Tuli tilattua "uudet" ajohousut. Ruste Protection. Tuunaavaat omiin housuihisi kevlarista vuoret + suojille paikat. Ei tietenkään mitkään nahkapukua vastaavat värkit, mutta kaupunkipyöritykseen saa makunsa mukaiset esim ajofarkut.
Perkeleen hyvä ajokausi oli. Kerran ehdin käydä ajamassa, ennen kuin katkaisin jalan toisissa harrastuksissa. Ei vissiin tarvii öljyjä vaihtaa talveksi, kun ajokilometrejä tuli ehkä 20.
Toiset ajelee vuorilla, mää kävin ajamassa lentokentällä. 296km/h valokennoihin kohtuullisessa vastatuulessa, pientä vaappumista pyörään tuulesta tuli. Jäi vähän kaivelemaan tuo viimiset 4km/h, mutta minkäs teet. Vakio pyörälle (no rajoittimet poistettu) ihan ok tulos, kun viimeksi kentällä pyöräällä käyty muistaakseni 4-5v sitten.
Hyvin Jormalla hermot pitäny, että sai palavan pyörän parkkiin...toivottavasti nyt kukaan viranomainen ei keksi kieltää moisia tapahtumia..tuolla kumminkin ensimäinen loukkaantumistapaus. Ilmeisesti vuosi-pari sitten joku toinenkin on loukkaantunut, taisi muistaakseni vetää jarrutuksen pitkäksi. Mutta kaikenkaikkiaan ajomääriin nähden hämmästyttävän vähän noissa on ajajia loukkaantunut.
edit: "syttymissyytä saadaan vain arvailla" Eikös tuossa ny näytä siltä, että öljyt tulee pihalle (turbosta?) ja syttyy kuuman turbon päällä? No spekulointia..
edittiä vieläkin: hyvin muuten näkyy videolla vittumainen tuuli..ei niinkään tasaisesti painanu pyörää sivuun vaan pisti "vaappumaan"
Paha mennä sanomaan. Mikä lie noiden öljyjen syttymislämpötila? Itse oon monesti kaatanut kuumalle pakoputkelle desilitroittain bensaa(töissä polttomoottoripainepesuri) eikä ole syttynyt, paitsi kerran.... :D Sillä kertaa oli lähemmäs 30c varjossa, mikä saattoi vaikuttaa myös.
Alkoholiahan toi vissiin syö, millä on vähän korkeampi syttymislämpötilakin. Tosin senkin syttymisestä on kokemuksia ihan pienvirta kipinälläkin.... Autotallissa otin bensapumppua virrat päällä pois tankista ja iski runkoon kipunaaajaijaijai! Oli prätkä, lattia ja käsi tulessa ja jätkä melkeen shokissa. Sen jälkeen oli sammutinvaahtoa tankkia ja kattoa myöten... Höyry sytty siis ainakin aika ilosesti!
Tuon reitin varrelta on kuvat. Alpeille on kiva lähteä ajamaan kun ainut mitää pitää etukäteen katsoa on, että vuoristotie yhdistää kaksi isoa tietä. N.100% varmasti löytää siistiä ajettavaa.
Kolme pitkää vuotta ilman pyörää, mutta eilen hain vihdostaviimein taas pärrän alle Viimesin "pyörä" minkä omistin oli 125 CBR ja nyt sitten Suzuki TL 1000S. Parina viime kesänä ollut viikon tai pari kaverin 600cc lainassa, että ei ihan kumminkaa suoraan kevarista tonniseen. On se vaan hienoa taas päästä kruisaamaan. Aluksi tuntu oudolta
ajaa, mutta muutaman tunnin päristeltyä tuntui kuin ei olisi ollutkaan mitään taukoa ajamisesta. Ranteet nyt tuli vähän kipeäksi mutta ne tottuu taas.
Itävallassa on kyllä nättiä pätkää ajella. Viimekesänä autolla n.1500km reissu tuolla länsi- ja eteläpäässä itävaltaa. Ajattelin lähteä joskus uudestaan, joko prätkällä tai autolla.
Pari kaveria hommas pyörän niin on tässä vähän kuume alkanut nousemaan. V2 koneella olevat buell:n tyyppiset pyörät herättävät tällä hetkellä eniten kiinnostusta. Eniten houkutteleen yamaha bt ja tietty ducati monsteri on yksi vaihtoehto. Onko näitä vielä muita vastaavan tyyppisiä pyöriä?
Aprilia RSV tai Tuono, KTM 990:n eri versiot.. V2:sia itsekin tutkailen, 990 Superduke olis kova sana mut tuuppaa noi kotarin vakuutusmaksut olla melkein tuplaten verrattuna esim tonniseen monsteriin :(
Pari kaveria hommas pyörän niin on tässä vähän kuume alkanut nousemaan. V2 koneella olevat buell:n tyyppiset pyörät herättävät tällä hetkellä eniten kiinnostusta. Eniten houkutteleen yamaha bt ja tietty ducati monsteri on yksi vaihtoehto. Onko näitä vielä muita vastaavan tyyppisiä pyöriä?
Oon ilmeisesti ainut prätkäilevästä kaveripiiristäni, joka vaihtaa ilman kytkintä (toki alaspäin ja hiljaisessa vauhdissa kytkin mukana).
Mites pakkiksen Jarno Saariset, kytkimellä vai ilman?
E. Ja tietenkin kysymys oli suunnattu ilman quick shifteriä ajaville
Rykkösellä ilman kytkintä, kotarilla toisinaan kytkimellä ja toisinaan tuli takaraivosta kaasun hölläys ja jalannosto :D Nykyisin kun vanhalla tuutilla kurvailee niin kytkimellä of koors.