Onko kenelläkään kokemusta punakilpisen pyörän kilvityksestä? Mulla on tullin paperit vuodelta -07 jossa ilmoitetaan, että pyörä tulee kilpailukäyttöön. Lisäksi tarvinnen coc-todistuksen, sen saa ilmeisesti KTM-nordicilta. Tarvitsenko katkeamattoman luovarihistorian, vai riittääkö tuo luovari edellisen omistajan ja minun väliltä Pyörässä tarvitsee ilmeisesti olla liikennevakuutus ennen rekisteröintikatsastukseen viemistä?
KTM 200 EXC -07, joten ei pitäisi olla ongelmaa sen suhteen. Ainoa kysymysmerkki tällä hetkellä on tuo, että tarvitseeko olla katkeamaton omistushistoria, vai riittääkö luovari minun ja edellisen omistajan väliltä.
KTM 200 EXC -07, joten ei pitäisi olla ongelmaa sen suhteen. Ainoa kysymysmerkki tällä hetkellä on tuo, että tarvitseeko olla katkeamaton omistushistoria, vai riittääkö luovari minun ja edellisen omistajan väliltä.
Mä muistelen hämärästi että kun joskus koitin selvittää yhden mopon rekisteröimistä niin AKE:lta sanottiin ettei saa kilpiin, koska aikaisempi omistajahistoria on epäselvä. Eli oli ollut mökkimopona jollain eikä luovareita oltu tehty myyjän ja edeltävän omistajan välillä.
Mihin sä muutenkaan kilpiä tohon tarttet kun asut siellä korvessa jossa poliisit käy vain kaksi kertaa vuodessa?
Mä muistelen hämärästi että kun joskus koitin selvittää yhden mopon rekisteröimistä niin AKE:lta sanottiin ettei saa kilpiin, koska aikaisempi omistajahistoria on epäselvä. Eli oli ollut mökkimopona jollain eikä luovareita oltu tehty myyjän ja edeltävän omistajan välillä.
Mihin sä muutenkaan kilpiä tohon tarttet kun asut siellä korvessa jossa poliisit käy vain kaksi kertaa vuodessa?
Pääsee isoon cityyn aiheuttamaan pahennusta ja voi turvallisin mielin ajella siirtymät. Ja nostaa tuo pyörän arvoakin ostohintaan nähden melko reippaasti, jos kilvittäisin Tuohan on ihan hirveää paskaa, jos pitää alkaa leikkimään sherlockia ja selvittelemään kaikki entiset omistajat maahantuonnin jälkeen. Tosin olen tietäkseni 4:s omistaja, joten ei pitäisi hirveän paha rasti olla.
Pääsee isoon cityyn aiheuttamaan pahennusta ja voi turvallisin mielin ajella siirtymät. Ja nostaa tuo pyörän arvoakin ostohintaan nähden melko reippaasti, jos kilvittäisin
Uskallan väittää että sen rahan jonka käytät kilvittämiseen niin saat sen saman summan tai vähemmän myyntitilanteessa takaisin eli hyöty on aika mitätön siihen vaivaan nähden. Miksi et osta suoraan kilvellistä? Onhan ne kalliimpia joo mutta ei se kilvettäminenkään ihan ilmaista ole ja pääset helpommalla.
Uskallan väittää että sen rahan jonka käytät kilvittämiseen niin saat sen saman summan tai vähemmän myyntitilanteessa takaisin eli hyöty on aika mitätön siihen vaivaan nähden. Miksi et osta suoraan kilvellistä? Onhan ne kalliimpia joo mutta ei se kilvettäminenkään ihan ilmaista ole ja pääset helpommalla.
Katselin tullin sivuilta verotuspäätöksiä ja laskin, että koko operaatioon menisi < 500€. Ei alle kolmen kilon saa mistään noin uutta valkokilpistä 200-kotaria. Jos tuo luovarihärdelli ei aiheuta ongelmia, _pitäisi_ olla aika simppeli juttu.
2008 530 EXC-r verot oli muistaakseni 1500e. Sitten vanteet/vanteet+renkaat, vilkut, peilit jne.. Mahdollisesti myös kuristusosia.
Toi 2008 kotari oli tuotu muistaakseni Belgiasta ja oli edellisen omistajan rek. ote mukana, joka oli Belgialainen MP-liike. En oikein halua uskoa että oli pyörän ainoa omistaja.
Mullakin noita motoja on käväissy useampiakin ja tykkäisin ajaa, mutta ne lähtee liian herkästi spiide-peten matkaan. Pitäisi olla pihassa talli, mutta nykyisellään sinne talllle on 30km matkaa.
Sm Prestige, sattu niin edullinen kohalle että piti vallan 800km mutkan kautta käyä hakemassa. Tota mietin vaan kans että noinkohan pysyy kesän yli taloyhtiön ruudussa avoparkkiksella.
Sm Prestige, sattu niin edullinen kohalle että piti vallan 800km mutkan kautta käyä hakemassa. Tota mietin vaan kans että noinkohan pysyy kesän yli taloyhtiön ruudussa avoparkkiksella.
Ostaa koira GPS:n ja asentaa sen pyörään. Voi sitten etsiä pyöränsä ja anoa sen takaisin, tai soittaa josko poliiseita kiinnostaisi käydä hakemassa se.
Mulla oli kotarissa tällänen 8000 sarjan ABUS Granite Motonetistä, vai mikä olikaan. Aikasemminki ollu juttua täällä noista. Tota ei tarvi paljoa heilauttaa ni alkaa vitullinen ulina. Toi piippaus mikä tulee lukittaessakin on aika kovaääninen. Pari kertaa meinas tulla paskat housuun ku unohdin lukon olemassaolon tai liikuttelin pyörää/lukkoa avauksen yhteydessä.
No niin putket rykästy paikalleen ja nyt alkaa kuulostaa moottoripyörältä tuo oma peli :P Uusi savu tuulilasi lähti tänään matkaan briteistä joten senkin saanee kohta paikalleen. Nyt kun putket vaihtoi niin voi tulla tarve vielä vaihtaa tuo vakio takalokari sirompaan telineeseen. Sitten ei hetkeen tarvi mitään laittaa uusiksi...kai
Harmi kun on niin kiirettä töissä, että meinaa häiritä ajoja mutta pakko yrittää saada kilometrejä nyt alle tällä viikolla kun kelitkin näyttäs jo aikas hyviltä!
Kenelläkään kokemusta noista aftermarket visiireistä, joita saa esim: ebaysta ( Esim: Aftermarket Arai i Type SAi Black Dark Smoke Visor RX-Q Axcess 2 Corsair V RR5 | eBay ) Lähinnä mietityttää tuo turvallisuus puoli. Esimerkiksi jos edellä ajavasta autosta lentää kuollut rotta pleksiin niin meneekö säpäleiksi vai onkohan yhtä laadukas arain omien visiirien kanssa?? Kovasti ainakin kehuvat tuossa myyntipuheessa, mutta tiedä sitten
Kenelläkään kokemusta noista aftermarket visiireistä, joita saa esim: ebaysta ( Esim: Aftermarket Arai i Type SAi Black Dark Smoke Visor RX-Q Axcess 2 Corsair V RR5 | eBay ) Lähinnä mietityttää tuo turvallisuus puoli. Esimerkiksi jos edellä ajavasta autosta lentää kuollut rotta pleksiin niin meneekö säpäleiksi vai onkohan yhtä laadukas arain omien visiirien kanssa?? Kovasti ainakin kehuvat tuossa myyntipuheessa, mutta tiedä sitten
Mulla on joku vastaava eBay-halpis ollut Shoein potassa jo pari ajokautta, on se ainakin käyttöä kestänyt. Hyönteisiä suurempia objekteja siihen ei tosin ole vauhdissa osunut, joten iskunkestävyydestä en tiedä.
Mulla kanssa pari kappaletta Arain kopiovisiireitä Ebaystä hankittuna. Toinen on tainnut olla joku vajaa pari kautta käytössä. Ei oo pahaa sanottavaa, istuvuus tuntuisi myös olevan OK kypärään. Iskunkestävyydestä en osaa sanoa.
Kyllähän niissä varmaankin on eroa. Nopeesti katottuna säästää ehkä 50%. Se on sitten ihan oma valinta että luottaako noihin vai ei. Säästö suhteessa kaikkiin muihin kuluihin on kumminkin aika minimaalinen.
Noita mopoja ku pöllitään pakuilla, ni se GPS näyttää et siel se pyörä Virossa on, ei paljon siinä vaiheessa auta.. myöskään noi hälyt ei pahemmin hidasta ammattilaisii, koska se on sen 20s ku mopo on pakun kyydissä ja matkalla kohti satamaa..
Narkkei ja muita huviajelijoita noi toki estää hyvin, tosin näille riittää joku muu kuin rattilukkokin..
On taas tullu vettä niin paljon et alkanu vituttaa, jokohan pääsiäisenä pääsis enempi ajelee.
Mulla on kyllä sellainen kutina, että valtaosa lähtee juurikin narkkien matkaan. Voin toki olla väärässäkin, mutta nytkin yksi kadonnut 690smc löytyi Vesalasta. Omakin oli aikanaan nähty spreijattuna jossain Riihimäki/Hyvinkää akselilla, mutta kun pyörää ei koskaan löytynyt, niin eihän siitä voi 100% varma olla. Itsellä oli hälyttävä lukko, mutta ei ollut kukaan nähnyt tai kuullut mitään.
Osaako joku arvioida, että kuinka paljon vakuutusmaksut nousevat, kun moottoripyörän rekisteritiedoissa muutta tehot 25kw-->70kw? Kyseessä Suzuki RF600R ja omistaja miespuolinen henkilö ja ikää 20v. Pahoin pelkään, että hyppäävät mukavasti ylöspäin, mutta ymmärtäähän tuon tavallaan...