Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:D No haista nyt kukkanen, mut sen verran pätäkkää tähän pyörähommaan on jo uponnut niin hyvä hetki nyt olis luopua, varsinkin kun on niin vaarallista touhua kaikkine riskeineen päivineen (lipat, ylinopeussakot, ilkivalta jne...) Pientä kyllästymistä tullut ajeluun jo kuitenkin.
 
30 000€ audil luulis saavan seuraa. Muista heilutella avaimia missä ikinä ootki...

Pitää muistaa ostaa sulle Audi lippis.

Liikennevaloihin pysähtyessä ei tarvii ku vähän raottaa ovea niin minkkejä sipsuttaa sisään.
Ikävä puoli on tietty se että voi mennä penkit pilalle kun daamit valuu mahlaa eqqun käskiessä quattroa.

Vois varmaan palata takas aiheeseen:D
 
Kylläpäs polttelee pahasti. Ilmat olisi muuten todella kivoja mutta vieläkin on vaan saatana pakkasta. Jospa tällä viikolla saisi SV:n nyt edes houkuteltua käyntiin. Syksyllä oli taas mukamas kiire niin jäi syyshuolto suuremmaksi osaksi tekemättä..
 
No aika huonosti tuntuu asiat olevan ;)
Mutta jos ees mopon päälle pääset kiipeemään ni eikös sekin jo oo aikasta paljon ;D vai murtuuko lonkka siinä vaiheessa ku nostat jalkaa ??

On on. Huonosti on. Se jää nähtäväksi vieläkö se jalka siihen malliin nousee, että pääsee kapuamaan. Ajamaan en tosin alta +25 keleillä aio mennä. Ilmankos niihin pyöriin ei ikinä kerry kilometrejä.
 
Tänään tuli n. 50km lisää mittariin, nyt oon itse ajanut tuolla pyörällä reilun sata kilometriä. Kävin mm. Turun jokirannassa (joka ke 18:00 mp''miitti'') kaverin kanssa mut eipä siellä ollut kuin harrikoita ja niitäkin max. 25. Kytkin on vähän päin vittua säädetty kun jouduin vaijerin vetämään fättiksen myötä eri kautta, enkä ajaessa/parkkiksella saanut säädettyä sen paremmaksi. Irrottaa aika ylhäällä vaikka säätömutteria ruuvais miten ja kytkinkahvan palautus on aika heikkoa, täytyy katsoo jos sille ois jotain tehtävissä. Saatan jarru- ja jäähdytinnesteetkin vaihtaa vielä ennen varsinaisen kauden alkua kun ei oo hajua koska entinen omistaja on ne viimeks vaihtanut ja millaista bilteman paskaa siellä on. Noin muuten pyörä näyttäis pelaavan hyvin, vähän tosin harmittaa nyt jo tuo kuussatku, ei muuten, mut esim. motarilla 100 ja 120 vauhdissa kierrokset on jo aika korkeella, 5-6t rpm, kun ketjujen ja rattaiden vaihdon yhteydessä laitettiin taakse pari piikkiä isompi ratas kun netissä porukat suosittelivat tiheämpiä välejä. Vitullista metakkaa pitää tuo devilin sliparikin, saa nähdä kauanko ehdin ajaa ennen kuin lähtee kilvet. alle 3500rpm äänet on siedettävät mut sen yli kun mennään niin jumalauta kun riittää ääntä, pitäisköhän vaihtaa tuoreet villat jos vähän hiljenis ja pysyis kilvet helpommin pyörässä kiinni ?
 
Tänään tuli ajettua varmaan 30km pikku pyrähdys. Yllättäen oli ihan hauskaa vaikka ennen kautta oli vähän tappio mieliala. Pyörän vaihto kuumekkin meni vähän ohi kun kaverin superduke tuntui ihan tien tukkeelta omaan kymppiärrään verrattuna. Kuminpolttelu oli tosin niin hauskaa taas tauon jälkeen, että tuon pyörän joutuu ehkä jatkamaan.
 
Suositelkaapas jotain järkihintaista ketjunniittaustyökalua, kun olis ketjujen ja rattaiden vaihto edessä. Vai saako noita jostain lainaan/vuokralle, kun eihän siihen itse hommaan mene kauaa aikaa. Vaiko mitähän mahtaa kustantaa MP-huoltamolla ketjujen ja rattaiden vaihto, jos sinne omat vaihto-osat kiikuttaa? Melkein kyllä periaatteessa ne itse haluaisin vaihtaa.

Kysymys myös venttiilin säätöpaloista. Myykö MP-huoltamot yksittäisiä säätöpaloja, jos näyttää siltä venttilinvälyksiä tarkistellessa, että säätää olis tarvis? Mopedi on Hondan 800 vifferi. Sekin jumppa olis nyt tod. näk. edessä, kun kilometrejä alkaa mittarissa olemaan jo sen verran, että huolto-oppaan mukaan välyksiä olis hyvä tarkastaa. Tuokin homma olisi tarkoitus itse tehdä, kun kustantaa liikkeessä teetettynä niin saakutisti.
 
Kotarista ku levis ketjut, kävin ostamassa uudet kaverin kanssa ja lyhensin ne tien reunalla apunani asfaltti, ruuvimeisseli ja kivi. Että etköhän sä saa ne ihan perus kotikonsteinkin niitattua.

Stormilta tais saada venttiilinsäätö paloja.

Jos vaan yhtään kiinnostaa ropailla ni kyllä se kannattaa, vaikka eka voi vähän kokematonta jännittääkin. Netistä löytyy kuitenkin mm. youtubesta aika paljon DIY videoita eri pyörien osien vaihtoon. Sellanen vinkki jos meinaa pyöräänsä laittaa, ja varsinkin jos meinaa enemmän purkaa, niin kannattaa ottaa paljon kuvia purkuvaiheista.
 
Juu kyllä tähänkin asti on kaikki rempat itse/isäukon avustuksella tehty autoihin kuten moottoripyöriinkin, joten eiköhän vastakin. Ensin tehdään ja vasta sitten katsotaan huolto-ohjekirjasta mallia, että mitenkäs se nyt pitikään tehdä. :D

Kivi&asfaltti&ruuvimeisseli kombo kuulostaa kyllä jo sen verran hazardilta, että en ihan sille linjalle taida lähteä. :D

Josko sitä kuitenkin sitten hankkisi itselle tuollaisen niittaustyökalun, jolla homman pitäisi sujua varsin näppärästi. Ompahan se sitten hyllyssä seuraavaa ketjujenvaihtoa vartenkin.

Taitaa joutua kans tilaamaan tuollaisen valmiin venttiilinsäätöpalasarjan, jotta ei sitten välyksiä tarkastaessa/säätäessä tarvitse lähteä vitutuksissaan käymään MP-korjaamoita läpi. Muutamalla kympillä näyttäis saavan.
 
Jos oikein muistan ni BILTEMAn ketjutyökalu oli aika hyvä värkki. Sieltä saa myös sitten aika hyvät momenttiavaimet:

Tekniikan Maailma testasi momenttiavaimia uusimmassa 19/2008 numerossa. Mukana testissä oli myös Bilteman momenttiavain 10-241.

Bilteman momenttiavain sai lehdeltä täydet viisi tähteä ja sijoittui vertailussa toiseksi. Yleisarvosanaksi momenttiavaimelle annettiin 8,8 pistettä. Lehdessä kehuttiin Bilteman momenttiavaimen tarkkuutta, tukevaa rakennetta ja avaimen helppokäyttöisyyttä. Lisäksi erityismaininnan avain sai sen mukana tulevasta kalibrointi todistuksesta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos oikein muistan ni BILTEMAn ketjutyökalu oli aika hyvä värkki. Sieltä saa myös sitten aika hyvät momenttiavaimet:

Itellä käytössä toi biltsun ketjutyökalu ja ihan hyvä se on. Sieltä vaan hakemaan.
Se ketjujen ja rattaiden vaihto on kumminkin helpoimmasta päästä prätkän ruuvaamista ja ne on kulutusosia, niin kantsii kyllä hommailla työkalut ja duunailla itse.

Ja purkamisesta todellakin kannattaa ottaa kuvia. Viimeksi kun omani purin ja kokosin niin käteen jäi vaan pari "ylimääräistä" pulttia. Ilman kuvia olisi varmaan jäänyt enemmän. :D
 
Vittumaisin homma ketjun niittauksessa on sivulevyjen painaminen oikealle syvyydelle. Katkaisu onnistuu helposti kun rälläkällä hioo tapin pään tasaiseksi ja lyö tapin tuurnalla irti. Samoin niittaus sujuu ilman ongelmia kunhan on joku riittävän painave esine ketjun takana, jota vasten voi lyödä. Harkitsin tuon Bilteman ketjutyökalun hankkimista, mutta jälleen tuli vaihdettua ketju vanhoilla "hyvillä" konsteilla :D
 
Ei polttele kyllä yhtään.. Sais lämpötila nousta tuonne 15 asteen tienoille. Ja sataa kaatamalla sitä ennen että noi pölyt lähtis.

Renkaitakin tarvis tilata, pari takanakkia ja yks etunen. TSI-TSINGGGGG
 
Onneks viikonlopun aikana pitäis sataa, ja ainakin pk-seudulla maanantaiks luvattu +13c !!! MISSÄ MUN MÄNNÄT ON!?
 
Huhhuh, lievää ajokuumetta ainakin täällä päin. Näin vielä onnellisena, jolla ajokortti meni ''vanhan kaavan'' mukaan, eli täyttäessä 20v saa ajaa rajoittamatonta a:ta, mikä lie iso A jne.
Noh, äsken omasta kusiaisesta tuli näprättyä kurit pois ja voi veljet, että muuttui pyörän luonne! Tehot tosiaan nousi 30hv -->95hv, jonka kyllä huomasi, kun ekan kerran kokeili kääntää kahvasta kunnolla. Eihän toi silti mikään raketti ole, mutta kyllähän tuolla kerkiää, ainakin vähän aikaa. :D
Turha ja sekava viesti, mutta toivottavasti joku ymmärtää 20v miehen alun innostusta siitä, että pääsee vihdoin ajeleen ''oikeilla'' leluilla. =)
 
Hain tänään talliin punakilpisen EXC200 kotarin, vuosimallia -07. Katselin tuossa verotuspäätöksiä ja taidan kilvittää tuon kesällä :puntti: Pääsee sitten aiheuttamaan pahennusta julkisille paikoille ja onnistuu siirtymien ajo huolettomammin.
 
Mopo huollettu ja läjässä taas. Nyt se on sitten kelien odottelua. Kylmä siellä on, vaikka miten olis +13. Sateessa ei jaksa, vaikka se radalla sadekelin kumeilla hauskaa onkin.
 
Jea, eka kotari tuli pihaan. Takaisin pimeälle puolelle smoton muodossa. Reilu 200km tuli vklp, kylymähän tuo vielä oli täälä pohojosessa. Onko joku suunnitellu Oulun korkeuksilla pääsiäisvklplle ajoja? Aurinkua tyrkyttää.
 
690smc?

Mullakin noita motoja on käväissy useampiakin ja tykkäisin ajaa, mutta ne lähtee liian herkästi spiide-peten matkaan. Pitäisi olla pihassa talli, mutta nykyisellään sinne talllle on 30km matkaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom