Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tää oli ainoa minkä itsekin löysin. Tulee vaan aika kallista jos tuota tarvitsee enemmän. Pitäisi löytää vähän suurempia paketteja.

Äkkiähän sitä se 20kg kuluu ja ei tosiaan noilla hinnoilla harrastaja viitti montaa prototyyppiä valmistaa. Oliskohan ideaa käyttää ensin varsinaisessa muotoilussa tavallista keramiikkasavea tai kotitekoista muovailuvahaa ja kun itseä miellyttävä muotoilu saavutettu niin kuivumisen jälkeen viimeistely sitten tuolla ennen kuitumuotin tekoa.

Colorplus ilmassa kuivuva muovailusavi 0,5 kg - Kerasil-verkkokauppa
Tuolla näyttäis olevan kaiketi samaa tavaraa kuin CO:lla vielä aavistuksen edullisemmin ja toista kilohinnaltaan vieläkin edullisempaa tuotetta. Tuosta firmasta varmaan saa niitä isompiakin kokoja jos niitä yleensä Suomesta järkevästi on löydettävissä.
 
Ihan normi savea jotku on suositellu. Sellasta mikä ei heti kuivu niin saa lämpimällä vedellä sulatettua pois.

Tässä yks hyvin mielenkiintonen video jos kuiduttaminen kiinnostaa. Videossa muotin teko:


Tota uretaanilevyä saa Etrasta, jos joku sitä tarvii.


Toinen video. Itse kuiduttaminen:






Harmi että noi alipainepumput maksaa niin paljon. Imuri ei sitten toimi tossa hommassa,
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mites mahtaako tällaiselle 174cm/92kg (vyötärö 86cm, rinta 120cm) äijälle helposti löytyä 1-osaista nahkapukua? :D Minkä valmistajan puku olisi mahdollisesti vähän väljemmin mitoitettu?
 
Kyllä löytyy, kävisin ehkä sweepin pukua kokeilemassa mut uskoisin että melkeen minkä vaan merkin mallistosta löytyy sopivaa :) Ei ne kaikki kilpakuskitkaan pikkupoikia oo.

Tänään riisuttu keulan sähköt hornetista, aiempi omistaja oli teipannut kaikki sähköt jäätävään myttyyn jonkun halkaistun kumisen letkun sisään niin purin sitä varmaan tunnin, kohta vois mennä paketoimaan ne takas siistimmin ja huomenna asennella uudet tuplavalot kiinni niin pääsee taas ajamaan. Sit on vielä tallissa fatbar ja uudet tupit vailla asennusta, pyörä odottaa kunnon pesua ja maalattujen osien puleeraamista sekä pientä viilailua (mm. kilventelineen siistiminen, uusi kilpi, led-takavalo, pikkuosien maalailua ja vilkkuihin vastukset) niin on kesäksi nätissä kunnossa. Eiköhän toi oo tiistai aamulla jo ajokunnossa taas niin sit vielä noi pikkuviilailut ens viikon arkipäivien aikana.
 
No empä tiiä. Riippuu vähän esim. kuinka paksut reidet on. Oon varmaan kolmia eri kokosia RACING nahkapöksyjä kokeillu ja voin kertoa että aika tuskasta on jos edes menevät päälle asti. Yhdet sain kerran melkein päälle asti, tosin alko olla jo niin hiessä että oli pakko ottaa heti pois.

Eipä noi mittatilauspuvutkaan pahan hintasia ole. En vaan muista mistä niitä enää sai. Eurobikerilta kaiketi ainakin saa.
 
Katsoin viime viikolla Grimmin ja siinä oli niillä salamurhaaja akalla ja ukolla mustat pyörät, mikä pyörä se oli? Oli siistin näköiset ni olisi hauska tietää hinta.
 
Sainpa aikaiseksi sen öljynvaihdon.

Myöskään ketjunrasvari ei toiminu, pitää sitä vielä ihmetellä.

Onpahan vähän saatanasta Gen2 busan katteiden purkaminen ensimäistä kertaa. Youtuben apuja tarvittiin. :face:
 
Eilen vaihdettu fatbar, paljon vittumaisempaa hommaa kun vois luulla, 3h meni kun teki kunnolla ja vielä pitää irrottaa kytkin- ja kaasuvaijerit ja vetää ne parempaa reittiä, mut kyllä keveni pyörän olemus tankin takaa katsottuna, vielä kun laskee keulaa sen muutaman sentin kolmioista niin on hyvä. Ei oo paljoo hommia enää, perjantaina pitäis olla viimeistään valmista kun tässä on paljon muutakin tekemistä.
IMAG0075_zpsf42e46f6.jpg
 
Prkl, keli lämpeni taas tälleen iltapäiväksi just sellaiseks että kuumottais päästä ajamaan, mopo vaan näyttää tällä hetkellä tältä:

IMAG0078_zps4f7603fa.jpg


Tässä muille kuumeileville katottavaa:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
E, ei vaan pysty viettämään pyörätöntä kesää. Eilen toin kotiin Ducatin monsterin.

Lähemmäs sata kilsaa ehti ajella, eikä sitä kylmyyttä edes huomannut kun oli niin innoissaan. Perkele kun piti takatalven vielä iskeä. Loppuviikoksi näyttäisi lämpenevän, sillon viimestään vähän pidempää lenkkiä sitten.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään pitäs käydä hakemassa pyörä omaan pihaan. Pikkasen viileä vielä näin aamulla mutta ehkä se siitä iltapäivään mennessä lämpiää. Huomiselle ihan ok ajokelejä jo lupaileekin joten sitten paremmin vois käydä pyöräyttään. Briteistä pitäs sliparit tulla jo ensi viikoksi niin nekin päässee asentaan hyvissä ajoin. Meni kyllä taas usko suomen maahantuontiin jolla ei mitään tietoa (ei kiinnostusta) koska samat osat olisi saanut suomeen.
 
Eilen vaihdettu fatbar, paljon vittumaisempaa hommaa kun vois luulla, 3h meni kun teki kunnolla ja vielä pitää irrottaa kytkin- ja kaasuvaijerit ja vetää ne parempaa reittiä, mut kyllä keveni pyörän olemus tankin takaa katsottuna, vielä kun laskee keulaa sen muutaman sentin kolmioista niin on hyvä. Ei oo paljoo hommia enää, perjantaina pitäis olla viimeistään valmista kun tässä on paljon muutakin tekemistä.

En menis kyllä ainakaan ihan suoraan tiputtamaan muutamaa senttiä keulaa, muutaman millinkin jo huomaa niin tuollainen useampi sentti ei välttämättä takaa parhaita ajo ominaisuuksia.
 
Niin no eipä siinä ole kuin reilu sentti varaa pudottaa ennen kuin on pumput kiinni tangossa niin kokeillaan pikkuhiljaa pudottamalla mikä tuntuu hyvältä, puol senttiä kerrallaan olis tarkoitus kokeilla. Tuolla fättiksellä tanko tuli about 2cm korkeammalle niin puolen sentin keulan laskulla pitäis olla aikalailla sama ajofiilis kuin entisellä tangolla ja samalla pyörän olemus ja käyttäytyminen muuttuu astetta ''sporttisemmaksi'' :D Kokeilemalla selviää, eihän tuo oo iso homma tehdä.
 
Korkeammalla tangolla tulee vaan pystympi ajoasento mutta pyörän geometria pysyy ennallaan. Jos laskee keulaa kolmion läpi niin maavara vähenee ja ennen kaikkea keulan kulma jyrkkenee, mikä vaikuttaa paljon enemmän ajo-ominaisuuksiin kun pienet muutokset paino jakaumassa. Toki jos pyörä on vakiona vähän laiskan taittumaan mutkaan niin tuolla saa vähän hätäisemmäksi, mutta kannattaa edetä pikku hiljaa.
 
No hornettihan on vakiona hiukan lötkö, joten keulan madallus vois siihen hiukan auttaa. Laitan pyörän nyt ensin takas ajokuntoon ja lähden sit vasta kokeilemaan keulan laskua.
 
Kysytääs täälläkin. Onko porukalla kokemuksia tällaisista kuljetustelineistä? Auton osto alkaa olla ajankohtainen enkä viitsisi pakettiautoa ostaa kun pitää ajella kaupungissa niin paljon. Peräkärryn kanssa sitten tulee säilytysongelmia, joten sekään ei ole oikein ratkaisu.

Image.ashx


Helppo ja kätevä tapa kuljettaa pyörää. Täydellinen, jos et halua sijoittaa peräkärryyn, tai haluat ajaa pidempiä matkoja nopeammin kuin 80km/h.

MP teline Motocross ja Enduro pyörille. Kestävä ja vahva rakenne. Teline asennetaan suoraan vetokoukuun ja sopii useimpiin autoihin jossa on normaalin kokoinen vetokoukku. Moottoripyörä asetetaan alumiiniselle kiskolle joka lukitaan satulasta.

Sopii isoille- ja pienille pyörille. Teline kestää kaikki Motocross ja Enduropyörät koosta riippumatta.
Sopii siis 50-640cc. Katso koukun max paino.
Koko teline painaa noin. 20kg.

Voiko tollaisen lyödä ihan vaan vaikka Golf/Bora-kokoluokan henkilöauton vetokoukkuun kii, vai tartteeko olla joku jäätävän kokoinen SUV :confused:
 
PK-seutu, löytyiskö täältä ketään avuksi moottoripyörän ostoon joka olis nyt taas ajankohtaista muutaman vuoden tauon jälkeen.. apua pyytää 32 v hyvin koulutettu ja ihan asiallisen näköinen vaaleatukkainen naispuoleinen otus. yksärillä lisää tietoa porha2 (a) gmail.com. Itse asun Hesassa.
 
Voiko tollaisen lyödä ihan vaan vaikka Golf/Bora-kokoluokan henkilöauton vetokoukkuun kii, vai tartteeko olla joku jäätävän kokoinen SUV :confused:

Tuleeko toi siis siihen vetokoukkuun kiinni? Jenkkilässä noita käytetään, mut ne tulee yleensä niin että koukku pois ja sitten toi teline tilalle.



Tietoa ei siis ole, ihmettelen vaan että miten hitossa tuo viritys pysyis siinä vetokoukun nupissa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No niin ekat kilometrit alla isolla Zetorilla. Vaikea pitää kierrokset maltillisina sisäänajossa mutta hommaa helpotti kun asetti vaihtovalon 6500rpm kohdille :P Nakusta katteelliseen hyppy toistaiseksi vaikuttaa oikealta valinnalta. Vähän enemmän saa pökkiä parkkiksella tuota 268kg vs. entinen 220kg mutta liikkellelähdön jälkeen homma jytää äärimmäisen hienosti. Hiekkaa ja muuta roskaa teillä vielä aikalailla sekä tienpinnat aika viileät niin ei vielä oikeen kanttailuja ja muita ole tullut koitettua. Lämpökahvat on kyllä näillä keleillä oikeen pop.

Sattuipa heti koominen tapahtuma kun yritin yhdella autokuskille (nainen) valoissa viittilöidä jotta avaappa lasia niin voin sanoa, että rekisterikilpi tippuu ihan justiinsa. Neiti siinä pyöritteli päätänsä eikä saanut sitä lasia avattua jostain syystä. Kai se luuli, että yritän iskeä tai pelkäsi muuten vaan. No tilatkoon uudet kilvet sitten :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom