Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuskin tällä foorumilla paljoo mopoista kiinnostuineita on, mut annan vinkin, että osta piikiksi duke tai yzfr, älä ikinä missään nimessä edes harkitse kakstahtia t. pari tonnia remontteihin ja 3000e tappio myydessä (Gasgas halley, ei kisapiikki). Yzäriä kokeilleena harmitti suuresti etten päätynyt ostamaan sellaista, oli se niin hyvä vehje käsissä ja pysyi vakiona piikkiä pienemmällä eturattaalla melkeen täystehosen kakstahdin perässä, huipuissa tuli vakioväleillä ohi (134km/h).

Itellä oli ekana kemmuna husse ja sitten vaihdoin vuoden jälkeen dukeen. Kumpaaki voin suositella, mutta tietysti ovat hieman erilaisia. Nyt ois harkinnassa tommonen Yamaha WR 450.
 
Tuli tuossa rahatilanteeseen huomattava positiivinen muutos ja mietin, että josko laittaisi motoa kesäksi alle :kuola:

bergtrackbike.jpg


Taidan olla kuitenkin homo ja hankkia auton.
 
Husabergit on kyllä niin haukuttuja että niihin en sortuis vaikka rahaa olis :D Osta tonnin auto ja ktm tai yamaha!

Kyllä mulle vaan kelpais. Ja samalta tehtaaltahan nuo KTM:t ja Husabergit nykyään tulee. Yamahalla ei oikein mitään mielenkiintoista ole supermotorintamalla tarjota, WRF on vähän laimea. 690 KTM kaksilla vanteilla olis mun käyttöön kova laite.
 
Ihmettelinki kun on KTM:n tarra Husassa.
 
Husabergit on kyllä niin haukuttuja että niihin en sortuis vaikka rahaa olis :D Osta tonnin auto ja ktm tai yamaha!

Voisit ihan yhtä hyvin sanoa, että KTM:t on niin haukuttuja, että niitä ei kannata ostaa. Tuossa Husabergissa on melkein kaikki osat KTM:n valmistamia. Tuo kuvassa oleva FS 570 Husaberg on yksi parhaita ellei paras tehdasvalmisteinen supermoto eikä sen luotettavuudessa ole yhtään sen enempää ongelmia, kuin muillakaan valmistajilla.
 
Tuskin tällä foorumilla paljoo mopoista kiinnostuineita on, mut annan vinkin, että osta piikiksi duke tai yzfr, älä ikinä missään nimessä edes harkitse kakstahtia t. pari tonnia remontteihin ja 3000e tappio myydessä (Gasgas halley, ei kisapiikki). Yzäriä kokeilleena harmitti suuresti etten päätynyt ostamaan sellaista, oli se niin hyvä vehje käsissä ja pysyi vakiona piikkiä pienemmällä eturattaalla melkeen täystehosen kakstahdin perässä, huipuissa tuli vakioväleillä ohi (134km/h).

Tai sit ostaa suoraan vaan mopon ja virittää sitä ;)

Terveisin omistin viritetyn RX:n
 
Husabergit on kyllä niin haukuttuja että niihin en sortuis vaikka rahaa olis :D Osta tonnin auto ja ktm tai yamaha!

Montako Bergiä oot omistanu ja ajanu? FE650 oli ajos pari kesää. Akran täystitaaniputkistolla oli. 110kg/73hv. Sitä hauskempaa ei voi pienillä metsäautoteillä pitää kun tuolla. Voimaa on ihan tajuttomasti missä tilanteessa tahansa. Koko aikana laitteen kanssa ei ollu mitään ongelmia. 5 tunnin välein vaihdoin öljyt, joka ton viritysasteisten koneiden kans on tärkeetä. Toimenpide kesti 10 min ja maksoi 20€/kerta. Lisäksi jos pitää ilmanputsarin puhtaana niin tuo riittää pitkälle. Vastineena saa ominaisuudet joita muut merkit ei tajonneet silloin. Eikä uuteen 570 liittyen tarjoa nytkään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omaa kokemusta ei oo mutt haukkuja on tullut vastaan paljon, mm. B-magazinen koeajossa mainitsivat kaikennäköisiä ongelmia menneissä malleissa ja pyörän huonon maineen ja tais siitä koeajossa jotain hajotakin. Itse en tosiaan tiedä.

Sunnuntaina hakee hornettia pois, isäukon kaverilta autokoulun uus pakettiauto lainaan (hintana bensat ja hornetin koeajo :D ), huomenna pankkiin hakemaan rahat ja sunnuntaina ois sit tarkotus tuoda pyörä suoraan korpiaho racingille kuristettavaksi, sit se olis ens viikolla jo ajettavissa/haettavissa kotiin ja ei muutakun lappua konttorille :) Kyllä kuumottaa jo kesän ajot ja vaikka kaikki niin sanoo, niin en usko että tuohon kyllästyn vaikka onkin 600cc, on sitä paljon tehottomammillakin jaksettu ajella. Tottakai isoa pyörää alle heti kun saa mut kyllä mä tuollasella ihan mielellään kaks kesää ajelen.
 
Omaa kokemusta ei oo mutt haukkuja on tullut vastaan paljon, mm. B-magazinen koeajossa mainitsivat kaikennäköisiä ongelmia menneissä malleissa ja pyörän huonon maineen ja tais siitä koeajossa jotain hajotakin. Itse en tosiaan tiedä..

Pelkkiä kuulopuheita.
 
Onko täällä foorumilla entisiä/nykyisiä hornetin omistajia ? Mitä ootte tykänneet ? Pyörän haku vaihtuikin lauantaille, eikä mukaan saa ketään isoa korttia omaavaa motoristia testaamaan oikeen liikenteessä lämpimäksi asti. Pitää itse tyytyä tuolla pikkukortilla pyöräyttämään pariin otteeseen jossain pihakadulla että kaikki pelaa niinkuin kuuluu, ja sit pyytää vielä nykyistä omistajaa lämmittämään koneen kunnolla ajamalla jonkun pienen lenkin, jos siellä PK-seudulla on vaan kadut auki ja lämpötila plussalla, niin näkee alkaako kone ääntämään lämpimänä. Juttujen mukaan kaiken pitäis olla reerassa, kun on viimekeväänä tarkistettu nokkaketjua myöten kaikki liikkeessä ja todettu hyväksi, jonka jälkeen viimekesänä ajettu kuulemma 500km, huollettu niinkuin pitääkin ja hondat on ikiliikkujia. Sit kun pyörä menee penkkiin heti oston jälkeen niin siellä tulee vielä todettua koneen kunto ammattilaisten toimesta, uskaltaa sit rauhallisin mielin ajella. Pikkusen on tullut vainoharhaseks näissä ajoneuvoasioissa sen jälkeen kun kevari olikin sysipaska myyjän puheista huolimatta, mut kaipa se on vaan hyvä juttu et on tarkka siitä mitä ostaa. Täydellistä pyörää ei tosin 3000e saa eikä vm.2000 oo enää uudenkarhea.
 
Kyllä niitä perkeleen hyviä yksilöitäkin tuohon hintaan löytää, esimerkkinä oma 2700e maksanut CBR600F vuosimallia -99. Ei paljoa moitteita löytynyt.

Kävin ajamassa reippaan tunnin taas metsäautoteitä ja polkuja RM:llä, mahtava keli :kuola: Pistin nettimotoonkin tuon myyntiin, tarkoitus olisi laittaa uudempaa enduroa alle. Ostakaa pois :puntti:
 
Onnellinen hornetin omistaja ilmoittautuu :) Pyörä ei tosin vielä omassa tallissa, kun vein suoraan kuristettavaksi kauppojen jälkeen. -00 47tkm ja helpon tinkimisen jälkeen 2600e. Ketjut ja rattaat vaihtokunnossa, muuten ei löytynyt mitään puutteita ja kävi nätisti ja kuulosti terveeltä. About keskiviikkona pitäis olla pyörä valmiina ajettavaks kotiin, ketjut ja rattaat meni kätevästi uusiksi saman hepun toimesta joka kuristaa pyörän, lupas muutenkin katsella jos huomaa puutteita tai muuta jota mä en oo huomannut.
 
Joo ihan hyvä pyörä se Hornetti on. Itellä oli 01 aikoinaan ja reilun 10 tkm sillä ajoin ilman mitään ongelmia. Kaksi kertaa heitin lipatkin ja toisella kerralla meni vähän moottorinposkia rikki. Toisella kerralla tuli vaan naarmuja jo ennestään narmuuntuneeseen moottorinposkeen, jonka hommasin romikselta.

-1 ratas eteen niin kiihtyy hieman paremmin ja sitten mahdollisesti fat bar. Nämä oli omassa ja ihan mukava oli ajella kaupungissa ja mutkapätkillä tai no kävin mää sillä jäämerelläkin pyörähtämässä.
 
Pyörä haettu talvisäilöstä ennen takatalvea (ajamalla).
Akku latauksessa, alkuviikosta kausihuoltoon ja sit odottelemaan parempia ilmoja, eiköhän se tästä.

Viimiset 6 vuotta tullu otettuu mopo käyttöön huhtikuun ekalla viikolla, nyt ehti jo näyttää liiankin hyvältä mut saa sen silti ennen huhtikuuta ajoon.
 
Fättis tosiaan on jo ja ketjut ja rattaat kun menee samalla pajalla vaihtoon missä on kuristettavana nyt, niin soitan huomenna josko sillä olis piikkiä pienempää eteen niin ei tarvii myöhemmin vaihdella.
 
Onkos pakkislaisia mukana jossain yhteisessä tallitoiminnassa pääkaupunkiseudulla?
On jo muutaman vuoden ollut harkinnassa omakotitalo isolla tallilla mutta ne kun ovat kalliita ja harvassa, niin olen alkanut miettiä että olisiko tuollaisessa kimppatallissa ideaa. Joko että vuokraisi isommalla porukalla tallin tai että ihan ostaisi oman. Ei kyllä ole mitään hajua mitä tuollaisen tallin vuokraaminen tai ostaminen kustantaisi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom