Moottoripyörä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mulla oli kaks kesää 600f hornet, mutta myin opiskelujen takia pois ja seuraava pyörä tulee todellakin olemaan tonninen vaikken ole bomberi :D kuussatkulla kyllä pärjää, hornettikin kulki 1 vaihteella sataa, poltti kumia ja huiput oli 250. Syy miksi haluan isomman, on juuri se ''pehmeys'' ja vääntö alakierroksilla. Esimerkiksi pitkää motariajoa on huomattavasti mukavampi ajaa tonnisella, kuin jollain munat murskaavalla 600 ninjalla joka kiertää motarilla 6k.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kai sitä itsekin tulee hommattua kadulle seuraavaksi joku kunnon kyykky, kun taas homma alkaa kiinnostaan. R1, vois veikkailla.
 
Zone-sarja -42%
Itselläkin oli edellinen pyörä kuussatanen hornetti ja jonkin verran tulee pidempiäkin reissuja kesäisin ajeltua, niin alkoi ärsyttämään juurikin tuo noin 6k kierrokset reippaassa satasessa ja tietysti isompien katteiden puute.
Nyt noin kuukauden ollut alla hondan vfr 800 ja tähän asti ainakin ollut tyytyväinen.
 
Kolmatta kesää alla tuo iso Zetori. Pitemmät ajoreissut on jäänyt tekemättä aika pitkälti tältä kesältä ja ei kamalasti ole näköpiirissä niitä muutenkaan. Ensi kesänä voisi miettiä jotain teho-nakua alle millä kevyet mutkailut, kahvilakruisailut ja työmatkat hoituvat. Mitään vikaahan tuosta pyörästä ei pysty löytämään jos nyt ei katteiden tuomaa suojaa lasketa mikä puolestaan helpottaa vauhdin nousua salakavalasti. Tuo massakin on ihan riittävällä tasolla toiminut kaupunkiliikenteessä.

Ehkä tässä vaan kiirettä on nyt pitänyt kun kilsat aika vähiin jäänyt tällä kesällä. Eikä tarakallakaan tarvi kuljettaa harakkaa kun muutaman kerran kesässä niin ei siihenkään ominaisuuten määräänsä enempää tarvi panostaa seuraavassa mopossa.

Mitäpä se mopoilu sitten voisi olla tulevaisuudessa? Ehkä luokkaa S1000R, MT-10, Diavel(se sportimpi), Griso...mene ja tiedä. Liian nuorekas kuitenkin matkanorsulla ajamaan eikä tässä käyttätarkoituksessa se paremmin palvelisi kuitenkaan.
 
Tulipa hommattua Suzuki Bandit 1250a kaveriksi Husqvarna 125 sm. Ja tottakai aikuinen mies leluja tarvitsee :D
Tekniikka kysymys niistä tietäville? Husqvarna 125 sm pakoaukonsäätimestä kysymys. Tässähän on sähköinen säädin. Kuinka vaikuttaa koneen toimintaan, jos läpät on veivattu täysin auki ja ne ei toimi kaasun käytön mukaan?
Tai yleensä kaksitahti vehkeissä, missä on säädin on ja läpät on lukittu auki.
 
Tulipa hommattua Suzuki Bandit 1250a kaveriksi Husqvarna 125 sm. Ja tottakai aikuinen mies leluja tarvitsee :D
Tekniikka kysymys niistä tietäville? Husqvarna 125 sm pakoaukonsäätimestä kysymys. Tässähän on sähköinen säädin. Kuinka vaikuttaa koneen toimintaan, jos läpät on veivattu täysin auki ja ne ei toimi kaasun käytön mukaan?
Tai yleensä kaksitahti vehkeissä, missä on säädin on ja läpät on lukittu auki.

Itellä ei omassa nuoruudessa Hussen 125 sm:ää ollu, mutta monella kaverilla kylläkin. Eihän se missään tapauksessa hyvä ole, jos elektroninen säädin poissa pelistä. Karting hommissa, ainakin läppien ollessa koko ajan auki täydellä kaasulla ei suurtakaan vaikutusta, mutta alaväännöt ja tehot uupuivat totaalisesti. Nopeal googletuksel tuol jotain ketjua
aiheesta: http://www.motorg.fi/keskustelu/showthread.php/207612-Pakoaukonsäätimen-säätäminen

Toivotaa, et saat pelittää. :)
 
Pyörä = Yamaha FZ6n -04, eli 600cc ja ruiskukone. Väänsin ilmeisesti avaimen P-asentoon = parkit jäi päälle ja pyörä seissyt useamman päivän ja täten akku aivan finito. Kysymys kuuluu, lähtisikö tuo työntämällä käyntiin kun ei ole virtaa yhtään? Pientä alamäkeäkin olis tarjolla. Ei millään jaksais missään kerrostaloympäristössä ruveta akkua kaivelemaan tankin alta.

Ja tietty kokeilemallahan se selviäis, mutta ajattelin selvittää, että onko edes teoriassa mahdollista, ettei tarvii turhaan tampata mäkeä ylösalas näillä helteillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos nopeasta ja toivoa herättävästä vastauksesta. Ei ole luistokytkintä. Entäs apuvirran anto autosta kun ei ole laturiin vielä investoitu? Tuleeko ruumiita?
 
Itsellä kuoli viime kesänä norjassa mätänetistä samana keväänä ostettu akku aivan totaalisesti. Pyörä lähti työntämällä käyntiin, mutta ei voinut ajaa edes valot päällä tai heti alkoi vaikuttamaan kulkupuoleen negatiivisesti. Norjasta sitten uusi exiden akku 669 kruunua.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos nopeasta ja toivoa herättävästä vastauksesta. Ei ole luistokytkintä. Entäs apuvirran anto autosta kun ei ole laturiin vielä investoitu? Tuleeko ruumiita?

Ainakin mulla apuvirran anto toimii siinä kuin autossakin. Mutta täysin tyhjäksi päässyt akku ei kyllä kovin pitkään kestä, kannattaa vaihtaa herkästi.
 
Jees, kyllähän se törähti käyntiin, mutta akku ei taida ottaa latausta enää vastaan kun tunnin pillurallin jälkeen ei virtaa ollut yhtään. Moottorin vikavalokin vilkkui aina silloin tällöin ajon aikana vailla mitään logiikkaa ja käynti oli välillä ikäänkuin ajaisi kovissa tuulenpuuskissa. Toivottavasti uuden akun hankinnnalla selviäis.
 
Luultavasti selviää. Täysin nolliin vedetty akku ei kyllä mopon omalla laturilla oikein lataudu, eikä muutenkaan oikein kunnolla ennalleen.
 
Itsellä -06 Kawasaki Z750 Delkevicin putkella, penkitetty 110 hp.

2016_07_29_00_05_20.jpg


Mahtava peli juurikin mutkateillä ja lyhyempään matkaan. Tehot riittää hyvin kuljettamaan 100 kg ukkoa ja kierrosten kanssa pelaamalla on vauhdikas peli, mutta sellaista äärimmäisen repivää vääntöä ei kovin alhaalta ole.

Toissapäivänä ja eilen päästelin reilu 200 km mutkateitä Savon suunnalla ja kyllä se vain vetää hymyn korviin tällaisella kelillä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mopedin pärinästä voi nykyisin näköjään naatiskella myös talvisinkin. Snowbike conversion kittejä taitaa kyllä saada vain kurapyöriin, mutta äkkiäkös peruspakkislainen modailee sen käymään vaikka kyykkyynkin tähän tapaan :D


View: https://www.youtube.com/watch?v=5mrEMp8sNt4


Oliskohan tää kuulunut ennemmin tuonne kelkkaketjuun...
 
Kuukausi sitten tuli uusi mopo taloon. Yamaha MT-09katso liitettä 139216
Kävin koeajamassa tuon viimekeväänä. Mulla on ajokokemusta kymmenistä isoista prätkistä ja tuo oli hauskin laite tähänsaakka millä olen ikinä ajanut! Iso mies nauraa kypärän sisällä kuin pikkupoika Lintsillä,ei vaan voinu mitään:D. Onneksi olkoon hankinnasta! Toi olis mullakin Bankokissa,täällä Suomessa vaan "täytyy" ajaa myös tourinkia ja kaksipäällä niin on vähän erityyppinen nyt alla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom