Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vakuutuksen ottaa rekisteriotteeseen merkitty haltija, joten teoriassa laittamalla vaikka faijan haltijaksi voi vakuutusmaksu ollakin pienempi. Voihan sen hinnan noilla laskureilla tarkastaa. Eli siis käytännössä mainitsemallasi tavalla pystyy yhtä tekemään. En tosin tiedä kyselelläänkö sieltä vakuutusyhtiöstä mitään, jos sen kilokyykyn haltija on pyörätuolissa hengaava 89 vuotias pappa ja omistajana 22v vinolippis. En nyt muista miten liikkeestä ostaessa homma toimii, mutta jos ostat yksityiseltä, niin ostotilanteessa ei tarvitse ottaa vakuutuksiin kantaa. Vasta konttorille omiin nimiin rekisteröitäessä pitää olla vakuutus jostakin yhtiöstä sovittuna.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pitäisi tuo Suzuki SV 650 vm 2001 viedä ns isoon huoltoon. Nokkaketju siinä rallattelee mikä kyllä lienee tuossa lähinnä ominaisuus ja venttiilinvälykset on syytä kanssa tarkistaa. Mitäs muuta tuohon nyt samaan konkurssiin kannattaisi teetättää kun sitä nyt auki joudutaan pajalla repimään? Tulpat nyt ainakin samalla ja jäähdytysaineet vaihtoon.

Ostin vuosi sitten keväällä ja ajettu tuolla on 43k. Huoltohistoriasta ei mitään hajua, edellinen omistaja oli dynojetin suuttimet vaihtanut pari vuotta sitten, muuta en tiedä.

Itse en näistä juuri mitään tajua. Öljyt ja jarrupalat osaan vaihtaa, siinä se melkein sitten onkin.
 
Lisäksi jarrunesteet ja ilmanputsari. Siinä on öljyjen, öljyfiltterin, jäähdytysnesteiden, tulppien ja venttiilivälysten lisäksi aika perushuolto. Jos haluaa tehdä vimpan päälle, niin sitten kaikkien vaijereiden tsekkaus ja rasvaus, kaasareiden putsaus, laakereiden tsekkaus (ohjaus- ja renkaiden laakerit), iskarihuolto, vaimentimen villojen vaihto jne. Tosin pajalla voi tulla vähän turhan paljon hintaa.
 
Taas se tapahtu. 200km kerkesin ajaa. Eikö tää katukruisailu ole kenenkään muun mielestä tappavan tylsää? Näin vanhana ei varmaan enää circlejä opi eikä oo rahaa ratahommiin, niin mitäs sitä sitten? Pelit myyntiin ja kaljalle?

Samat oli meiningit jokuaika sitten kunnes tajusin ostaa moton ja siihen loppu tylsyys. Asfaltilla ajamisessaki on puolensa mutta sorateillä se hauskuus vasta alkaaki, ja jos siltä tuntuu niin suksii vaikka pusikkopoluille könyämään.
 
Ahdin tai pari kylkeen ni loppuu tylsyys.... sitte joskus ku pääsee ajamaan! :jahas:
 
Aamulla heräsin ajatukseen "tänä kesänä hommaan sen pyörän". Neljältä ajoin pyörän kanssa kotipihaan. Ei voi tyytyväisempi olla, vaikka hieman vaatimaton -90 CBR 600 onkin kyseessä. Aikaisempi kokemus CBR 125, joten tuntuu vielä isolta ja tehokkaalta. Käyttöautossakin on 20 heppaa vähemmän tehoa.
 
Taas se tapahtu. 200km kerkesin ajaa. Eikö tää katukruisailu ole kenenkään muun mielestä tappavan tylsää? Näin vanhana ei varmaan enää circlejä opi eikä oo rahaa ratahommiin, niin mitäs sitä sitten? Pelit myyntiin ja kaljalle?
Täältäkin ääni motolle / enskalle. Renkaita vaihtamalla saat muutettua käytännössä pyörää. Itsellä on 530 kotari ja smotoilla kun painaa hiekkatiellä perä vierellä niin ei vaan voi olla tylsää. Siitä sit keskustaan sinne jäätelölle.

Nappularenkailla taas enskapolkua tai mettäautoteitä tutkien taas perä vierellä sora lentäen ei jälleen voi olla tylsää.

Vinkki siis oli, vaihda hyvä mies pyörää!
 
Mulla on kolme motoa ollut ja kun niitä ei voi julkisilla paikoilla säilyttää, ja kun tallille on matkaa 30km, niin se ei valitettavasti ole vaihtoehto. Ne yksinkertaisesti pöllitään pihasta. No yksi multa on vaan pöllitty, mutta mitä noita varastettu -ilmoituksia on silmiin osunut, niin näyttävät edelleen turhan herkkään lähtevän muiden matkaan. Hauskoja laitteita, ei sillä. Ainakin Husaberg FS650, joka oli kevyt ja piristettynä helvetin paukukas. Poliisit ei vaan tykänneet sitä mölystä. Jos joku, niin 690SMC voisi olla arkikäytössä ihan ok. Vähän se on tosin painava ja tehoton. Husaberg 570 olisi aika optimi, mutta ne tiheät öljynvaihdot vaatisi sen tallin aika nurkilta.
 
Kirjoituksestasi en pystynyt päättelemään kokeilitko ladata akkua täyteen, kun huomasit ettei se futaakaan? Ei varmaan ole täysin poissuljettu vaihtoehto, että virta purkaantuisi runkoon pikkuhiljaa jonkin oikkarin seurauksena tms.

Joo.. Mulla on ollut akussa kiinni ctekin plugi, saa näppärästi kiinni purkamatta pyörää enempää.. Ctek ollut kiinni ~kuukauden välein talvisin.

No kävin aamulla hakemassa uuden akun.
Muuten kaikki ok, mutta Dominon pikakaasukahva ei oo kovin yhteistyöhaluinen... Kiihdytin ekan kerran vähän reilummin kehä kolmoselle, niin kaasu jäi snadisti päälle. Vittumainen ajella kun kierrokset pyrkii 7-8k kieppeille jos ei käännä kahvasta vastaan :). No eiku nilkuttaen takas himaan, Domino levälleen, kaasuvaijerin kuoresta pari milliä pois, varmistettu että on löysää riittävästi ja takas ajoon. Parikymmentä kilsaa ajelin, kunnes reippaassa kiihdytyksessä jäi taas jumittamaan, tällä kertaa vähän lievemmin onneks.

Kahva taas auki, vaijerit liikkuu kevyesti, mutta jostain syystä palautusvaijeri kelautuu muutaman millin takaisin kun päästää irti-> kierrokset karkaa. Asennusvaiheessa ei ole koskettu vaijereiden toiseen päähän, ainoastaan kahva vaihdettu. Pitää purkaa katteet + penkki + tankki pois että pääsee tutkimaan paremmin. :face:

No onneks tuli testailtua kadulla ennen ratakauden aloitusta, saa rauhassa viilata kuntoon. Oli kyllä tylsähköä touhua ajaa taas kadulla kyykyllä, jatkuvaa nopeusmittarin kyttäämistä ja kaasukäden hillitsemistä. Jos toi ratahomma ei nyt kolmantena kesänä rupea enempää nappaamaan ja kehittymään, niin pitänee kytätä nettimotosta supermotoja... Muutama rataviikonloppu kalenterissa jo varattuna kuitenkin, ja Michelinin Power Cuppeja tulossa postissa.
 
Jos toi ratahomma ei nyt kolmantena kesänä rupea enempää nappaamaan ja kehittymään, niin pitänee kytätä nettimotosta supermotoja... Muutama rataviikonloppu kalenterissa jo varattuna kuitenkin, ja Michelinin Power Cuppeja tulossa postissa.

Jos meinaa olla tukkoista, niin käy vaikka kiskaisemassa jokamiesluokan kisa? Sinne voi mennä kilpipelilläkin ja varmasti on kirittäjää kaiken tasoisille. Usein ne kierrosajatkin tuppaa aika roisisti paranemaan, kun viivalle uskaltautuu. Ja sitten, jos alkaa enempi kiinnostamaan, niin kilvetön alle ja jatkaa jokamiesluokkaa tai Superbikeen. Mä sain aina parhaiten kehitystä, kun pääsin vähäksi aikaa jonkun SM kärkikuskin imuun tai sitten kisojen aika-ajoissa, missä tuli automaattisesti puristettua kovaa. Jostain syystä treeneissä ei ikinä kunnolla saanut hyvää rytmiä päälle. Ehkä sekin olisi ajovuosien myötä korjaantunut, mutta jos pari kertaa kesässä käy ratailemassa, niin kehityksestä tai sen puutteesta ei ihan hirveästi kannata stressailla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on kolme motoa ollut ja kun niitä ei voi julkisilla paikoilla säilyttää, ja kun tallille on matkaa 30km, niin se ei valitettavasti ole vaihtoehto. Ne yksinkertaisesti pöllitään pihasta. No yksi multa on vaan pöllitty, mutta mitä noita varastettu -ilmoituksia on silmiin osunut, niin näyttävät edelleen turhan herkkään lähtevän muiden matkaan. Hauskoja laitteita, ei sillä. Ainakin Husaberg FS650, joka oli kevyt ja piristettynä helvetin paukukas. Poliisit ei vaan tykänneet sitä mölystä. Jos joku, niin 690SMC voisi olla arkikäytössä ihan ok. Vähän se on tosin painava ja tehoton. Husaberg 570 olisi aika optimi, mutta ne tiheät öljynvaihdot vaatisi sen tallin aika nurkilta.

Luulin nähneeni sut tänää koivukylässä Trumpan selässä, sit muistin että sähän pukeudut vaan nahkaan.
 
Jos meinaa olla tukkoista, niin käy vaikka kiskaisemassa jokamiesluokan kisa? Sinne voi mennä kilpipelilläkin ja varmasti on kirittäjää kaiken tasoisille. Usein ne kierrosajatkin tuppaa aika roisisti paranemaan, kun viivalle uskaltautuu. Ja sitten, jos alkaa enempi kiinnostamaan, niin kilvetön alle ja jatkaa jokamiesluokkaa tai Superbikeen. Mä sain aina parhaiten kehitystä, kun pääsin vähäksi aikaa jonkun SM kärkikuskin imuun tai sitten kisojen aika-ajoissa, missä tuli automaattisesti puristettua kovaa. Jostain syystä treeneissä ei ikinä kunnolla saanut hyvää rytmiä päälle. Ehkä sekin olisi ajovuosien myötä korjaantunut, mutta jos pari kertaa kesässä käy ratailemassa, niin kehityksestä tai sen puutteesta ei ihan hirveästi kannata stressailla.

Olispa rajattomasti aikaa ja rahaa, niin voisi ajaa enemmän... Viime kesänä tais tulla 11 vai 12 ratapäivää, ei oikein perse eikä aikataulu kestä enempää. Tarvii töissä käydä ja tehdä muutakin. On tota nykyistäkin mopoa sen verran laitettu alustankin puolesta, että en oo vielä vaihtamassa.

Viime kesänä loppui kunto useimmiten, ei pystynyt ajamaan rennosti täysiä settejä. Jospa tänä vuonna paremmalla kunnolla voisi löytää taas ajamisen rentouden. Auto24Ringillä oli jopa mukavaa ajaa ja pääsi kunnon vauhteihin.
Tommosta räpellystä se oli viime kauden lopussa, 1.16 päälle ajat tuossa.
https://www.youtube.com/watch?v=Ka2Yv1SXK8s
 
Hyvältähän se näyttää! Mutta joo, ei se helppoa ole. Mä piiputin niissä muutamissa kisoissa missä kävin jo tyyliin viidennellä kierroksella. Loput +10 kierrosta mentiin aika hapoilla, mutta silti aina ne viisi viimeistä kierrosta olivat parhaat ja vielä aika lähellä toisiaan. En tiedä mistä johtui. Treenipäivinä sain yleensä maksimissaan 5 hyvää settiä vedettyä. Sen jälkeen oli aika turha mennä sinne pyörimään. Munkin vauhdit oli vielä aika maltillisia. Ei mitään mainitsemisen arvoista, paitsi Motopark sateella. Oli tyliin kuudes ratapäivä ikinä ja kiskaisin 1:40. Ei sekään mikään kova aika ole, mutta silloin se siltä tutui. Märkää oli ja kylmää, mutta sateella oli hauska ajaa. Muuten ne ajat oli siellä about 10s rataennätystä perässä.

Vesa Kallio muuten hiljattain postasi facebookkiin jonkun vanhan EM-sarjan sykemittarin näyttämän datan. Heti startin jälkeen syke nousi yli 180 ja oli 180-190 koko kisan. Raskasta se on siis joka tapauksessa.
 
Vesa Kallio muuten hiljattain postasi facebookkiin jonkun vanhan EM-sarjan sykemittarin näyttämän datan. Heti startin jälkeen syke nousi yli 180 ja oli 180-190 koko kisan. Raskasta se on siis joka tapauksessa.

