Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on tän moottoripyöräkuumeen lisäks syttynyt kauhee jenkkiautokuume, onneks tässä elämäntilanteessa ei oo mahdollista sellaista ostaa, muuten mulla olis taskut tyhjänä ja kolme vakuutettavaa ajoneuvoa :D Onneks perheessä on toinenkin hurahtanut, eli isäukko joka mut niihin vehkeisiin tutustuttikin. Toivottavasti se sais rahaa kasaan ja ostais sen monta vuotta haaveilemansa jenkkiraudan kun joutui -78 pace car corvetten myymään omakotitalon alta pois, sit olis kesällä vehkeet kunnossa kun sais pärsiä prätkällä ja välillä lainailla ukkon rautaa cruisailuun :)
PS. Oli muuten ofttopiccia mut sopi kuitenkin tänne parhaiten.

Joo älä pliis floodaile tätä ketjua amerikanrautajutuillakin.

Oujee, Vapun jälkeen Honu pärähtää käyntiin. Ai että, pitää koluta kaikki Turgusenseudun ajoreitit läpi samantein. Tätä on ootettu pitkään ja hartaasti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uus kilpi saapu konttorille, tänään vaihdan sen kiinni ja siistin kilventelinettä samalla, sit on enää jäljellä keulan madallus kunhan saa kaverin apukäsiksi. Honda on rokannut ihan hyvin, tuntuu tosin saavan hiukan liikaa bensaa kun paukuttaa putkeen ja pakokaasu haisee bensalle (tosin 14 vuotta vanhan hondan varmaan kuuluukin haista), voi olla että pitää viedä säädettäväksi vaikka myyjän mukaan pari vuotta sit pesty ja säädetty kaasarit. Paljoo en oo vielä ajanut mut mä oon lähes kaikki Turun seudun mp-reitit jo kolunnut läpi, nauvossa en oo käynyt kun ei oo ajohousuja niin tollasella matkalla kohmettuis pallit. Jotenkin hiljasta tämä turun mp-kulttuuri, vrt esim. hesaan. Liikenteessä näkee ehkä 5-10 pyörää päivässä ja keskiviikkoisin on ollut jokirannassa vaan kolmasosa niistä pyöristä mitä viimekesänä, ja kaikki customeita tai matkasohvia. Stadista kun oman pyörän hain sillon reilu kuukaus takaperin niin sillä matkalla tuli jo nähtyä about 20 pärrää vaikka lämpöä oli 5 astetta ja tiet hiekassa.
 
Totesin, että olen liian wanha ja kävin ostamassa lämmitettävät kahvat, josko vkonloppuna sais ruuvattua paikalleen ja vappuna ajoon.
 
Tänään piti ottaa maukkaat kevätajelut, mutta Trumpetti ei lähtenyt tulille. Purin ja parsin sitten virtalukon johtosarjan hämärässä ja paskaisessa parkkihallissa. Ja kun olin jumpannut bensatankin, ilmaboksin ja höystöt irti niin vian syyksi paljastui: liittimessään löystynyt rele. :face:

Päivän opetus: lähdetään hakemaan sitä vikaa helpoimmasta ensin, ennenkuin pilkotaan laitteita enempi.
 
Ens viikolla koeajamaan GSX-R750 vm.08', huollot ja katsastus saatiin tehtyä, mutta vloppuna sataa. Tuli kaverin kaverin kautta yhteydenotto, sillä olis viimekautinen Z 750 myynnissä, hinta em. pyörillä suunnilleen sama. Taidan kuitenki katsoa gikseri kortin ensin ;)

Kypärän hain eilen ja viikonloppuna loput ajokamat; ei jaksa vetää vanhoilla jotka on muutenkin vielä Suomessa.
 
Ens viikolla koeajamaan GSX-R750 vm.08', huollot ja katsastus saatiin tehtyä, mutta vloppuna sataa. Tuli kaverin kaverin kautta yhteydenotto, sillä olis viimekautinen Z 750 myynnissä, hinta em. pyörillä suunnilleen sama. Taidan kuitenki katsoa gikseri kortin ensin ;)

Kypärän hain eilen ja viikonloppuna loput ajokamat; ei jaksa vetää vanhoilla jotka on muutenkin vielä Suomessa.

Voisin kuvitella että gikserin jälkeen tuo z750 tuntuu aika mopolta. Mulla on z1000 ja nyt kun ekaa kertaa on autossani on edes vähän voimaa niin ei silläkään enään mitään ihme fiiliksiä saanu :D Toki pari kautta alla, että tottuuhan noihin ja eihän tuossa z1000 oo kuin 125 heppaa muistaakseni. Tosin moottorit on ihan erilaisia, muistan kun ajoin viime vai edelliskesänä kaverin zx-6r:llä ja tuntu että alle 10krpm on jarrut päällä tai joku kärry peräs :D Kerrohan mitä mietteitä noista tulee, itse haaveilin juurikin kyseistä 750 suzukia nuorena miehenä, mutta muutamien kyykkypyörä ajeluiden jälkeen kun ajoin nakua, niin tuntu vaan niin paljon paremmalta omaan arkeen toi jälkimmäinen että itelle tuli sitten ostettua mopo ilman katteita :D
 
Katsotaan pääsenkö ikinä Kawalle asti :) Suomessa ajelin 1250 Banditilla, joten toi Kawa olis aikamoinen downgreidaus. Kattelin suitsaan vakuutukset ja verot, olis puolikaskolla ilman bonuksia 219 +45/kausi (huhti-marraskuu).

Ja nuoria miehiähän me vielä ollaan!!
 
Totesin, että olen liian wanha ja kävin ostamassa lämmitettävät kahvat, josko vkonloppuna sais ruuvattua paikalleen ja vappuna ajoon.

Kävinpä sitten tökkäämässä kiinni. 3h asennus. 2 min testillä alko lämpiämään.
 
Takarenkaaksi valkkautui Michelin Pilot Road 4. Vähäsen joutuu kyllä odottelemaan kun ei ollu hyllyssä. Halvemmalla tuon olisi saanu ite tilailemalla mut evvk.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totesin, että olen liian wanha ja kävin ostamassa lämmitettävät kahvat, josko vkonloppuna sais ruuvattua paikalleen ja vappuna ajoon.

Mullekin on noita ehdoteltu. Se on oikea pappa-varuste se. Vielä pari vuotta ja ajotakin päällä on keltaiset liivit.
 
Ite tuli kans asennettua kahvanlämppärit, eka sellaset paskat, sitte vaihdoin kelkkamallin vastukset ja lämpes mukavasti :) Kunnes yht'äkkiä lämpö loppui :D Pitäs tutkia mikä sielä on ongelma, että sais toimimaan :) Noihan ei varsinaisesti näy kovin pahasti ulospäin muutakun pala piuhaa kahvan sisälle, niin oon välttyny pappa kyselyiltä :D
 
Nii-in.. On se perk*le, kun ei enää viitti ilman hanskoja nollakelissä ajaa.. :jahas:

Mä olen ratkaissut vanhuuttani tuon niin, että ajelen enää lämpimällä ja ajoissa kotiin. Ei vanha enää jaksa. Tummalla visiirilläkin, kun on pakko ajaa, niin eksyykin pimeässä. Ja tietty ne tuuletetut racing hanskat on pakko olla. Kuinkas muutenkaan.
 
Mä olen ratkaissut vanhuuttani tuon niin, että ajelen enää lämpimällä ja ajoissa kotiin. Ei vanha enää jaksa. Tummalla visiirilläkin, kun on pakko ajaa, niin eksyykin pimeässä. Ja tietty ne tuuletetut racing hanskat on pakko olla. Kuinkas muutenkaan.

Ootko miettiny tämmöstä siihen trumpettiis:

street-triple-675-adjustable-windshield-hinged-screen-kit-stainless-steel.-6731-p.jpg


:wtf:
 
Uus kilpi saapu konttorille, tänään vaihdan sen kiinni ja siistin kilventelinettä samalla, sit on enää jäljellä keulan madallus kunhan saa kaverin apukäsiksi. Honda on rokannut ihan hyvin, tuntuu tosin saavan hiukan liikaa bensaa kun paukuttaa putkeen ja pakokaasu haisee bensalle...
Omassa kotarissa ainakin vähän saakin paukuttaa putkeen :D

Mut tosiaan, näin viileellä se käy vähän rikkaalla varmaan, niin sen takia paukuttaa. Älä meen ainakaan vielä säätään kaasareita, jos ne on säädetty lähiaikoina.
 
Omassa kotarissa ainakin vähän saakin paukuttaa putkeen :D

Mut tosiaan, näin viileellä se käy vähän rikkaalla varmaan, niin sen takia paukuttaa. Älä meen ainakaan vielä säätään kaasareita, jos ne on säädetty lähiaikoina.


Moottorijarrulla paukutti oma 530 EXC kanssa. Jos liekkiä tulee ni käy rikkaalla, ja laihalla taas jos paukuttaa.
Paukkuminen voi johtua mm. liian vähästä bensansaannista alakierroksilla. Kaasarivehkeissä tota on vähän vaikeampi saada kohilleen, mutta tyhjäkäynnin ruuvaaminen isommalle voi jeesata ainakin vähän.
 
Jos moottorijarrus kaasarivehje paukuttaa putkeen niin eka kannattaa varmistaa jotta kaasarien säädöt on vakioarvoissa(olettaen että on vakiopyörä). Sitte tyhjäkäynnin seosruuvia 1/2 rinkiä kerrallaan auki päin ja testi. Jos ei 1 1/2 ringin jälkeen auta niin sitte takasi vakio asetuksiin ja pykälää isompi tyhjäkäyntisuutin. Säätö tehdään tietysti jokaasen kaasarin kans samalla lailla. Säädössä vain 1 muutos kerrallaan ja sen jälkeen testi niin saa kuusan siitä mikä vaikutti mitäkin.
 
Omassa kotarissa ainakin vähän saakin paukuttaa putkeen :D

Mut tosiaan, näin viileellä se käy vähän rikkaalla varmaan, niin sen takia paukuttaa. Älä meen ainakaan vielä säätään kaasareita, jos ne on säädetty lähiaikoina.
Kylmällä ilmalla käy laihalla ja kuumalla rikkaalla. Sen takiahan kaasarivehkeisiin vaihdetaan talveksi isompi pääsuutin.

- - - Updated - - -

Moottorijarrulla paukutti oma 530 EXC kanssa. Jos liekkiä tulee ni käy rikkaalla, ja laihalla taas jos paukuttaa.
Paukkuminen voi johtua mm. liian vähästä bensansaannista alakierroksilla. Kaasarivehkeissä tota on vähän vaikeampi saada kohilleen, mutta tyhjäkäynnin ruuvaaminen isommalle voi jeesata ainakin vähän.
Näinköhän on? Mun kotari sekä paukuttaa, että lyö liekkiä.
 
Tää kuva oli kanssa hyvä apu kun tuli joskus säädettyä noita kaasareita:

calchart.gif


Nykyisessä mopossa toi ruiskukarttojensäätö meneekin sitten vähän enemmän dataamisen puolelle:

123_zpsa4790b4e.jpg
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom