Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hondan pikkupyora tuli laitettua kaupunkiajoon reipas kuukausi sitten. Eipa tuolla isoilla teilla paljon juhlita mutta kun kotikylana on Bangkok niin ketteryys ruuhkissa on niin isossa osassa.

FB_IMG_1428035953573.webp
 
TL/SV1000 vai VTR?

Mutuna molemmat on janoisia, mutta löylyä riittää. Diggaan v-koneen pörinää ja menoa keskikierroksilla.
- Suzukissa enempi elämää, potkua ja ääntä? SV taitaisi olla "fiksumpi" näistä. Koneen kanssa voi olla enempi ongelmaa kuin Hondassa?
- Honda on Hondamaisempi, eli luotettava yleispyörä ja all-rounderi?

Onko kellään kokemusta molemmista, mielipiteitä?
 
TL/SV1000 vai VTR?

Mutuna molemmat on janoisia, mutta löylyä riittää. Diggaan v-koneen pörinää ja menoa keskikierroksilla.
- Suzukissa enempi elämää, potkua ja ääntä? SV taitaisi olla "fiksumpi" näistä. Koneen kanssa voi olla enempi ongelmaa kuin Hondassa?
- Honda on Hondamaisempi, eli luotettava yleispyörä ja all-rounderi?

Onko kellään kokemusta molemmista, mielipiteitä?

Moottoripyörää miettiessä en kyllä sekuntiakaan miettisi kuinka paljon ne kuluttaa. VTR ja SV on luotettavampia, ja 1000cc tietenkin sitten. RSV Mille/Tuonokin olisi varteenotettavia tuohon kategoriaan, rotaxin varmalla moottorilla.

TL:sä on aika pakko olla sitten ohjausiskari, on sen verran kova vatkaamaan keulaa ilman.
 
Zone-sarja -42%
D.Yates: itsellä oli Sv 1000s suikka, ajoin tyytyväisenä yli 30 000 km. Iskin kiinni powercommanderin, airbox modin ja high level-putkiston, titaania tottakai, ilman killeriä ja e-hyväksyntää. Olipahan hauska laite, ajoin sillä kaikki ajot norjanreissuista kaupunkipommitukseen. Plussaa vakiona tulevista ohjausiskarista, luistokytkimestä ja transformers-ulkonäöstä. Äänet oli kyllä mahtavat avaralla putkistolla! Imuääntäkin tosin löytyi putsarikotelon muokkaamisen jäljiltä. Moottoria pidän luotettavana, itsellä ei ollut mitään vikaa vaikka sikaa välillä saikin. Olen ajanut myös tellut ja vtr-hondat, sekä firestormin että sp-1&2 mallit. Jos hondaan päädyt niin suosittelen sp-malleja. Janoinen oli firestormi omaan suikkiin verrattuna. Ja laiskempikin. TL-r mallissa on muistaakseni ohjausiskari vakiona, se s-malli taisi olla geometrialtaan sellainen että tuli tankoon hengenvaarallista vibraa ilman vaimenninta, alkupään malleissa ainakin. Ah, kaiholla muistelen aikaa sv:n sarvissa, vaihdoin sen tupla-äksään, piti katsella käykö se ensinkään varvikellosta suikin jälkeen, oli kuin sähkömoottori. Nykyään ajelen enskoilla rauhallisesti maisemia katsellen..
 
Tulipa koeajettua tuo Panigale 1299. Jännä kyllä niin ei itsellä herättänyt oikeen mitään kummempia fiiliksiä (ei sillä, että tässä missään vaiheessa kyykky olisikaan käynyt mielessä). Jos kuitenkin vertaa tota 2015 BMW S1000RR-peliin niin se oli paljon mukavampi omaan makuun eikä se nyt varmaan pelkästään johdu siitä, että rivinelkulla tulee nyt pörrättyä omassa ajossa. Harmi, että H2:sta ei ollut ajossa tarjolla :D

Nätti se toki on.

2015-ducati-panigale-superbike_03.png
 
TL tonni - Korjaamon onni. Jos pakko olla TL, niin ostakaa se ärrä malli suosiolla. Muutamalla tutulla VTR ja kehuvat "vääntöä". Ei helvetti :face:

ps. Onhan noissa makiat pörinät kyllä sitte :rock:
 
Keksikääs mulle joku uusi pyörä mihin voisin vaihtaa tuon zx-10r:äni. Kriteereitä olisi:

-reilusti vähemmän tehoa. Sen verran, että voi vedellä välillä vaikka kadullakin vaihteita kaasu pohjassa läpi, mutta kuitenkin huippunopeus saisi olla yli 200. Eli joku 60-100hp varmaan?
-kohtuu kevyt mielellään alle 200kg
-suht urheilullinen ajoasento tai edes mahdollisuus tehdä sellainen
-mielellään joku korkealle kiertävä rivikone
-hinta alle 4000€
-ei järkyttävän ruma
-hyvät kallistusvarat ja kohtuullinen alusta
-saa olla vaikka kuinka vanha

Ideana olisi ehkä ajaa sellaisenaan jos pyörä on kohtuu siedettävän näköinen tai sitten tehdä joku caferacer tyyppinen viritelmä. Itse olen vähän katsellut jotain tt-600 riumppeja tai sitten ehkä jotain 400 kuutioista kyykkyä?
 
Muutamalla tutulla VTR ja kehuvat "vääntöä". Ei helvetti :face:

Mitäs vikaa väännössä? :)

Itse asiassa kiinnostais eniten hypermotard-tyyppinen ratkaisu. Eikä edes missään keulittelumielessä, vaan että olis leppois ajoasento kun ei selkää oikein tykkää köyristelystä. Mutta maksavat vielä monta tonnia ja noita tonnipommeja on aika edukkaaseen hintaan kuitenkin. Kuuspuolikas sv kanssa ollut mielessä, mutta huomasin ettei noilla oikein ole hintaeroa niin olishan se tonninen kuitenkin jees vaikkei nyt kovaa tarvi päästäkään.

Mutta nyt kun muistelen, niin taisin tellun päällä istuskella mopomessuilla aikoinaan kun se oli uusi, ja taisi olla aika raaseri ajoasennoltaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Keksikääs mulle joku uusi pyörä mihin voisin vaihtaa tuon zx-10r:äni. Kriteereitä olisi:

-reilusti vähemmän tehoa. Sen verran, että voi vedellä välillä vaikka kadullakin vaihteita kaasu pohjassa läpi, mutta kuitenkin huippunopeus saisi olla yli 200. Eli joku 60-100hp varmaan?
-kohtuu kevyt mielellään alle 200kg
-suht urheilullinen ajoasento tai edes mahdollisuus tehdä sellainen
-mielellään joku korkealle kiertävä rivikone
-hinta alle 4000€
-ei järkyttävän ruma
-hyvät kallistusvarat ja kohtuullinen alusta
-saa olla vaikka kuinka vanha

Ideana olisi ehkä ajaa sellaisenaan jos pyörä on kohtuu siedettävän näköinen tai sitten tehdä joku caferacer tyyppinen viritelmä. Itse olen vähän katsellut jotain tt-600 riumppeja tai sitten ehkä jotain 400 kuutioista kyykkyä?

Kawan Z750. Niitä saa halvalla ja syystä, porukka ostaa niitä ekaksi isommaksi pyöräksi ja ekan kesän jälkeen ne tuntuu mopoilta :D
 
Keksikääs mulle joku uusi pyörä mihin voisin vaihtaa tuon zx-10r:äni. Kriteereitä olisi:

-reilusti vähemmän tehoa. Sen verran, että voi vedellä välillä vaikka kadullakin vaihteita kaasu pohjassa läpi, mutta kuitenkin huippunopeus saisi olla yli 200. Eli joku 60-100hp varmaan?
-kohtuu kevyt mielellään alle 200kg
-suht urheilullinen ajoasento tai edes mahdollisuus tehdä sellainen
-mielellään joku korkealle kiertävä rivikone
-hinta alle 4000€
-ei järkyttävän ruma
-hyvät kallistusvarat ja kohtuullinen alusta
-saa olla vaikka kuinka vanha

Ideana olisi ehkä ajaa sellaisenaan jos pyörä on kohtuu siedettävän näköinen tai sitten tehdä joku caferacer tyyppinen viritelmä. Itse olen vähän katsellut jotain tt-600 riumppeja tai sitten ehkä jotain 400 kuutioista kyykkyä?

Yamaha XJR 1300 ja väännät siitä kahvila raaserin jos taitoa löytyy.
xjr1300+muscle+roadster+2.JPG
 
Ehkä vähän turhan isoja raskaita molemmat. Olen jopa katsellut jotain er-5 tyyppisiä pyöriä mutta erässä on niin ruma runko, ettei siittä edes voi tehdä nättiä pyörää ilman hirveää työmäärää. Ehkä täytyy katsella jotain vähän vanhempia, putkirunko olis siisti jos jotain caferaaseria rupeaa rakentamaan. Ehkä pikku bandiitti?
 
Opetuslupa kirjalliset tänään läpi, ajatus opettaa sällille A1 kortti. Onko kenelläkään kokemusta kauanko hakemuksen jättämisestä menee päätökseen?
 
Vähän mopokaliiberiahan tämä on, mutta ei kiinnosta kyykkypyörät sitten yhtään. Talven aikana rakennettu TE510 enskapyörästä supermotoksi. Hiton hauska peli ajaa, vielä hauskempi keulia :)


DSC05148.webp

DSC05158.webp
 
^ polttelis helvetisti ostaa KTM 660 SMC 2003-2005. Noitahan saa nykyään lähes ilmatteeks.
 
Moto tarvii itsekin hankkia talveksi, Turun talvi on niin olematon että pärjäisi kevyellä nastalla. Toisaalta iso enduro houkuttelisi myös, kävin koeajamassa KTM 1190 Adventurea. Oli aivan mielettömän hieno peli, en halua Busasta tai vastaavasta luopua mutta toiseksi pyöräksi olisi aivan ehdoton.
 
Moto tarvii itsekin hankkia talveksi, Turun talvi on niin olematon että pärjäisi kevyellä nastalla. Toisaalta iso enduro houkuttelisi myös, kävin koeajamassa KTM 1190 Adventurea. Oli aivan mielettömän hieno peli, en halua Busasta tai vastaavasta luopua mutta toiseksi pyöräksi olisi aivan ehdoton.

Mulla oli tommonen vähän isompi, KTM 950 SM. Oli ihan mukava, joskin aika möhkäle loppupeleissä. Mukava ajaa vähän pidempää matkaa. Vähän rimpula ohjaus oli jyrkän ohjauskulman takia.

Noissa kisasimmissa peleissä on se hyvä puoli että niiden vakuutukset on lähes ilmaisia. Samoin toi öljyn ja suodattimien vaihto on ihan naurettavan helpoksi tehty ainakin KTM 530 EXCr:n kanssa mikä mulla oli ennen 950 SM:ää. 950 oli myös helppo homma. Pari kertaa on tullu rasvattua toinen saapas kun oon molemmasta kotarista unohtanut laittaa öljyntäyttöruuvin takasin täytön jälkeen :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom