi pärrää, niin onko se saletti että henki lähtee jos ostaa alleen 1000-kuutioisen japsin, eli pitäisikö aloittaa jollakin rauhallisemmalla?
Jos noin kuitenkin kävisi moottoripyöräkurssin alkuun, ihan vaan henkivakuutukseksi.
 
SerialLoser sanoi:
Tyhmä kysymys:

jos tällainen täysin neitsyt, eli ABC-kortin omaava muttei koskaan moottoripyörällä ajanut ostaisi pärrää, niin onko se saletti että henki lähtee jos ostaa alleen 1000-kuutioisen japsin, eli pitäisikö aloittaa jollakin rauhallisemmalla?
Jos noin kuitenkin kävisi moottoripyöräkurssin alkuun, ihan vaan henkivakuutukseksi.

Sulla on kyynärvarresta alaspäin mennessä sellainen uloke, jolla pystyy sitä pärrän kaasukahvaa kontrolloimaan. ;) Eli osta vain suoraan tarpeeksi tehokas pyörä, ettei tarvitse heti olla vaihtamassa. Kurssit ovat todella hyvä idea, itsekin olen tänä kesänä menossa.
 
SerialLoser sanoi:
Tyhmä kysymys:

jos tällainen täysin neitsyt, eli ABC-kortin omaava muttei koskaan moottoripyörällä ajanut ostaisi pärrää, niin onko se saletti että henki lähtee jos ostaa alleen 1000-kuutioisen japsin, eli pitäisikö aloittaa jollakin rauhallisemmalla?
Jos noin kuitenkin kävisi moottoripyöräkurssin alkuun, ihan vaan henkivakuutukseksi.
Hengen lähtö on enemmän kiinni päästä kuin pyörän kuutioista. Jos et osaa nuin teknisesti yhtään ajaa, niin vois olla fiksumpaa käydä joku kurssi tai treenata alkuun jollakin pienemällä vehkeellä vähän aikaa. Ekaksi pyöräksi 1000-kuutionen kyllä muuten sopii siinä missä pienempikin. 600-kuutioisessaki on sen verta potkua ex-autoilijalle, että saa halutessaan vaivatta hengen pois.
 
Alexei sanoi:
Hengen lähtö on enemmän kiinni päästä kuin pyörän kuutioista. Jos et osaa nuin teknisesti yhtään ajaa, niin vois olla fiksumpaa käydä joku kurssi tai treenata alkuun jollakin pienemällä vehkeellä vähän aikaa. Ekaksi pyöräksi 1000-kuutionen kyllä muuten sopii siinä missä pienempikin. 600-kuutioisessaki on sen verta potkua ex-autoilijalle, että saa halutessaan vaivatta hengen pois.
Sitähän mää meinasin että ihan ekaksi kurssille.
Hyvä pointti tuo 1000- ja 600-kuutoisten tehot, en tullut aatelleeksi, että ei se nykyään tartte olla iso pyörä että liikkuu ku ohjus, eli ei saa mitään nuharuiskua alleen vaikka pienemmän ostaiskin.

Mietin vaan, kun TM:ssä koeajoivat Kawasakin V 2000 -pärrää, ja sanoivat että se ei selvästikään ole tarkoitettu aloittelijalle, että pienelläkö se on aloitettava.

Noh, suoraan sanoen, ei mulla nyt ees ole niin paljoa ylimääräistä, että sais kurssin ja pyörän ja ajokuteet.
Alko vaan haaveet lentään kun joku pulju kauppasi Hayabusa-erää tarjouksessa jotain hintaan 16900.
 
SerialLoser sanoi:
Tyhmä kysymys:

jos tällainen täysin neitsyt, eli ABC-kortin omaava muttei koskaan moottoripyörällä ajanut ostaisi pärrää, niin onko se saletti että henki lähtee jos ostaa alleen 1000-kuutioisen japsin, eli pitäisikö aloittaa jollakin rauhallisemmalla?
Jos noin kuitenkin kävisi moottoripyöräkurssin alkuun, ihan vaan henkivakuutukseksi.

Onko sulla ollut edes mopoa ?

Jos ei niin sitten näyttää aika heikolta. Pyörän kokohan ei ole niin oleellinen asia aloittamisessa kuin äkkiseltään luulis, vaan se, että hallintalaitteiden käyttö on selkäytimessä. Siihen auttaa mopopohjakin varsin pitkälle. Me on ajatettu kavereita ja puolituttuja meidän kakspuokki cr:llä ja ihan hyvin ne on pärjänneet vaikka tehokkain vehje alla sitä ennen on ollut vakio pv. :D
Mutta se mopopohja on edes oltava, skootterit ei kelpaa...

Kaikki isot pyörät lähtee kokemattoman mielestä ihan vitusti ja yleensä sitä on sisäinen "pakko" myös kokeilla. Siinä vaiheessa kun pyörä paukkuu rajoittajaan, mutka hyppää silmille ja mies täynnä adrenaliinia, on myöhäistä alkaa arpomaan, että: " Kumpis näistä oli kytkin ja kumpi jarru, mitäs se myyjä sanoikaan ennen koeajoa... " :eek:

Kaikkihan on rauhallisia suunnitelmissaan, mutta ainakin mulle tyvestä puuhun nouseminen on ollut ihan terveellistä.
 
SerialLoser sanoi:
jos tällainen täysin neitsyt, eli ABC-kortin omaava muttei koskaan moottoripyörällä ajanut ostaisi pärrää, niin onko se saletti että henki lähtee jos ostaa alleen 1000-kuutioisen japsin, eli pitäisikö aloittaa jollakin rauhallisemmalla?
Jos noin kuitenkin kävisi moottoripyöräkurssin alkuun, ihan vaan henkivakuutukseksi.

Kysymys ei ole tyhmä, vaan erittäin hyvä. Faktahan on tosiaan se, että nykyajan 600cc pyörä on jo semmonen peli, jolla päästään lööppeihin ihan takuulla, eikä tarvi edes suorituskyvyn rajoilla ajaa.

Eli korvien välistä se on kiinni, 600cc pyörällä tappaa ittensä ihan yhtä helposti kuin isommalla.

Mutta, fakta on myös se, että pyörän käsittely on näennäisesti ehkä "helppoa", mutta todellisuudessa kaukana siitä ja ajaminen tyystin erilaista kuin autolla. Siksi tuo kurssi on todellakin enemmän kuin suotava "lahjana saadun" A-kortin omistajalle.

SerialLoser sanoi:
Alko vaan haaveet lentään kun joku pulju kauppasi Hayabusa-erää tarjouksessa jotain hintaan 16900.

Hmm.. 16900? Ei siihen hintaan pitäs tarvia edes tingata normihinnoillakaan.

On se mopoilu vaan kivaa ja ekat 1000km mullakin busalla mittarissa.. :haart:
 

Liitteet

  • bussi.webp
    bussi.webp
    134,8 KB · Katsottu: 314
nCh sanoi:
Joo renkaat oli vielä viimekesänä tommoset touring malliset eli pikkasen neliskanttisemmat. Nyt on ns "sport" renkaa jotka on ihan pyöreät.

en kommentillani hakenut keskikohdan runsasta kuluneisuutta, vaan sitä, että renkaan laidat ovat käyttämättömät. (eli ns. pussystripes=pelkuriraidat löytyy)
 
paljoko maksaa papereissa merkatun 25kw pyörän katsastaminen täysitehoiseksi? 600cbr on kyseessä mikä on siis papruissa 25kw merkattu.
 
SerialLoser sanoi:
Mietin vaan, kun TM:ssä koeajoivat Kawasakin V 2000 -pärrää, ja sanoivat että se ei selvästikään ole tarkoitettu aloittelijalle, että pienelläkö se on aloitettava.

Noh, suoraan sanoen, ei mulla nyt ees ole niin paljoa ylimääräistä, että sais kurssin ja pyörän ja ajokuteet.

Tuo Kawa nyt onki aivan eri juttu. Sehän on kait se jytycustomi? Painoa on ties kuinka paljon ja muutenki hankalampi käsitellä kuin peruskyykky.

Jos et ole mikään sekopää (sekopäille en suosittele mitään), niin alle 600-kuutioista ei kannata hankkia. Pienemmät tuntuu kyllä äkkiä liian pieneltä. Kelvollisen 600-kuutioisen saa kuiten jo 6000€:lla ja sillä jaksaa ehkä pari kesää ajellakin.

Melkeinpä jokanen 600-kuutioinen kiihtyy sinne 170km/h aivan suht hätäsesti. Normaaliajossa kait suurin ero on isoimalla vaihteella ohitettaessa. Tonnisella (en omista) ei tarvinne vaihtaa paria pykälää alemmaksi, mutta kuussatasella (omistan) täytyy (tai ainaki mie vaihan). Toki silläki isoimallaki vaihteella perusautoa parempi on ohitella :thumbs:
 
S-T sanoi:
Daineselta on ainoat suunnilleen oikean kokoiset löytyneet tähän mennessä.. Mallivalikoima vaan ei ollut kovin iso.. Pitää kysellä, jos tilaisivat mieleisen näköisen omalla koolla... Ilman ostopakkoa :rolleyes:
ÄRR!!1 Onko mun kuitenkin lopulta ne Gore Texit ostettava, kun toi Dainesenkin pienin naisten koko nyt sovitettu ja väljäähän siellä...

Ps. Pyörä kotona :haart: Kuvia tulossa kun saan kameran lainasta...
 
Kova on polte ja mopo odottelee tallissa (on itse asiassa ollut siellä jo melko kauan) :D. Onneksi kohta pärähtää jahka voitan sen kortin muropaketista. Eli -01 Suzuki GSX-R 600.
 

Liitteet

  • IMG69.webp
    IMG69.webp
    164,9 KB · Katsottu: 327
Mikä hinku kaikilla on noihin 600cc... kyllästyy tehoihin alta aikayksikön...

Jos joku on pyörää ostamassa niin suosittelen http://www.ee-speed.com/

Esim uus Hayabusa 15 900€. Muutenkin on hinnat kohillaan.

On muuten ainoa paikka suomessa joka saa rekisteriin noita yamaha raptor 700cc mönkkäreitä. Muutenkin tuntuu olevan iha pätevä firma.
 
total13 sanoi:
en kommentillani hakenut keskikohdan runsasta kuluneisuutta, vaan sitä, että renkaan laidat ovat käyttämättömät. (eli ns. pussystripes=pelkuriraidat löytyy)

No mutta vanhojenrenkaiden malli oli semmonen että niillä ei pysty kanttailla koska se muoto ol ivähä neliskanttinen eli ns touring rengas. rengaspintaa ei kantatessa jää läheskää yhtäpaljon kun tommosella fatillä sportti renkaalla mitä on näissä uusissa sportti kyykyissä.

Toki olishan niilläkin voinu kanttailla polvet maassa jos on vana munaa. Ite kyllä huomasin rampeissa esim kantatessa että millo sieltä takapyörältä alkaa pito loppumaan :lol2:
 
Eilen ekat ajot ja olihan taas kivaa,vloppuna sitten vähän pidemmälle reissulle...
 
Back
Ylös Bottom