Kyllä mää tiesin, että rankkaa on, mutta toi on aika hc:ta jo!
 
Mulla on kolme motoa ollut ja kun niitä ei voi julkisilla paikoilla säilyttää, ja kun tallille on matkaa 30km, niin se ei valitettavasti ole vaihtoehto. Ne yksinkertaisesti pöllitään pihasta.
Toi on kyllä varmasti totta. Itellä on talli onneks muutaman sadan metrin päässä, niin varusteet päälläkin polkasen siihen pyörällä kesähelteillä ilman suurempaa hikeä.

Meinasin aikoinani hankkia kunnon lukot ja rensseit että vois säilyttää omassa pihassa. Mutta tajusin että ei oo todellakaan järkeä. Aina sen joku saa mukaansa, jos haluaa.

Joo.. Mulla on ollut akussa kiinni ctekin plugi, saa näppärästi kiinni purkamatta pyörää enempää.. Ctek ollut kiinni ~kuukauden välein talvisin.
Ctekinhän voi pitää jatkuvasti virrassa, siinä on se akun elvyttely tai ylläpito-ominaisuus nimeltään. Tosin ei se nyt tainnut kyllä tästä olla kiinni, kun oot sitä kuitenkin lataillut.

Itse oon ollut tyytyväinen omaan Yasan akkuun. -30 pakkasta ja ei oo akusta kiinni, kun 530:ä starttaa pihalla. Polttoaineen sumuttuminen kylmällä koneella ja kaasarivehkeellä ei oo ihan parasta noissa olosuhteissa. :D Sekä noita Yasan akkuja on kehuttu aika paljon. Pikkasen säästää, kun ebaystä tilailee vaikka saksanmaalta.
 
Kyllähän se taas vähän vastustaa, kertaalleen jo purettu & kasattu, ei auttanut, ei muutaku uudestaan:
IMG_20140424_164928.jpg


Ei löytynyt vielä järkevää vikaa, mut kaasu jää kunnon avauksen jälkeen päälle, eikä mee tyhjäkäyntiruuvin säätöä vasten niinkun kuuluisi, vaikka olis vaijerit irti yms... Seuraavaks ruiskurunko irti. Onneks on tuo hovimekaanikko (faija) ja hänen talli vapaassa käytössä, ulkonakin on liian kylmä ja kaikkea vielä :).
 
Mulla on tän moottoripyöräkuumeen lisäks syttynyt kauhee jenkkiautokuume, onneks tässä elämäntilanteessa ei oo mahdollista sellaista ostaa, muuten mulla olis taskut tyhjänä ja kolme vakuutettavaa ajoneuvoa :D Onneks perheessä on toinenkin hurahtanut, eli isäukko joka mut niihin vehkeisiin tutustuttikin. Toivottavasti se sais rahaa kasaan ja ostais sen monta vuotta haaveilemansa jenkkiraudan kun joutui -78 pace car corvetten myymään omakotitalon alta pois, sit olis kesällä vehkeet kunnossa kun sais pärsiä prätkällä ja välillä lainailla ukkon rautaa cruisailuun :)
PS. Oli muuten ofttopiccia mut sopi kuitenkin tänne parhaiten.
 
Ei löytynyt vielä järkevää vikaa, mut kaasu jää kunnon avauksen jälkeen päälle, eikä mee tyhjäkäyntiruuvin säätöä vasten niinkun kuuluisi, vaikka olis vaijerit irti yms... Seuraavaks ruiskurunko irti. Onneks on tuo hovimekaanikko (faija) ja hänen talli vapaassa käytössä, ulkonakin on liian kylmä ja kaikkea vielä :).

Ite heittäisin kuivateflon-voiteluainetta liikkuviin osiin. Ei tarvis välttämättä edes purkaa ruiskurunkoja irti. Tai sitte sulla jumittaa jonkun rungon/runkojen kaasuläppä.

Ite lopetin just takahaarukan hiomisen ulkona...
 


Pesu + vaha, vaikee saada kännykameralle tuota sinistä hohtoa. Ootteko muuten ruiskinut silikonia noihin ei kiiltäviin muoviosiin vai millä suojaatte niitä? Itse pistin vahaa kun se on niin helppo levitellä ja irtoo kurat kun näyttää vaan vesiletkua. Niin ja oletteko putkiin jotain ruikkinut?
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom